لنز آستیگمات یا لنز توریک چیست ؟

برای اینکه بدانیم لنز توریک چیست ابتدا باید با بیماری آستیگماتیسم آشنا شویم.
آستیگماتیسم در حالت کلی بنابه گفته محققین ریشه اکتسابی و ارثی دارد اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که به اختصار اشاره میکنیم: 

فشاری که پلک بر روی قرنیه وارد می کند یا فشار و ضربات خارجی که بر قرنیه وارد می شود میتوانند زمینه مبتلا به آستیگماتیسم را فراهم کنند. 

لنز توریک چیست

لنز توریک چیست؟

  «آستیگماتیسم» چیست؟

فرق نمره چشم با نمره آستیگمات چیه؟

تعدادی از لنزهای توریک با کیفیت به همراه قیمت

قسمت جلویی چشم، بافت شفاف و دایره مانندی وجود دارد که به آن قرنیه گفته میشود. 

هنگامی که نور وارد قرنیه میشود، دچار شکست میشود.

 

آستیگماتیسم زمانی رخ می‌دهد که قرنیه از حالت دایره مانند خود خارج شود، در این صورت نورى که از یک قرنیه آستیگمات می‎گذرد، به طرز صحیح روى شبکیه کانونى نمی‎شود و تصاویر تار دیده می‎شوند.

ولی اغلب کسانی که درجه آستیگمات پایین و خفیفی داشته باشند، دچار تاری دید نمی‌شوند و فقط خستگی، ناراحتی در چشم‎ها و سردرد در آنها احساس می‎شود. 

احساس تاری دید و تغییر شکل یافتگی در حالت کروی چشم در افرادی که نمره های بالای چشمی داشته باشند مشاهده می شود.

 

به حالتی که امروزه نمیتوان گفت که آستیگماتیسم یک بیماری می باشد بلکه یکی از عیبهای انکساری چشم محسوب میشود که بسیار شایع نیز می باشد.

مقدار آستیگمات و یا به صورت روانتر بگوییم مقدار تغییر شکل حالت کروی چشم به مرور زمان میتواند تغییر کند و فرد دچار تغییر نمره آستیگمات شود. بنابراین باید در نظر داشته باشید.

 که اگر مبتلا به آستگیمات هستید و یا یکی از عوامل مبتلا به آستگیمات را دارا می باشید در درجات متوسط و یا متوسط به بالا لازم است عینک بزنید تا نمره چشم شما بالاتر نرود و پر واضح که به دید بهتری می رسید و از خستگی چشم خود جلوگیری می کنید.

ولی در نمرات کمتر آستگیمات بر اساس شدت بیماری پزشک معالج اقدام خواهد کرد. درابین ممکن است کسی که علاقه ای به استفاده از عینک ندارد با مشاوره با پزشک خود از لنز های طبی که در بازار هستند برای دید بهتر خود استفاده کنند.

 درگذشته نچندان دور افرادی که به این بیماری چشمی مبتلا می شدند امکان استفاده از لنز چشم برای آنها فراهم نبود اما امروزه با استفاده از لنز هایی که ساخته شده است این عیب که در شکستگی نور در چشم می باشد میتواند با لنز ها اصلاح و درمان شود.

لنز توریک چیست

لنز توریک چیست ؟

در پاسخ به این سوال که لنز توریک چیست باید گفت این لنز در واقع نوعی لنز به حساب می آید که برای تصحیح دید و همچنین فرم انکسار ناشی از تغییر شکل حالت کروی به کار گرفته میشود.

 

لنز آستیگمات از مواد هیدروژل معمولی و یا هیدروژل سیلیکونی ساخته شده‌اند. البته در این بین برخی از لنزهای آستیگمات نیز از نوع لنزهای سخت ساخته شده‎اند که از جنس لنزهای نفوذپذیر به گاز هستند. لنز های نرم توریک تفاوت های زیادی با لنزهای نرم اسفریک دارند چون لنزهای نرم اسفریک فقط برای اصلاح نزدیک و یا دوربینی می باشد.

 

 لنزهای توریک حالتی را دارا می باشد که زمانی که فرد پلک میزد با اندازه طبیعی و ضخامت مناسبی که دارد روی چشم میچرخد تا از خشکی و خستگی چشم جلوگیری کرده باشد. 

اما لنزهای اسفریک بر روی چشم چرخش ندارند و نمیتوان ساعتهای طولانی این لنز ها در چشم نگهداشت.

  • لنز آستیگمات (توریک) حالتهای متفاوتی با طول های مختلفی دارند و این طولها منجر می شوند تا نزدیک بینی و یا دوربینی و آستیگمات چشم اصلاح شود.
  • با توجه به بررسی لنز های توریک از ویژگی های دیگر این لنز ها به چرخش در چشم و جلوگیری از خشک شدن چشم می باشد و البته با توجه به اندازه و ضخامت مناسب به راحتی جابجا میشوند.

لنز های اسفریم ضخامت و پاور یکسانی در تمام طول خود دارد به این طریق که وقتی فرد اقدام به پلک زدن میکند چرخش لنز نیز بر روی چشم آن مشکل و احساس زیادی در پی نخواهد داشت ولی لنز های توریک اندازه های متفاوتی  در قسمتهای مختلف دارند. 

بنابراین لنزهای توریک بهتر هستند تا ثابت باشند اما در حالت چرخش نیز مشکل زیادی ندارد و در صورت پلک زدن میتوانند به صورت عمودی جابه جا شوند. غالبا قسمتهای پایینی لنز طبی توریک سنگین تر و ضخیم تر هستند تا از چرخش در داخل چشم جلوگیری شود

  ICL لنز توریک چیست

در ادامه پاسخ به سوال لنز توریک چیست به لنز توریک ICL می پردازیم. لنز توریک ICL  با لنز های تماسی شباهت دارند اما تفاوت هایی هم دارند که به عنوان یکی از این تفاوت ها میتوان گفت برخلاف لنز های تماسی به جای اینکه بر روی سطح چشمی قرار بگیرند 

در درون چشم قرار داده میشوند به نوعی میتوان گفت که این کار دائمی محسوب میشود که فرد در هنگام خواب و یا دیگر موارد مجبور به درآوردن لنز نباشد.

لنز توریک ICL می‌تواند دوربینی، نزدیک‌بینی یا آستیگماتیسم را اصلاح کند. توریک ICL موارد آستیگماتیسمی را که اغلب همراه با دوربینی یا نزدیک‌بینی است نیز می‌تواند اصلاح کند.

 

عملکرد لنزهای توریک ICL به کارایی عینک ها و لنزهای تماسی شبیه می باشد و نوری که وارد قرنیه میشود را در پشت چشم روی شبکه متمرکز می کند. 

ساختار این لنزها طوری می باشد که به علت نرمی و نازکی به راحتی در چشم قرار داده میشوند و در فواصل بین فضای بین عنبیه و عدسی جاسازی می شود.

 

حتی در صورتی که شما قرنیه نازک و مردمک بزرگ داشته باشید این لنز ها کاملا متناسب شما میتوانند باشند چرا که هنگام جراحی هیچ تغییری نخواهند کرد.

این لنز ها از یک ماده زیست سازگار به نام کولامر ساخته میشوند. معمولا توریک ICLها (Toric ICL) بدون تغییر و ثابت در محل خود باقی می مانند و با توجه به شرایطی که گفتیم این لنز ها در واقع حالت ثابتی دارند اما با توجه به اهمیت سلامتی چشم نیاز می باشد که سالی یکبار این لنز ها معاینه شوند 

چون به هر دلیل و در هر مکانی میتوان گفت که احتمال آسیب به چشم وجود دارد. لنز توریک ICL به راحتی می‌تواند از چشم خارج شود.

لنز توریک چیست

قیمت لنز توریک چیست ؟

جاگذاری لنزهای نرم و یا سخت توریک طبعا زمان بیشتری را از پزشک معالج می گیرد و همچنین تثبیت لنزهای توریک به تجربه بیشتری نیاز دارد. البته هزینه جاگذاری لنز توریک بیشتر از لنزهای معمولی می باشد و همچنین خود لنز های توریک گرانتر از لنزهای معمولی میباشند.

نوع سیلیکون هیدروژل لنز توریک چیست ؟

در ادامه پاسخ به اینکه لنز توریک چیست به انواعی از لنز های توریک که از جنس سیلیکون هیدورژل هستند اشاره می کنیم که بصورت یک ماهه ارائه می شوند. 

لنزهای سیکلیون هیدروژل را میتوان به صورت سفارشی  و برای مقاصدی خاص نیز درخواست کرد مثلا برای اینکه تغییر شکل حالت کروی چشم اصلاح و یا همان اصطلاح اصلاح آستیگماسیتم داشته باشیم و یا در موارد خفیف کراتوکونوس و یا قرنیه های صدمه دیده از ضربه نیز کاربرد دارد. 

این لنزها معمولا در انواع لنز فصلی ارایه میشوند. اگر شما مبتلا به آستگیماتیسم می باشید میتوانید با مشورت از پزشک معالج خود از لنز های توریک دائمی برای چشم خود تعبیه کنید البته قطعا باید تلاش کنید تا سلامتی چشم در اولویت باشد.

انواع لنز توریک چیست  ؟

بسیاری از برند هایی که لنزهای توریک ارائه میکنند این لنز ها را در انواعی از ظروف یکبار مصرف روزانه ارائه میکنند. برخی از لنزهای توریکی که ارائه میشوند یکبار مصرف هستند و باید از مصرف مجدد این لنزها خوداری شود.

 انواعی از لنزهای چند کانونی توریک نیز وجود دارند که برای اصلاح آستیگماتیسم و پیر چشمی قابل مصرف هستند این لنز ها در حالت کلی به یک فرمت نیستند و ممکن است گاهی نرم و گاهی به صورت لنزهای چند کانونی ارائه شوند ولی اغلب موارد لنزهای RGP هستند.

لنز توریک چیست

خشکلی چشم با استفاده از لنز توریک چیست ؟

افرادی وجود دارند که مبتلا به بیماری ها چشمی نمیباشند اما مصرف بعضی از داروها یا ابتلاء به بیماریهای دیگر منجر به خشکی چشم آنها شده، اینگونه افراد نمی‌توانند از لنز استفاده کنند. همچنین تجویز هرگونه لنز برای افراد زیر 18 سال باید همراه با رضایت خانواده آنها باشد. 

در حالتی که دست افراد هنگام استفاده از لنز آغشته به آب شهری باشد، ممکن می باشد اینکار در نهایت منجر به عفونت انگلی و قارچی در چشم شود.

بنابر این طبق این گفته ها استفاده از ضدعفونی کننده های مخصوص لنز الزامی می باشد. اصولا لنزها در ابتدا باید توسط پزشک در چشم قرار بگیرند و اگر حساسیت و یا مورد خاصی دیده نشد این لنز میتواند در آن چشم کاربرد داشته باشد. 

همچنین مساله مهم این است که افرادی که از لنزهای طبی و یا لنزهای زیبایی استفاده می کنند باید هر دو ماه یکبار به پزشک خود مراجعه کنند و از وضعیت چشم خود آگاهی داشته باشند.

مشکل اصلی استفاده کاربران لنز توریک چیست ؟

مشکل عمده ای که مردم در زمینه لنز ها دارند ندانستن راه صحیح نگهداری و استفاده از لنزها می باشد که در نهایت این ندانم کاری ها منجر به تحریکات چشم می شود. چرا که چشم بسیار حساس می باشد و در صورتی که کوچکترین موردی وجود داشته باشد عفونت بوجود خواهد آمد.

 به دنبال خراش دادن چشم ممکن است، میکروب وارد چشم شود و با وجود میکروب در چشم، قرنیه دچار مشکل شود، تا جایی که منجر به پیوند قرنیه شود، حتی ممکن است عفونت باعث کم شدن دید چشم نیز شود.

تفاوت در نگهداری لنز توریک چیست 

لنز تماسی به گونه‌ای است که هنگام استفاده از خلل و فرج آن اکسیژن عبور می‌کند، چون اگر خون به قرنیه نرسد، ناراحتی در چشم ایجاد می‌شود، اما لنز‌های رنگی این‌طور نیستند یعنی از لنز رنگی اکسیژن عبور نمی‌کند. 

پس افرادی که از لنز های رنگی  استفاده میکنند یا مدت زیادی در چشم آن را نگهداری می کنند الزامیست که مدت زمان استفاده را کمتر کنند.

افراد باید بدانند لنز رنگی با لنز معمولی فرق می‌کند و باید زمان مصرف آن را کوتاه کنند. لنز های طبی را میتوان از صبح تا شب در چشم نگهداری کرد و این قابل تحمل است با توجه به ساختار برخی از لنز های طبی حضور لنز ساعتها در چشم مشکل خاصی نخواهد داشت

 

اما در لنز طبی رنگی برعکس این می باشد و اگر بیشتر در تماس با چشم باشند به سلامتی چشم آسیب میزنند.

منظور از محور لنز توریک چیست ؟

لنز توریک چیست

لنز توریک چیست ؟ سوالی که اکثر مشتری های ما از ما میپرسند .

افرادی که از لنز استفاده میکنند باید همراه خود جا لنزی و مایع لنز داشته باشد زیرا در طول روز ممکن است با باد و گرد و غبار تماس داشته باشند و اینها داخل چشم برود. گرد و غبار می‌تواند به قرنیه بچسبد و اگر کثیف و عفونی باشد در لنز عفونت ایجاد می‌کند. 

بنابراین باید شما همواره جا لنزی و مایع را به همراه داشته باشید و البته جالنزی وسیله بزرگی نیست و به راحتی میتوان در کیف پول جا داد و فرد هر وقت احساس کرد گرد و غبار داخل چشم رفته، لنز را در بیاورد و شست‌وشو دهد، چشم را تمیز کند و دوباره لنز را داخل چشم بگذارد. 

اگر با این اقدام، مشکل رفع شد که هیچ، اما اگر خوب نشد، نشان می‌دهد، عفونتی در کار است در این حالت باید به پزشک خود مراجعه کند.

خطرات احتمالی استفاده از لنز توریک چیست ؟

اگر چنانچه استفاده طولانی مدتی از لنز ها صورت بگیرد منجر به تحرکات در چشم و همچنین نازکی قرنیه می شود باتوجه به حساسیت زیاد در چشم آلودگی و گرما از علل اصلی ایجاد مشکل در هنگام استفاده از لنزها می باشد. 

بنابر این هنگام بروز حساسیت استفاده مجدد از لنز برای این افراد توصیه نمی شود. 

مهم ترین عللی که گفته می شود از لنز استفاده زیادی نشود فاصله کمی است که لنز با قرنیه دارد و وقتی لنز ساعتها با قرنیه در تماس می باشد ممکن است به چشم آسیب وارد شود و یا به حالت معمول در چشم خود خستگی احساس کنید. 

در مورادی مشاهده شده که نهایت استفاده طولانی مدت از لنز ها منجر به پیوند قرنیه شده است.

پاکسازی پروتیین از روی لنز توریک چیست 

با توجه به خاصیت پروتئین زدایی برخی آنزیم های خاص لازم است که شما حداقل برای یکبار که شده لنز های خود را تمیز کنید تا عاری از هرگونه آلودگی شوند. یافتن قرص ها و داروهایی که این کار را انجام می دهند، قدری دشوار می باشد. 

همچنین شما نیاز به قرص های متفاوتی از قبل دارید و برخی اوقات ممکن است مجبور شوید تا محصولات متنوعی را خریداری نمایید تا بتوانید قرص های مورد نظر را در آن حل نمایید. امروزه در بازار شوینده های متنوع و هم چنین چند منظوره ای یافت میشود که ویژگی های متنوعی دارند و میتوانند به صورت کامل لنز را پاکسازی کنند. 

ویژگی دیگر این شوینده های چند منظوره این می باشد که شما پس از خرید این شوینده ها دیگر نیازی به خرید دیگر آنزیم ها نخواهید داشت چون در محلول این شوینده ها آنزیم ها موجود می باشند.

البته بعضی از تار بینی ها دلیلی بر ضعیفی چشم نیست و عامل آن آب مروارید میباشد.

لنز توریک در واقع نوعی لنز چشم میباشد که به منظور تصحیح دید و نیز فرم انکسار ناشی از تغییر شکل حالت کروی استفاده میشود. این نوع لنز ها که در اصطلاح عامیانه به آنها لنز آستیگمات نیز میگویند از مواد هیدروژل ساخته میشوند. با این حال بعضی از لنزهای آستیگمات از نوعی لنز های سخت ساخته میشوند که نفوزپذیر به گاز هستند.

لنزهای نرم توریک (لنز آستیگمات) با لنزهای اسفریک نیز دارای تفاوت هایی میباشد. یکی از این تفاوت ها این است که لنزهای توریک در هنگامی که فرد پلک میزند و یا چشمانش میچرخد به دلیل داشتن اندازه طبیعی و ضخامت استاندارد همراه با چشم میچرخد و مانع از ایجاد حس خستگی و خشکی در چشم میشود.

 

اما لنزهای اسفریک به این دلیل که همراه با چرخش چشم نمیچرخند و حالتی ثابت دارند برای مدت طولانی نمیتوان آنها را مورد استفاده قرار داد.
لنز های اسفریک دارای ضخامت یکسان در سر تا سرشان هستند.

 

آن هم به این دلیل است که زمانی که فرد چشمانش را میچرخاند یا پلک میزند، لنز نمیچرخد و احساس بدی در فرد ایجاد نمیکند. همچنین اینکه لنزهای توریک دارای اندازه ها ی متفاوت در بخش های متفاوت هستند.

 

به این ترتیب لنزهای توریک بهتر هستند تا ثابت باشند اما در حالت چرخش نیز مشکل زیادی ندارد و در صورت پلک زدن میتوانند به صورت عمودی جابه جا شوند. عمدتا قسمتهای پایین لنز طبی توریک سنگین تر و ضخیم تر هستند تا مانع چرخش داخل چشم شوند.

 

ساختار و طراحی لنز توریک چیست

مواد سازنده ی لنزهای تماسی توریک در واقع مانند لنزهای ساده است پس ممکن است از نظر لطافت با یکدیگر متفاوت باشند. وجه تمایزی که این نوع لنزها با دیگر لنزها دارند طراحی آنهاست. طراحی منحصر به فردی که این نوع لنز دارد این است که لنز های توریک دارای انحناهایی در زوایای مختلف میباشند که هر کدام مناسب برای یک نوع عارضه است.

 

مثلا آستیگماتیسم، تزدیک بینی و یا دوربینی. اما طراحی بسیار جالب دیگری که لنزهای توریک دارند این است که هنگامی که بر روی چشم ها قرار میگیرند وضعیت بسیار پایداری دارند به طوری که حتی با پلک زدن و یا چرخاندن چشم نسبتا ثابت میمانند.

اگر چشمانتان دارای عارضه ی آستیگماتیسم است ممکن است به گوشتان خورده باشد که نمیتوانید از لنزهای نرم و یا لنزهای مخصوص آستیگماتیسم استفاده کنید.

 

شاید این گفته برای قبلا درست باشد ولی امروزه این موضوع نقض شده است. زیرا در صورتی که چشمانتان مشکل خاصی نداشته باشد و نیاز به تجویز ویژه ای نداشته باشد امکان این که آستیگماتیسم شما با این نوع لنز نرم برطرف شود نیز وجود دارد.


در مورد هزینه ی لنزهای تماسی نیز باید بگوییم که نسبت به لنزهای ساده از قیمت بیشتری برخوردارند.

 

لنز توریک چیست 1

 

ICL درلنز توریک چیست؟

لنز توریک ICL دارای شباهت های زیادی با لنزهای تماسی هستند اما وجه تمایزهایی را نیز دارا هستند. یکی از این تفاوت ها که باید به آن پرداخت این است که این نوع لنزها بر خلاف لنزهای تماسی یا کانتکت لنزها به جای قرار گرفتن در سطح چشم، در درون چشم کار گذاشته میشوند.

 

به این ترتیب میتوان گفت که این نوع لنزها دائمی هستند و فرد با خوابیدن و بیدار شدن مجبور به در آوردن آنها نیست.

همچنین اینکه لنز توریک ICL قادر به اصلاح عارضه هایی چون دوربینی، نزدیک‌بینی یا آستیگماتیسم میباشد و نیز لنز توریک ICL موارد آستیگماتیسمی را که اکثرا همراه با دوربینی یا نزدیک‌بینی میباشند را می‌تواند اصلاح کند.

 

نحوه ی عملکرد لنزهای توریک ICL با عملکرد عینک ها و لنزهای تماسی شبیه می باشد و نیز نوری که از بیرون به درون قرنیه وارد میشود را در پشت چشم روی شبکیه متمرکز می کند. ساختار این لنزها به این صورت است که به علت نرم و نازک بودن به آسانی داخل چشم قرار داده میشوند و در فاصله ی بین فضای بین عنبیه و عدسی جاسازی می شوند.

 

همچنین اینکه در صورتی که که فرد قرنیه نازک و مردمک بزرگ داشته باشد این لنز ها کاملا برای چنین فردی مناسب بوده چرا که هنگام جراحی هیچ تغییری نخواهند کرد.

 

لنزها توریک سیلیکون هیدروژل

لنزهای توریکی که جنسشان سیلیکون هیدروژل است به صورت ماهانه مصرف میشوند. لنزهای سیکلیون هیدروژل را میتوان به منظور و اهداف متفاوتی سفارش داد و تهیه کرد. یکی از این اهداف اصلاح تغییر شکل حالت کروی چشم که در واقع همان اصلاح عارضه ی آستیگماتیسم میباشد است این نوع لنزها به صورت فصلی ارائه میشوند.

 

یعنی انقضای آنها به مدت یک فصل میباشد. در صورتی که آستگیماتیسم دارید میتوانید با در نظر گرفتن اولویت برای سلامت چشمتان، با چشم پزشک خود مشورت کرده و یک لنز توریک دائمی برای خود تهیه کنید.

 

انواع لنز توریک چیست ؟

کمپانی هایی که لنزهای توریک تولید میکنند معمولا لنزها را در انواع متفاوتی مثل یکبار مصرف نیز عرضه میکنند. لنزهای توریکی یکبار مصرف همانطور که از اسمشان پیداست تنها برای یکبار قابل استفاده میباشد. از دیگر انواع لنزهای توریک لنزهای چند کانونی میباشد که به منظور اصلاح پیر چشمی و نیز آستیگماتیسم تولید و عرضه میشوند.

 

البته این نوع لنزهای چندکانونی به یک شکل نیستند و ممکن است گاهی نرم و یا گاهی سخت باشند.

 

لنز توریک چیست 343

 

مزایا و معایب لنز طبی نرم

از مزیت های بسیار مهم لنزهای چشمی تماسی نرم این است که به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند، افراد احساس راحتی با این نوع لنزها دارند. همچنین اینکه کانتکت لنزهای نرم به اندازه دو الی سه میلی متر جلوتر از قرنیه چشم قرار میگیرند.
اما از معایبی که این لنزها ی نرم دارند این است که در برطرف کردن کامل مشکل آستیگماتیسم قرنیه ناتوانند. دلیل این موضوع این است که لنزهای نرم به دلیل داشتن انعطاف پذیری بالا، فرم قرنیه را به خود میگیرند و به شکل قرنیه در می آیند.

 

به همین دلیل برای کسانی که آستیگماتیسم آنها بیشتر از یک و نیم میباشد استفاده از این لنزها توصیه و تجویز نمیشود.
از دیگر معایب لنز توریک این است که به دلیل نرمی آنها، گذاشتن و برداشتن آنها از داخل چشم بسیار سخت تر از لنزهای سخت است.

 

چه کسانی می توانند از لنزهای نرم و سخت استفاده کنند؟‌

 

کسانی که عارضه ی قوز قرنیه دارند
افرادی که با نامنظمی سطح قرنیه مواجه هستند
افرادی که عمل جراحی آب مروارید را پشت سر گذاشته اند و یا کسانی که به هر دلیلی از لنزهای داخل چشمی استفاده نکرده اند
برای درمان و اصلاح عیوب انکساری چشم مثل نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگمات، پیرچشمی
کسانی که مبتلا به بیماری‌های قرنیه هستند؛ برای مثال کسانی که دچار زخم‌های قدیمی قرنیه هستند، طبق نظر پزشک متخصص ممکن است جهت تسریع ترمیم زخم از لنز طبی رنگی تماسی نرم استفاده کنند.

 

چه کسانی نمی‌توانند از لنز توریک استفاده کنند؟


کسانی که مشکل خشکی چشم دارند
کسانی مبتلا به بیماری‌های لبه‌ی پلک مانند «بلفاریت» هستند
کسانی که مکررا دچار عفونت چشمی به ویژه تب‌خال چشم می‌شوند
ساکنین مناطقی با آب‌و‌هوای بسیار خشک

از طرفی کسانی که دارای بیماری هایی مانند دیابت، پرکاری تیروئید، بیماری ها و عارضه های مربوط به دست و دهان مثل تبخال، حساسیت و آلرژی های فصلی و پیوسته و نیز کسانی که دچار آکنه رزاسه (التهاب و قرمزی مداوم پوست صورت یا آکنه بزرگسالی) هستند، از لنزهای تماسی سخت و نرم نباید استفاده کنند.

ما معتقدیم که نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما می تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم برای شما دوستان و مخاطبین گرامی هر چه بهتر و با کیفیت تر به تولید محتوایی فاخر و جامع پرداخته و در راستای پیشبرد دانش گام برداریم.

 

از این رو اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا نقد و یا ابهامی وجود دارد که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.
همچنین اگر در ارتباط با موضوع مقاله دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از آن آگاه گردانید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نگاهی به مقالات زیر بیندازید :

قیمت لنز آستیگمات | انواع لنز آستیگمات اورجینال .

لنز فصلی چیست ؟ | هر آنچه در مورد لنز فصلی باید بدانید .

قیمت لنز طبی رنگی سالانه و هر آنچه در مورد این لنز باید بدانید .

لنز طبی روزانه چیست ؟ هر آنچه در مورد لنز طبی روزانه باید بدانید .

خرید لنز طبی سالانه چه نکاتی را در بر می گیرد ؟

4 دیدگاه در “لنز توریک چیست ؟ قیمت این لنزها چقدره ؟

  1. علی پودینه گفت:

    سلام من یکی از چشمام فقط استیگماته برای اون یکی چشمم باید لنز بی نمره بگیرم یعنی میشه راهنماییم کنیین

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      برای این نوع سفارش ها بهتره که ما نمره دقیق و داشته باشیم . لطفا عکس نسختون رو برای ما ارسال کنید .
      —————————————————————————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

  2. مبینا گفت:

    سلام خیلی مطلب جالبی بود ممنونم از سایتتون چه سایز مایع لنزی برای این لنز ها مناسب تره ؟

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      ببینید اگر لنزتون سالانس که مایع 250 میل به بالا اگر هم فصلیه 100 تا 150 میل مناسبه .

      ————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *