چشم، یکی از پرکاربردترین اندام های بدن است که نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد. همه انسان ها باید قدردان این نعمت بزرگ باشند و از آن مراقبت کنند تا دچار ضعیفی چشم نشوند. چشم سالم یا همان بینایی بیست بیستم، یکی از نیازهای حیاتی برای راحت انجام دادن کارها است و اصلا نمی توان تصور کرد که دنیای بدون بینایی چگونه خواهد بود.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

افراد در سنین مختلف ممکن است به دلایل خاصی دچار ضعیف شدن eye شوند این مشکل نیز مانند هر بیماری دیگری علائمی دارد. متاسفانه افراد به دلایل مختلف در معرض ضعیف شدن چشم قرار می گیرند. لنز مارکت در ادامه شما را با نشانه های ضعیف شدن چشم آشنا می کند.

ضعف بینایی چیست؟

وقتی کره چشم از حالت گرد به شکل تخم مرغی در آید، یا عدسی یا قرنیه به اندازه کافی انحنا نداشته باشند، نور نمی تواند در نقطه صحیح متمرکز شود. این حالت منجر به عدم وضوح تصاویر در بعضی از فواصل دور و نزدیک می شود. انواع عیوب انکساری با استفاده از عینک، لنز های تماسی قابل تصحیح است.

علائم ضعیف شدن چشم چیست؟

با توجه به علائم می توانید از بروز بیماری جلوگیری کنید. ضعیف شدن eye علائم بسیار زیادی دارد که در این قسمت به بررسی چند مورد از آن ها پرداخته می شود.

حساسیت به نور

به طور طبیعی وقتی به خورشید نگاه کنید، چشمانتان را می بندید و این امری طبیعی است. اما اگر زمان هایی که نور خورشید آن قدرها هم قوی نیست، مجبور به پوشاندن چشمان خود هستید تا اذیت نشوید. این یعنی به نور حساسیت دارید که حتما باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است که در صورت درمان نشدن منجر به ضعیف شدن eye شود.

خستگی چشم ها

یکی دیگر از علائم ضعیف شدن بینایی خستگی چشم است. زیاد کار کشیدن از چشم‌ها، خستگی این عضو بدن را بدنبال دارد. به‌طور مثال، افرادی که دارای مشاغلی همچون خیاطی یا رانندگی هستند دائما باید از چشم‌های خود نهایت استفاده را ببرند. این زیاد کار کشیدن از چشم‌ها، به مرور زمان می‌تواند سبب ضعیف شدن آن ها شود.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اگر برای مدت زیادی به صفحه دیجیتال یا صفحات کتاب خیره شده باشید دچار خستگی eye می شوید. وقتی افراد روی چیزی متمرکز می شوند کمتر پلک می زنند. هر بار پلک زدن اشک را به سطح چشم روانه می کند و حرکت آن را نرم و روان می کند، علاوه بر این، اشک چشم را پاک می کند و خستگی آن را کاهش می دهد. برای پیشگیری از خستگی eye می بایست به خود یاد آور شوید که بیشتر پلک بزنید، در میانه کار خستگی در کنید و به اطراف نگاه کنید.

تاری دید

یکی از اولین نشانه‌های ضعیفی eye ، تاری دید است. این تاری با ضعیف بودن چشم‌ها ارتباط مستقیمی دارد؛ یعنی در واقع ضعیف شدن با تاری دید شروع می‌شود. هرچه میزان تاری دید بیشتر باشد چشمان فرد نیز ضعیف‌تر است. عیوب انکساری (نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم) یا پیرچشمی از علل اصلی تاری چشم به شمار می‌آید.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اما تاری دید گاهی علامت ابتلا به مشکلاتی جدی‌تر، مانند بیماری‌های تهدید کننده بینایی یا اختلال عصبی نیز است. حواستان باشد که تاری دید را با کدورت بینایی اشتباه نگیرید. کدورت بینایی معمولاً علامت ابتلا به عارضه‌های خاصی مانند آب مروارید است. اما به طور کلی، تاری دید و کدورت بینایی علامت ناراحتی‌های جدی eye به‌شمار می‌آیند.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

در صورت بروز تغییرات ناگهانی در دید باید بلافاصله به چشم‌پزشک مراجعه کنید. eye پزشک مجرب شدت تاری دید را اندازه‌گیری می‌کند و علت تاربینی را پس از معاینه دقیق و کامل چشم، شامل حساسیت کنتراست فضایی، معاینه با دستگاه slit-lamp و استفاده از چارت استاندارد بینایی‌سنجی اسنلن تعیین می‌کند، سپس درمان مناسب را با توجه به علت تاری دید توصیه می‌کند.

سردردهای مکرر

سردردهایی که عامل ایجادکننده‌ی آن معلوم نیست می‌توانند زنگ خطری برای ضعیف شدن چشم‌ها بشمار بیایند. مخصوصا کسانی که ضعف چشم‌هایشان در نتیجه‌ی دور بینی یا آستیگماتیسم است بیشتر از بقیه ممکن است سردرد بگیرند. سردرد این افراد زمانی عود می‌کند که مشغول فعالیت ‌های چشمی هستند.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

یعنی مثلا وقتی به تلویزیون نگاه می‌کنند، یا هنگام رانندگی، کار کامپیوتری یا خیاطی. باید بدانید سردردهای ناشی از ضعف بینایی، با سردردهای میگرنی و عصبی کاملا متفاوت هستند. سردرد ناشی از ضعیف شدن چشم‌ها در ناحیه پیشانی و عموما پس از انجام کارهایی که به دقت زیاد نیاز دارند، ظاهر می‌شوند. این سردردها اغلب با کمی استراحت خود به خود برطرف می‌شوند. 

دیدن هاله‌های اطراف نور

زمانی که چشمان شما نتواند به درستی روی چیزی متمرکز باشد، ممکن است نور را به صورت پخش شده یا بلوری ببیند و در نتیجه احساس می‌کنید که در اطراف نور مورد نظر، هاله‌ها و بارقه‌هایی وجود دارد که در عالم واقعیت هیچ کدام از آثار هاله وجود نخواهد داشت و در نتیجه این موضوع می‌تواند یکی از علائم چشم ضعیف، آستیگمات یا عوارض جانبی جراحی لیزیک باشد.

مالیدن چشم

مالیدن eye به دفعات نشان دهنده خستگی eye می‌باشد که گاهی اوقات عینک می‌تواند به شما کمک کند. همچنین به دلیل آلرژی‌هایی مثل چشمان صورتی، آلرژی فصلی یا چشمان خشک می‌باشد.

گم‌کردن خط هنگام خواندن کتاب

این موضوع زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما می‌تواند یکی از علائم ضعیف شدن بافت عضلانی چشم باشد که معمولاً به دلیل آستیگمات است. کودکانی که در حال یادگیری برای خواندن و نوشتن هستند، باید روی کلمات اشاره کنند تا این مهارت را یاد بگیرند اما بزرگسالانی که عادت به گم کردن خط دارند، باید این مشکل را جدی بگیرند و به چشمان خود توجه داشته باشند.

استفاده مکرر از لنز بی کیفیت

برخی از افراد به دلیل تنوع در رنگ چشم ها برای مجالس از لنزهای بی کیفیت استفاده می کنند. که این خود باعث آسیب به چشم می شود اما اگر به صورت مکرر از این لنزها استفاده شود باعث ضعیف شدن eye می شود. برای خرید لنز حتما آن را از جای معتبر تهیه کنید.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

لنز مارکت با سابقه کار طولانی در این کار به شما تضمین می دهد که محصولاتشان هیچ گونه آسیبی به چشمان شما وارد نمی کند. البته همه چیز به جنس لنز بستگی ندارد و فرد نیز باید بهداشت مربوط به لنز ها رعایت کند.

سخن پایانی در باب ضعیف شدن چشم

چشم ها یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی هستند که باید شکرگذار آن باشید. دید خوب به شما کمک می‌کند عملکرد خوبی در انجام تمامی کارها داشته باشید، با برداشتن چند قدم ساده می‌توانید مطمئن شوید که بینایی شما در بهترین حالت است. در زمان مشاهده علائم ضعیفی eye حتماً به پزشک مراجعه شود؛ معاینه منظم چشم بهترین راه برای محافظت از بینایی است. لنز مارکت امیدوار است اطلاعات کافی را در این زمینه به شما رسانده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *