از قرص لنز برای تمیز کردن و شستشوی لنزهای چشمی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. از قرص لنز نمی توان به طور مرتب استفاده کرد. قرص لنز، پاک کننده عمیق لنزهای چشمی طبی و رنگی است. در مواقعی از قرص لنز استفاده می شود که رسوبات زیادی به سطح لنز چسبیده باشد و با محلول لنز قابل پاک شدن نباشد. در ادامه این مقاله از لنزمارکت در مورد قرص لنز و کاربردهای آن مطالبی را عنوان خواهیم کرد.

قرص لنز چیست و کاربردهای آن کدام است؟

امروزه استفاده از لنزهای چشمی بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفته است. برندهای مختلفی از لنزهای طبی و لنزهای رنگی وجود دارند که افراد می توانند بنا به نیاز و سلیقه خود آن ها را انتخاب و خریداری کنند. لنزهای چشمی، یک انتخابی عالی برای تقریبا همه کسانی است که به تصحیح بینایی نیاز دارند و به استفاده از عینک علاقه ایی ندارند و یا نمی خواهند عمل جراحی لیزیک انجام دهند. لنزهای چشمی علاوه بر زیبایی، مشکل این دسته از افراد را نیز حل می کند و آن ها را از دردسرهای عینک رهایی می دهد.

سيستم هاي نگهداري و تمیز کردن لنزهای چشمی در طي سالیان گذشته، تغيير و تحولات زیادی داشته است. وقتی که از لنزهای چشمی به طور مكرر استفاده می شود، باعث می شود آن ها به يك سري آلودگي هاي سطحي دچار شوند که توسط مواد اشكي، ميكرو ارگانيسم ها و آلاينده هاي محيطي روي سطح لنز جمع می شود و این ها حتی می توانند باعث خشکی چشم شوند.

با استفاده از قرص های لنز می توان تمامی جرم های لنز را از بین برد. وقتی که به طور مداوم از محلول لنز برای تمیز کردن لنزها استفاده می کنید، باید این را در نظر بگیرید که در تركيب محلول های لنز بيش از 60 نوع پروتئين وجود دارد و پس از هر بار استفاده از لنز چشمی مقادير زیادی رسوبات پروتئيني و چربي روي لنز باقی می ماند و باعث كاهش ديد، عدم راحتي و حتي عفونت هاي چشمي خواهد شد.

برای خرید انواع لنز لابلا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

طریقه استفاده از قرص لنز:

برای تمیز کردن لنزهای چشمی خود با استفاده از قرص لنز، اینگونه باید عمل کنید، ابتدا باید قرص لنز را داخل محلول لنز بیندازید تا حل شود، بعد به مدت 3 تا 4 ساعت لنزهای چشمی را داخل محلول آغشته به قرص لنز بگذارید و پس از آن لنز‌ها را از محلول آغشته به قرص جدا کرده و با محلول خالی شستشو دهید، این بار در محفظه نگهداری لنز چشمی خود فقط محلول لنز بریزید و اجازه دهید لنزهای چشمی به مدت 10 ساعت درون این محفظه باقی بمانند تا رسوبات چربی و آلودگی محیطی به طور کامل از روی آن ‌ها پاکسازی شود و لنزها استریل شوند.

قرص های لنز دارای انواع مختلفی هستند. نوع دیگری از قرص لنز وجود دارد که به صورت آنزیمی است. این قرص لنز برای کسانی مناسب است که می خواهند میزان پروتئین لنزهای چشمی خود را کنترل کنند تا بتوانند توسط آن هر نوع پروتئینی که به سطح لنز چسبیده است را پاکسازی کنند. از این قرص‌ لنزهای آنزیمی باید هفته ایی یک بار استفاده کرد. یک محلول ضد عفونی کننده هیدروژن پراکسید همراه با این قرص لنز ارائه می ‌شود تا بتوان خیلی راحت لنزهای نرم را پاکسازی و تمیز کرد.

برای خرید لنز طوسی عسلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

دلیل استفاده از قرص لنز چیست؟

در طول روز گرد و غبارهای زیادی بر روی لنزهای چشمی می ‌نشیند، این گرد و غبارها به همراه رسوبات و پروتئین ‌های چشم، باعث می شود که به چشم ها آسیب برسد، بنابراین لنزهای چشمی باید حتما به طور اصولی پاکسازی شوند. به عنوان مثال اشک چشم، خود به تنهایی دارای چهار عنصر مخاط، چربی، کلسیم و پروتئین است، در میان این عناصر پروتئین نسبت به بقیه آن ها سخت ‌تر است و دیرتر نیز از بین خواهد رفت، به همین دلیل باید برای از بین بردن این پروتئین ها از قرص لنز استفاده کرد.

البته تعدادی از افراد نیز هستند که چشم آن ها، رسوبات و پروتئین کمتری تولید می کند، به همین خاطر این افراد اصلا نیازی به قرص لنز پیدا نخواهند کرد، به همین دلیل بهتر است که قبل از خرید و استفاده از قرص لنز حتما با چشم پزشک خود در خصوص استفاده از این قرص ها مشورت کنید.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

مزایای استفاده از قرص لنز:

قرص لنز دارای مزایای زیادی برای پاکسازی لنزهای چشمی است. یکی از بارزترین مزیت های قرص های لنز می‌ توان به پاکسازی سریع رسوبات چربی و پروتئینی از روی لنزهای چشمی اشاره کرد.

اکثر قرص ‌های لنز به گونه ایی طراحی و تولید شده ‌اند که با کلیه محلول ‌های هیدروژن پراکسید سازگاری دارند و همراه با آن ها قابل استفاده هستند.

وظیفه اصلی قرص لنز، پاکسازی رسوبات چربی چشم است. البته این را باید گفت که رسوبات چربی و پروتئینی به تنهایی مشکلی برای چشم ایجاد نخواهند کرد اما زمانی که این رسوبات با مواد موجود در لنز ترکیب می‌ شوند، فعل و انفعالات شیمیایی رخ می‌ دهد که در آن زمان برای چشم مشکل ساز خواهد شد و نیاز به پاکسازی خواهد داشت.

قرص لنز‌ها را باید در دمای اتاق و هوای خشک و به دور از رطوبت نگهداری کنید.

نکته مهمی که در خصوص قرص های لنز وجود دارد این است که از آن ها باید به همان گونه ‌ایی استفاده شود که در روی جعبه آن ها درج شده است و یک نکته دیگر آن که هرگز نباید محلولی که در آن قرص حل شده است و آغشته به قرص است، در تماس با چشم قرار بگیرد.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

نکات تکمیلی در خصوص قرص لنز:

در زیر به نکات تکمیلی در خصوص قرص لنزها اشاره خواهیم کرد:

  • یک نکته‌ مهم در هنگام استفاده از قرص لنزها که باید به آن توجه کرد، بسته بندی آن است. باید دقت کرد روکش آلومینیومی قرص‌ لنزها قبلا باز نشده باشد و یا منفذ باز روی آن وجود نداشته باشد، زیرا در صورت سوراخ بودن روکش آلومینیومی، گرد و غبار و آلودگی به داخل آن راه پیدا می‌ کند و باعث می شود که از طریق لنز به چشم ها منتقل شود و در نهایت سبب عفونت چشمی و مشکلات دیگر خواهد شد.
  • قبل از استفاده از قرص لنز حتما باید با چشم پزشک یا اپتومتریست خود مشورت کنید، زیرا ممکن است مواد به کار رفته در آن ‌ها موجب آلرژی فرد شود و به چشم او آسیب برساند.
  • یک نکته دیگر اینکه برای میزان استفاده از قرص لنز نیز حتما باید با پزشک یا اپتومتریست خود مشورت کنید، زیرا استفاده بیش از حد از آن باعث از بین رفتن رسوبات به وجود آمده در چشم که توسط قطرات اشک نگهداری می ‌شود، خواهد شد.
  • قرص ‌های لنز هم مانند تمام مواد دارویی دیگر دارای تاریخ انقضا هستند که پس از منقضی شدن نباید از آن ها استفاده کرد، به این دلیل که قرص لنز منقضی شده می‌ تواند آسیب‌ های جبران ناپذیری را برای سلامت چشم به بار بیاورد.

قرص لنز چیست 2نظافت، اولویت شماره یک برای استفاده کنندگان از لنزهای چشمی:

نظافت و مراقبت از لنزها اولویت اصلی است زیرا لنز چشمی مستقیما روی چشم قرار می گیرد. مهم نیست که لنز چقدر واضح به نظر برسد، این مهم است که قبل از قرار دادن یا برداشتن لنزها، دستان خود را بشویید.

آب لوله کشی استریل نیست. بنابراین، همیشه از محلول مناسب برای تمیز کردن لنزها و قاب لنزهای خود استفاده کنید. نباید انگشتان دست با لنزهای چشمی، تماس مستقیم داشته باشند. پس از اتمام تاریخ انقضا از محلول لنزهای چشمی خود دیگر استفاده نکنید. لنزهای خود را بلافاصله پس از برداشتن، ابتدا به صورت دستی، قبل از قرار دادن آن ها در محفظه نگهداری لنزها، تمیز و ضد عفونی کنید.

همیشه لنزهای چشمی را به صورت بهداشتی در محلول در یک محفظه مناسب نگهداری کنید. محلول را بعد از استفاده، تعویض کنید تا مطمئن شوید بدون میکروب باقی مانده است. برای تمیز کردن و نگهداری لنزها می توانید از محلول های همه کاره استفاده کنید. استفاده از مواد تمیز کننده مناسب برای لنزهای چشمی خاص به منظور جلوگیری از هرگونه واکنش شیمیایی مضر بسیار مهم است.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سخن آخر:

از قرص لنز برای تمیز کردن و شستشوی لنزهای چشمی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. با استفاده از قرص های لنز می توان تمامی جرم های لنز را از بین برد.

قرص های لنز دارای انواع مختلفی هستند. نوعی از قرص لنز وجود دارد که به صورت آنزیمی است. این قرص لنز برای کسانی مناسب است که می خواهد میزان پروتئین لنزهای چشمی خود را کنترل کنند تا بتوانند توسط آن هر نوع پروتئینی را که به سطح لنز چسبیده است را پاکسازی کنند.

قرص لنز دارای مزایای زیادی برای پاکسازی لنزهای چشمی است. یکی از بارزترین مزیت های قرص های لنز می‌توان به پاکسازی سریع رسوبات چربی و پروتئینی از روی لنزهای چشمی اشاره کرد.

قبل از استفاده از قرص لنز حتما باید با چشم پزشک یا اپتومتریست خود مشورت کنید، زیرا ممکن است مواد به کار رفته در آن ‌ها موجب آلرژی فرد شود و به چشم او آسیب برساند. قرص ‌های لنز هم مانند تمام مواد دارویی دیگر دارای تاریخ انقضا هستند که پس از منقضی شدن نباید از آن ها استفاده کرد.

برای خرید قرص لنز می توانید به لنز مارکت مراجعه کنید. در لنز مارکت انواع قرص لنزها مانند قرص لنز کنتازیم (CONTAZYME)، قرص لنز آی سی (EYE SEE) و قرص لنز امکل عرضه شده است.

منبع:

https://www.zeiss.com/vision-care/int/better-vision/health-prevention/10-tips-for-wearing-contact-lenses.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *