همراه لنز مارکت باشید تا با اشک ريزش در كودكان و روش های درمان آن آشنا شوید. چشم یکی از اصلی ترین اندام های بدن است که هر فردی برای ادامه ی زندگی به آن نیاز دارد. بیماری های چشمی بسیار متفاوتند. یکی بیماری های چشمی که اغلب در کودکان رخ می دهد ریزش اشک است. بعضی از کودکان هنگامی که گریه نیز نمی کنند چشمانشان اشکی است و ریزش اشک دارند. این بیماری ممکن است علت های مختلفی داشته باشد، اما اکثر علت های آن نگران کننده نیستند.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

علت های اشک ریزش در کودکان

سرماخوردگی معمولی

نوزادان و کودکان بیشتر از بزرگسالان، در طول سال سرما می خورند. یک سرماخوردگی ساده دلیل مهم برای آبکی شدن چشم هاست. در دوران سرماخوردگی معمولی، گلبول های سفید با عفونت مبارزه کرده و موادی را تولید می کنند که در اثر آن مخاط بینی زیاد می شود.گلبول های سفید همچنین رگ های خونی بینی را گشاد می کند و به همین دلیل، مخاط در بینی جمع و بینی دچار آبریزش می شود.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

شرایط مشابه ای نیز در در مجرای اشک اتفاق می افتد که اشک ها را از چشم به سمت بینی می آورد. این مسئله باعث می شود که مجرای اشک بسته و تمام اشک ها در چشم انباشته شوند.

عفونت چشم

عفونت های پی در پی چشم، باعث بروز مشکل ریزش اشک در کودکان می شود. یکی از این مشکلات، ورم چشم است که به آن چشم صورتی هم گفته می شود؛ این عفونت هم باعث ریزش اشک می شود.معمولاً کودکی که چشم هایش ورم می کند، نشانه های دیگری مانند: قرمزی چشم و التهاب همیشگی نیز در چشم هایش دارد.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

نوعی دیگر از عفونت که باعث ریزش اشک در کودکان می شود، گل مژه است که به خاطر عفونت، غده چربی یا عرق روی پلک ها ظاهر می شود. گل مژه نقطه های متورم قرمز دردناکی را روی پلک ایجاد می کند.

آلرژی ها

اگر کودک شما آلرژی دارد، احتمالاً یکی از نشانه های آن ریزش اشک است. کودکان ممکن است به هر چیزی آلرژي داشته باشند؛ از گرده داخل هوا گرفته تا خز حیوانات خانگی تان. ریزش اشک با آلرژی های دیگری که علائمی مانند: کهیر و ورم صورت ایجاد می کنند، شدیدتر می شود. التهاب چشم و تب خشک از جمله آلرژی های معمولی هستند که منجر به آبریزش چشم کودکان می شوند. در هر کدام از این شرایط باید از دارو استفاده کنید.

مسدود شدن غدد اشک

اشک توسط غده هایی آبکی ترشح می شود که در بالای چشم قرار گرفته اند. زمانی که اشک در چشم راه می افتد، به سوراخ های کوچک کنار چشم سرازیر می شود. هر سوراخ به یک مجرا می رسد. این دو مجرا به یک مجرای بزرگتر وصل می شوند  که مجرای اصلی اشک است؛ بنابراین، مجرای اشک مسئول سرازیر شدن اشک از چشم به داخل سوراخ بینی است.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

مسدود شدن مجرای اشک مانع از ورود آن به داخل سوراخ بینی می شود و تجمع اشک در چشم ها آنها را آبکی می کند. حدود ۲۰ درصد نوزادان در زمان تولد، مجرای چشم هایشان بسته است؛ اما چهار تا شش ماه بعد از تولد این مشکل برطرف می شود. عفونت چشم، مشکلات و بیماری های چشم و جراحت صورت از دلایل بسته بودن مجرای اشک هستند. همچنین عفونت مجرای اشک معمولاً به دلیل مسدود بودن مجراهای اشکی است و یکی از دلایل خیس چشمی به شمار می رود.

عفونت بینی و دستگاه تنفس

خیس چشمی در کنار آبریزش بینی از نشانه های عفونت دستگاه تنفس و سرماخوردگی است. عفونت های دیگر که بر دستگاه تنفس تأثیر می گذارند، به ویژه سوراخ بینی، باعث بروز این مشکل در کودکان می شود.

ناهنجاری و مشکلات داخل و خارج از بینی

پلیپ بینی و تومورهای اطراف، مجرای اشک را مسدود می کنند و باعث آبریزش چشم می شوند. جراحت های صورت به ویژه استخوان اطراف چشم ها و بینی، می تواند به بافت آنها آسیب بزند. ممکن است چشم ها به خاطر این مسائل پر از اشک شوند. از طرفی دیگر، آسیب های بیرونی نیز می توانند باعث آبکی شدن چشم ها و ریزش اشک شوند.

درمان اشک ریزش در کودکان

درمان این بیماری بستگی به علت اختلال دارد. در ادامه، داروهای معمول برای درمان اشک چشم در کودکان توصیح داده شده است:

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

  • قطره چشم می تواند تا اشک ها را کنترل کرده و از تشیکیل میزان زیاد اشک در چشمان جلوگیری کند.
  • داروهای خوراکی که شامل آنتی بیوتیک هستند می‌توانند برای درمان عفونت دستگاه تنفسی مناسب باشند.
  • ماساژ برای بهبود مجرای اشک مسدود شده می تواند در صورتی که دلیل اشک ها وجود انسداد مجاری اشک باشد، آن را برطرف نماید. 
  • از قرار گرفتن در معرض نور زیاد یا نور شدید آفتاب که ممکن است چشم ها را تحریک کند، خودداری کنید.
  • وقتی کودک دچار سرما خوردگی شده است، برای او مایعات زیادی فراهم کنید. اشک ريزش در كودكان
  • با استفاده از دستگاه رطوبت ساز، اتاق را به خوبی مرطوب کنید. این کار می تواند به کاهش سوزش چشم کمک کند.
  • کودک را در محیط بدون گرد و غبار نگه دارید تا از تحریک بیشتر چشم ها جلوگیری شود.

در نهایت، از دستمال مرطوب و ترجیحاً ضد عفونی کننده کودک برای پاک کردن هر گونه اشک یا مخاط از صورت استفاده کنید. از دستمال مربوط برای تمیز کردن مستقیم چشم و پلک ها استفاده نکنید.

سخن پایانی در باب اشک ريزش در كودكان

اشک ریزش در کودکان یکی از شایعترین دلایل مراجعه والدین به چشم پزشک وجود اشک ریزش زیاد و تجمع ترشحات ( گاهی بصورت چرک) در چشم شیرخوارشان می باشد که البته نگرانی بجایی است، صرف نظر از موارد نادر دیگر، شایعترین علت اشکریزش شیرخواران انسداد مجرای اشکی نوزادی می باشد. به طور کلی ریزش اشک در کودکان موضوع نگران کننده ای نیست.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اما اگر کودکتان بی قراری می کند می توانید به پزشک مراجعه کنید. در این مقاله لنز مارکت شما را با علت و راه های درمان ریزش اشک در کودکان آشنا کرد. در صورت بروز این مشکل برای فرزندتان سعی کنید او را از هرگونه گرد و غبار و خاک دور نگه دارید تا علائم بیماری تشدید پیدا نکند. اشک ريزش در كودكان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *