ویژگی های بهترین لنز طبی برای چشم حساس

انتخاب بهترین نوع لنز طبی برای چشم های حساس یکی از چالش های بزرگ به شمار می آید که باید با دقت بالایی انجام گیرد.

لنز طبی برای چشم حساس

لنز یک جسم خارجی است که می تواند باعث تحریک چشم ها شود. افرادی که چشم هایشان مستعد حساسیت باشد، استفاده از لنز می تواند یک امر کاملا چالشی به شمار آید. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع و معرفی بهترین نمونه های لنز برای چشمان حساس خواهیم پرداخت.

 

امکان استفاده از لنز طبی برای چشم حساس وجود دارد؟

استفاده از لنز طبی برای چشم حساس می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. چشم کوچکترین عضو بدن بوده که با وارد شدن کوچکترین ذره خارجی به آن، احساس ناخوشایندی را در فرد ایجاد می کند. در صورتی که چشم های یک فرد حساس نیز باشد، ورود هر جسم خارجی می تواند عوارض شدیدتری ایجاد کند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید لنزهای متنوع، استفاده از لنز در روزهای اولیه همچنان مشکلات خاص خود را دارد.

عرضه لنزهای مخصوص چشم های حساس، استفاده از لنز طبی را برای بسیاری از افرادی که چشم های مستعدی دارند، بسیار راحت تر کرده است. البته هنگام خرید باید به برخی از معیارهای انتخاب لنز برای یک چشم حساس توجه داشت.

لنز طبی برای چشم حساس

معیارهای خرید لنز طبی برای چشم حساس

معیارهای مختلفی در انتخاب یک لنز طبی برای چشم حساس وجود دارد که شاید بسیاری از افراد نسبت به آن آگاهی نداشته باشند. در ادامه به برخی از مهمترین معیارها در انتخاب و خرید انواع لنزهای طبی برای چشم های حساس اشاره خواهیم کرد.

حساسیت چشم به لنز / لنز طبی برای چشم حساس /

تناسب بین لنز و چشم

خرید لنز طبی برای چشم حساس حتما باید با تایید و نسخه چشم پزشک انجام گیرد. یکی از دلایل مهم در این مورد، انتخاب یک لنز طبی متناسب با ابعاد و شکل قرنیه فرد است. زمان نوشتن نسخه توسط چشم پزشک، اندازه دقیقی از ابعاد و قرنیه بیمار ارائه می‌شود که باعث ایجاد تناسب بیشتر لنز با قرنیه چشم خواهد شد. رعایت این نکته روی کاهش عوارض استفاده از لنزهای طبی برای چشم های حساس تاثیر خواهد داشت. افرادی که چشمان مستعد و حساسی دارند باید به این نکته توجه بسیار بالایی داشته باشند.

نفوذ اکسیژن در لنزهای طبی

هنگام استفاده از لنز طبی برای چشم حساس، قرنیه چشم پوشیده می شود و راه ورود اکسیژن نیز تا حد زیادی بسته خواهد شد. این موضوع در چشم های حساس باعث تشدید بسیاری از عوارض می شود. با در نظر گرفتن این موضوع باید از لنزهایی استفاده کرد که قابلیت نفوذپذیری بالای اکسیژن را دارند. میزان نفوذ پذیری اکسیژن در لنزهای مختلف با توجه به ضخامت و نوع متریال محصول، متغیر است.

میزان محتوای آب در لنز طبی برای چشم حساس

در ساختار انواع لنز طبی برای چشم حساس که در دسته بندی لنزهای تماسی قرار دارند، از آب استفاده می شود. میزان آب موجود در این لنزها با توجه به ساختار و نوع آنها، متفاوت است. لنزهای طبی تماسی که محتوای آب آنها بیشتر از 50 درصد باشد، ضخیم تر از نمونه هایی هستند که در ساختار آنها از میزان آب کمتری استفاده شده است. نمونه هایی که ضخیم تر هستند، خشکی چشم را تشدید کرده و از نفوذ اکسیژن لازم به قرنیه نیز جلوگیری می کنند.

بهترین لنز طبی برای چشم های حساس نمونه هایی هستند که در ساختار آنها از میزان آب کمتری استفاده شده باشد. طبق دقیق ترین اطلاعات ارائه شده، بهترین نوع لنز طبی برای چشم حساس باید حداکثر 40 درصد محتوای آب داشته باشد.

زمان تعویض لنزهای طبی

هنگام خرید لنز طبی برای چشم حساس باید به بازه زمانی تعویض آن نیز توجه داشته باشید. افرادی که چشم های حساسی دارند نباید از لنز طبی برای مدت زمان طولانی استفاده کنند. تجمع بافت های مختلف روی لنز یکی از مهمترین دلایل خشکی چشم به شمار می آید که باعث تحریک چشم های حساس خواهد شد.

برای پیشگیری از ایجاد این مشکل باید از لنزهایی استفاده کرد که زمان تعویض کوتاهی دارند. لنزهای یکبار مصرف روزانه یکی از بهترین نمونه ها برای کسانی هستند که چشمان حساسی دارند.

معرفی مناسب ترین نمونه های لنز طبی برای چشم حساس

تنوع لنز طبی برای چشم حساس بسیار زیاد است که هر کدام کاربرد و ویژگیهای خاص خود را دارد. رنج قیمت لنز طبی نیز متناسب با ویژگی ها، کیفیت و کاربردی که دارد، متغیر است. در ادامه به برخی از مهمترین نمونه های لنز طبی برای چشم های حساس اشاره خواهیم کرد.

نمایندگی لنز بوش اند لومب / بهترین مارک لنز طبی / بهترین مارک لنز چشمی / لنز طبی برای چشم حساس /

لنز پیورویژن2 از برند بوش اند لومب

    • لنز پیورویژن2 : بهترین نمونه های لنز طبی برای انواع چشم های حساس به شمار می آید. ویژگی های این لنز که شامل %36 آبرسانی و متریال ساخت سیلیکون هایدروژل با قطر 14.00 است، در دسته بندی یکی از باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار دنیا به شمار می آید.

لنز جانسون اند جانسون

    • لنز جانسون اند جانسون: یکی از بهترین نمونه های لنز طبی برای انواع چشم های حساس به شمار می آید. ویژگی های این لنز که شامل %38 آبرسانی و متریال ساخت Etafilcon A با قطر 14.3 است، در دسته بندی یکی از باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار به شمار می آید.

لنز طبی سالانه کُره ای هِرا

    • لنز طبی سالانه کُره ای هِرا HERA: این محصول نیز در دسته بندی لنزهای استاندارد و باکیفیت قرار دارد که می تواند یک پیشنهاد عالی برای چشم های حساس باشد. این لنز به دلیل داشتن آبرسانی بالا (42%) و قطر ۱۴mm، یکی از پرفروش ترین لنزهای موجود در بازار است. این محصول از منفی 0.75 تا نمره منفی 6.00 توسط نمایندگی های معتبر عرضه می شود.

لنز طبی  فصلی مورنینگ کیو

    • لنز طبی  فصلی مورنینگ کیو MORNING_Q: این محصول نیز یکی از بهترین لنزهای طبی فصلی برای چشم های حساس به شمار می آید. درصد آبرسانی این محصول حدود 38 درصد بوده و قطر آن نیز 14mm است. کسانی که چشم حساسی دارند، می توانند این محصول را با خیال راحت استفاده کنند.

انواع لنز طبی برای چشم حساس را می توان از مجموعه لنز مارکت که یکی از قدیمی ترین فعالان این حوزه در کشور است، تهیه کرد. رنج قیمت لنز رنگی، طبی و ویژگی های هر کدام از آنها در سایت این مجموعه درج شده است.

سه نمونه لنز طبی که در این مقاله به آن اشاره شد نیز در فروشگاه لنز مارکت برای انواع نمره های چشم عرضه می شود. انتخاب لنز چشم باید با دقت و تایید پزشک انجام شود که کارشناسان مجموعه لنز مارکت نیز راهنمایی های لازم برای انتخاب مناسب ترین نمونه را ارائه می‌کنند.

1 دیدگاه در “معرفی لنزهای طبی برای چشمان حساس

  1. محسن گفت:

    ایول داری حاجی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *