[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

با مهم‌ترین نکات انتخاب رنگ لنز برای چشمان خود آشنا شوید

انتخاب رنگ لنز : امروزه مصرف لنز‌های رنگی تماسی (Contact Lenses) محبوبیت فراوانی در میان عموم، مخصوصاً خانم‌ها پیدا کرده است..

رنگ لنزلنزهای رنگی، این امکان را برای شما مهیا می‌کند که رنگ دلخواه چشمان خود را انتخاب نمایید و ظاهری مطابق با خواسته خود داشته باشید. این لنزها مخصوصاً برای زمانی که قصد شرکت در مراسم یا میهمانی ویژه‌ای دارید، به شما کمک خواهد کرد که چهره‌ای متفاوت و درعین‌حال جذاب داشته باشید. لنزهای تماسی درواقع دیسک‌های انحنادار پلاستیکی نازک و شفافی هستند که روی لایه اشکی سطح قرنیه چشم شناور شده و موجب تغییر رنگ آن می‌شوند.

این دسته از لنزها در هر دو نوع با و بدون نیاز به نسخه پزشک قابل تهیه هستند. در نوع نیازمند نسخه، لازم است که لنز موردنظر شما با هر رنگی که انتخاب می‌کنید، شرایط بینایی شما شامل دوربینی، نزدیک‌بینی و یا آستیگمات بودن را در خود لحاظ کند و یک لنز طبی رنگی برایتان تهیه شود. همچنین به دلیل آنکه ممکن است بیماری یا عفونتی در سطح کره چشم وجود داشته باشد که افراد نتوانند از لنز استفاده کنند، بهتر است که در صورت امکان با مشورت چشم‌ پزشک اقدام به تهیه لنز شود.

در سوی دیگر و در نوع تزئینی که عموماً نیاز به نسخه تأییدیه پزشک نیست، تنها یک ساختار شفاف و رنگی بر روی مردمک چشمانتان قرار می‌گیرد. البته باید توجه کنید که این دسته از لنزها، حتماً استاندارد بوده و توسط شرکت معتبری تولیدشده باشد تا خیالتان از بابت بهداشتی بودن و مناسب بودن آن راحت باشد. این دو دسته به‌طور عمومی، با نام‌های لنزهای شماره‌دار طبی و لنزهای بدون شماره نیز در داروخانه‌ها، چشم‌پزشکی‌ها و فروشندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی موجود هستند. هزینه تمام‌شده برای لنزها نیز بستگی به انتخاب نوع لنز دارد و همچنین ازآنجاکه افرادی که اقدام به تهیه لنزهای رنگی می‌کنند، معمولاً رنگ‌های دیگری را نیز خریداری می‌نمایند، قیمت تمام‌شده لنزها نباید دور از دسترس عموم باشد. در این مقاله، قصد داریم به بررسی نکات مهم در انتخاب رنگ لنز بپردازیم. این نکات، جدای از چگونگی انتخاب رنگ لنز و تنها معطوف به انتخاب صحیح یک نوع لنز رنگی خواهد بود. با ما همراه باشید.

کدام رنگ لنز را برای چشمان خود انتخاب کنیم؟

آیا به فکر انتخاب یک لنز رنگی برای چشمان خود افتاده‌اید؟ لنزهای رنگی دارای تنوع مختلفی از دیدگاه ترکیب رنگ، ماندگاری رنگ و داشتن هارمونی هستند و باعث شده است که برندهای مختلفی در زمینه تولید این لنزها وجود داشته باشند. اما انتخاب رنگ لنز نیز مانند انتخاب رنگ مو بسیار مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی در شکل‌گیری چهره دلخواه شما داشته باشد. ازاین‌رو، در این مقاله قصد داریم که شما را با مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک رنگ لنز مناسب آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

– انتخاب نوع رنگ لنز، یک نکته ویژه و مهم

اگر لنزهای تولیدی برندهای معروف را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که برخی از آن‌ها دارای یک رنگ شاخص و مقداری ویژگی ترکیب رنگی هستند که جذابیت خاصی را به آن بخشیده‌اند. این ترکیب رنگ با قرارگیری بر روی چشمان شما، با رنگ واقعی مردمک چشم مخلوط شده و یک هارمونی خاص را تولید می‌کنند. بنابراین سیمای طبیعی و محسوس چشمان شما حفظ شده و رنگ‌های جدیدی به آن افزوده شده‌اند که می‌تواند موردپسند شما قرار گیرد. در سوی دیگر، ممکن است که شما دست به انتخاب لنزهای ضخیم‌تر و با قابلیت پوشش بیشتر مردمک چشمتان بزنید تا عمق رنگ چشمتان تغییر یابد که در این صورت، ترکیب رنگی درخواستی شما، بیشتر بر اساس رنگ لنز شکل می‌گیرد و رنگ اصلی مردم تا حد زیادی محو می‌شود. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که رنگ لنز باید مکمل ظاهر شما باشد که شامل رنگ پوست، رنگ موها و ساختار صورتتان است. اکنون بیایید برای انتخاب رنگ لنز بر اساس رنگ موهایتان، تصمیم‌گیری کنید:

– افراد دارای موهای بلوند و روشن

برای رنگ موهای بلوند و روشن، طیف انتخاب بسیار زیادی پیش رو دارید که می‌تواند باعث شود که سایه‌های چشمتان بیشتر نمایان شوند. از دیدگاه عمومی، انتخاب رنگ لنز آبی برای ایجاد تعادل با موی بلوند، یک انتخاب بسیار مناسب است که شامل هر دو رنگ تیره و روشن آبی می‌شود. همچنین لنزهای سبز روشن، گزینه مناسب دیگری برای ایجاد هارمونی مناسب با موهای بلوند است که باعث روشنایی بیشتر چهره، مخصوصاً برای چهره‌های رنگ‌پریده می‌گردد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سبز روشن، اثرگذاری بیشتری در مقایسه با سبز تیره خواهد داشت. انتخاب سوم برای ست کردن با موی بلوند، رنگ لنزهای بنفش تیره است که باعث ایجاد جذابیت و زیبایی بسیار زیادی خواهد شد. در درجه بعدی، می‌توانید رنگ‌های عسلی، قهوه‌ای روشن و یا فندقی را نیز مدنظر قرار دهید.

– افراد دارای موهای قرمز و شرابی

به اعتقاد بسیاری، بهترین رنگ لنز برای ایجاد تعادل با رنگ موهای قرمز، رنگ سبز است. کنتراست بین این دو رنگ، باعث نمایش بیشتر زیبایی و درخشندگی چشم می‌شود و هر رنگ سبز تیره‌ای، کاملاً به رنگ قرمز موها می‌آید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای ایجاد تعادل، هرچه رنگ موهای قرمز روشن‌تر باشد، لازم است که رنگ لنز تیره‌تری انتخاب کنید. به‌عنوان گزینه دیگر، رنگ آبی نیز، درصورتی‌که رنگ سبز انتخابتان نیست، می‌تواند همین اثرگذاری را داشته باشد.

– افراد دارای موهای قهوه‌ای

به این دسته از افراد، شدیداً پیشنهاد می‌شود که رنگ لنز قهوه‌ای تیره را انتخاب نمایند. سایه‌های موجود در رنگ لنز قهوه‌ای تیره، تناسب بسیار زیادی با رنگ موهای قهوه‌ای دارد و یک چهره طبیعی و زیبا را می‌سازد. رنگ فندقی نیز، گزینه بسیار مناسب دیگری است که ساختار چهره را حفظ کرده و زیبایی خاصی برای افراد دارای موهای قهوه‌ای ایجاد می‌کند. البته می‌توان رنگ‌های بسیار روشن نیز برای این دسته از افراد پیشنهاد نمود که چهره‌ای خاص و جذاب را به ارمغان می‌آورد.

– افراد دارای موهای تیره

مانند رنگ بلوند، این دسته از افراد نیز طیف انتخاب بسیار گسترده‌ای دارند. تقریباً هر رنگ لنزی را می‌توان با رنگ مشکی و تیره موها ست کرد. دلیل این امر می‌تواند وجود تیرگی و کنتراست موجود در رنگ مو جهت تقابل با رنگ لنز برای ایجاد یک ساختار هماهنگ باشد. یک انتخاب بسیار فوق‌العاده، رنگ لنزهای بنفش تیره با موهای مشکی است که اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، ولی چهره‌ای بسیار خاص و جذاب را برای فرد فراهم می‌کند. در درجه بعدی، رنگ‌های آبی و سبز نیز ساختار مناسبی را نتیجه خواهند داد. همچنین واضح است که ترکیب رنگ‌های تیره لنز با رنگ مشکی مو، چه جذابیت عمیقی دارد!

در پایان باید بگوییم که اگر شما چهره‌ای با پوست گرم و رنگ موهای بلوند یا طلایی دارید، گزینه مناسب شما، رنگ‌های دارای ساختار روشن هستند تا جذابیت چهره‌تان دوچندان شود. درصورتی‌که رنگ چهره شما روشن‌تر و رنگ موهایتان تیره است، لازم است که تناسب مناسبی را با انتخاب لنزهای رنگی سردتر مانند آبی یا بنفش ایجاد نمایید. هر رنگی که انتخاب می‌کنید، باید به‌گونه‌ای باشد که طبیعی بودن چهره شما حفظ شود تا اثرگذاری دلخواهتان را همراه خود داشته باشد.

بهترین رنگ لنز برای پوستهای سبزه

اکثر افرادی که می‌خواهند بر اساس  رنگ پوست خود لنز رنگی انتخاب کنند به مشکل میخورند  اکثر این افراد  با صرف نظر کردن از رنگ پوستشان  به سراغ استفاده از لنزهای رنگی با هر رنگی می پردازند  اما  از نظر علم زیبایی  این عمل صحیح  نیست  و هر پوستی  طبق قانون هارمونی  با رنگ خاصی  نیز  تناسب دارد  و بر زیبایی و جذابیت آن شخص  می افزاید

تمامی افراد در زمان ست کردن لباس رنگ مو و رنگ لنز بر این باورند چه رنگ های روشن برای کسانی که پوست سبزه دارند نیز مناسب نیست این عقیده کاملا اشتباه است

برای این گونه از رنگ پوست ها بهترین رنگ لنز لنز عسلی یا قهوه ای روشن میباشد و چهره افراد را بسیار جذاب و منحصر به فرد می کند البته رنگ هایی نظیر خاکستری تیره و آبی و سبز تیره نیز برای خانمهایی با پوست سبزه بسیار مناسب است بر اساس تحقیقات محیطی محققان ما در لنز مارکت بهتر است که این گونه افراد از لنزهای با درجه روشنی بالا استفاده نکنند

بهترین رنگ لنز برای افرادی که پوستی نیمه تیره و گندمگون دارند

برای خانم هایی با پوست گندمی لنز سبز روشن بسیار گزینه ی مناسبی نیز میباشد ولی در نظر داشته باشید که استفاده از آرایشی که رنگ سبز در آن باشد برای اینگونه پوست ها بسیار نامناسب است وسعی بر این باشد که اصلا از این آرایش استفاده نشود چون روی ظاهرتان تاثیر خوبی نمیگذارد لازم به ذکر است در این گروه با پوستهای نیمه تیره حتما از لنزآبی دوری کنید زیرا هارمونی خدبی ایجاد نمیکند و حتی شما را از لنز رنگی نیز زده میکند ولی لنزهایی با رنگ خاکستری عسلی و قهوه ای فندوقی نیز بسیار توصیه میشود و شمارا زیباتر و شگفت انگیز میکند. البته لنز سرمه ای روشن هم برای این افراد مناسب و زیباست

بهترین رنگ لنز برای پوستهای سفید و شفاف

برای خانمهایی با پوست شفاف و روشن بهترین پیشنها ما در زمینه رنگ لنز لنزهای طوسی و لنزهای آبی در تمام تن ها میباشد زیرا این افراد با این رنگ لنزها بسیار زیبا و خاص میشوند .البته ست کردن رنگ لنز و پوست صورت به تنهایی کافی نیست و عوامل دیگری نیز دخالت دارند بطور مثال استفاده از لنز ارغوانی برای افرادی با پوست روشن بسیار زیباست ولی درصورتی که از آرایش زیاد دریغ شود و این لنز را بدون آرایش استفاده کرد و یا استفاده از لنز فیروزه ای و رنگهای دریایی برای این اشخاص بسیار زیباست  ولی در صورتی که با لباس سفیدرنگ ست شود .

البته لنزهایی هم وجود دارد که برای تمامی افراد با هر رنگ پوست و رنگ مویی پیشنهاد میشود که در ادامه به این لنزها میپردازیم

لنز چشم های استاندارد و روتین برای تمامی افراد

بطور معمول استفاده از لنزهای ترکیبی که دارای دور میباشد و تلفیقی از ۲ یا ۳ رنگ هستند به کسانی پیشنهاد میشود که تا کنون به رنگ لنز مورد تایید خود نرسیده اند و میخواهند ست اشتباهی انجام ندهند . البته خانم های عزیزی که میخواهند استفاده از لنزهای طبی و طبی رنگی را آغاز کنند باید بدانند که از خرید رنگهای ترکیبی برای چشمان خود هراسی نداشته باشند زیرا اینگونه لنزها زیبایی خاصی دارد و معمولا تمامی مصرف کنندگان این لنزها راضی هستند .

– انتخاب لنز متناسب با ظاهر شما

توجه کنید که بیشتر لنزها برای این منظور تهیه شده‌اند که چهره اصلی و طبیعی شما را حفظ نمایند. این کار با تغییر رنگ عنبیه چشم و تناسب آن با رنگ موها و ابروها، رنگ پوست و ساختار عناصر صورت انجام خواهد شد. ازآنجایی‌که خود عنبیه دارای خطوط و رنگ‌های متفاوتی است،

لنزهای انتخابی نیز باید به‌گونه‌ای مکمل عمل نمایند. مرکز لنز که روی مردمک چشم قرار می‌گیرد، باید تمیز و بی‌رنگ باشد تا شما بتوانید بینایی خود را حفظ کنید. بنابراین دیگر بخش‌های لنز، شامل سه بخش اصلی هستند که دارای طیف رنگی متفاوتی می‌باشند. بخش اول آن که رنگ قابل‌مشاهده نامیده می‌شود، یک طیف رنگی بین سبز تا آبی است که به‌طور محسوسی در لنز اضافه می‌شود تا هنگام قرار دادن یا برداشتن لنز، به‌سادگی بتوانید آن را ببینید. این رنگ‌ها تأثیری بر رنگ نهایی لنز ندارند. بخش دوم، رنگ افزاینده است که به‌صورت یکدست ولی کاملاً شفاف، سعی در بهبود رنگ عنبیه شما دارد و تنها آن را روشن‌تر از قبل نمایش می‌دهد.

در بخش سوم نیز، رنگ اصلی قرار دارد که به انتخاب شما، خریداری شده و بر روی رنگ افزاینده سوار شده و کاملاً آن را تغییر می‌دهد. توجه کنید که رنگ افزاینده، با روشن‌تر ساختن عنبیه چشم، باعث بهتر نمایان شدن رنگ اصلی می‌شود. بنابراین در درجه اول، شما باید رنگ لنز موردنظر خود را برگزینید. هنگام انتخاب رنگ لنز، حتماً باید به رنگ پوست و موی خود توجه داشته باشید و سعی کنید که هارمونی خاصی بین آن‌ها ایجاد نمایید. در این صورت، چهره شما با رنگ لنز منطبق بوده و برای دیگران این احساس به وجود می‌آید که رنگ چشم‌های شما کاملاً طبیعی است. درواقع چنانچه بتوانید این احساس را در مخاطب ایجاد کنید، می‌توان گفت که انتخاب صحیحی داشته‌اید. همچنین ممکن است که بخواهید رنگ چشمان خود را حفظ کنید و تنها مقداری عمق به آن ببخشید. در این صورت باید لنزی انتخاب نمایید که رنگ آن‌ها را بهبود دهد و یا به‌طور دقیق‌تر، بخش سوم آن که حاوی رنگ اصلی است، تا حد زیادی شفاف باشد.

در همین راستا، می‌توانیم بگوییم که در یک دسته‌بندی کلی، لنزها از دیدگاه مقدار شفافیت رنگی به چهار دسته تقسیم می‌شوند. در دسته اول که لنز رنگی مات نام دارند، شما با قرار دادن لنز بر روی چشمان خود، یک رنگ کاملاً متفاوت را مشاهده می‌کنید. بیشتر لنزهایی که در بازار هستند، در این دسته جای می‌گیرند و طیف رنگی بسیار گسترده‌ای نیز دارند. البته مرکز لنز در لنزهای مات خالی بوده تا امکان مشاهده محیط اطراف را داشته باشید.

در دسته دوم، لنزهای رنگی تشدیدکننده یا تقویت‌کننده قرار دارند که اندکی شفاف‌تر از لنزهای مات بوده و تنها اقدام به تشدید رنگ چشم شما می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، فردی که چشم قهوه‌ای روشن دارد، با افزودن لنز رنگی قهوه‌ای تیره، می‌تواند رنگ چشم خود را تا حد زیادی تشدید کند. دسته سوم لنزها، لنزهای رنگی نامرئی هستند که به رنگ‌های کمرنگ و شفاف‌تری مجهزند. این دسته، تنها برای تغییر بسیار کم‌رنگ چشم عرضه شده‌اند و ساختار یکدست و شفافی دارند. در دسته آخر نیز، لنزهای رنگی فیلتر جای می‌گیرد که برای موارد خاصی (غیر آرایشی و بهداشتی) کاربرد دارند و جزو اهداف زیبایی ظاهری به حساب نمی‌آیند.

توجه به ویژگی‌های فیزیکی و ابعاد لنز

نکته مهم دیگری که در هنگام انتخاب لنز رنگی قابل‌توجه است، انتخاب ابعاد لنز می‌باشد. اگر ابعاد لنز انتخابی شما مناسب نباشد، ممکن است در مواردی نظیر پلک زدن پیاپی، یا مالش دادن پلک‌ها، لنز از روی چشمان شما جدا شود یا روی آن حرکت کند که علاوه بر برهم ریختن ظاهر چشمان شما، باعث ایجاد احساس خارش و اذیت خواهد شد. البته باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که با تغییر شرایط روشنایی محیط، مردمک چشمان شما کوچک و بزرگ می‌شود که ممکن است در صورت انتخاب ابعاد اشتباه برای لنز، بینایی شما را تا حدودی مختل نماید. لنزی که انتخاب نموده‌اید باید بر روی چشم فیکس و سوار شود و جابجایی نداشته باشد. از سوی دیگر، لازم است که بسیار سبک بوده تا پیامدی مانند خستگی چشم یا قرمز شدن چشم را به همراه نداشته باشد. به همین منظور، انتخاب یک لنز مناسب باید حتماً با نظر یک متخصص باشد که شناخت کافی در حوزه انتخاب ابعاد آن داشته باشد. اگرچه لنزهای تزئینی خطر خاصی را برای بینایی شما ایجاد نمی‌کنند، اما نگهداری و انتخاب غیر صحیح آن‌ها، ممکن است که پیامدهایی را به همراه داشته باشد.

– توجه به ساختار و نوع لنز رنگی

سومین و آخرین نکته مهم در انتخاب لنز رنگی، توجه به جنس ساختاری آن است. در یک دسته‌بندی کلی، سه دسته لنز رنگی جای دارند که شامل لنزهای نرم (Soft Contact Lenses)، لنزهای قابل‌نفوذ گازی (Gas Permeable Contact Lenses) و لنزهای ترکیبی (Hybrid Contact Lenses) هستند. در دسته لنزهای نرم، جنس لنز از پلاستیک‌های انعطاف‌پذیری به نام هیدرو ژل بوده که مقدار زیادی آب در ساختار آن وجود دارد و باعث نرمی و لطافت لنز می‌شود. این دسته از لنزها، بر اساس درصد و میزانی آبی که در تولید آن‌ها بکار رفته، تقسیم‌بندی می‌شوند و هرچه این درصد بیشتر باشد، نرمی بیشتری نیز در لنز احساس می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که نکته اصلی و قابل‌توجه در انتخاب نوع لنز از دیدگاه ساختاری در این است که هرچقدر درصد آب لنز بیشتر باشد، آسیب کمتری به چشم وارد می‌کند.

دسته دوم لنزها که GP نیز نامیده می‌شوند، از گازهای قابل‌نفوذ درون ماده تشکیل‌دهنده لنز تهیه شده‌اند و اجازه عبور اکسیژن به سمت قرنیه را فراهم می‌کنند. ساخت و تولید این لنزها پیچیده‌تر از نوع اول بوده و از طبیعت میکروسکوپی برای انتقال اکسیژن بهره‌مند هستند و بر اساس میزان عبور اکسیژن، در یک واحد به نام Dk، به دسته‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند.

ازآنجایی‌که قرنیه قسمت عمده اکسیژن موردنیاز خود را مستقیماً از هوا تأمین می‌کند، سطح اکسیژن‌رسانی مناسب این لنزها، یک پارامتر اساسی است که تضمین‌کننده سلامت و راحتی چشمان شما در هنگام استفاده تلقی می‌شود. بنابراین درصورتی‌که تمایل به تهیه این دسته از لنزها را دارید، حتماً به واحد Dk آن توجه داشته باشید. لنزهای GP معمولاً از ترکیب سیلیکون و فلوراید ساخته می‌شوند و به همین دلیل، پروتئین و مواد دیگر را جذب نمی‌کنند. در دسته سوم نیز، لنزهای ترکیبی جای می‌گیرند که در مرکز خود از عناصر لنزهای GP و در بخش‌های اطراف آن، از عناصر لنزهای نرم برای تولید آن‌ها استفاده شده است. این دسته از لنزها نیز تا حد زیادی مانع از ایجاد خشکی چشم شده و سلامت آن را تضمین می‌کنند. با تمامی این اوصاف، توجه کنید که انتخاب نوع لنز، امری بسیار مهم و تخصصی بوده و نیاز به مشورت با متخصص برای آن خواهید داشت.

– نکات دیگر در انتخاب رنگ لنز

علاوه بر این موارد، باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده غیر دائم از این لنزهای تماسی رنگی، بهتر است که از لنزهای یک‌بارمصرف روزانه استفاده نمایید تا کیفیت بهداشتی آن نیز حفظ گردد. بنابراین می‌توان لنزها را از نظر‌گاه مدت‌زمان استفاده به سه دسته روزانه (یک‌بارمصرف)، فصلی یا سه‌ماهه و سالیانه تقسیم‌بندی نمود. واضح است که هرچه یک لنز مدت‌زمان بیشتری را دوام بیاورد و افت کیفیت نداشته باشد، هزینه تمام‌شده بیشتری نیز دارد. لنزهای رنگی که موارد مصرف دائمی ندارند، ممکن است باعث ایجاد آلودگی شده و یا کیفیت لنز با گذر زمان کاهش یابد. در کشور ما معمولاً از لنزهایی استفاده می‌شود که طول عمر بیشتری دارند و افت کیفیت آن‌ها محسوس نیست. این دسته از لنزها تا زمانی که به چشم آسیب نزنند و یا چشم را دچار خارش و التهاب نکنند، قابلیت استفاده دارند.

ذکر این نکته نیز شایان توجه است که به دلیل آن‌که بعضی از چشم‌ها، امکان تولید مقدار بیشتری پروتئین و چربی نسبت به دیگر چشم‌ها دارند، نیاز به جایگزین نمودن لنز نیز در آن‌ها متفاوت و در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری است. همچنین برای افرادی که دچار آلرژی یا حساسیت چشمی هستند، لنزهای یک‌بارمصرف توصیه می‌شود تا از بروز مشکلات برای آن‌ها جلوگیری گردد.

همچنین ازآنجایی‌که لنزها در محلول خاصی نگهداری می‌شوند، باید دارای محفظه مناسب و قابل‌رؤیت باشند تا به‌سادگی گم نشده و یا شکسته نشوند. لنزها همچنین مانند مسواک یا هر وسیله شخصی دیگری، تنها به فردی که آن را خریداری نموده تعلق دارد و به‌هیچ‌عنوان نباید مورداستفاده دیگران قرار گیرد. لنزهای انتخابی شما باید توسط شرکت‌های معتبری تهیه شوند که حتماً مورد تائید وزارت بهداشت کشور بوده و مهر استاندارد و گواهینامه بهداشت و سلامت داشته باشند. همچنین کیفیت ساخت مناسبی داشته باشند و احتمال پارگی و شکستن لنز با جا زدن یا درآوردن آن‌ها بسیار کم باشد.

در پایان و برای جمع‌بندی باید گفت که انتخاب صحیح لنز(Contact Lenses)، بر اساس رنگ، جنس و نوع آن‌ها، نیازمند توجه به پارامترهای گوناگونی است که می‌تواند با مشورت با متخصص، به امری آسان تبدیل شود.

بنابراین شناخت صحیح نوع لنز و نحوه استفاده و نگهداری آن، امری بسیار مهم و شایان توجه است. باید این نکته را مدنظر قرار دهید که استفاده و انتخاب غیر صحیح این عنصر تزئینی و آرایشی، ممکن است پیامدهای نامناسبی را به همراه داشته باشد.

چشم‌های ما نیز همانند دیگر اعضای بدنمان، نیاز به سوزاندن مواد غذایی دارند تا همیشه سلامت و فعال باشند. این انرژی از طریق رگ‌های خونی به چشم می‌رسند و برای انجام گرفتن این کار، یعنی فرآیند سوخت‌وساز، نیاز به اکسیژن وجود دارد. ازاین‌رو، انتخاب یک لنز بهداشتی، مناسب و باکیفیت، نیازمند دانستن نکات مختلفی، ازجمله آنچه در این مقاله مطالعه نموده‌اید، می‌باشد.

در این مقاله سعی کردیم که مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب یک لنز رنگی مناسب لازم است را، به‌طور خلاصه بیان نماییم.

جهت بیشتر شدن اطلاعات خود میتوانید سری به مقالات قبلی ما بزنید :

ضعیف شدن چشم و راههای پیشگیری از آن

موارد مهم درباره لنز چشمی | نکاتی درمورد لنز چشمی

ویژگی های بهترین مارک لنز طبی

پیر چشمی چیست؟ علایم، راه های پیشگیری و روش های درمان

عوارض لنز طبی / بهترین راهنمایی ها برای استفاده از لنز طبی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_products columns=”4″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no” element_title=”تعدادی از لنزهای رنگی و طبی رنگی پرفروش” taxonomies=”357, 358″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *