راه حل رفع خشکی چشم 

خشک بودن چشم ناشی از استفاده از لنز دغدغه کسانی است که از لنزهای چشمی استفاده می کنند. برخی از افراد خود به خشکی چشم مبتلا هستند و این مشکل آن ها با استفاده از لنز بدتر نیز می شود.

می توان گفت بیشتر مراجعه به چشم پزشکی برای افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند

به دلیل خشکی چشم ناشی از استفاده از لنز است. ما در این مقاله می خواهیم در مورد خشکی ناشی از استفاده از لنز و همچنین رفع خشکی هنگام استفاده از لنز صحبت کنیم.

سندرم خشکی چشم :

سندرم خشکی چشم نوعی بیماری چشمی است که در آن چشم به اندازه کافی و طبیعی، اشک تولید نمی کند و یا اشک هایی که تولید می کند، خیلی زود خشک می شوند.

خشکی چشم

دلایل زیادی وجود دارند که می توانند تولید اشک را تحت تأثیر قرار دهند، از جمله هورمون ها، شرایط محیطی و عارضه جانبی برخی از داروها.

این سندروم یک بیماری مزمن چشمی است که سالانه میلیون ها نفر را در هر سنی در سراسر دنیا تحت تأثیر قرار می دهد. این عارضه برای برخی، ممکن است با افزایش سن ایجاد شود، در حالی که دیگران ممکن است آن را به عنوان علامت بیماری دیگر یا عارضه جانبی ناخوشایند جراحی چشم تجربه کنند.

علت آن هرچه باشد، ممکن است از کمی ناخوشایند تا کاملا ناامید کننده باشد. خشک بودن چشم مزمن می تواند خارش داشته باشد، دردناک باشد و باعث مشکلات عدیده دیگری از جمله حساسیت به نور و لنزهای چشمی شود.

 

مشاهده قطره های رفع خشکی چشم

لنزهای چشمی و خشکی چشم :

گاهی اوقات هنگام استفاده از لنزهای چشمی، چشمان فرد خشک می شوند.

سندرم چشم های خشک کمی با خشکی چشم ناشی از استفاده از لنزهای چشمی متفاوت است، زیرا در خشکی ناشی از لنزهای چشمی، لایه نازک مواد لنز روی قرنیه فرد باعث محدود شدن رسیدن اکسیژن به چشم می شود. بدون یک جریان ثابت اکسیژن، چشم ها دچار کمبود اشک طبیعی می شوند.

متأسفانه، لنزهای چشمی تمایل دارند که گاهی اوقات چشم ها را دچار خشکی کنند. با این حال، لنزهای چشمی مدرن تا حدی متخلخل طراحی شده اند که اجازه می دهند اکسیژن بیشتری به چشم برسد.

علائم خشکی چشم ناشی از استفاده از لنزهای چشمی :

در صورت مشاهده یکی یا ترکیبی از علائم زیر، ممکن است به خشکی چشمها مبتلا شده باشید:

  • احساس خشکی چشم
  • احساس بودن شن در چشم
  • خارش چشم
  • زخم شدن چشم
  • قرمزی چشم ها
  • خستگی چشم ها
  • سوزش چشم ها
  • احساس درد در چشم
  • حساسیت به نور
  • تاری دید

رفع خشکی چشم

دلایل خشکی چشم :

به سختی می توان از خشکی چشم ناشی از استفاده از لنزهای چشمی جلوگیری کرد اما دانستن دلایل آن می تواند به شما در کاهش شدت و دفعات خشکی کمک کند.

برخی از دلایل خشکی چشم عبارتنداز:

جریان اکسیژن کم برای تولید اشک طبیعی :

اگر فکر می کنید این مورد برای شما صادق است حتما باید با چشم پزشک خود مشورت کنید.

استفاده بیش از حد از لنزهای چشمی :

این کار می تواند منجر به عدم استراحت کافی چشم ها شود. توصیه می شود دارندگان لنزهای چشمی در صورت امکان هفته ایی یک روز از لنزهای خود استفاده نکنند.

استفاده از نسخه قدیمی برای خرید لنزها :

ممکن است وضعیت چشم های شما از نسخه قدیمی تا الان تغییر کرده باشد و لنزی را که با این نسخه خریداری کرده اید، برای چشم های شما مناسب نباشد، این کار می تواند منجر به خشکی چشم ها شود.

چشمان شما تغییر شکل داده باشند :

اگر چشمان شما تغییر شکل داده باشند، لنزهای شما به درستی با چشمانتان متناسب نمی شوند و این امر می تواند منجر به خشکی چشم ها شود.

آلرژن های هوایی (موادی که باعث حساسیت و آلرژی می شوند) :

آلرژن های هوایی مانند گرده گل ها و گیاهان و گرد و غبار می توانند چشم شما را تحریک کنند و منجر به ناراحتی و خشکی چشم ها شوند.

آب و هوای مرطوب و نمناک :

این نوع آب و هوا اغلب باعث خشکی چشم ها می شود.

رفع خشکی چشم هنگام استفاده از لنز :

ناراحتی ناشی از خشکی چشمها یکی از دلایل اصلی بازگشت دوباره استفاده کنندگان از لنز به استفاده از عینک است. با این حال، اقدامات ساده و عملی بسیاری وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن خشکی چشم ها هنگام استفاده از لنز انجام دهید، از جمله:

  • استفاده از لنزهای ساخته شده از هیدروژل سیلیکون یا لنزهای یکبار مصرف روزانه
  • استفاده از قطره و اسپری چشم
  • استفاده از قطره چشم استروئیدی: التهاب یکی از دلایل عمده خشکی چشم است و معمولاً علائم سوزش و قرمزی مرتبط با خشکی چشم را ایجاد می کند. محلول های اشک مصنوعی برای رفع این التهاب طراحی نشده اند اما متخصص بینایی سنجی می تواند قطره های چشمی استروئیدی را برای رفع این مشکل، تجویز کند. قطره های چشمی استروئیدی به دلیل برخی از خطرات طولانی مدت، فقط به صورت کوتاه مدت تجویز می شوند.
  • شستشوی مداوم چشم ها
  • استفاده از ویتامین های چشم: ویتامین های چشم می توانند میزان تأمین مواد مغذی چشم شما را افزایش دهند و نه تنها سلامت چشم را بهبود بخشند بلکه باعث کاهش ناراحتی و خشکی ناشی از استفاده از لنزهای چشمی نیز شوند. تحقیقات نشان داده که ویتامین A، ویتامین D و امگا 3 کاهش علائم خشکی چشم را نشان می دهند.
  • استفاده از مایع های لنز که بدون مواد نگهدارنده هستند
  • به روال تمیز کردن و استفاده از لنزهای خود پایبند باشید

استفاده از کدام نوع از لنزها برای کاهش خشکی چشم بهتر است؟

  • لنزهای چشمی یکبار مصرف روزانه

لنزهای چشمی یکبار مصرف روزانه گزینه مناسبی برای افرادی هستند که از خشکی چشم ها رنج می برند، زیرا هر روز و در پایان استفاده، دور انداخته می شوند. به همین دلیل از لنزهایی که به نگهداری شبانه نیاز دارند، بهداشتی تر هستند. دلیل این امر این است که احتمال تجمع رسوبات پروتئینی و کثیفی که می توانند باعث ناراحتی چشم ها شوند، کمتر است. همچنین از مشکل خشک شدن لنزها به دلیل تمیز نکردن کامل آن ها نیز جلوگیری می شود.

  • لنزهای چشمی هیدروژل سیلیکون

لنزهای چشمی هیدروژل سیلیکون از جدیدترین و ابتکاری ترین مواد موجود در لنزهای چشمی ساخته شده اند. آن ها نه تنها به این دلیل که برای افرادی که دارای خشکی چشم هستند، راحت هستند، بلکه به دلیل راحتی بیشتر از لنزهای هیدروژل معمولی، گزینه ایی محبوب برای استفاده کنندگان از لنزهای چشمی نیز هستند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت لنزهای هیدروژل سیلیکون این است که این لنزها در مقایسه با لنزهای هیدروژل معمولی تا 5 برابر بیشتر اکسیژن را به چشم منتقل می کنند.

  • لنزهای چشمی کم آب

تصور غلط رایج این است که فکر می کنیم لنزهایی که بیشترین میزان آب را دارند، بیشترین راحتی را نیز دارند. اما این تصور برای برخی از استفاده کنندگان از لنزها، به ویژه کسانی که چشمانشان خشک است، می توان نتیجه معکوس داشته باشد. به این دلیل که رطوبت موجود در لنز می تواند اشک های طبیعی چشم را بیرون بکشد. همچنین لنزهای با محتوای آب بسیار زیاد به دلیل عوامل محیطی مانند تهویه هوا و استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش، ممکن است زودتر از بین رفته و خراب شوند.

بهترین مایع های لنز برای کاهش خشکی چشم:

اگر از لنزهای ماهانه، دو هفتگی، فصلی و سالانه استفاده می کنید، باید حتما از یک مایع لنز چشم برای تمیز کردن و نگهداری لنزهای خود استفاده کنید. این مهم است که به مایع لنز پیشنهادی خود پایبند باشید و فقط درصورتی آن را تغییر دهید که متخصصان به شما توصیه کنند این کار را انجام دهند.

همه مایع های لنز چند منظوره برای استفاده با لنزهای هیدروژل سیلیکونی طراحی نشده اند، بنابراین مطمئن شوید که مایع لنز مورد استفاده شما با لنزتان سازگار است. زیرا برخی از ناراحتی های خشکی چشم می تواند به دلیل نگهدارنده های موجود در مایع های لنز ایجاد شود.

اگر احساس می کنید چشمانتان تحریک شده است و یا دچار خشکی آن شده اید، بهتر است از یک مایع لنز بدون مواد نگهدارنده مانند مایع لنز رنیو استفاده کنید.

 به طور کلی تصور غلطی که وجود دارد این است که استفاده همزمان از لنزهای تماسی طبی و خشکی چشم مانند روغن و آب است که هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند و باعث آسیب به چشم می شوند. مطمئناً داشتن چشم‌های خشک آزار دهنده است، اما دلیلی برای محرومیت افرادی که خشکی چشم دارند در استفاده از لنزهای چشمی نیست. زیرا با رعایت چند نکته این مشکل کاملا برطرف می شود.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

معمولاً افراد مبتلا به خشکی چشم توانایی تولید اشک کافی یا تولید مواد روان کننده در داخل چشم را ندارند. اما این عدم توانایی دلیلی برای عدم استفاده از لنز نیست. از طرف دیگر استفاده از لنز نامناسب و همچنین کوتاهی در مراقبت از چشم نه تنها منجر به خشکی چشم می‌شود، بلکه مشکلات آن را نیز تشدید می‌کند. و اگر خشکی چشم ناشی از لنز درمان نشود، مشکلات جدی برای فرد مصرف کننده به وجود می آورد.

افرادی که دچار خشکی در چشم ها می شوند دارای یکی از علائم: سوزش چشم، خارش چشم، احساس وجود شن در چشم، قرمزی و خستگی چشم ها، حساسیت به نور، تاری دید و … می شوند. در ادامه ی مطلب به بررسی علت و علائم خشکی چشم، جلوگیری از آن و… می پردازیم.

خشکی چشم چیست؟

خشکی چشم یکی از بیماری های شایع چشم است. این بیماری در اثر کاهش رطوبت و اشک چشم و یا کیفیت پایین اشک ایجاد می شود. در گذشته بیشتر افراد مسن دچار خشکی چشم می شدند. امروزه با افزایش استفاده از کامپیوتر، و خیره شدن طولانی مدت به صفحات گوشی و مانیتورها، این مشکل را در سنین مختلف و پایین مشاهد می شود.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

سندرم خشکی چشم ناشی از کمبود مزمن روان سازی بوسیله رطوبت، روی سطح چشم می باشد. اثرات خشکی می تواند از التهاب ظاهری در چشم ها تا التهاب‌های قابل توجه و حتی زخم های سطح چشم نیز پیش برود. اگر شما هم دچار خشکی چشم هستید و از خشکی چشمتان رنج می برید، باید به شما بگوییم که تنها نیستید و در سراسر جهان، میلیون ها نفر از این مشکل در عذاب هستند. بدون شک احساس وجود سنگ ریزه در چشم و خستگی، ناراحتی و سوزش آن چندان خوشایند نیست.

علت خشکی چشم

خشکی چشم علت های مختلفی دارد. گاهی به خاطر افزایش سن است که در نتیجه آن ترشح اشک کم می‌شود. گاهی هم در اثر مصرف داروهایی همچون آنتی‌هیستامین، قرص ضد افسردگی، قرص ضد فشار خون و … ایجاد می‌شود. یکی از علت هایی که امروزه بسیار شنیده می شود لنزهای طبی هستند. استفاده طولانی مدت از لنزهای طبی بدون توجه به شست و شو و بهداشت آن، می تواند خود به تنهایی یکی از علت های خشکی چشم باشد. استعمال سیگار هم از دیگر علل شکل‌گیری سندروم خشکی چشم بشمار می‌رود. 

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

زندگی در مناطقی که بسیار گرم است و یا گرد و غبار و خاک در آنجا زیاد است، از عوامل دیگر ابتلا به این عارضه می باشد. یکی از علت های جالب، کم پلک زدن است. به طور مثال افرادی که به طور مداوم با کامپیوتر و گوشی های موبایل سر و کار دارند و یا دارای بیماری پارکینسون هستند و کمتر پلک می زنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری چشمی می باشند. پس سعی کنید حتما در طول استفاده از تلفن همراه به طور کافی پلک بزنید و از خیره شدن طولانی به آن جلوگیری کنید.

علائم خشکی چشم

اگر پس از گذاشتن لنز در چشم نشانه‌هایی همانند سوزش، خارش یا قرمزی چشم دارید، احتمالا دچار خشکی شده اید. علائم و نشانه هایی که وقتی فرد دچار خشکی چشم می شود او را تحت تأثیر قرار می دهد شامل موارد زیر است:

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

احساس خارش، سوزش یا خراش در چشم، مخاط رشته ای در اطراف چشم شما وجود دارد، حساسیت به نور، قرمزی چشم، حس وجود چیزی در چشم، مشکل در گذاشتن لنزهای چشمی، مشکل در هنگام رانندگی در شب، تاری دید یا خستگی چشم.

جلوگیری از خشکی چشم ناشی از لنز طبی

لنزهای طبی جایگزین بسیار مناسبی برای عینک هستند اما در صورتی که حتما بهداشت آن به طور کامل رعایت شود، زیرا لنز طبی به طور کامل با یکی از مهم ترین اندام های بدن در تماس است و هرگونه مشکل هر چند کوچک ، باعث آسیب دیدن چشم می شود. اگر زمانی که لنز را داخل چشم گذاشتید و احساس سوزش، قرمزی و یا اشک ریزی داشتید.

حتما لنز را از چشمتان خارج کنید و با محلول خوب شست و شو دهید این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد اگر مشکل شما با این کار برطرف نشد، احتمالا مشکل از حساسیت چشم شما به برند لنز و یا استفاده از محلول لنز نامناسب است. در صورت وجود این مشکل باید حتما لنزتان را عوض کنید و برند دیگری تهیه کنید. 

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

قطره مرطوب کننده و روان کننده چشم گزینه مناسبی برای رفع این مشکل در هنگام استفاده از لنز می باشد، زیرا باعث می شود آب از دسته رفته لنز جبران شود و مانع از برداشته شدن آب چشم می شود. تولیدکننده‌های لنزهای طبی محصولاتی مخصوص خشکی چشم دارند که تا حد زیادی از نشانه‌های خشک شدن چشم‌ها هنگام استفاده از لنز می‌کاهند.

محصولات مرتبط با خشکی چشم

این محصولات مخصوص کسانی است که از سندروم موردبحث رنج می‌برند. البته بهترین راهکار برای رفع این مساله این است که در وهله اول به پزشک مراجعه کنید تا علت اصلی خشکی را تشخیص دهد. سپس درمان لازم را در اختیارتان قرار دهد. در اغلب مواقع بیماران به پزشک مراجعه نمی‌کنند. زیرا می ترسند که دکتر به آن ها بگوید که دیگر نمی‌توانند از لنزهای طبی استفاده کنند. 

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

لنز، وسیله ای شخصی است و نباید بگذارید کسی از آن استفاده کند و یا به آن دست بزند. اگر لنزتان را شخص دیگری استفاده کند، ممکن عوارضی همچون قرمزی شدید، عفونت و بسیاری از مشکلات چشمی دیگر به سراغتان بیاید. برای جلوگیری از هر گونه آسیب حتما قبل و بعد از استفاده از لنز طبی آن را شست و شو دهید و در محلول لنز با کیفیت قرار دهید، رعایت این نکات باعث می شود هرگز دچار خشکی چشم نشوید. 

در حال حاضر لنزهای طبی مختلفی در بازار وجود دارد، اما موضوع مهم این است که حتما در خریداری این محصولات مطمئن شوید که محصول اصل و اورجینال را تهیه می کنید تا دچار خشکی چشم نشوید. زیرا با خریداری محصول فیک به چشمانتان آسیب بزرگی می زنید. یکی از سایت هایی که می توانید در آن محصول مورد نظرتان را با بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنید لنز مارکت است.

لنز مارکت تمام محصولات سایت خود را تضمین می کند و شما می توانید با خیال راحت از این سایت خرید کنید. این سایت به دلیل تنوع بالا یکی از بهترین ها محسوب می شود.

رفع خشکی چشمو سخن آخر در مورد خشکی چشم :

خشک بودن چشم یکی از عوارض شایع استفاده از لنزهای چشمی است.

افرادی که دچار خشکی در چشمها می شوند دارای یکی از علائم: سوزش چشم، خارش چشم، احساس درد چشم، احساس وجود شن در چشم، قرمزی و خستگی چشم ها، حساسیت به نور، تاری دید و ... می شوند.

اگر خشکی چشم ناشی از استفاده از لنز درمان نشود و ادامه پیدا کند، می تواند مشکلات جدی تری را برای فرد استفاده کننده از لنز ایجاد کند.

از راه حل های رفع خشکی چشم هنگام استفاده از لنز می توان به: استفاده از قطره و اسپری چشم، استفاده از لنزهای هیدروژل سیلیکون و یا لنزهای یکبار مصرف روزانه، شستشوی مداوم چشم ها، استفاده از ویتامین های چشم، استفاده از قطره چشم استروئیدی، استفاده از مایع لنزهای بدون مواد نگهدارنده، پایبند بودن به روال تمیز کردن لنزها و ... اشاره کرد.

همچنین از دیگر راه حل های رفع خشکی چشم ناشی از استفاده از لنز، استفاده از لنزها و مایع لنزهای باکیفیت و مرغوب و خریداری شده از جاهای معتبر است.

سایت لنز مارکت که بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز در ایران است، دارای انواع لنزها و مایع لنز با کیفیت های بسیار بالا و درجه یک است، لنزهای ارائه شده در سایت لنز مارکت به دلیل کیفیت بالایی که دارند، در صورت استفاده صحیح و تمیز شدن مرتب، مانع از بروز خشکی چشم برای افراد استفاده کننده از لنز می شوند.

منابع در مورد خشکی چشم : 

 

Https://Www.Visiondirect.Co.Uk/Eye-Care-Centre/Dry-Eyes-And-Contact-Lenses

Https://Www.Urbaneyewdm.Com/Dry-Eye

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *