تقربیا تمام افراد ممکن است در طول زندگی خود کم و بیش با مشکلات انکساری چشم دست و پنجه نرم کنند و برای حل مشکل خود از روش‌های مختلفی استفاده کنند. اولین و ساده‌ترین راه برای رسیدن به دید بهتر، استفاده از عینک است، اما عینک کم‌ و ‌بیش روی ظاهر تأثیر می‌گذارد که ممکن است مطلوب و دلخواه هر کسی نباشد. لنز مارکت قصد دارد در ادامه شما را با همه چیز درباره کاشت لنز دائمی طبی آشنا کند.

کاشت لنز طبی دائمی

راه بعدی استفاده از لنز های تماسی است، اما لنزهای تماسی هم مشکلات خاص خود را به ‌همراه دارند که این ضعف چشم را به یک ناراحتی و نارضایتی تبدیل می‌کند. یکی از جدید ترین و پرطرفدارترین روش ها برای رفع عیوب چشم کاشت لنز طبی دائمی است. کاشت لنز یک جراحی درمانی برای رفع عیوب انکساری چشم است که طیف وسیعی از عیوب بینایی را اصلاح می‌کند.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

عمل لنز داخل چشمی یک روش دائمی با کمترین میزان خطر است و بدون تاثیرات نامطلوب روی ظاهر شما، همه این مشکلات را حل می‌کند.

کاشت لنز طبی دائمی چیست؟

کاشت لنز در واقع قرار‌ دادن یک لنز در داخل چشم به‌ جای قرار دادن آن بر روی سطح چشم (لنز تماسی) است. عمل لنز داخل چشمی می‌تواند طیف وسیع‌تری از مشکلات بینایی را نسبت به سایر جراحی‌های بهبود بینایی اصلاح کند. از لنزهای دائمی می‌توان برای اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی استفاده کرد. با این حال، معمولا از کاشت لنز بیشتر برای درمان آب مروارید استفاده می‌شود.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اندازه لنز دائمی تقریبا یک سوم یک سکه است و از نظر ظاهری در مرکز شبیه یک دایره‌ است و در دو طرف خود دارای بازوهایی به نام هپتیک است که آن را در جای خود نگه می‌دارد. با اين عمل چون عدسی طبيعی چشم دست نخورده باقی می ماند، قدرت تطابق چشم حفظ شده و افرادی که به سن پيرچشمی نرسيده باشند، علاوه بر ديد خوب دور، ديد نزديک خوبی نيز خواهند داشت.

در اين عمل از طريق ايجاد برش بسيار کوچکی در محيط قرنيه، لنز ظريفی در جلوی لنز طبيعی چشم کار گذاشته می شود تا دور بینی، نزدیک بینی و انواع عیوب ارکستری چشم را اصلاح کند. عمل کاشت لنز طبی دائمی به صورت یک عمل جراحی کامل و در اتاق عمل صورت می گیرد؛ ولی نیاز به بستری شدن بیمار قبل و بعد از عمل جراحی کاشت لنز وجود ندارد.

لنز داخل چشمی

بعد از بی حسی که معمولاً به صورت بیحسی عمومی انجام می گیرد، با ایجاد برش در کناره قرنیه، لنز داخل چشمی را در قسمت قدامی و در جلوی عنبیه و عدسی اصلی بیمار قرار داده و سپس برش ایجاد شده با ظرافت دوخته می شود. بعد از ۴ تا ۶ هفته بخیه ها برداشته می شود. بیمار چند روز بعد از عمل ممکن است احساس درد مختصری داشته باشد و دید نهایی بیمار به بعد از کشیده شدن بخیه ها موکول می شود. افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند، حتما باید در برابر آفتاب و نور خوشید از عینک آفتابی مناسب استفاده کنند.

انواع لنز دائمی برای کاشت

لنز دائمی یا IOL از پلاستیک شفاف ساخته می شود. با ساخت لنز دائمی و استفاده از آن در کاشت، بسیاری از عیوب انکساری حتی آب مروارید نیز قابل درمان شده است. لنز های دائمی نیز انواع مختلفی که در ادامه به بررسی هر یک پرداخته می شود.

لنز سازگار

شاید یکی از انعطاف پذیرترین لنزهای دائمی لنز سازگار باشد. این لنز شبیه عدسی طبیعی شما عمل می‌کند و می‌تواند در بیش از یک فاصله فوکوس کند. با این نوع کاشت لنز کمتر به عینک مطالعه نیاز پیدا می‌کنید. کاشت لنز سازگار برای زمانی طراحی شده‌است که بیمار سعی می‌کند از نزدیک برای مطالعه تمرکز کند.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

از آنجایی که لنزهای سازگار مانند کاشت لنز تک کانونی فقط یک نقطه فوکوس دارد ممکن است بیمار احساس ایجاد هاله یا احساس تابش خیره‌کننده در شب داشته باشد. در برخی از بیماران، ایمپلنت‌های سازگار تأثیر متغیری بر توانایی بیمار برای خواندن بهتر از نزدیک دارند. برای بیمارانی که کاشت لنز مناسب دارند، برش‌های لیمبال ممکن است به کاهش آستیگماتیسم کمک کند.

عینک و لنز های تماسی نیز می توانند برای کمک به آستیگماتیسم مفید باشد. برای خرید هرگونه لنز تماسی می توانید به سایت لنز مارکت مراجعه کنید تا با مناسب ترین قیمت بهترین لنز و هر گونه لوازم جانبی آن را تهیه کنید.

لنز چند کانونی

لنز دائمی چند کانونی مانند عینک‌هایی که عدسی‌های دو کانونی دارند، دارای قسمت‌هایی است که به شما کمک می‌کند اشیا را در فواصل مختلف ببینید. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا مغز شما با این چند کانونی‌ بودن سازگار شود و دید شما طبیعی به نظر برسد. گاهی اوقات این مسئله می‌تواند در شب باعث ایجاد هاله یا تابش خیره کننده شود که این مشکل در لنزهای تک کانونی وجود ندارد.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

جراح شما باید این عوارض جانبی را با شما در میان بگذارد تا به شما در تصمیم‌گیری در مورد انتخاب این گزینه کمک کند. تنها مزیت لنز چند کانونی کاهش یا رفع نیاز به عینک مطالعه است. کاشت لنز چند کانونی آستیگماتیسم را کاهش نمی‌دهد. برای بیمارانی که کاشت لنز چند کانونی دارند، برش‌های لیمبال ممکن است به کاهش آستیگمات کمک کند. کاشت لنز چند کانونی اغلب برای اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی و پیرچشمی استفاده می شود.

لنز تک کانونی

این لنز متداول ترین گزینه‌ی مورد استفاده در کاشت لنز است. برخلاف عدسی طبیعی چشمتان که می‌تواند برای کمک به تمرکز چشم شما کشیده یا خم شود‌، این لنز دائمی در یک فاصله ثابت، متمرکز می‌ماند یعنی اگر شما از فاصله دور تمرکز کنید تا چیزی ببینید ممکن است بتوانید اجسام دور را ببینید اما برای خواندن یا دیدن اجسام نزدیک به عینک نیاز دارید.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

لنز تک کانونی یا مونوفوکال می تواند برای تصحیح بینایی در زمینه نزدیک‌بینی، دوربینی یا اصلاح تک‌بینی استفاده شود. در گذشته قبل از تایید لنزهای چند کانونی و سازگار، بسیاری از بیماران یک چشم را برای فاصله نزدیک (معمولا خواندن) و چشم دیگر را برای دید از راه دور با استفاده از ایمپلنت های مونوفوکال اصلاح می‌کردند. 

سخن پایانی در باب کاشت لنز طبی دائمی

کاشت لنز دائمی روش نسبتا جدید برای درمان عیوب انکساری شدید چشم است که می‌تواند یک گزینه خوب برای درمان مشکل چشم شما باشد. در این روش لنز طبیعی چشم بیرون آورده می‌شود و یک لنز دائمی داخل چشم شما کار گذاشته می شود. این روش برای کسانی که دوربینی یا نزدیک‌بینی شدید دارند بسیار مفید است. همچنین تنها راه برای درمان آب مروارید نیز است.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اما اگر شماره چشم شما در محدوده‌ی مجاز برای عمل‌های رفع عیوب انکساری چشم باشد، نمی‌توانید از عمل کاشت لنز لنز مارکت استفاده کنید و باید از عمل‌های لیزری چشم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *