لنز های طبی و رنگی معمولا بوسیله شرکت تولید کننده آنها بر حسب طول عمر بهداشتی یا مفید خود به چند گروه از جمله انواع لنزهای یک روزه یا لنز یکبار مصرف یا همان لنز طبی روزانه برای استفاده در طول یک روز و نه بیشتر تقسیم می شوند. لنزهای طبی روزانه یا یکبار مصرف، لنزهای تک کاربردی هستند که در انتهای هر روز از چشم برداشته و دور انداخته می‌شوند و روز بعد یک جفت لنز چشم تازه به‌جای آن‌ها استفاده می‌شود. لنزهای طبی یکبار مصرف در میان پزشکان و مصرف کنندگان به دلیل مزایای بهداشتی و راحتی استفاده کردنشان، محبوبیت بیشتری به دست آورده‌اند.

لنز طبی روزانه چیست؟

بسیاری از شرکت های تولید کننده لنز، به مشتریان خود توصیه می کنند که این لنزها را تنها یک روز استفاده کنند و از استفاده مجدد آنها پرهیز نمایند. به دلیل راحتی استفاده از این لنزها روز به روز استفاده از آن ها بیشتر می شود. این لنزها برای افرادی که کار زیادی دارند و وقت تمیز کردن و نگهداری از لنزها را ندارند، مناسب می باشد.

لنزهایی یک روزه همه چیزشان ساده می باشد. صبح گذاشته می شود و شب قبل خواب ار روی چشم برداشته و دور انداخته می شود. برای افراد ورزشکار استفاده از لنز طبی روزانه بسیار مناسب است، علاوه بر اینکه نیازی نیست از وسایل تنظیم کننده خطر ناک استفاده کنند، بعد از هر تمرین ورزشی به جای اینکه لنز طبی خود را درست کنید، می توانید آن را برداشته و دور بیاندازید. افرادی که دچار دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم هستند می توانند از لنز طبی روزانه استفاده کنند و همچنین برخی از بیماری های چشمی را اصلاح نمایند.

لنز طبی روزانه در مقایسه با لنزهای دیگر، ارزان تر هستند. شب، هنگام خواب برداشته مي شوند و صبح روز بعد یک جفت لنز جدید در چشم گذاشته مي شوند. لنز طبی روزانه از جنس سیلیکون هیدروژن تهیه می شوند. این ماده برای راحتی چشم ها و دریافت اکسیژن بسیار مناسب است. علاوه بر لنزها باید از مواد مرطوب کننده هم دارند که برای ماندگاری راحت مد نظر است. این لنزها پلاستیک نرمی ساخته شد اند که اکسیژن از آن عبور می کند و به چشم می رسد.

می توان گفت که لنز طبی رنگی روزانه، از طرف همه چشم پزشک ها بی خطرترین و راحت ترین لنزها شناخته می شود. همچنین انسان با استفاده از آن ها می تواند مشکلات بینایی خود را بر طرف کند. پزشکان و متخصصان می گویند افرادی که دارای آلرژی می باشند هم می تواند به لنزهای تماسی روزانه استفاده کنند. اگر دیگر وسایل و لنزها سبب آلرژی می شود، لنز طبی روزانه این مشکل را می تواند بر طرف کند و نیاز به مواد تمیز کننده که موجب آلرژی هستند، ندارد.

لنز طبی روزانه 1

مزایای لنز طبی روزانه

استفاده از لنز طبی روزانه برای بسیار ی از افراد ایده آل می باشد. بینایی بلند مدت را تامین می کند. در لنزطبی روزانه ای که امروزه تولید می شوند، این لنزها، خشکی و ناراحتی کمتری در طول روز ایجاد می کنند. از آلرژی های فصلی تاثیر نمی پذیرند. هر روز از لنزهای تازه و تمیز استفاده می کنید. این لنزهای نیازی به مراقبت، تمیز کردن ندارند. نگاه کنید، نگه دارید و صبح ها بگذارید بر روی چشم و شب دور بیاندازید. برای استریل شدن لنزها و چشم های بسیار مناسب است.

احتمال آسیب دیدن چشم در اثر مراقبت های اشتباه صفر می باشد. راحتی بسیار زیادی دارد. لنزهای یکبار مصرف از مواد بسیار نازک تولید می شوند و به همین دلیل در روی چشم احساس نمی شوند. لنز طبی روزانه یک راه بسیار بی خطر برای دیدن تمام رنگ های موجود در دنیا به همان صورتی که هستند، می باشند. لنز رنگی روزانه که هر روز عوض می شوند دیگر نیازی به محلول های پاک کننده ندارند و رسوب روی لنز قرار نگرفته و ریسک عفونت را زیاد نمی کنند.

معایب لنز طبی روزانه

لنز طبی روزانه هم مانند سایر لنزهای دارای معایب زیادی می باشند، علاوه بر معایبی که همه لنزها با هم دارند، برخی معایب خاص لنزهای طبی روزانه می باشد، که از جمله آن می توان به این موارد اشاره نمود:

لنز طبی روزانه همه مشکلات بینایی را حل نمی کنند. این لنزها دیدی با درخشندگی لنز RGP ارائه نمی کند. برای مراقبت منظم و همیشگی از سلامتی چشم، باید بطور منظم به مطب مراجعه کرد. لنز طبی روزانه عمر مفیدشان تنها یک روز می باشد و با پایان روز لنزها هم از بین می روند و باید به زودی جایگزین شوند.

روش صحيح مراقبت از لنز طبی روزانه

لنزهاي روزانه نبايد موقع خواب استفاده شوند. هرگز با لنز تماسي نخوابيد؛ زيرا اين کار 10 برابر شانس عفونت را افزايش مي دهد. همیشه قبل از دست زدن به لنزتان، دستها را با آب و صابون ملايم و يا مايع دستشويي شستشوي کامل دهيد. هميشه يک لنز را در چشمتان بگذاريد و سپس لنز ديگرتان را از جالنزي در آوريد تا با هم اشتباه نشوند. قبل از گذاشتن لنز در چشمتان، هميشه کنترل کنيد که لنز پشت و رو نباشد. بعد از هر بار استفاده از لنز، طبق دستور پزشک معالج آنرا تميز کرده و شستشو داده و ضدعفوني کنيد.

مراقبت و نگهداری از انواع لنز طبی روزانه، فصلی، سالانه مانند هم هستند و باید آنها را تمیز و ضد عفونی نمود، اما لنز طبی روزانه چون فقط برای یک روز قابل استفاده می باشند، لذا نیازی به ضد عفونی و تمیز کردن ندارند و انها را باید دور انداخت.

هر بار از محلول نگهدارنده تازه استفاده کنيد و هرگز از محلول مجددا استفاده نکنيد. فقط از محلول لنزي که چشم پزشکتان توصيه کرده استفاده کنيد. هرگز از محلول لنز ديگران و يا محلول تاريخ گذشته استفاده نکنيد. زماني که چشمتان خيلي خشک، قرمز يا تحريک شده است، لنزها را از چشمتان درآوريد. بيش از مدت مجاز از لنز استفاده نکنيد و از دستورات زماني پزشک معالج پيروي کنيد. هرگز با بزاق دهان لنزتان را مرطوب نکنيد.

ما بر این باور هستیم که شما دوستان و همراهان همیشگی ما می توانید با نظرات و اتقادات سازنده خود له تیم تولید محتوایی ما کمک نمایید تا برای خود شما این کارایی را داشته باشیم و بتوانیم هر چه بهتر و با کیفیت تر محتواهایی هر چه فاخرتر و کامل تر تولید کنیم.

به همین منظور اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالایعنی لنز طبی روزانه موضوعی ذهن شما را به خود مشغول نموده و نقد دارین که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.

در ضمن اگر در ارتباط با موضوع مقاله یعنی لنز طبی روزانه دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

جهت بالا بردن اطلاعات خود در مورد لنزهای چشمی مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

لنز توریک چیست ؟

آموزش طرز گذاشتن لنز داخل چشم !!

لنز رنگی برای چشم مفید است با مضر ؟؟

آب مروارید چیست ؟ عوامل پیدایش آب مروارید

چشم رنگی چگونه به وجود می آید ؟ خصوصیات افراد چشم رنگی

2 دیدگاه در “لنز طبی روزانه چیست ؟ هر آنچه در مورد لنز طبی روزانه باید بدانید

  1. خانم فنایی گفت:

    سلام در ایران هم هست ؟من شنیدم تو ایران خیلی گرون در میاد اما چشمام حساسه

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      بله لنزهای روزانه توی چند برند موجوده و به راحتی در دسته بندی لنزهای طبی میتونید خرید کنید .
      —————————————————————————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *