[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

همانطور که ممکن است بدانید لنزها به طور کلی نیازمند رعایت نکات بهداشتی مانند شست و شوی صحیح ، درست قرار دادن و خارج کردن لنز از چشم ، و نکات کلیدی برای استفاده از لنز رنگی هستند. در زیر در مورد راهنمای خرید لنزهای رنگی می خوانید.

تنها زمانی مشکلاتی در رابطه با لنز را تجربه می کنید که نکات مراقبی قبل و پس از آن را انجام ندهید . هم چنین شما ریسک عفونت چشم و سایر عوارض را به کمک مشورت کردن با یک متخصص چشم یا اپتیومتریست و یا خرید لنز هایتان از یک فروشنده ی قابل اعتماد ، کاهش می دهید. در مقاله زیر به صورت تخصصی به موضوع لنزهای رنگی چشم می پردازیم و آن را به طور کامل مطرح می کنیم. با ما همراه شوید.

لنز های رنگی همواره ظاهری طبیعی ندارند . اکثر آنها در تاریکی می درخشند و یا علامت هایی دارند که باعث می شود چشمان شما شبیه به گربه و یا خزندگان شود. با وجود همه ی این ها افراد زیادی از آنها استفاده می کنند.بسیاری از فروشندگان مشتاق فروش لنز ها به خریداران غیر حرفه ای هستند بنابراین دقت کنید ، لنزی را که می خواهید تهیه کنید نه لنزی که مطابق مد روز است و یا فروشنده آن را پیشنهاد می کند.

 

مراقبت های پس از استفاده را یاد بگیرید

همه ی لنز های رنگی دارای دستور العمل کاملی برای مراقبت های پس از استفاده نیستند.اگر شما تصمیم به خریداری یک جفت لنز کرده اید این به شما بستگی دارد که اطلاعاتی برای گذاشتن صحیح لنز داخل چشم ، خارج کردن صحیح آنها از چشم ،تمیز کردن و نگه داری از آنها به دست بیاورید یا خیر.

نرخ عفونت چشم ، در افرادی که نکات مراقبت های پس از استفاده را جدی نگرفته اند بیشتر است . لازم است تا با پزشک خود مشورت کنید و یا خودتان تحقیق کنید تا روش های صحیح نگه داری و مراقبت از لنز ها و هم چنین نحوه ی صحیح گذاشتن لنز داخل چشم و خارج کردن صحیح آنها از چشم را بیاموزید. برخی از نکات مراقبتی نیز واضح هستند ،اهمیتی ندارد که لنز های شما چه قدر زیبا هستند ،هیچ گاه آنها را با کسی به صورت مشترک استفاده نکنید این مورد یکی از دلایل انتقال عفونت است.

 

از یک پزشک یا فروشنده ی معتبر خریداری کنید

فروشنده های زیادی در حال تبلیغ برای فروش لنز های رنگی هستند. شما باید لنز های خود را از فروشنده های قابل اطمینان و یا پزشکان دارای صلاحیت خریداری کنید . قوه ی بینایی یکی از ارزشمند ترین دارایی های شماست ، در نگه داری از آن کوشا باشید و از افراد معتبر لنز های رنگیتان را خریداری کنید.

لذت استفاده از لنز های رنگی با نکات مراقبتی ذکر شده در بالا باید همراه باشد. استفاده از لنز های رنگی مختلف می تواند تجربه ی جالب و لذت بخشی باشد. زمانی که جای مناسب برای خرید لنز یافتید آن را به خاطر بسپارید به این صورت زمانی که نیاز به یک جفت جدید داشتید می توانید بازگردید و از آنجا خریداری کنید.

• لنز های تماسی هم به صورت طبی و هم رنگی یافت می شوند.
لنزهای طبی : دوربینی ،نزدیک بینی و یا آستیگماتیم شما را اصلاح می کنند و هم چنین رنگ چشم های شما را گیرا تر می کنند و یا به طور کلی تغییر می دهند.
• لنز های رنگی بدون نمره : این لنز ها تنها برای جنبه ی زیبایی استفاده می شوند تا رنگ چشم ها را تغییر دهند و قدرتی برای اصلاح قوه بینایی ندارند.
لنز های رنگی معمولا از لنز های معمولی گران قیمت تر هستند ولی برای برخی از خریداران تغییر رنگ چشمهایشان ارزش پرداخت این پول را دارد.

 

راهنمای خرید لنزهای رنگی g

 

انواع لنزهای رنگی چشم

بیشتر لنز های رنگی برای تغییر بخش رنگی چشم یعنی عنبیه طراحی شده اند. از آنجایی که عنبیه چشم به طور طبیعی دارای اشکال و خطوطی می باشد لنز های رنگی دارای خطوط و دانه های رنگی خاصی در این قسمت هستند تا به هدف طبیعی تر جلوه دادن لنز کمک کنند. قسمت میانی لنز یعنی بخشی که بر روی مردمک شما قرار می گیرد شفاف است پس شما قادر به دیدن خواهید بود.

 

لنزهای رنگی چشم دارای 3 نوع رنگ مختلف هستند

رنگ های قابل مشاهده :این رنگ معمولا آبی روشن یا سبز است که باعث می شود شما آنها را بهتر ببینید و زمانی که به طور مثال از دستتان می افتد راحت تر آنها را پیدا کنید . این رنگ ها ضعیف هستند و رنگ اصلی چشمان شما را خیلی تغییر نمی دهند.

 

لنزهای تقویت کننده ی رنگ چشم

این لنزها برای افزایش رنگ طبیعی چشمان شما بدون تغییر رنگ طبیعی آنها طراحی شده اند. لنزهای تقویت کننده ی رنگ چشم با رنگدانه های اضافی برای افرادی که دارای چشم های روشن هستند و می خواهند به نگاه خود عمق ببخشند ، ایده آل است.

 

لنزهای رنگی مات

لنزهای تماسی رنگی مات دارای رنگدانه های قوی و یک پارچه ای هستند که می تواند به طور قابل توجهی رنگ چشمان شما را تغییر دهد. اگر عنبیه شما تیره است مانند قهوه ای تیره یا مشکی، برای تغییر رنگ باید از لنزهای مات استفاده کنید.
دامنه ی رنگ های لنز های مات بسیار گسترده است : لنز عسلی ،سبز ،آبی ، بنفش ،ارغوانی ،قهوه ای و طوسی .
لنز های تماسی مناسب تئاتر یا جشن های خاص :این لنز ها در گروه لنز های رنگی مات قرار می گیرد و در فیلم هایی مثل مردی روی کره زمین افتاد ، آواتار و سریال گرگ و میش از این لنز ها استفاده شده است. این لنز ها نوظهور هستند و به تازگی در دسترس می باشند.

 

انتخاب رنگ مناسب برای لنزهای رنگی چشم

رنگ مناسب لنز برای چشمان شما به فاکتور هایی از جمله رنگ پوست و موی شما و هم چنین نتیجه ی نهایی که می خواهید به دست بیاورید ( به این معنا که می خواهید این لنز حالتی طبیعی داشته باشد و یا دنبال جلوه ای دراماتیک و جسورانه هستید) ، بستگی دارد. لنز های رنگی برای چشمان روشن : اگر شما می خواهید به نگاه خود عمق ببخشید و چشمان خود را گیرا تر کنید از لنز های تقویت کننده ی رنگ چشم استفاده کنید تا حد عنبیه شما را مشخص کند و جلوه ای خاص به نگاه شما ببخشد .

اگر رنگ چشمانتان آبی است و می خواهید آن را تغییر دهید ولی هنوز می خواهید که طبیعی به نظر برسید می توانید از رنگ های طوسی و سبز استفاده کنید . افراد دارای رنگ چشم با ته رنگ قرمز – آبی، اگر به دنبال یک رنگ جسورانه هستند تا همه با اولین برخورد متوجه تغییر رنگ چشم های آنها شوند می توانند از رنگهای گرمی مثل قهوه ای روشن استفاده کنند. لنزهای رنگی برای چشمان تیره : لنز های رنگی مات برای افراد دارای چشمان تیره بهترین گزینه است . برای داشتن جلوه ای طبیعی از رنگهایی مثل قهوه ای روشن و عسلی استفاده کنید.

 

لنزهای رنگی – چیزهایی که باید راجع به آن بدانید

قبل از انتخاب لنزهای رنگی چشم باید نکات زیر را بدانید. با این که لنز های رنگی در سایزی عمومی وجود دارد که برای اکثر استفاده کنندگان مناسب است ولی گاهی اوقات ممکن است که قسمت رنگی در جایی مثلا روی مردمک قرار گیرد (مانند زمانی که پلک می زنید ) و ظاهری غیر طبیعی ایجاد کند. در زمان هایی که اندازه ی مردمک شما تغییر می کند مانند زمانی که در تاریکی(به طور مثال در شب) قرار می گیرید ، قطر مردمک شما از بخش شفاف وسط لنز بیشتر می شود و این امر اندکی بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

آیا استفاده از لنزهای رنگی چشم ، بی خطر است ؟

بله استفاده از لنز های رنگی چشم تا زمانی که آنها را از جای مطمئن خریداری کنید ، از آنها به درستی استفاده کنید و به خوبی از آنها مراقبت کنید ، بی خطر می باشد. ضروری است که با متخصص چشم خود مشورت کنید تا لنز های مناسب چشم خودتان را خریداری کنید.در این صورت مطمئن خواهید بود که لنز ها برای شما بی خطر هستند و جلوه ای طبیعی برای چشمان شما ایجاد می کنند.

 

لنز طبی دائمی رنگی لق

در صورتی که از مراقبت های پس از مصرف آگاه باشد و بدانید که تا چه زمانی می توانید از لنز ها استفاده کنید و چه زمانی باید آنها را تعویض کنید، لنز های رنگی نیز مانند لنز های معمولی برای شما بی خطر می باشند. اگر شما از لنز های رنگی فقط برای موقعیت های خاصی استفاده می کنید ، لنز های روزانه ی یک بار مصرف انتخاب خوبی برای شما می باشد.

 

مزایا و مضرات لنزهای رنگی چشم

ایا تا به حال به این فکر کرده اید که از لنزهای رنگی چشم استفاده کنید ؟ ایا از مناسب بودن انان برای خود مطمئن هستید؟ برای تصمیم گیری شما ، ما مزایا و مضرات ان را برای شما می گوییم. این نوشته به شما کمک خواهد کرد تا به خوبی تصمیم بگیرید.

 

3 دلیل برای استفاده لنزهای رنگی چشم

• لنزهای رنگی چشم با جوهر روشن ، می تواند به شما رنگ چشم طبیعی و مناسب ببخشد .
• یک بینایی سنج می تواند به شما کمک کند تا لنزهای رنگی مناسب با چشم خود را انتخاب کنید و از انان استفاده کنید
• خطر ان چنان زیادی از عفونت وجود ندارد اگر که از قوانین بهداشتی درست استفاده کنید

 

3 دلیل برای اجتناب از لنزهای رنگی

• استفاده از لنزهای رنگی بدون انکه ابتدا با یک بینایی سنج و اپتومتریست مشورت شود ، می تواند خطرناک شود.
• لنزهای رنگی چشم همیشه نتایج دلخواه را به ارمغان نمی اورند
• اگر لنزها به طور درست استفاده نشود می تواند موجب عفونت های جدی چشم شود

ما معمولا استفاده از لنزهای ارایشی را توصیه نمی کنیم چون انها دید با شفافیت کمتری را نسبت به لنزهای شفاف ارائه می دهند . به علاوه ما فکر می کنیم لنزهای رنگی یک وسیله سریع هستند اما اصلاح کننده نیستند و چندان هم بهداشتی نیستند. برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته به راحتی می توان از ترکیب محصولات باکیفیت و عادات مناسب استفاده کرد.

ما معتقدیم که نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما می تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم برای شما دوستان و مخاطبین گرامی هر چه بهتر و با کیفیت تر به تولید محتوایی فاخر و جامع پرداخته و در راستای پیشبرد دانش گام برداریم. از این رو اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا نقد و یا ابهامی وجود دارد که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.
همچنین اگر در ارتباط با موضوع مقاله دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

جهت کسب اطلاعات عمومی بیشتر درمورد لنزهای داخل چشمی , خواندن مقالات زیر نیز خالی از لطف نیست :

لنز چشم فرشلوک چه خصوصیتی دارد ؟؟ آیا لنز فرشلوک مناسب است ؟

لنز یخی دور مشکی چیست | قیمت و انواع لنز یخی دور مشکی

عمل لنز داخل چشم چیست |ویژگی های عمل لنز داخل چشم

بهترین مارک لنز رنگی | خصوصیات و ویژگی های لنزهای رنگی

لنز چشم عسلی چیست | قیمت و انواع لنز چشم عسلی

بهترین رنگ لنز چشم و دلایل انتخاب آن !

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_products layout=”carousel” spacing=”10″ element_title=”تعدادی از پرفروش ترین لنزهای رنگی” taxonomies=”357″ slides_per_view=”6″ autoplay=”no” hide_pagination_control=”no” hide_prev_next_buttons=”no” center_mode=”no” wrap=”no” sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no” scroll_carousel_init=”no”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *