[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]برای بیشتر افراد توانایی خوب دیدن برای انجام فعالیت های روزمره، ضروری است. دید خوب به رفاه و استقلال کلی افراد در هر سنی کمک می کند. برای کسانی که بینایی آن ها ناقص اما قابل اصلاح است، بسیاری از گزینه ها می توانند به بهبود بینایی کمک کنند. این گزینه ها معمولاً شامل عینک، لنز طبی یا جراحی لیزر هستند.

لنزهای طبی و عینک ها می توانند به شما کمک کنند تا با مشکلات بینایی مانند نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم کنار بیایید. پزشک می تواند عدد مورد نیاز برای اصلاح بینایی شما را تعیین کند و به شما یک نسخه ارائه دهد و شما با استفاده از آن نسخه می توانید برای خود ابزاری تهیه کنید که به شما کمک می کند دید مطلوبی داشته باشید.

اگر فرد فعالی هستید، ممکن است لنزهای طبی را به عینک ترجیح دهید. اگر فقط نحوه تغییر شکل صورت به وسیله عینک را دوست ندارید، لنز ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.

ما در این مقاله می خواهیم بدانیم که چرا لنز طبی از عینک بهتر است.[/vc_column_text]

[vc_column_text text_larger=”no”]

چرا لنز طبی از عینک بهتر است؟

لنزهای طبی روی سطح چشم قرار می گیرند. آن ها به طور معمول از پلاستیک ساخته می شوند و هدف آن ها این است که دید واضحی به شما بدهند بدون اینکه کسی در اطراف شما متوجه شود که شما از لنز طبی استفاده کرده اید. در بیشتر موارد، کسی متوجه بودن لنز طبی در چشم شما نمی شود.

برای برخی از افراد، این مزیت پنهان لنزهای طبی یک راز شگفت انگیز است. این افراد ممکن است از ظاهر خود هنگام استفاده از عینک خوششان نیاید یا اینکه احساس کنند در هنگام استفاده از عینک به اندازه هنگامی که عینک ندارند، برای دیگران جذاب نیستند.

استفاده از لنز طبی همچنین در هنگام انجام فعالیت های شدید نیز بسیار راحت است. اگر فرد استفاده کننده از لنز طبی بپرد یا بدود، لنز طبی از چشم او خارج نمی شود و به اطراف نمی رود. در نتیجه، افرادی که ورزش می کنند اغلب ترجیح می دهند از لنزهای طبی استفاده کنند زیرا آن ها می توانند بدون داشتن نگرانی در مورد چشم های خود، به طور کامل به بازی و ورزش خود بپردازند.

لنزهای طبی همچنین می توانند گزینه مناسب برای کسانی باشند که می خواهند فعال باشند اما هنوز موفق نشده اند به این هدف خود برسند. به افراد بزرگسال توصیه می شود هر هفته حداقل 150 دقیقه ورزش آرام یا 75 دقیقه ورزش شدید داشته باشند.

برای بعضی از افراد، عینک بهانه ایی مناسب برای جلوگیری از ورزش کردن است. آن ها ممکن است ادعا کنند که عینک ها هنگام عرق کردن فرد، دچار بخار می شوند یا ممکن است ادعا کنند که عینک در حین تمرین چنان حرکت می کند که باعث حواس پرتی می شود و ورزش را ناخوشایند می کند. این که این افراد به جای عینک از لنزهای طبی استفاده کنند، می تواند باعث از بین رفتن برخی از این بهانه ها شود و این می تواند برخی از افراد را ترغیب کند تا فعالیت و سلامتی بیشتری داشته باشند.

عینک ها باعث می شوند دید محیطی فرد کاهش پیدا کند. از بینایی محیطی برای کمک به ما در شناسایی حرکت هایی که از طرفین به سمت ما می آید، استفاده می شود. این نوعی بینایی است که احتمالاً برای نیاکان ما که برای جلوگیری از طعمه شدن توسط حیوانات مجبور به دویدن بودند، بسیار مفید بوده است اما این نوع بینایی می تواند در برخی از فعالیت های روزمره نیز اهمیت داشته باشد. به عنوان مثال، رانندگی نیازمند دید محیطی است. دیدن یک اتومبیل که از کنار شما حرکت می کند در هنگام رانندگی بسیار مهم است. افرادی که برای امرار معاش رانندگی می کنند، از جمله رانندگان اتوبوس های مدرسه، بسیار بیشتر به دید محیطی نیاز دارند و این امر، ضرورت استفاده از لنزهای طبی به جای عینک برای آنان را چند برابر می کند.

در مورد مزایای لنزهای طبی بیشتر بدانیم:

لنزهای طبی برای اصلاح طبیعی بینایی استفاده می شوند و با چشم حرکت می کنند.

لنزهای طبی بیشتر مشکلات بینایی را اصلاح می کنند، از جمله:

  • نزدیک بینی: تاری دید از فاصله بسیار دور
  • دوربینی: تاری دید از فاصله نزدیک
  • آستیگماتیسم: تاری دید از دور و از نزدیک
  • پیرچشمی: تاری دید از نزدیک در افراد مسن

انواع مواد مورد استفاده در لنزهای طبی و برنامه های جایگزینی موجود به چشم پزشکان اجازه می دهد تا بهترین گزینه را برای چشم، سبک زندگی و بودجه فرد انتخاب کنند.

لنزهای طبی به افراد این امکان را می دهند که بدون عینک ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند یا در صورت انتخاب لنزهای طبی رنگی، ظاهر خود را به شکل زیبایی تغییر دهند.

کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که از لنزهای طبی استفاده می کنند، در مقایسه با افرادی که عینک می زنند، از لحاظ ظاهری و توانایی در انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی، احساس بهتری دارند.

لنزهای طبی مناسب بر روی چشم ها باقی می مانند و در حین ورزش و فعالیت، بینایی را بهبود می بخشند.

لنزهای طبی هنگام بیرون آمدن از منزل، در محیط کار با درجه حرارت پایین یا هنگام ورزش مانند عینک دچار بخار نمی شوند.

دارندگان لنزهای طبی می توانند برای محافظت از چشم های خود در برابر آفتاب از عینک آفتابی بدون نسخه استفاده کنند. بعضی از انواع لنزهای طبی می توانند محافظت بیشتری در برابر اشعه ماورا بنفش ایجاد کنند اگرچه جایگزین عینک های آفتابی نیستند.

انواع لنزهای طبی:

لنزهای طبی، دیسک های نازک پلاستیکی یا شیشه ایی هستند که برای اصلاح بینایی مستقیماً روی چشم شما قرار می گیرند. لنزهای طبی دارای دو نوع سخت و نرم هستند.

لنز نرم طبی، ساخته شده از پلاستیک نرم، محبوب ترین نوع لنز طبی است. این نوع از لنزها راحت تر از لنزهای سخت هستند زیرا آب بیشتری در خود نگه می دارند.

چندین نوع لنز طبی نرم وجود دارد، از جمله:

  • لنزهای روزمره: از این نوع لنزها در طول روز استفاده می کنید و شب ها آن ها را از چشم خارج کرده و تمیز می کنید و در برنامه ایی که چشم پزشک به شما پیشنهاد می دهد، آن ها را جایگزین خواهید کرد.
  • لنزهای یکبار مصرف روزانه: از این نوع لنزها فقط یکبار استفاده کرده و بعد آن ها را دور می اندازید.
  • لنز برای استفاده طولانی مدت: از این نوع از لنزها می توانید در هنگام خواب نیز استفاده کنید. این لنزها را باید حداقل هفته ایی یک بار برای تمیز کردن از چشم خارج کنید. استفاده از این نوع لنزها معمولا پیشنهاد نمی شود.

لنزهای سخت دوام بیشتری نسبت به لنزهای نرم دارند. آن ها اغلب دید بهتری را برای شرایطی مانند آستیگماتیسم فراهم می کنند و در صورت داشتن آلرژی می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند.

مشورت با چشم پزشک در مورد انتخاب لنز طبی:

ممکن است در مورد اینکه عینک یا لنز طبی بهتر در سبک زندگی شما جای می گیرد، عقایدی داشته باشید اما همیشه باید سلامت چشمان خود را نیز در نظر بگیرید. هر دوی عینک و لنز طبی می توانند از عهده حل انواع مشکلات بینایی برآیند اما برخی از انواع نسخه ها با یک راه حل نسبت به راه حل دیگر بهتر جوابگو هستند. به عنوان مثال، افراد با نزدیک بینی شدید ممکن است برای دید واضح به عینک های بسیار ضخیم نیاز داشته باشند و این عینک های سنگین می توانند ناراحت کننده باشند. لنزهای طبی برای این افراد بهتر و راحت تر از عینک هستند.

برخی از افراد مبتلا به آستیگماتیسم شدید ممکن است از برخی از لنزهای طبی که سطح چشم را تغییر شکل می دهند، استفاده کنند. برای آن ها این نوع از لنزها بهتر از عینک است.

پس از معاینه کامل، پزشک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا نسخه و سلامت چشم شما نیازمند لنز طبی است یا عینک. اگر هر کدام از عینک یا لنزهای طبی را انتخاب کردید، باید به طور مداوم برای معاینه چشم خود به چشم پزشک مراجعه کنید تا بینایی تان به خطر نیفتد.

لنز طبیسخن آخر:

عینک ها و لنزهای طبی هر دو می توانند بینایی فرد را اصلاح کنند.

لنزهای طبی مزایای بسیار بیشتری نسبت عینک دارند، از جمله اینکه لنزهای طبی ظاهر فرد را تغییر نمی دهند و کسی متوجه بودن لنز در چشم شما نمی شود، لنزهای طبی مانند عینک دچار بخار نمی شوند، لنزهای طبی برای افرادی که فعالیت های زیادی دارند و یا اینکه ورزش حرفه ایی انجام می دهند بسیار بهتر از عینک هستند، لنزهای طبی دید محیطی فرد را مانند عینک محدود نمی کنند

از مزایای دیگر لنزهای طبی این است که برای افرادی که از نزدیک بینی شدید رنج می برند، عینک های ضخیمی تجویز می شود اما اگر این افراد از لنزهای طبی استفاده کنند، بسیار راحت تر خواهند بود و مزیت دیگر لنزهای طبی این است که از نوع مخصوص این لنزها برای اصلاح آستیگماتیسم شدید استفاده می شود اما این کار از عهده عینک برنمی آید.

لنزهای طبی اگرچه از عینک بهتر هستند اما باید این لنزها نیز با کیفیت باشند و از مکان معتبر خریداری شوند، معتبرترین مکانی که برای خرید لنزهای خود می توانید به آن ها اعتماد کنید، سایت لنز مارکت است.

سایت لنز مارکت بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز در ایران است. لنزهای طبی ارائه شده در سایت لنز مارکت دارای بالاترین کیفیت ها هستند.

منابع:

https://www.nvisioncenters.com/contacts/vs-glasses

https://www.cdc.gov/contactlenses/benefits.html

https://www.webmd.com/eye-health/contacts-or-glasses#2/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *