تمایل و دوست داشتن برای تغییر رنگ چشم و رسیدن به رنگ چشم دلخواه آروزی است که بسیاری از مردم از دیر باز به دنبال آن بوده اند. این آروز تا چند وقت پیش غیر قابل دست یابی می نمود. اما اکنون با استفاده از انواع لنز زیبایی یک بار مصرف و حتی فصلی و سالانه می توان به رنگ چشم اقدام کرد و به رنگ دلخواه خود رسید.

به همین دلیل استفاده از لنز زیبایی روز به روز با استقبال و تمایل بسیار زیاد مردم مواجه می شود. بسیاری از افراد برای رسیدن به رنگ دلخواه چشم و تغییر رنگ چشم به استفاده از انواع لنز چشم زیبایی در رنگ های مختلف رو می آورند. لنز زیبایی یک بار مصرف بر اساس مدت و دوره استفاده به چند دسته تقسیم می شود.

لنز زیبایی یک بار مصرف

لنزهای زیبایی امروزه از جمله لنزهای پر مصرف و پر استفاده در بین مردم می باشند. استفاده از این لنزها روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از مردم به ویژه جوان ها برای شرکت در مهمانی ها، جشن ها و برای مناسبت های مختلف از لنزهای زیبایی استفاده می کنند.

لنزهای زیبایی بر اساس مدت و دوره مصرف به چند دسته تقسیم می شود. لنزهای یکبار مصرف، لنزهای فصلی و لنزهای سالانه از جمله لنزهای زیبایی هستند که بر اساس دوره و مدت زمان استفاده مشخص می شوند.

هر کدام از این لنزها بر اساس مدت زمانی که مورد استفاده قرار می گیرند، دارای خصوصیات و ویژگی های متفاوتی می باشد. لنزهای روزانه و یا همان لنزهای یکبار مصرف لنزهایی هستند که تنها برای استفاده در یک روز خاص در نظر گرفته شده اند و باید بعد از پایان روز آنها را از چشم خارج کرد به دور انداخت. در حالی که لنزهای فصلی و سالانه را می توان برای یک فصل و یا یک سال مورد استفاده قرار داد.

البته به این نکته باید اشاره نمود که در حال حاضر برخی از لنزهای زیبایی روزانه هستند که یکبار مصرف نامیده می شوند. ولی به این معنی نیست که بعد از خارج کردن از چشم باید آن ها را دور انداخت. بلکه برخی از  لنزهای روزانه را می توان برای یک الی دو هفته هم استفاده کرد.

بنابراین وقتی می گوییم، لنزهای یکبار مصرف، منظور تنها لنزهایی نیست که بعد از یکبار استفاده باید به دور انداخته شود. بلکه شامل لنزهای کوتاه مدت هم می شود.

لنز زیبایی یک بار مصرفاستفاده از لنز یک بار مصرف

اگر تنها برای یک روز خاص می خواهید از لنز زیبایی استفاده کنید و یا این که برای مهمانی و مناسبتی خاص از لنز استفاده می کنید. در این صورت بهتر است از لنزهای زیبایی یک بار مصرف استفاده کنید. لنزهای زیبایی یک بار مصرف لنزهایی هستند که بعد از باز شدن بسته بندی آن تنها به مدت بیست و چهار ساعت باید از آن استفاده کرد و در صورت استفاده بیش از بیست و چهار ساعت با عوارضی مانند عفونت چشم و غیره ممکن است مواجه شوید. بنابراین لنزهای زیبایی یک بار مصرف تنها برای یکبار استفاده در نظر گرفته شده اند و استفاده بیش از این مدت برای آن مجاز نمی باشد.

ولی اگر می خواهید برای مدت طولانی تر از لنز استفاده کنید، در این صورت بهتر است از لنزهای سالانه و یا فصلی استفاده کنید. البته به شرط این که هر روز یک جفت لنز یکبار  مصرف جدید خریداری و استفاده کنید. می توانید از لنز زیبایی یک بار مصرف هم استفاده کنید. یعنی هر صبح که از خواب بر می خیزید، یک جفت لنز تازه و جدید یکبار مصرف استفاده نماید.

ولی برای افرادی که امکان خرید هر روزه لنز زیبایی وجود ندارد، در این صورت استفاده از لنز فصلی و لنز سالانه بهتر می باشد.

لنزهای زیبایی یک بار مصرف لنزهای تک کاربره هستند که در انتهای روز باید آن ها را از چشم خود خارج کرد و دور انداخت. استفاده مجدد  و استفاده برای چند روز از لنزهای زیبایی یک بار مصرف توصیه نمی شود. با این حال، این لنزها در مقایسه با دیگر لنزهای زیبایی از مزایا و فوائدی برخوردار می باشد.

مزایای استفاده از لنز زیبایی یک بار مصرف

اگر می خواهید از لنز زیبایی استفاده کنید. بهتر است بدانید که استفاده از لنز زیبایی یک بار مصرف بیشتر مورد تاکید و توصیه پزشکان و چشم پزشکان می باشد. چرا که این نوع لنزها دارای مزایایی هستند که آنها را برتر و بهتر از لنزهای زیبایی فصلی و سالانه می کند. از جمله مزایایی که لنز زیبایی یک بار مصرف دارد، عبارتند از:

لنز زیبایی یک بار مصرف– بهداشت بهتر

لنزهای زیبایی یک بار مصرف از لحاظ بهداشتی بهتر از سایر لنزها می باشد. چرا که یکی از مشکلات استفاده کنندگان از لنزهای زیبایی مربوط به رعایت بهداشت لنز می باشد. بسیاری از مردم در حفظ بهداشت لنز اشتباهاتی را انجام می دهد و خطاهایی که رخ می دهد سبب می شود با عوارض و ریسک های احتمالی استفاده از لنز مواجه شوند. در حالی که لنزهای یکبار مصرف به دلیل این که دور انداخته می شوند و نیاز به نگهداری ندارند. مراقبت های بهداشتی زیادی هم نمی خواهند و برای افرادی که سهل انگاری دارند و یا فرصت و وقت کافی برای رعایت بهداشت لنز ندارند مناسب می باشد.

– حفظ سلامتی چشم ها

برای بسیاری از افراد که از انواع لنزهای زیبایی استفاده می کنند. حفظ سلامتی چشم ها از اولویت بسیاری برخوردار است. در حالی که گاهی به دلیل و دلایل مختلف مانند آلودگی لنز و یا غیره چشم ها در معرض آسیب قرار می گیرد. به همین دلیل استفاده از لنزهای یکبار مصرف می تواند خیلی بهتر باشد و به حفظ سلامتی چشم ها کمک نماید.

چرا که این لنزها نیاز به مراقبت های ویژه بهداشتی ندارد و کمتر دچار آلودگی و آسیب می شوند.

– راحتی استفاده

یکی دیگر از مزایایی که استفاده از لنز زیبایی یکبار مصرف دارد، راحتی استفاده از آن می باشد. بسیاری از ما که از لنزهای فصلی و سالانه استفاده می کنیم باید بسیار مراقت و دقت در مسائل بهداشتی لنزها داشته باشیم. در حالی که لنز رنگی یک بار مصرف نیاز به مراقبت های بهداشتی چندانی ندارد و به همین دلیل به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دور انداختن لنز زیبایی یک بار مصرف

شاید یکی از سوالاتی که برای افراد استفاده کننده از لنزهای یکبار مصرف به وجود آید، دلیل بر دور انداخت آن لنزها باشد. شاید گاهی این وسوسه به سراغ شما بیاید که برای یک روز دیگر از لنز زیبایی یکبار مصرف خود استفاده کنید. در حالی که باید لنزهای یکبار مصرف خود را حتما در پایان روز از چشم در آورده و آن را دور بیاندازید.

البته باید توجه داشته باشید که با هیچ کدام از لنزها خوابیدن خوب نیست و حتما باید شب ها قبل از خواب لنز را از روی چشم برداشت و مجدد صبح آن را بر روی چشم قرار داد. اما لنز زیبایی یکبار مصرف را نمی توان صبح مجدد استفاده کرد.

چرا که با تعویض کردن لنز زیبایی یک بار مصرف و استفاده از لنز جدید سبب سلامتی و زیبایی چشمان خود خواهید شد. بسیاری از مواد مانند کلسیم و یا پروتئین و غیره که به صورت طبیعی در اشک چشم انسان وجود دارد بر روی لنز تاثیر می گذارد و سبب می شود که لنز به چشم آسیب وارد کند.

به همین دلیل برای پیش گیری از ناراحتی چشم و اذیت شدن آنها حتما لنز زیبایی یکبار مصرف خود را در پایان روز دور انداخته و از لنزهای جدید استفاده کنید.

ما بر این باور هستیم که شما دوستان و همراهان همیشگی ما می توانید با نظرات و اتقادات سازنده خود له تیم تولید محتوایی ما کمک نمایید تا برای خود شما این کارایی را داشته باشیم و بتوانیم هر چه بهتر و با کیفیت تر محتواهایی هر چه فاخرتر و کامل تر تولید کنیم.

به همین منظور اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا موضوعی ذهن شما را به خود مشغول نموده و نقد دارین که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.

در ضمن اگر در ارتباط با موضوع مقاله دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

جهت کسب اطلاعات عمومی بیشتر درمورد لنزهای داخل چشمی , خواندن مقالات زیر نیز خالی از لطف نیست :

لنز چشم فرشلوک چه خصوصیتی دارد ؟؟ آیا لنز فرشلوک مناسب است ؟

لنز یخی دور مشکی چیست | قیمت و انواع لنز یخی دور مشکی

عمل لنز داخل چشم چیست |ویژگی های عمل لنز داخل چشم

بهترین مارک لنز رنگی | خصوصیات و ویژگی های لنزهای رنگی

لنز چشم عسلی چیست | قیمت و انواع لنز چشم عسلی

بهترین رنگ لنز چشم و دلایل انتخاب آن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *