آیا استفاده از لنز طبی در پاییز ایجاد مشکل می کند؟

وقتی تابستان تمام می شود، فصل تغییر می کنند و هوا سردتر می شود. بدن و سیستم ایمنی ما باید با این تغییرات فصلی همگام شود. اگر از لنزهای طبی استفاده می کنید، احتمالا متوجه شده اید که ممکن است هوای سرد، همگام شدن با روتین نظافت و استفاده کردن از لنزها را کمی دشوار کند. در ادامه مقاله زیر از لنز مارکت به این مبحث می پردازیم که آیا استفاده از لنز طبی در پاییز ایجاد مشکل می کند یا خیر.

نکات استفاده از لنزهای طبی در طول تغییر فصول:

همه می دانیم که بیرون آوردن لنزهای طبی از چشم، قبل از خواب بسیار مهم است. وقتی هوا سردتر می شود، بلند شدن، برداشتن و تمیز کردن لنزها ممکن است آزار دهنده به نظر برسد. اما سلامت چشم شما بسیار ارزشمندتر است!

به عنوان کاربران لنزهای طبی، ما می دانیم که شما مراقب تمیز و ضد عفونی کردن لنزهای خود هستید. اما آیا می دانستید که هوای سردتر می تواند باعث تحریک بیشتر چشم ها شود؟ باد و هوای سرد در برابر لنزها ممکن است آن ها را زودتر فرسوده کند. هوای خشک و تغییر دمای داخل و خارج منزل نیز در این امر نقش بسزایی دارد. به همین دلیل، بسیاری از مردم در زمستان از خشکی چشم رنج می برند.

برای خرید انواع لنز لابلا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

در مورد محافظت از چشم در برابر سوزش در پاییز، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. اگر از استفاده از لنزهای طبی خود احساس ناراحتی می کنید، یک دستگاه مرطوب کننده در خانه خود قرار دهید تا رطوبت هوا تنظیم شود. برای رفع سریع خشکی چشم می توانید از اشک مصنوعی یا قطره چشم استفاده کنید.

اغلب توصیه می شود که در پاییز، هر چند وقت یکبار لنزهای طبی خود را عوض کنید. اگر لنزها، مشکلاتی برای شما به وجود آوردند، سعی کنید چند روز از آن ها استفاده نکنید. اگر هنوز احساس ناراحتی می کنید، فورا با چشم پزشک خود مشورت کنید.

اگر از لنزها استفاده می کنید، نزدیک شدن به هوای زمستانی چیزی است که باید به آن فکر کنید. گرما و نور خورشید تنها عناصری نیستند که باید در مورد آن ها احتیاط کنید، هوای سرد نیز می تواند به اندازه نور خورشید، مضر باشد.

آیا استفاده از لنز طبی در پاییز مشکل ایجاد می کند؟

برخلاف تصور برخی از افراد، بهتر است که در فصل پاییز به جای استفاده از عینک های طبی از لنزهای طبی استفاده کنید. دلیل این امر این است که لنزهای طبی، مشکلاتی مانند بخار کردن شیشه عینک، یخ زدن آن یا خیس شدن عینک در باران را به همراه ندارند. اما یادآوری این نکته نیز بسیار مهم است که لنزها نیز به طور صددرصد بدون مشکل نیستند.

در فصول پاییز و زمستان، رطوبت هوا به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه چشم ‌ها بسیار سریع‌ تر خشک می‌ شوند. دلیل این امر این است که رطوبت سطحی چشم در فصل سرما، سریعتر تبخیر می ‌شود.

خشکی چشم در پاییز برای کسانی که از لنزهای طبی استفاده می‌ کنند، یک مشکل بزرگ به ‌شمار می ‌رود، زیرا خود لنز می تواند تا حدودی منجر به خشکی چشم ‌شود و حالا تصور کنید که هوا هم سرد باشد و باد هم بوزد، آن وقت است که لنز می تواند باعث اذیت شدن چشم‌ ها شود. البته و خوشبختانه برای رفع خشکی چشم در پاییز برای افرادی که از لنز طبی استفاده می ‌کنند، راهکارهایی وجود دارد. یکی از بهترین، آسان ‌ترین و ارزان ‌ترین روش، استفاده از قطره‌ های اشک مصنوعی و قطره‌ های مرطوب‌ کننده چشم است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که قطره ‌هایی خریداری کنید که مخصوص استفاده از لنزهای طبی هستند.

برای خرید لنز طوسی عسلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

آیا استفاده از لنز طبی در پاییز ایجاد مشکل می کند؟2نکات مراقبت های پاییزی برای افرادی که از لنزهای طبی استفاده می کنند:

افرادی که از لنزهای طبی استفاده می کنند، اغلب در ماه های فصل پاییز از حساسیت فصلی رنج می برند که می تواند استفاده از لنزها را دشوارتر کند. نکات مهم چشم پزشکی زیر به شما کمک می کند تا در ماه های دنج و رنگارنگ پاییزی، چشمان خود را مرطوب و راحت نگه دارید.

  • خشک شدن چشم ها در صبح:

    معمول است که صبح ها در ماه های سردتر پاییز، هنگامی که برگ ها در حال افتادن از درخت ها هستند، خشکی چشم را تجربه کنید. بسیاری از افراد متوجه شده اند که استفاده از قطره چشم مخصوص، درست قبل از خواب و حداقل 30 دقیقه قبل از استفاده از لنزهای طبی در صبح، به راحتی لنزها در طول روز و راحتی بینایی کمک می کند.

  • مناسب نگه داشتن دمای اتاق:

    در پاییز، هوای بیرون سردتر می شود، بنابراین استفاده زیاد از شومینه، بخاری و پکیج ممکن است بهترین راه برای گرم نگه داشتن منزل به نظر برسد. متاسفانه این ایده خوبی برای چشم های شما نیست زیرا می تواند به سرعت آن ها را خشک کرده و باعث ایجاد ناراحتی چشم با لنزهای طبی شود. در عوض گرم نگه داشتن زیاد منزل، می توانید برای گرم کردن خودتان از پتو یا لباس های ضخیم تر استفاده کنید.

  • لنزهای راحت تر:

    اگر متوجه شدید که می توانید از لنزهای طبی خود برای ساعات کمتری در طول روز در پاییز استفاده کنید، مطمئن شوید که از یک روز مرخصی در هفته (استفاده نکردن از لنزها) پیروی می کنید. استفاده از عینک یک بار در هفته به شما کمک می کند تا لنزهای طبی خود را راحت تر و به مدت طولانی تر، در روزهای دیگر هفته استفاده کنید.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

  • چشم های تحریک شده یا دارای خارش:

    شرایط رطوبت، هاگ های کپک و ریزش برگ ها، همه عوارض خود را بر روی سیستم های ایمنی حساس بدن وارد می کنند. اگر از تب یونجه پاییزی رنج می برید، سعی کنید از قطره های چشمی برای تسکین خارش و سوزش چشم ها استفاده کنید. متخصص چشم، قطرات چشم را برای یک اثر طراوت و آرامش بخش توصیه می کند. اگر علائم آلرژی شما شدید است، در مورد داروهای تجویزی با پزشک مشورت کنید.

  • تمیز کاری کردن:

    با پاک کردن قفسه ها با یک پارچه مرطوب، عوض کردن روتختی و شستن مرتب لباس ها، همه آلرژن ها و ذرات گرد و غبار را از چشم های خود دور نگه دارید.

  • خستگی، سردرد و چشم های خسته:

    خستگی دیجیتالی چشم، مشکلی در تمام طول سال است زیرا اکثر بزرگسالان بیش از 9 ساعت در روز مشغول کار و تماشای دستگاه های دیجیتالی هستند. اگر در پاییز امسال از درد یا گرفتگی چشم، سردرد یا خشکی چشم رنج می برید، هنگام استفاده از دستگاه ها از قانون 20-20-20 پیروی کنید. 20 ثانیه وقت بگذارید تا هر 20 دقیقه، به چیزی در حدود 20 فوت دورتر نگاه کنید.

  • ایمنی بدن خود را با یک رژیم غذایی سالم تقویت کنید:

    همه ما در معرض ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی در هوای سردتر پاییز هستیم، زمانی که ساعات کمتری از نور خورشید غنی از ویتامین D وجود دارد، هوای سردتر باعث سرماخوردگی می شود. یک رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند تا از شر امراض پاییزی دور بمانید. بسیاری از مواد غذایی سالم نیز برای بینایی شما مفید هستند، از جمله کدو سبز، زغال اخته، کران بری و تخم مرغ.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

  • بیشتر به پزشک متخصص خود مراجعه کنید:

    اگر درد مزمن، تب یونجه، خستگی یا خشکی چشم را تجربه می کنید، در تماس ماندن با پزشک بسیار مهم است. برخی علایم ممکن است علت اساسی داشته باشند و تشخیص سریع آن ها، بهترین راه برای جلوگیری از پیشرفت بیماری است.

  • به اندازه کافی بخوابید:

    مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی می خوابید. به یاد داشته باشید که خوابیدن با لنزهای چشمی نیز یک نه منفی بزرگ است زیرا این می تواند باعث خشکی و خارش چشم نیز شود.

  • مراقب مقدار کافئینی که مصرف می کنید، باشید:

    ثابت شده است که هنگامی که هر روز صبح، 400 میلی گرم قهوه مصرف کنید، برای بینایی شما معجزه می کند. اما مصرف قهوه زیاد می تواند با افزایش فشار در چشمان شما به بینایی شما آسیب برساند و احتمالا خطر ابتلا به گلوکوم را نیز افزایش می دهد.

  • ماهیچه های چشم را حرکت دهید:

    برای کمک به چشمان خسته در پایان روز احساس راحتی بیشتری داشته باشید یا برای تقویت آن ها در هنگام چرت بعد از ظهر، برخی از تمرینات چشمی را امتحان کنید. این تکنیک های فوق العاده آسان باعث آرامش چشم ها، بهبود گردش خون و تقویت عضلات چشم شما می شود.

سخن آخر:

در مورد محافظت از چشم در برابر سوزش در پاییز، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

برخلاف تصور برخی از افراد، بهتر است که در فصل پاییز به جای استفاده از عینک های طبی از لنزهای طبی استفاده کنید. دلیل این امر این است که لنزهای طبی، مشکلاتی مانند بخار کردن شیشه عینک، یخ زدن آن یا خیس شدن عینک در باران را به همراه ندارند.

خشکی چشم در پاییز برای کسانی که از لنزهای طبی استفاده می‌ کنند، یک مشکل بزرگ به ‌شمار می ‌رود، البته برای رفع خشکی چشم در پاییز برای افرادی که از لنز طبی استفاده می ‌کنند، راهکارهایی وجود دارد. یکی از بهترین، آسان ‌ترین و ارزان ‌ترین روش، استفاده از قطره‌ های اشک مصنوعی و قطره‌ های مرطوب‌ کننده چشم است.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

اگر در پاییز امسال از درد یا گرفتگی چشم، سردرد یا خشکی چشم رنج می برید، هنگام استفاده از دستگاه ها از قانون 20-20-20 پیروی کنید.

منابع:

https://bepseye.com/blog/contact-lens-tips-during-changing-seasons/

https://www.visiondirect.co.uk/blog/autumn-eye-care-tips

https://www.visiondirect.co.uk/blog/autumn-contact-lenses-care/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *