جلوگیری از عوارض لنزهای طبی رنگی

امروزه استفاده از لنزهای طبی رنگی بسیار رایج شده است. این لنزها، هم مشکلات بینایی را تصحیح کرده و هم رنگ چشم را زیباتر و جذاب تر می کنند. استفاده از لنزهای طبی رنگی باکیفیت بسیار ایمن است و مشکلی برای شخص استفاده کننده ایجاد نمی کند. اما اگر از لنزهای طبی رنگی بی کیفیت استفاده شود، ممکن است مشکلاتی برای شخص استفاده کننده ایجاد شود. ما در این مقاله می خواهیم به عوارض لنزهای طبی رنگی بپردازیم.

عوارض لنزهای طبی رنگی چند دسته هستند :

استفاده نادرست و همچنین بیشتر از حد معمول از لنزهای طبی رنگی می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. لنزهای طبی رنگی، وسیله های پزشکی ویژه ایی هستند که باید مورد مراقبت صحیح قرار گیرند.

تهیه نسخه پزشکی از چشم پزشک و یا بینایی سنج برای لنزهای طبی رنگی ضروری است.

FDA هشدار می دهد که استفاده نادرست از لنزهای طبی رنگی می تواند چشم ها را تحریک کرده و منجر به ورم ملتحمه، عفونت های قرنیه، خراش روی قرنیه، اختلال در بینایی و حتی نابینایی شود این کار حتی ممکن است واکنش های آلرژیک نیز به دنبال داشته باشد.

لنزهای طبی رنگی / عوارض لنزهای طبی رنگی

قرار دادن لنز طبی رنگی نامناسب در چشم می تواند احتمال عفونت های باکتریایی مانند کراتیت را افزایش دهد. در صورت عدم رسیدگی به موقع و مناسب، این امر می تواند جدی شده و عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

 

مشاهده لنزهای طبی رنگی با عوارض پایین

لنز طبی رنگی (نمره دار رنگی) فصلی زیروسون (ZERO SEVEN)

قیمت اصلی 675/000 تومان بود.قیمت فعلی 542/000 تومان است.

لنز طبی رنگی (نمره دار رنگی) دِسیو ایتالیا (Attitude2tone)

قیمت اصلی 650/000 تومان بود.قیمت فعلی 550/000 تومان است.

لنز طبی رنگی (نمره دار رنگی) سالانه هِرا کُره ای (HERA)

قیمت اصلی 615/000 تومان بود.قیمت فعلی 558/000 تومان است.

لنز طبی رنگی (نمره دار رنگی) فصلی فستیوال مورنینگ (MORNING Q)

قیمت اصلی 770/000 تومان بود.قیمت فعلی 730/000 تومان است.

لنز طبی رنگی (نمره دار رنگی ) سالانه الگانس (ELEGANCE)

قیمت اصلی 875/000 تومان بود.قیمت فعلی 742/000 تومان است.

لنز طبی رنگی (نمره دار رنگی) سالیانه یونیک (UNIQUE)

قیمت اصلی 840/000 تومان بود.قیمت فعلی 800/000 تومان است.

لنز طبی رنگی (نمره دار رنگی) سالانه فستیوال مورنینگ (MORNING Q)

قیمت اصلی 850/000 تومان بود.قیمت فعلی 810/000 تومان است.

لنز طبی رنگی (نمره دار) سالانه سولِکو سِری کویین (Soleko Queen’s)

قیمت اصلی 1/400/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/355/000 تومان است.

لنزهای طبی رنگی درست مانند سایر لنزهای چشمی روی قرنیه چشم شما قرار می گیرند. لنزهای طبی رنگی بی کیفیت ممکن است ضخیم تر یا دارای رنگدانه بیشتری نسبت به لنزهای دیگر باشند. بنابراین می توانند اکسیژن کمتری به چشم وارد کنند. این می تواند باعث خشکی چشم شود و خطر ابتلا به عفونت چشم را افزایش دهد.

لنزهای طبی رنگی که از رنگ مات استفاده می کنند، رنگ مات رنگی است که شفاف نیست، در بخشی که متناسب با عنبیه چشم طراحی شده است، دارای رنگ هستند. عنبیه بخشی از چشم است که به چشم رنگ می دهد. وسط لنز کاملاً شفاف است تا مردمک چشم بتواند از طریق آن به وضوح ببیند.

با این حال لنزهای طبی رنگی می توانند روی چشمان شما حرکت کنند. آن ها فقط در یک جا نمی مانند، به خصوص وقتی پلک می زنید. وقتی پلک یا چشمک می زنید، لنزهای طبی رنگی شما هم می توانند حرکت کنند. اگر از لنزهای طبی رنگی که سایز آن ها با سایز مردمک چشم شما متناسب نیستند، استفاده کنید، ممکن است، حفره لنز که در مرکز لنز قرار دارد، دقیقاً روی مردمک چشم شما قرار نگیرد.

این امر نه تنها به دلیل اینکه رنگ واقعی چشم شما در زیر آن آشکار می شود، غیر طبیعی به نظر می رسد بلکه می تواند بینایی شما را نیز مختل کند. با کاهش نور، مردمک چشم های شما بزرگتر می شوند و سعی می کنند نور بیشتری را جذب کنند. اگر قسمت رنگی لنز طبی رنگی شما از مردمک چشم شما بزرگتر باشد. مردمک چشم شما می تواند بزرگتر شود اما بینایی شما توسط قسمت رنگی لنز مسدود می شود.

لنزهای بی کیفیت عوارض لنزهای طبی رنگی را بیشتر میکند

لنزهای طبی رنگی بی کیفیت می توانند به دور چشم بلغزند و این کار می تواند بینایی را مختل کند. همچنین اگر کیفیت لنزهای رنگی خوب نباشد و یا متناسب با رنگ چشم شما انتخاب نشود، رنگ طبیعی چشم شما می تواند از زیر آن مشخص شود.

در هنگام استفاده از لنزهای طبی رنگی باید تمام دستورالعمل ها و توصیه های مربوط به خرید، تمیز کردن، استفاده، نگهداری، دور انداختن و تعویض لنزهای طبی رنگی را دنبال کنید. این کار می تواند به کاهش و حذف خطرات احتمالی کمک کند.

عوارض لنز طبی رنگی

حذف احتمالی عوارض لنزهای طبی رنگی 

تمام لنزهای چشمی ، حتی لنزهای رنگی بدون نمره که دید را تصحیح نمی کنند، توسط FDA به عنوان وسیله های پزشکی طبقه بندی می شوند. لنزهای طبی رنگی باید از طریق نسخه پزشکی تأیید و استفاده شوند.

لنزهای رنگی طبی باید به طور خاص روی چشم شما قرار بگیرند و از طریق یک منبع تأیید شده خریداری شوند. لنزهای طبی رنگی نباید از خرده فروشان تأیید نشده که کار فروش لنز را به صورت غیر قانونی انجام می دهند، خریداری شوند. لنزهای طبی و طبی رنگی که بدون معاینه دقیق و نسخه چشم پزشک خریداری می شوند، می توانند منجر به عوارض جدی از جمله اختلال در بینایی، عفونت چشم و حتی نابینایی شوند.

لنزهای طبی رنگی که مناسب چشمان شما نیستند، به شدت احتمال عفونت، زخم و مشکلات مربوط به چشم را افزایش می دهند.

در زیر چند نکته برای جلوگیری از عوارض لنزهای طبی رنگی آورده شده است:
  • برای خرید لنزهای طبی رنگی ابتدا به یک چشم پزشک یا متخصص بینایی سنج مراجعه کنید، تا چشمان شما را معاینه کند و یک نسخه چشم پزشکی از او دریافت کنید.
  • لنزهای طبی رنگی خود را از منبع معتبر طبق نسخه خریداری کنید.
  • لنزهای طبی رنگی را از سالن های زیبایی، فروشگاه های زنجیره ایی و یا خرده فروشی های نامعتبر که نسخه پزشکی نمی خواهند، خریداری نکنید.
  • فقط از لنزهای طبی رنگی که مستقیماً برای شما تجویز شده است، استفاده کنید و آن ها را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • بهداشت مربوط به لنزهای طبی رنگی را رعایت کنید. همیشه قبل از لمس لنزها با چشم ها یا دست ها، دستان خود را بشویید.
  • لنزهای طبی رنگی خود را دقیقاً طبق دستورالعمل، تمیز و نگهداری کنید. برای تمیز کردن و نگهداری لنزهای طبی رنگ خود، فقط از محلول لنز تخصصی توصیه شده توسط سازنده لنز، استفاده کنید.
  • لنزهای طبی رنگی خود را در زمان های تعیین شده جایگزین و تعویض کنید و از آن ها فقط طبق دستورالعمل استفاده کنید. آن ها را طبق دستورالعمل از چشم خارج کرده و دور بیندازید و وقتی تولید کننده توصیه می کند، آن ها را جایگزین کنید.
  • در صورت احساس ناراحتی، تحریک، قرمزی یا ترشح از چشمان خود، بلافاصله لنزهای طبی رنگی را از چشم خارج کنید و فوراً با متخصص مراقبت از چشم خود، تماس بگیرید.

اگر کلیه دستورالعمل ها و توصیه های بینایی سنج و تولید کننده، دقیقاً رعایت شود، می توان از لنزهای طبی رنگی به راحتی استفاده کرد.

با این حال، اگر طبق دستورالعمل ها از لنزهای طبی رنگی استفاده نشود، ممکن است خطراتی برای فرد استفاده کننده داشته باشد، همچنین لنزهای چشمی ممکن است برای همه افراد مناسب نباشند. با چشم پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا لنزهای چشمی برای استفاده شما مناسب هستند یا خیر.

دوش گرفتن با لنز یکی از عوارض لنزهای طبی رنگی میباشد :

دوش گرفتن با لنزهای رنگی طبی راحت است اما شما را در معرض خطر عفونت جدی چشم قرار می دهد که خود یکی از قوی ترین عوارض لنزهای طبی رنگی به شمار میرود .

شاید کسی را بشناسید که اصرار دارد همیشه با لنزهایش به حمام برود و دوش بگیرد و هرگز مشکلی هم برایش پیش نیامده باشد. اما درد چشم شدید، ضعف بینایی و یا حتی نابینایی هزینه بسیار زیادی برای دوش گرفتن با لنزها است.

متخصصان بینایی توصیه می کنند لنزهای طبی رنگی خود را قبل از دوش گرفتن، از چشم خارج کنید. خطر ابتلا به عفونت جدی چشم، کاملاً واقعی است.

آب حاوی انواع میکروب ها، باکتری ها و ویروس هایی است که معمولاً هیچ آسیبی به ما نمی رسانند. در کشورهای پیشرفته، آب لوله کشی قبل از رسیدن به خانه شما، ضد عفونی می شود. ارائه دهندگان برای این کار از روش های تصفیه آب مانند فناوری UV، فناوری ازن و مقدار مناسب کلر استفاده می کنند.

با این حال، آب شیر هنوز هم می تواند حاوی آکانتامبا باشد. آکانتامبا موجودی است که در منابع طبیعی آب مانند دریاچه ها، رودخانه ها، دریاها و آب های لوله کشی زندگی می کند.

اگر آکانتامبا در حالی که از لنزهای طبی رنگی استفاده می کنید، وارد چشم شما شود، در معرض ابتلا به کراتیت آکانتامبا قرار می گیرید. پس بهتر است در هنگام حمام و دوش گرفتن، لنزهای طبی رنگی را از چشم خارج کنید.

عوارض لنزهای طبی رنگی

سخن آخر برای عوارض لنزهای طبی رنگی :

استفاده از لنزهای طبی رنگی باکیفیت بسیار ایمن است و مشکل خاصی برای شخص استفاده کننده ایجاد نمی کند.

اما اگر از لنزهای رنگی طبی به درستی استفاده نشود و یا از لنزهای بی کیفیت خریداری شده توسط خرده فروش های نامعتبر، استفاده شود، ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای شخص استفاده کننده، ایجاد شود. عوارض لنز طبی رنگی می تواند برخی اوقات می تواند بسیار جدی باشد.

استفاده نادرست از لنزهای طبی رنگی می تواند چشم ها را تحریک کرده و منجر به ورم ملتحمه، عفونت های قرنیه، خراش روی قرنیه، اختلال در بینایی، واکنش های آلرژیک و حتی نابینایی شود. قرار دادن لنز طبی رنگی نامناسب در چشم می تواند احتمال عفونت های باکتریایی مانند کراتیت را افزایش دهد.

لنزهای طبی رنگی بی کیفیت می توانند به دور چشم بلغزند، و این کار می تواند بینایی را مختل کند. همچنین اگر کیفیت لنزهای رنگی خوب نباشد و یا متناسب با رنگ چشم شما انتخاب نشود، رنگ طبیعی چشم شما می تواند از زیر آن مشخص شود.

اگر کلیه دستورالعمل ها و توصیه های بینایی سنج و تولید کننده، رعایت شود، می توان از لنزهای طبی رنگی به راحتی استفاده کرد. همچنین متخصصان بینایی توصیه می کنند لنزهای طبی رنگی خود را قبل از دوش گرفتن، از چشم خارج کنید، زیرا این کار خطر ابتلا به عفونت جدی چشم، را افزایش می دهد.

نظر لنزمارکت در مورد عوارض لنزهای طبی رنگی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، لنزهای طبی رنگی باکیفیت باید از مکان معتبر و مناسب خریداری شوند تا ریسک ایجاد عوارض توسط آن ها به طور کامل حذف شود.

یکی از معتبرترین سایت های عرضه کننده لنزهای طبی رنگی، سایت لنز مارکت است. سایت لنز مارکت ارائه دهنده انواع لنزهای طبی رنگی باکیفیت و با قیمت های بسیار عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *