لنز های رنگی برای افرادی که قصد دارند در خود تغییراتی ایجاد کنند گزینه ای بسیار مناسب می باشد. در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که لنز رنگی مناسب برای پوست روشن کدام است؟ اطلاع از این لنز های رنگی می تواند برای شما با نتیجه مناسبی همراه باشد.

لنز های تماسی رنگی در اندازه های مختلف عرضه می شوند. رنگ ها نیز از الگو های و تراکم های مختلفی برخوردار هستند. برای انتخاب بهترین لنز های تماسی برای رنگ پوست ، مهم است که انواع مختلف تماس رنگی موجود را بدانید.

انواع لنز از نظر رنگ

لنز های تماسی رنگی در چند گروه وجود دارند. در گروه اول لنز های مات وجود دارند که کاملا رنگ چشم های شما را تغییر می دهند.

رنگ های بعدی لنز های با رنگ تقویت شده اند. این لنز های تماسی رنگی فقط رنگ طبیعی چشمان شما را سایه وار نشان می دهند. به عنوان مثال اگز چشم های آبی دارید این لنز ها می توانند رنگ طبیعی چشمان شما را روشن یا تیره تر کنند و در عین خال طبیعی بودن چشمان شما را حفظ کنند. یک مدل دیگر از لنز ها را با نام لنز های دایره ای می شناسند. این لنز های دایره ای یک حلقه تیره در اطراف عنبیه دارند تا جلوه ای لطیف اما چشمگیر به وجود آورند. این لنز ها در همه مدل رنگ چشمی موثر هستند و باعث زیبایی بیشتر آن می باشد.

یک مدل دیگر از لنز های رنگی هستند که با نام لنز های ورزشی یا رنگ آمیزی شده شناخته می شوند. این لنز ها دارای کاربرد های عملی و زیبایی هستند. انتخاب رنگ ممکن است باعث کاهش درخشش و درک عمق شود. این لنز های تماسی بیشتر توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. مدل بعدی لنز ها لنز های آرایشی یا تئاتری هستند. این مدل لنز ها جلوه های ویژه ای به چشمان شما می بخشند.

آن ها معمولا در مواقع خاصی مانند هالوین پوشیده می شوند. می توانید از لنز های  چشم گربه ای، چشم وحشی یا با رنگ های قرمز، سیاه یا سفید استفاده نمایید. دقت داشته باشید که لنز های تماسی رنگی تا زمانی که به درستی استفاده و مراقبت شوند بی خطر هستند. در ادامه ما قصد داریم در ارتباط با لنز های تماسی رنگی صحبت کنیم و این لنز ها را با توجه به تناژ پوستی مورد بررسی خود قرار دهیم.

بررسی تن پوست برای انتخاب لنر رنگی مناسب

در این بخش از مقاله می خواهیم در ارتباط با بررسی تن پوست در ارتباط با انتخاب لنز های رنگی مناسب صحبت کنیم. همان طور که بیان نمودیم تن پوستی هر فرد می تواند با رنگ های تناژی گرم، خنثی و سرد باشد. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با پوست های روشن صحبت کنیم.

پوست های روشن خود به تنهایی دارای این تن رنگی ها هستند و به عبارتنی تناژ‌ های سرد، گرم و خنثی را در خود دارند. تن پوست روشن و گرم به معنای این است که پوست شما دارای تناژ های هلویی، طلایی یا زرد است. در نقطه مقابل پوست های روشن با تن سرد قرار دارند که در آن ها توده های قرمز یا صورتی مایل به قرمز دیده می شود. اما همان طور که گفتیم دسته دیگری هم هستند که ترکیبی از تن های سرد و گرم می باشند و با تن روشن خنثی شناخته می شوند.

این افراد دارای پوست های خنثی هستند که می بایست با توجه به تناژ‌ پوستی خود رنگ لنز های مناسبی را انتخاب نمایند. انتخاب هر رنگ از لنز های تماسی برای تناژ‌ های مختلف رنگ پوست روشن متفاوت می باشد. شما با شناخت تن پوستی خود به آسانی می توانید برای خرید لنز های تماسی مناسب با این تن پوستی اقدام نمایید. یک نکته بسیار مهم این است که افرادی که دارای رنگ پوستی روشن هستند، می توانند تقریبا هر رنگ لنز تماسی را برای خود استفاده نمایند اما به طور دقیق ما در ارتباط با رنگ لنز های تماسی مربوط به تن پوستی روشن صحبت خواهیم کرد. این کار باعث می شود تا بتوانید به راحتی رنگ لنز مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

انتخاب لنز رنگی مناسب با تن پوستی روشن

در بخش قبلی مقاله ما توضیحی جامع در ارتباط با تن پوستی رنگ روشن را برای شما بیان نمودیم و برای شما این مسئله را توضیح دادیم که چگونه می توان تن رنگی پوست روشن خود را به راحتی انتخاب نمایید. اما پس از این که توانستید تن پوستی روشن خود را انتخب نمایید لازم است تا اقداماتی دیگر را نیز انحام دهید.

در حقیقت شما می بایست سرد ، گرم یا حنثی بودن پوست روشن خود را مورد بررسی قرار دهدی که در بخش قبلی به توضیح دقیق آن پرداختیم. در این بخش اما به بررسی انتخاب لنز های رنگی می پردازیم. بگذارید از ابتدا این را بگویم که شما بسیار خوش شانس هستید که پوستی روشن برای خود دارید. تقریبا هر رنگ با پوست روشن به عنوان یک مزیت برای انتخب رنگ لنز های تماسی رنگی محسوب می شود و برای شما شرایط مناسبی را به ارمغان می آورد.

با این حال برای داشتن چهره ای زیبا، متفاوت و درخشان لازم است تا انتخاب مناسبی برای لنز های تماسی خود داشته باشید. به طور مثال می توانید لنز های رنگی با تنالیته های آبی یا خاکستری را برای خود انتخاب نمایید. رنگ روشن نیز یک انتخاب عالی برای پوست شما است. شما می توانید لنز هایی را که با درخشانی و زیبایی نمایش داده می شوند برای خود انتخاب نمایید. به طور مثال می توانید برای ایجاد تفاوت در ظاهر چهره خود از رنگ بنفش استفاده نموده و ظاهری جذاب را برای خود به ارمغان بیاورید. اما همان طور که گفتیم تن پوستی تاثیر بسیار مهمی در زمینه انتخاب رنگ لنز های تماسی دارد.

در حقیقت این که پوست شما روشن با تن گرم باشد انتخاب متفاوتی دارد نسبت به زمانی که دوست شما روشن با تن سرد یا خنثی باشد.

لنز رنگی مناسب برای پوست روشن با تن سرد

همان طور که در بخش های قبلی مقاله بیان نمودیم یکی از تن های رنگی پوست روشن تن سرد می باشد که خصوصیات مربوط به خود را دارد. اگر شما تن پوستی سرد دارید لازم است تا در ارتباط با انتخاب لنز های تماسی خود اقدامات لازم را انجام دهید. در این بخش از مقاله ما در ارتباط با لنز های تماسی رنگی مناسب با تن روشن و سرد انتخاب های مناسبی را بیان می کنیم. آیا تن پوستی سرد و پوستی روشن داردید؟! این بخش را دنبال کنید تا بدانید چه تن پوستی برای شما مناسب است؟!

در این حالت بهترین گزینه های موجود برای انتخاب لنز های تماسی رنگی می تواند رنگ های خاکستری، ‌بنفش یا آبی باشد. استفاده از این رنگ لنز های تماسی با این تن پوستی می تواند به راحتی شرایط ظاهری شما را تکمیل کند و دیدگاهی مناسب به ظار شما ببخشد. به طور کلی توصیه می کنیم که اگر دارای تن پوستی روشن با تناژ سرد هستید، به دنبال رنگ هایی روشن مانند فیروزه ای، آمیتیست و آبی باشید تا زیبایی چهره شما چند برابر شود. البته این انتخاب ها به رنگ مو های شما نیز بستگی دارد.

انتخاب لنز رنگی مناسب پوست روشن و خنثی

یکی دیگر از تن های رنگی روشن را با نام تن رنگی خنثی معرفی کردیم و در این باره گفتیم که این تن رنگی خنثی ترکیبی از تن های رنگی گرم و سرد است. پس لازم است تا در این بخش از مقاله ببینیم که به این تن پوستی خنثی چه رنگ لنزی می آید؟! این کار انتخاب را برای ما راخت تر می کند. آيا پوست خنثی با تنی روشن دارید؟! در ادامه با ما همراه شوید تا ببینیم چه لنزی مناسب است.

همان طور که گفتیم تن پوستی خنثی بسیار خاص است. از این رو شما می توانید به راختی از یک قهوه ای روشن تا یک رنگ زیتونی سبک را امتان کنید. اگر این رنگ پوست را دارید ، می توانید هر لنز تماسی رنگی را که دوست دارید بپوشید! افرادی که این تن پوستی رنگی روشن را دارند می توانند طیف گسترده ای از لنز های تماسی رنگی با تم های قهوه ای، عسلی، فندقی، خاکستری، سبز و بنفش داشته باشند و به بهترین نحو از آن ها استفاده نمایند.از این رو شما با داشتن این تم های رنگی می توانید انتخاب های متنوعی داشته باشید.

لنز رنگی مناسب پوست روشن

انتخاب لنز رنگی برای پوست روشن با تن گرم

سومین تن پوستی روشن تن پوستی گرم است که فاکتور های تشخیصی خاصی را دارد. در بخش ابتدایی مقاله ما در ارتباط با تن های پوستی روشن موارد مهمی را برای شما بیان نمودیم. در همین راستا نکاتی را ارائه دادیم که به واسطه آن می توان به راحتی تن پوستی روشن با تناژ گرم را از تناژ های سرد و خنثی تشخیص داد.

حال ببینم که اگر تن پوستی گرم داشته باشید در انتخاب لنز باید چه رنگ هایی را مد نظر داشته باشید. اگر تن پوستی شما روشن است و گرم می باشد بهترین لنز های تماسی رنگی که می تواند چهره شما را برجسته و جذاب نشان دهد، لنز های رنگی عسلی، فندقی، قهوه ای یا آبی روشن می باشد. این رنگ ها و تناژ‌های رنگی به گونه ای عمل می کنند که تضاد بسیار خوبی را با رنگ پوست شما ایجاد کرده باشند. از این رو برای ایجاد جذابیت هایی خاص در چهره  خود و ایجاد تفاوت می توانید از این رنگ لنز ها استفاده نمایید.

البته توجه داشته باشید که استفاده از این رنگ لنز ها به مولفه های دیگری نیز بستگی دارد و شما باید به این مولفه ها نیز دقت داشته باشید. توجه کنیذ که باید لنز های تماسی را از مراکز معتبر خریداری نمایید.

فاکتور های تاثیر گذار بر انتخاب رنگ لنز های تماسی

ما در بخش های قبلی مقاله در ارتباط با تاثیر تناژ‌ پوستی و رنگ پوست روشن بر انتخاب لنز های تماسی رنگی صحبت کردیم و برای هر تناژ‌ پوستی روشن لنز های خاصی را برای شما ارائه دادیم. اما همان طور که بیان کردیم فاکتور های مختلف دیگری هم بر انتخاب رنگ لنز مناسب تاثیر دارد. در این بخش از مقاله این فاکتور های مهم را برای شما بیان می کنیم.

رنگ مو و لنز تماسی

در حقیقت جدا از تن پوست شما ، فاکتور های دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام تعیین بهترین تماس های رنگی برای چشمانتان در نظر بگیرید. یکی از این فاکتور های انتخابی رنگ مو است. به طور مثال مو های بلوند نه تنها متناسب با طیف گسترده ای از رنگ های چشم است ، بلکه باعث می شود سایه های چشمان شما درخشان تر به نظر برسد. یا اگر مو های قهوه ای دارید ، پس از آن به سراغ لنز های تماسی قهوه ای یا فندق بروید. سایه های مختلف قهوه ای به خوبی در کنار هم کار می کنند تا ظاهری طبیعی و مؤثر به وجود بیاید.

لنز رنگی مناسب پوست روشن

نور محیط و لنز تماسی

مسئله بعدی روشنایی است. شما باید این مسئله را بررسی کنید که لنز های تماسی انتخاب شده چه تاثیری بر نگاه شما خواهند داشت. در حقیقا باید ببینید که لنز های رنگی شما در هر دو شرایط کم نور و روشن چگونه به نظر می رسند. اما فاکتور بعدی که بسیار هم تاثیر گذار است شناخت انواع لنز های تماسی رنگی می باشد. از این رو در هنگام انتخاب بهترین لنزهای تماسی برای مطابقت با پوست شما ، شناختن انواع مختلف لنزهای موجود برای تغییر رنگ چشم های شما نیز حائز اهمیت است.

به عنوان مثال اگر رنگ چشم طبیعی شما قهوه ای است و می خواهید آن را به رنگ سبز تغییر دهید باید بدانید که استفاده از چه تن رنگی برای چشم شما مناسب است یا چه برندی بهترین تغییر را می تواند در شما ایجاد نماید. اما توجه داشته باشید که تنها ظاهری طبیعی می خواهید و به دنبال این هستید که فقط بدون تغییر چشمگیر رنگ چشم خود را تقویت کنید ، رنگ های طبیعی تقویت شده گزینه های مناسب تری برای شما خواهند بود.


منابع:

https://www.leaf.tv/9907776/the-best-color-contacts-to-match-your-skin-tone/

https://www.opinionstage.com/lucas_bell/how-to-choose-the-right-contact-lenses-according-to-your-skin-tone

https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/everyday/butt-sheet-masks

https://eyecandys.com/pages/colored-contacts-skintone

https://www.perfectlens.ca/articles/best-coloured-contacts-to-match-skin-tone

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *