در مقاله زیر در مورد خصوصیات افراد چشم رنگی و چشم رنگی چگونه به وجود می آید ؟ و دیگر ویژگی های چشم رنگی ها سخن می گوییم.
به گفته پل ون اسلمبروک، رنگ چشم در واقع ساختاری است و از قوانین فیزیک جالبی پیروی می‌کند. قسمت رنگی چشم شما «عنبیه» نام دارد و از دو لایه اپیتلیوم (بخش عقبی) و استروما (بخش جلویی) تشکیل شده است. اپیتلیوم تنها به اندازه دو سلول قطر دارد و مملو از سلول‌های رنگدانه‌دار سیاه و قهوه‌ای است و دلیل تیرگی چشم برخی افراد است.

مایع شفاف موجود در جلوی قرنیه “استروما” نامیده می‌شود که مملو از رشته‌های کلاژن بدون رنگ است که در بعضی موارد شامل سلول‌های رنگدانه‌دار ملانین است. در بعضی موارد نیز در این مایع مقدار بیشتری کلاژن وجود دارد.

پل فان اسلمبروک از محققان دانشگاه میشیگان می‌گوید، وجود رنگدانه در دو ردیف سلول عنبیه و مقدار ذخیره کلاژن در استروما دو عامل اصلی رنگی دیده شدن چشم است. هنگامی که چشم قهوه‌ای دیده می‌شود، در واقع استروما یا مایع چشم مملو از سلول‌های ملانین‌دار است که بیشتر نور ورودی را جذب می‌کنند.

نحوه ایجاد شدن چشم رنگی چگونه است؟

در چشمهای فندقی مقدار ملانین در استروما متوسط است و باعث میشود که چشم قهوه ای روشن و در بخش هایی سبز و زرد به نظر برسد. در چشمان سبز رنگ ملانین زیادی وجود نداشته و همچنین هیچ ذخیره کلاژنی نیز در استروما ندارد.

هنگامی که نور وارد چشم می‌شود، بخش اعظم آن توسط سلول‌های رنگدانه‌دار جذب شده و ذرات درون استروما نیز نور را مشابه اثر تیندال که نور آبی تولید می‌کند پراکنده می‌کنند. در نتیجه نور آبی پس از ترکیب با نور قهوه‌ای ملانین به رنگ سبز تبدیل می‌شود.

اثر تیندال هنگامی قابل مشاهده است که پرتوهای نور با عبور از درون مخلوط سوسپانسیونی و کلوییدی منعکس شده و باعث تشکیل رنگ آبی می‌شوند. این پدیده به نوع پراکندگی نور توسط ذرات موجود در مایع مربوط می‌شود و ارتباطی با انعکاس نور ندارد.

علت آبی دیده شدن چشم‌های آبی‌ رنگ نیز در نوع خود شگفت‌انگیز است، چرا که تمام نور آبی ساخته اجزاء موجود در ساختار چشم است. کسانی که چشم آبی دارند، عملا هیچ سلول رنگدانه‌داری در استروما ندارند و ذخیره کلاژن در چشم نیز بسیار کم است. استروما اساسا هیچ رنگی ندارد تا اینکه نور وارد آن شود و سپس به محیط بازتابیده شود.

به همین دلیل است که رنگ چشم های آبی و سبز به کیفیت و کمیت نور موجود در محیط بستگی دارد. این ویژگی در عمل باعث می‌شود که تقریبا تمام نور ورودی به چشم منعکس شده و در نتیجه مشابه اثر تیندال، چشم آبی‌ رنگ به نظر می‌رسد.

چشم‌های خاکستری مورد نادری هستند. چشم های خاکستری همانند چشم های آبی هیچ گونه ملانین ندارند ولی ذخیره کلاژن بیشتری در ناحیه استروما دارند که با پراکندگی تیندال تداخل دارد و مانع دیده شده رنگ آبی می‌شوند.

با خصوصیات چشم رنگی ها بیشتر آشنا شوید

چشم‌ها پنجره‌هایی هستند که به سمت روح باز می‌شوند. از نظر فیزیولوژیکی، رنگ چشم ویژگی‌ ای است که تحت تاثیر ژن‌هاست. با اینکه رنگ چشم وراثتی است، اما برخی بر این باورند که افراد با رنگ چشم‌های مختلف ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی دارند!

چشم‌های خاکستری

این افراد بسیار حساس هستند، بسیار رویا پرداز هستند و دوست دارند که برای ریسک‌ها، پیشرفت‌های حرفه‌ای و کاری و قرارهای عاشقانه‌شان از پیش برنامه ریزی کنند. اگر کسی با چشم های خاکستری را ملاقات کردید بدانید که آرزوهای زیادی در زندگی دارد. کسانی که چشم های خاکستری دارند می‌دانند چه می‌خواهند و هدفشان را در زمینهٔ کاری شناسایی کرده‌اند.

بجز شغل، وجههٔ عمومی‌شان هم برایشان بسیار مهم است. کسانی که چشم‌های خاکستری دارند خونگرم بوده و خودشان را دوست دارند. آنها قوی هستند و در زمان بروز مشکل آماده دفاع از موقعیت خود هستند. آنها بیشتر به دنبال راه حل‌های معقول بوده و بر منطق تکیه دارند. این افراد برای مدیر بودن زاده شده‌اند و این قضیه دیر یا زود برای همه برملا میشود.

ویژگی های اخلاقی چشم رنگی ها چیست

گاهی اوقات افرادی که چشم‌های خاکستری دارند حس حسادت قوی‌ای دارند اما تلاش می‌کنند که آن را پنهان کنند و به ندرت پیش می‌آید که به این ضعف اعتراف کنند. مردهایی که چشم‌های خاکستری دارند اغلب انسان های سردی به نظر می‌آیند و زنانی که چشم‌های خاکستری دارند هم گفته می‌شود که فقط زمانی احساسات خود را بروز می‌دهند که بدانند شریکشان تا آخر عمر آنها را دوست خواهد داشت.

این افراد اعتماد دیگران را جلب می‌کنند زیرا راز نگه دارهای خوبی هستند. آنها به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و به راحتی هم دوست پیدا می‌کنند؛ هرچند این دوستی‌ها همیشه با دوام و واقعی نیستند.
آنها تند تند عاشق می‌شوند و ممکن است علاقه‌شان را به یک نفر از دست بدهند و کس دیگری را جایگزین کنند و به همین دلیل هم هست که روابطشان زیاد دوام ندارد. اما اگر آنها بخواهند شریک جدی برای روابطشان انتخاب کنند، آن شخص باید از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد چراکه افراد چشم خاکستری از زندگی در فقر بیزارند.

چشم‌های سبز

داشتن چشم سبز درمیان افراد نادر است اما آنها دیگران را مثل آهنربا جذب می‌کنند. چشم‌های سبز اغوا کننده و گاهی هم هیپنوتیزم کننده هستند اما لازم به ذکر است که افرادی که چشم‌های سبز دارند گاها خائن هستند. در زندگی حرفه‌ای و شخصی عموما این افراد مدیر هستند.

آنها مصمم هستند، ذهنی تیز و نافذ دارند و دارای استعداد و توانایی‌هایی هستند. آنها در روابط عاشقانه زیاد سازش‌کارنیستند. آنها از دیگران کنجکاوتر بوده و علایق بیشتری دارند. این افراد بیشتر به هنرهای کلاسیک علاقه مند هستند. چشم سبزها شنودگان و سخنوران خوبی نیز می‌باشند.

افراد چشم سبز قلق خودشان را دارند و به شدت به کسانی که موفق هستند احترام میگذارند. به دلیل ویژگی مدیر بودنشان به طور جسورانه و مشخصی رشد می‌کنند و تمام موانع بر سر راهشان را برمی‌دارند.
کسانی که چشم‌های سبز دارند بسیار زیبا هستند اما سردی درونشان را پنهان میکنند. این افراد گاهی اوقات به شدت خودخواه هستند.

بر اساس کواکب و ستاره شناسی، افرادی که چشم سبز دارند از همه مهربان‌تر هستند و سبزی چشم این افراد ترکیبی از انرژی نپتون و زهره است.

چشم‌های آبی

 

قرنیه چشم کسانی که چشم‌های آبی دارند از کسانی که چشم‌های قهوه‌ی دارند حساس تر است و کلا کسانی که چشم‌های روشن دارند فیلترهای نوری ضعیف‌تری دارند. در واقع این توضیحی بر این قضیه است که چرا افرادی که در کشورهای شمالی زندگی می‌کنند بیشتر چشم‌های خاکستری و آبی دارند ولی افرادی که در کشورهای جنوبی زندگی می‌کنن بیشتر چشم‌های قهوه‌ای دارند!‌ زندگی در جنوب به محافظت بیشتری در برابر نور خورشید احتیاج دارد.

خصوصیات چشم آبی ها


کسانی که چشم‌های آبی دارند رمانتیک و رویاپرداز هستند. آنها دائما رویای عشقی واقعی را در سر دارند و اغلب در یک دنیای خیالی زندگی می‌کنند. این افراد دوست دارند که بهشان اظهار عشق شود و بدون عشق و دوست داشته شدن نمی‌توانند زندگی کنند.چشم رنگی برای آقایانکسانی که چشم‌های آبی دارند رمانتیک و رویاپرداز هستند. آنها دائما رویای عشقی واقعی را در سر دارند و اغلب در یک دنیای خیالی زندگی می‌کنند. این افراد دوست دارند که بهشان اظهار عشق شود و بدون عشق و دوست داشته شدن نمی‌توانند زندگی کنند.

کسانیکه چشم‌های آبی دارند حساس و آسیب پذیر هستند، زود بهرشان برمی‌خورد و همه چیز را بیش از حد جدی می‌گیرند. ابتلا به افسردگی و افسرده شدن برای این افراد بسیار آسان است. افرادی که چشم‌های آبی دارند مدام در حال تغییر مود و حال و هوای خود هستند.هرچه چشم‌های یک نفر آبی‌تر باشد گرمای کمتری در روحش دارد. افراد چشم آبی میتوانند بسیار بی رحم و ظالم باشند.

این افراد اغلب تحریک پذیر و پرخاشگر هستند. افراد چشم آبی صادق و سخاوتمند هستند و سریع مسیرشان را پیدا میکنند و با آن وفق می‌یابند. این افراد عموما هنرمند، مخترع و زیبایی پرست هستند.

افراد چشم آبی جذاب واحساساتی هستند و خواسته‌های زیادی از شریک‌شان دارند. این افراد نه تنها در عشق قوی هستند بلکه در نفرت هم همینطور هستند. اگر از کسی متنفر شوند جنگی طولانی به راه میندازند. این افراد نترس هستند و بیشتر احساساتی عمل می‌کنند تا منطقی.

چشم های فندقی

مصمم، خیال پرداز ، دوست دار ماجراجویی و تلاش برای چیزهای جدید. افرادی که دارای چشم های فندقی هستند، اغلب متفکران عمیقی هستند که در مواجهه با اتفاقات ناگوار شجاع هستند، از محدودیت های خود آگاهی دارند، مسئولیت پذیر هستند، اما اغلب اوقات خودخواهانه عمل می کنند.

چشم های بنفش

بسیار خیال پرداز و خلاق، دارای اعتماد به نفس زیادی هستند و اغلب کمال گرایانی با ایده آل های دست نیافتنی هستند. افرادی که دارای چشمهای بنفش هستند به طور کلی کاریزمای زیادی دارند.

عجایبی درباره رنگ چشم‌ها | تاثیر رنگ چشم بر انسان

تاثیر رنگ چشم بر تحمل درد

در جدیدترین تحقیقات، دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ دریافتند، زنان سفید پوست با رنگ چشم روشن، سبز یا آبی، در تحمل درد یا اضطراب عملکرد بهتری نسبت به زنانی دارند که رنگ چشم‌شان قهوه‌ای یا فندقی است.

«انا بلفر» استاد هوشبری در این دانشگاه گفت: مطالعه ۵۸ زن باردار نشان داد آن‌هایی که رنگ چشم روشن دارند، در زمان زایمان درد کمتری تجربه می‌کنند. همچنین زنانی که رنگ چشم روشن دارند، پس از زایمان اضطراب، افسردگی و افکار منفی کمتری را از خود بروز می‌دهند.

نتایج این تحقیقات در نشست سالانه انجمن درد آمریکا عرضه شده است. اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است تا دلایل این تفاوت شناسایی شود اما محققان ارتباط ژنتیکی را عامل این امر می‌دانند.

تا همین اواخر دانش‌پژوهان فکر می‌کردند یک شکل از یک ژن برای رنگ‌های آبی و یک ژن دیگر برای رنگ‌های تیره تر وجود دارد. دکتر «جری لوهلانن» پژوهشگر ارشد علوم زیست مولکولی در دانشگاه جان مور لیورپول گفت: اکنون می‌دانیم که رنگ چشم بر اساس ۱۲ تا ۱۳ تغییر تکی در ژن‌های مردم تعیین می‌شود.

به گفته وی این نشانگرهای ژنتیکی به ما شانس خوبی می‌دهد که رنگ چشم یک فرد را مشخص کنیم. این روزها می‌توانیم با دقت ۷۰ تا ۹۰ درصدی رنگ چشم را درست پیش بینی کنیم. این گروه از پژوهشگران در تلاشند رنگ چشم قربانیان قتل یا تصادف را از روی بقایای اسکلت آن‌ها تشخیص دهند.

مطالعه بهتر با چشم آبی

دانش پژوهان دانشگاه ادینبورگ در سال ۱۹۹۱ نیز از این حکایت دارد که دانشجویان دارای رنگ چشم تیره، عملکرد بهتری در آزمایش هوش زمان محدود دارند. ظاهرا واکنش کندتر افراد دارای رنگ چشم آبی احتمالا به معنای آن است که آن‌ها با ملاحظه‌تر و راهبردی‌تر فکر می‌کنند.

در آزمایش‌های دانشگاه لوئیزویل نشان داده شد، دانشجویان چشم آبی در فعالیت‌هایی که نیازمند طرح‌ریزی و ساختاربندی زمانی بود مانند گلف و مطالعه برای آزمون‌های پایان ترم، عملکرد بهتری دارند.

خطر بروز نابینایی برای چشم آبی‌ها

چشمان آبی همچنین نور را به طور تدریجی از خود از خود عبور می‌دهند از این رو می‌توانند در نور خورشید ضعیف‌تر، دید خوبی داشته باشند. فرانچسکا مارچتی از مرکز چشم‌پزشکی دانشگاه کالج لندن گفت: افزایش حساسیت به نور موجب می‌شود افراد چشم آبی بیش از دیگران به بیماری تحلیل ماکولای مرتبط با سن مبتلا شوند. در این بیماری سلول‌های حساس به نور در عقب چشم، شروع به از بین رفتن می‌کنند و دید کم می‌شود. این امر در مورد افراد چشم سبز نیز صدق می‌کند.

چشم رنگی روشن و دیابت

دیابت نوع یک بیماری دیگری است که با رنگ چشم مرتبط شده است. یک مطالعه توسط محققان ایتالیایی نشان می‌دهد افراد چشم آبی بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. محققان دریافتند در بین شهروندان لاتزیو و ساردینا که دیابت نوع یک دارند ۲۱ درصد، چشم آبی هستند و ۹ درصد از مبتلایان رنگ چشم دیگری دارند. سه تغییر ژنی مرتبط با رنگ چشم روشن با بروز بیماری دیابت مرتبط شده‌اند.

تاثیر چشم رنگی بر شنوایی

مطالعات مختلفی حاکی ازآن است که در کارخانه‌های دارای سر و صدای بلند، کارگرانی که رنگ چشم روشن دارند بیش از بقیه دچار مشکلات شنوایی می‌شوند. محققان در بیمارستان ملی عصب‌شناسی و جراحی اعصاب در لندن می‌گویند رنگدانه ملانین می‌تواند به حفاظت از اعصاب مغزی در برابر آسیب ناشی از سر و صدا کمک کند.

چشم رنگی و شخصیت

در سال 1977 محققان در نشریه روانشناسی اجتماعی اعلام کردند احتمال آنکه افراد چشم آبی در گفتگو با یک مشاور احساسات درونی خود را فاش کنند بسیار کم است. مطالعات بیشتر از این یافته حمایت کرده است.

در مطالعه دیگری در سال 2006 ، روانشناسان آلمانی دریافتند کودکان چشم آبی بیش از کودکان چشم قهوه ای احساسات خود را پنهان می کنند. مطالعه جداگانه نیز نشان داد کودکان چشم آبی نسبت به چیزهای جدید هوشیار تر عمل می کنند.

محققان اهل چک در سال 2010 کشف کردند مردان دارای چشم قهوه ای از مردان چشم آبی مقتدر ترند. آنها می گویند رنگ چشم آبی با کودک مرتبط است از این رو افراد چشم آبی بیشتر کودکانه به نظر می رسند.

چشم رنگی برای آقایان

رنگ چشم دائمی تا زمانی که نوزاد به سن 9 ماهگی نرسد مشخص نمی شود چرا که تولید ملانین که تعیین کننده رنگ چشم قهوه ای و تیره است زمان بر بوده و طول می کشد تا بدن نوزاد انسان ملانین تولید کند. در برخی از کودکان این تولید رنگ 18 ماه طول می کشد.

ما معتقدیم که نظرات و پیشنهادات شما علاوه بر اینکه سطح کیفی مقالات و نوشته های ما را ارتقا می دهد می تواند در پیشبرد اهداف سایت یعنی اطلاع رسانی مخاطب از جدیدترین و بروز ترین مطالب به ما کمک شایانی بکند.
از این رو اگر در مورد مطلب بالا یعنی خصوصیات افراد چشم رنگی دانش خاص و یا از یک مقاله جدید محتوای جدیدی را توانسته اید اتخاد کنید و یا نسبت به متن ارائه شده در بالا انتقاد و یا پیشنهادی دارید ما و دیگران عزیزان را از آن مطلع گردانید.

جهت خرید مطمعن و بدست آوردن اطلاعاتی در مورد لنزچشم ( لنز طبی و لنز رنگی ) نگاهی به مقالات زیر بیندازید : 

کاملترین راهنمای انتخاب رنگ لنز چشم

انتخاب لنز | چگونه یک لنز را انتخاب کنیم

ویژگی های بهترین مارک لنز طبی

به نظر شما عینک بهتر است یا لنز ؟؟؟

تغییر رنگ چشم چگونه ممکن است؟

4 دیدگاه در “چشم رنگی چگونه به وجود می آید ؟ خصوصیات افراد چشم رنگی

  1. بهاره گفت:

    خیلی مطالب جالبی بوووود ممنونم :))) من لنز ابیازتون خریدم و خیلی راضی ام.

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر

      خواهش میکنم ، خدارو شکر که راضی هستید و همیشه در کنار ما حظور دارید .

      شماره واتس ِآپ ما برای استعلام موجودی ، 09399333093

  2. مهدی رواجی گفت:

    بابا دمت گرم مشتی مردی به خدا

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما همراه همیشگی ,
      از تاخیر پیش آمده جهت پاسخگویی ( به دلیل حجم بالای پرسش ها ) عذرخواهی میکنم ,

      ممنونم دوست عزیز نظر لطفتونه

      واتس آپ لنزمارکت جهت استعلام نمره و موجودی لنز : 09399333093

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *