لنز فصلی چیست ؟

لنز فصلی چیست ؟ لنزهای فصلی یکی دیگر از انواع لنز های موجود در بازار می باشد که طول عمر سه ماهه دارند همچنین لنز فصلی به این دلیل نامگذاری شده نه اینکه دقیقا مخصوص به هر فصلی باشند. بلکه به دلیل عمر 90 روزه اش می باشد. در زیر می خوانید لنز فصلی چیست

.این لنز دارای نمره مثبت و منفی است یعنی دارای یک سری منافذی هستند که قرنیه از طریق آن ها می تواند تنفس کند و اکسیژن رسانی به خوبی انجام شود اما برخی از لنز های رنگی ماهانه، روزانه و سالانه این ویژگی را ندارند و این عیب بزرگی برای یک لنز است.

لنز فصلی چیست ؟

باید ها و نباید های لنز فصلی چیست ؟

لنز فصلی همان طور که گفته شد تاریخ انقضای سه ماهه دارند و بعد از سه ماه باید دور ریخته شوند یعنی دقیقا باید 90 روز شما از آن استفاده کنید. این نوع لنز هم به مانند لنز های دیگر اینگونه نیست که در این 90 روز در چشم گذاشته شود و در نیاورید.

باید سعی کنید در اخر هر روز این لنز ها را در آورید و چشم خود را بدون لنز چشم استراحت بدهید. اما در طول روز با آن خوابید اشکال اساسی ندارد. همچنین برخی از پزشکان تایید کرده اند که تا یک هفته هم امکان دارد که این لنز ها را بیرون نیاورید اما بیشتر نشود.

ولی با این حال شما سعی کنید در پایان هر شبانه روز آن ها را در بیاورید و سپس استراحت کنید.

 

مزایای لنز فصلی چیست ؟؟

لنز طبی همان گونه که از اسمش پیداست ، به خاطر ضعف بینایی باید از آن استفاده کرد. پس در ابتدا نزد یک اپتومتریست و یا چشم پزشک بروید تا لنز مخصوص شما را تجویز کند. اکثر لنز های طبی فصلی از نوع نرم هستند که مزیت قابل توجهی برای آن ها محسوب می شود. لنز نرم به لنزی گفته می شود که خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارد بسیار راحت و ایمن است و با آخرین تکنولوژی های اپتیکی روز ساخته و پرداخته شده است.

لنز نرم نفوذ پذیری زیادی نسبت به اکسیژن دارد به خاطر همین می توان آن را در چشم به مدت طولانی تر نگه داشت. یکی از این نوع لنز های نرم، همین لنز فصلی هستند که به خاطر همین ویژگی های گفته شده، مثل نرم بودن، فصلی بودن، توانایی اکسیژن رسانی ،قرار گرفتن به شکل درست بر روی قرنیه، و در نهایت تامین دید کافی و اساسی برای بیمار یا شخص غیر بیمار، جایگاه ویژه ای را در بازار برای خود به دست آورده اند.

بسیاری از پزشکان مربوطه در این زمینه بسیار توصیه کرده اند که از لنز فصلی استفاده کنید که قابلیت های اساسی زیادی دارند و وجود شرایط نامطلوب و یا بیماری های شایع را به شدت کاهش می دهد. البته همه این موارد در حالی است که شخص مصرف کننده نکات ایمنی وبهداشتی در مورد لنز ها را رعایت کند که در ادامه نکات مهم و عمومی را خاطر نشان خواهیم کرد.

 

معایب لنز فصلی چیست ؟؟

همان طور که از ابتدای مقاله تکرار می شود، استفاده از لنز چه فصلی، چه روزانه چه  لنز سالانه و ماهانه، نرم و سخت همگی در عین حال می توانند بسیار مضر باشند. لنز ممکن است ایجاد خراشی بر قرنیه داشته باشد و وجود خراش محل مناسبی برای میکروب و در نهایت آسیب قرنیه و ضعف آن می شود و حتی در برخی موارد پیوند قرنیه را به دنبال دارد.

لنز فصلی هم از این قضیه مستثنی نیستند و با اینکه بار ها تکرار می شود این لنز ها عمری به مدت 90 روز دارند نه بیشتر از این مدت، گاها دیده می شود که لنزها را به مدت های طولانی تر استفاده می کنند و یا فکر می کنند به صورت ثابت بدون اینکه چشم ها را استراحت دهند به مدت 90 روز بر روی چشم ها بمانند. یک باور غلط در بین افراد وجود دارد که اگر مدام لنز را در بیاوریم و بگذاریم، آسیب به چشم بیشتر می شود.

 

لنز فصلی چیست؟

در ابتدا باید گفت طرز گذاشتن لنز را، چه طبی و چه غیر طبی باید به خوبی فرا بگیرید و اگر نکات بهداشتی را بلد باشید اتفاق خاصی نمی افتد. هر چند که لنز خطرات خودش را همیشه دارد. به خاطر همین که پزشکان ابتدا عینک را برای بیماران توصیه می کنند و برای سایر افراد هم استفاده همیشگی از آن را برای چشم به هیچ وجه توصیه نمی کنند چون می تواند آسیب زا باشد.

همچنین استفاده از لنز فصلی سخت که خواصیت اکسیژن رسانی و انعطاف پذیری کمتری دارند می تواند قرنیه چشم را اذیت کند و استفاده از آن به مدت طولانی ان هم 90 روز توصیه نمی شود. پس در انتخاب لنز فصلی سخت دقت داشته باشید.

 

خصوصیات لنز فصلی چیست ؟

شیوه های مراقبت از لنز فصلی چیست ؟ نکات ضروری هنگام استفاده از لنز فصلی چیست ؟

قبل از هر توصیه ای مسلما دست های خود را بشویید چه به هنگام گذاشتن لنز و چه برداشتن لنز باید دقت کنید. شستن دست ها باید با صابون باشد و حتی الامکان صابون مایع چرا که گاهی صابون جامد درست شستشه نمی شود و زیر ناخن ها می ماند. متاسفانه این روز ها ناخن های بلند زیاد مد شده منبع مناسبی برای چرک و عفونت و همچنین عامل اساسی در پارگی لنز هستند.

لطفا برای شستشو لنز هیچ گاه از آب استفاده نکنید حتی اگر پاک ترین و زلال ترین نوع آب باشد و آب مقطر هم همینطور ، مجاز به استفاده نیستید. به هنگام شستشو قرار نیست که دو انگشتی آن را تمیز کنید بهتر است که انگشت سبابه شسته شده و آغشته شده به محلول را، آرام بر روی لنز بمالید. جعبه لنز را هم بهتر است هر 6 ماه یکبار تعویض کنید.

ما بر این باور هستیم که شما دوستان و همراهان همیشگی ما می توانید با نظرات و اتقادات سازنده خود له تیم تولید محتوایی ما کمک نمایید تا برای خود شما این کارایی را داشته باشیم و بتوانیم هر چه بهتر و با کیفیت تر محتواهایی هر چه فاخرتر و کامل تر تولید کنیم.

به همین منظور اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا یعنی لنز فصلی چیست موضوعی ذهن شما را به خود مشغول نموده و نقد دارین که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.

در ضمن اگر در ارتباط با موضوع مقاله لنز فصلی چیست ؟ یا در مورد لنز رنگی یا لنز طبی فصلی چیست دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

جهت بالا بردن اطلاعات خود علاوه بر مقاله لنز فصلی چیست در مورد لنزهای چشمی دیگر هم مقالات زیر را مطالعه بفرمایید :

لنز توریک چیست ؟

آموزش طرز گذاشتن لنز داخل چشم !!

لنز رنگی برای چشم مفید است با مضر ؟؟

آب مروارید چیست ؟ عوامل پیدایش آب مروارید

چشم رنگی چگونه به وجود می آید ؟ خصوصیات افراد چشم رنگی

2 دیدگاه در “لنز فصلی چیست ؟ | هر آنچه در مورد لنز فصلی باید بدانید

  1. انوشا گفت:

    سلام لنز های فصلی برای مصرف ارایشی بهترن یا سالانه

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      از نظر آبرسانی و کیفیت ساخت لنز های فصلی بهترند .
      —————————————————————————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *