انواع مختلفی از محلول های ضد عفونی کننده لنزهای چشمی وجود دارد و انتخاب مناسب آن ها نیازمند دقت زیادی است. اساسا، محلول لنز مورد استفاده شما بستگی به نوع لنزهایی که استفاده می کنید و میزان رطوبت چشم شما به طور طبیعی، دارد.

امتحان کردن محصولات مختلف، حتی اگر سال هاست که از برند یکسان استفاده کرده اید، بهترین راه برای پیدا کردن محصول مناسب شما است.

ما در این مقاله از لنز مارکت می خواهیم به انواع محلول های ضد عفونی کننده لنز چشمی، بپردازیم.

برای خرید انواع لنز طبی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

انواع محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم:

در زیر به انواع محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم، اشاره می کنیم:

  • محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم چند منظوره:

    محلول های ضد عفونی کننده لنز چند منظوره، یک گزینه عالی برای مراقبت از لنزها، کاهش خطر ابتلا به عفونت و افزایش روال کلی مراقبت از چشم شما است. شما عملکردهای تمیز کننده، ضد عفونی کننده، هیدراته کننده و نگهداری کننده را در یک بطری دریافت خواهید کرد. استفاده از محلول چند منظوره، روتین روزانه شما را ساده تر می کند، راحتی و بهداشت را بسیار آسان تر می کند و سلامت مطلوب چشم را تضمین می کند، خواه از لنزهای استاندارد، کروی، لنزهای توریک برای آستیگماتیسم یا لنزهای چند کانونی برای پیرچشمی استفاده کنید.

هنگامی که لنزهای خود را در پایان روز از چشم خارج می کنید، فقط چند قطره از این محلول تمیز کننده را روی آن بریزید و به آرامی مالش دهید. سپس، مقداری از محلول مشابه را در محفظه لنزهای چشمی خود بریزید تا بتوانید آن ها را تا زمانی که توسط اپتومتریست توصیه کرده است، نگهداری کنید. محلول چند منظوره برای لنزهای چشمی نرم، شامل لنزهای چشمی سیلیکونی هیدروژل، یکبار مصرف روزانه، ماهانه و دو هفته ایی توصیه می شود. این محلول ها برای لنزهای RGP توصیه نمی شود زیرا این لنزها به روتین های دیگر تمیز کردن، نیاز دارند.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

  • محلول های هیدروژن پراکسید:

    سیستم های تمیز کننده هیدروژن پراکسید برای لنزهای چشمی، دارای قدرت ضد عفونی قوی تری هستند. برخلاف انواع دیگر محلول ها، پراکسیدها حاوی مواد نگهدارنده نیستند و این، آن ها را برای افرادی که چشم های بسیار حساس دارند، گزینه ایی عالی می کند. از محلول های پراکسید فقط با توصیه چشم پزشک خود می توانید استفاده کنید زیرا این ها معمولا شامل حدودا 3٪ پراکسید هیدروژن می شوند و نیاز به خنثی سازی دارند. این خنثی سازی یا با یک دیسک کاتالیزور واقع در پایین محفظه یا با قرص هایی که به محلول اضافه می شوند، اتفاق می افتد.

هنگامی که این ها به محلول اضافه می شوند، عناصر باعث واکنشی می شوند که پروتئین ها را از لنزهای شما حذف کرده و پراکسید هیدروژن را خنثی می کند. اگر پراکسید خنثی نشود، محلول می تواند به چشم شما آسیب جدی برساند. علاوه بر این، لنزها قبل از استفاده ایمن، معمولا به مدت 6 ساعت، باید برای مدت معینی خنثی شوند. توجه به این نکته ضروری است که نباید لنزهای خود را با محلول های پراکسید هیدروژن شستشو دهید: محصولات دیگری برای آن وجود دارد، مانند محلول های نمکی. محلول های هیدروژن پراکسید را می توان با انواع لنزهای چشمی نرم، از جمله لنزهای سیلیکونی هیدروژل استفاده کرد اما استفاده از آن برای لنزهای RGP توصیه نمی شود.

  • محلول های لنز چشمی سخت نفوذپذیر به گاز:

    این محلول ها همانطور که از نامشان پیداست، به طور خاص برای لنزهای چشمی سخت نفوذپذیر به گاز یا RGP طراحی شده اند. این لنزهای چشمی سخت به روتین های متفاوتی برای نگهداری نیاز دارند که عمدتا از دو محصول تشکیل شده است: پاک کننده و نرم کننده. این محلول ها معمولا در بسته بندی با هر آنچه شما نیاز دارید، به فروش می رسند اما محصولات موجود برای خرید جداگانه نیز در دسترس هستند.

ابتدا از پاک کننده برای ضدعفونی و شستشو لنزهای خود پس از برداشتن آن ها استفاده کنید و چند قطره را به آرامی به لنزها بمالید. سپس آن ها را با محلول نمکی شستشو داده و یک شب در مایع نرم کننده نگه دارید. همچنین محلول های 2 در 1 برای لنزهای نفوذپذیر به گاز وجود دارد که هر دو عملکرد را در یک بطری ترکیب می کند، فقط مطمئن شوید که روی بطری نوشته شده باشد که با لنزهای RGP سازگار است.

برای خرید انواع لنز هرا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

  • قرص آنزیمی برای لنزهای چشمی:

قرص های آنزیمی، تمیز کردن کامل لنزها را ارائه می دهند: آن ها را یک شب به محلول اضافه کنید و آن ها باقی مانده پروتئین را از بین می برند. آن ها می توانند برای افرادی با چشمان حساس بسیار مفید باشند که از تمیز کردن زیاد لنزهای خود هر یک یا دو هفته، استفاده می کنند. قرص های آنزیمی بیشتر از لنزهای نرم با لنزهای RGP سازگار هستند.

انواع برندهای محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم:

در زیر به برخی از برندهای معروف محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم، اشاره می کنیم:

  • مایع لنز اپل (Apple):

    مایع لنز اپل یک محلول لنز چند منظوره برای همه لنزهای چشمی نرم مانند لنزهای رنگی و طبی می باشد. در فرمول این مایع لنز چشم ازحداقل افزودنی ‌های مورد نیاز استفاده شده است، بنابراین آلرژی و سوزش برای استفاده کننده ایجاد نمی ‌کند. این مایع لنز، از نظر صرفه اقتصادی یکی از ارزان ترین مایع لنزهای کره ایی است.

  • محلول شستشوی لنز آی سی (EYE SEE):

    محلول شستشوی لنز آی سی، یک محلول لنز چند منظوره هلندی برای تمامی لنزهای چشمی نرم می باشد. محلول لنزهای آی سی دارای استانداردهای لازم است و جزء محلول لنزهای درجه یک به شمار می رود. این محلول لنز از نظر صرفه اقتصادی، یکی از متوسط ترین محلول لنزهای اروپایی به شمار می رود.

  • مایع لنز رنیو (RENU):

    مایع لنز رنیو، یک محلول لنز چند منظوره و باکیفیت برای تمامی لنزهای چشمی نرم مانند لنزهای رنگی و طبی می باشد. این مایع لنز میزان کمترین پروتئین ممکن را دارد، لذا تمام چربی ها را از سطح لنز پاک می کند. مایع لنز رنیو از نظر صرفه اقتصادی، نسبتا از مابقی مایع لنزهای کره ایی و چینی گران تر است.

  • مایع لنز کلیول (cliwell):

مایع لنز کلیول، یک محلول لنز چند منظوره و به صرفه برای تمامی لنزهای چشمی نرم مانند لنزهای رنگی و طبی می باشد. مایع لنز کلیول از نظر صرفه اقتصادی، یکی از ارزان ترین مایع لنزهای کره ایی است.

  • مایع لنز آرین (Aryan):

    مایع لنز آرین، یک محلول لنز چند منظوره و به صرفه برای تمامی لنزهای چشمی نرم مانند لنزهای رنگی و طبی است. این مایع لنز از نظر صرفه اقتصادی یکی از ارزان ترین مایع لنزهای کره ایی است و مزیتی که نسبت به دیگر مایع لنزها دارد این است که 40 میل حجم بیشتری دارد و 160 میل است.

  • مایع لنز دریم آی (DREAM EYE):

    مایع لنز دریم آی، یک محلول لنز چند منظوره برای تمامی لنزهای چشمی نرم است. این محلول لنز از نظر صرفه اقتصادی یکی از متوسط ترین مایع لنزهای کره ایی است.

  • محلول لنز نئوپلاس (NEO PLUS)

    : محلول لنز نئوپلاس، یک محلول لنز چند منظوره برای تمامی لنزهای چشمی نرم است. محلول های لنز نئوپلاس، از نظر صرفه اقتصادی یکی از مایع های مناسب بازار است.

  • مایع لنز هرا (Hera):

    مایع لنز هرا، یک محلول لنز چند منظوره برای تمامی لنزهای چشمی نرم مانند لنزهای رنگی و طبی است. این مایع لنز، از نظر صرفه اقتصادی یکی از ارزانترین مایع های لنز کره ایی است.

  • محلول لنز سخت آی سی:

    محلول لنز سخت آی سی، یک محلول لنز چند منظوره هلندی برای تمامی لنزهای چشمی سخت می باشد. این محلول با کیفیت، لغزندگی کاملی را برای لنزهای طبی سخت ایجاد می‌کند.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

 محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم2انتخاب محلول ضد عفونی کننده لنز چشم:

در مورد محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم، گزینه های زیادی وجود دارد اما پیروی از توصیه های اپتیک بینایی، بسیار مهم است.

تمیز کردن یا نگهداری لنزهای چشمی در آب بی خطر نیست زیرا آب می تواند لنزها را به باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها آلوده کند که می تواند منجر به عفونت های جدی چشم شود. همچنین، بسیاری از این محلول های لنزهای چشمی در بسته های مسافرتی موجود است که بسیار مناسب است تا آن ها را با خود به سفر ببرید.

اگر می خواهید محلول ضد عفونی لنزهای چشمی دیگری را امتحان کنید، مطمئن شوید که ابتدا با اپتیک چشم خود مشورت کنید زیرا آن ها می توانند توصیه کنند که کدام نوع با چشمان شما بهتر کار می کند.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سخن آخر:

انواع مختلفی از محلول های ضد عفونی کننده لنزهای چشمی وجود دارد.

در زیر به انواع محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم، اشاره می کنیم:

محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم چند منظوره، محلول های هیدروژن پراکسید، محلول های لنز چشمی نفوذپذیر به گاز و قرص آنزیمی برای لنزهای چشمی.

در زیر به برخی از برندهای معروف محلول های ضد عفونی کننده لنز چشم، اشاره می کنیم: مایع لنز اپل (Apple)، محلول شستشوی لنز آی سی (EYE SEE)، مایع لنز رنیو (RENU)، مایع لنز کلیول (cliwell)، مایع لنز آرین (Aryan)، مایع لنز دریم آی (DREAM EYE)، محلول لنز نئوپلاس (NEO PLUS)، مایع لنز هرا (Hera)، محلول لنز سخت آی سی و … .

گزینه های زیادی برای انتخاب محلول های ضدعفونی کننده لنز چشم، وجود دارد اما پیروی از توصیه های اپتیک بینایی، بسیار مهم است.

منبع:

https://www.visiondirect.co.uk/wearing-lenses/types-of-contact-lens-solutions

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *