اگر برای مدت طولانی از عینک استفاده می کنید و انتخاب قاب مناسب همیشه شما را گیج می کند، نگران نباشید. ممکن است مدت زمان زیادی از عینک زدن شما گذشته باشد اما آیا تا به حال به قاب و دسته عینک خود نگاه و توجه کرده اید؟

در این مقاله از لنز مارکت می خواهیم بدانیم اعداد حک شده بر روی دسته عینک، نشانه چیست.

اعداد حک شده بر روی دسته عینک نشانه چیست؟

اگر عینک داشته باشید و به آن توجه کرده باشید، ممکن است اعداد کوچکی را که روی دسته های آن حک شده است، دیده باشید. این اعداد نشان دهنده معنی ساختاری فریم های عینک شما هستند و دقیق اندازه گیری می شوند.

برای خرید انواع لنز طبی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

حال اگر نگاهی دقیق به عینک خود بیندازید، اعداد متمایزی را می بینید که روی دسته عینک شما حک شده است. این ها همیشه بر روی سطح داخلی قاب ها یا دسته های عینک چاپ و حک می شوند تا طراحی قاب عینک، خراب نشود. حالا تصور کنید اعدادی روی سطح بیرونی عینک شما حک شده است، بدیهی است که شما آن را دوست نخواهید داشت زیرا این طرح کاریزماتیک و جذاب قاب عینک مورد علاقه شما را کاملا خراب می کند. بنابراین، این اعداد همیشه بر روی سطح داخلی قاب یا دسته عینک چاپ و یا حک می شوند.

این اعداد نشان دهنده موارد زیر می باشند:

این اعداد اندازه گیری هایی هستند که اندازه فریم عینک شما را مشخص و توصیف می کنند، به ویژه:

  • عدد اندازه چشم (اندازه عدسی های قاب عینک شما است)
  • عدد اندازه پل عینک (فاصله بین عدسی ها)
  • عدد اندازه آن قسمت از قاب عینک که روی گوش شما قرار دارد

سه آیتمی که در بالا ذکر شد، اندازه گیری های کلیدی هستند که اندازه های ساختاری قاب ها را در عینک توصیف می کنند.

به غیر از این سه عدد روی قاب عینک، می توانید سایر موارد چاپ و یا حک شده را نیز مشاهده کنید، مانند نام، مجموعه ایی از حروف بزرگ، مدل قاب یا رنگ قاب. بیشتر اوقات، مدل قاب و رنگ آن روی دسته عینک حک می شود، بنابراین می توانید به راحتی رنگ قاب و شماره مدل آن را تشخیص دهید.

اعداد حک شده بر روی دسته عینکتوصیف اعداد حک شده بر روی دسته عینک:

اگر به قاب عینک خود نگاه کنید، سه عدد را که دارای خط تیره در وسط خود هستند در قسمت داخلی فریم های خود مانند اعداد عکس زیر 140-13-55 مشاهده خواهید کرد. این اعداد به چشم پزشک کمک می کند تا بهترین اندازه را برای اندازه سر و ویژگی های صورت شما انتخاب کند. همه این سه اعداد بر حسب میلی متر اندازه گیری می شوند.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

این تغییرات در اعداد قاب توسط یک اپتیک ماهر تنظیم می شود تا بهترین حالت را داشته باشد، راحت باشد و از نظر ظاهر خوب به نظر برسد. بیایید این اعداد را یک به یک بررسی کنیم تا به طور خلاصه از آنچه آن ها واقعا نشان می دهند، مطلع شوید.

اولین عدد :

اولین عدد یک عدد دو رقمی است که در مثال بالا 55 است که نشان دهنده اندازه چشم و عرض افقی لنزها است. به طور کلی، عدد اندازه چشم ها در بیشتر قاب های عینک از 40 میلی متر تا 62 میلی متر متغیر است. اگر نگاهی به قاب عینک خود بیندازید، خواهید دید که اولین عدد از 40 میلی متر شروع می شود و تا 62 میلی متر ادامه خواهد داشت.

دومین عدد :

عدد دوم نیز یک عدد دو رقمی است که در مثال بالا 13 است که نشان دهنده اندازه پل عینک و فاصله بین عدسی های عینک است. همچنین، این پلی است که روی بینی شما قرار دارد. اندازه پل روی قاب عینک از 13 میلی متر تا 24 میلی متر متغیر است.

در نهایت، عدد سوم یک عدد سه رقمی است که در مثال بالا 140 است که نشان دهنده اندازه آن قسمت از قاب عینک است که روی گوش قرار دارد. محدوده این عدد در بیشتر موارد از 120 میلی متر تا 150 میلی متر متغیر است. این قسمت و پل به قاب عینک کمک می کنند تا راحت تر روی صورت قرار گیرد.

برای خرید انواع لنز هرا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

نبود اعداد بر روی دسته عینک:

حال اگر اعداد بالا در داخل قاب یا دسته عینک شما حک و یا چاپ نشده باشد، نگران نباشید. همیشه می توانید قاب عینک خود را با خط کش میلیمتری اندازه بگیرید. گاهی اوقات، اعدادی که بسیار کوچک هستند، پاک می شوند یا گاهی خیلی کوچک چاپ می شوند که ممکن است مجبور باشید از ذره بین استفاده کنید. شما می دانید کدام قسمت از قاب نشان دهنده چه اندازه گیری های کلیدی است، بنابراین اندازه گیری آن با یک خط کش میلی متری برای شما بسیار آسان خواهد بود.

به عنوان مثال، اندازه چشم را می توان به صورت افقی در وسیع ترین نقاط از یک طرف عدسی چشم به طرف دیگر اندازه گیری کرد، اندازه پل نیز اندازه گیری می شود زیرا فاصله بین لنزهای عینک است و اندازه آن قسمت از قاب عینک که روی گوش قرار دارد از نوک تا لولا که خم می شود، قابل اندازه گیری است.

انتخاب مناسب عینک:

همه می خواهند بهترین فریم های عینک را برای زیباتر جلوه دادن خود انتخاب کنند. این، افراد را بر آن می دارد تا بهترین قاب را با فریم های رنگی جذاب انتخاب کنند که برای آن ها خوب به نظر برسد.

نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که اگر عینک های یکسانی را انتخاب کنید، ممکن است سه عدد حک شده روی آن متفاوت باشد زیرا ساختار طراحی می تواند به راحتی این اعداد را تغییر دهد. بنابراین، بهتر است یک متخصص بینایی آموزش دیده به شما کمک کند تا با توجه به ویژگی های صورت خود بهترین اندازه قاب عینک را انتخاب کنید.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

متخصصان بینایی این قابلیت را دارند که عینک هایی با اندازه مناسب برای شما انتخاب کنند. آن ها، چشم پزشک نیستند. با این حال، آن ها از نسخه برای تنظیم کردن و فروش عینک استفاده می کنند. برخی از چشم پزشکان با برنامه آموزش بینایی به خوبی آموزش دیده اند و ممکن است مجوز نیز داشته باشند. بنابراین، تقریبا تمام قاب های عینک به گونه ایی ساخته شده اند که می توانند توسط چشم پزشکان تنظیم شوند. به عنوان مثال، اگر عینک شما لغزنده است یا از روی بینی می افتد و یا کاملا روی گوش شما تنظیم نمی شود، یک چشم پزشک می تواند بدون هیچ نگرانی این مشکل را برای شما برطرف کند.

اکنون می دانید که چگونه می توانید فریم عینک مناسب را انتخاب کنید که از نظر ظاهری بهترین ظاهر را داشته باشد و به راحتی می توانید بدون هیچ مشکلی عینک خود را انتخاب کنید.

نکات طلایی برای مراقبت از عینک:

در زیر به تعدادی از نکات طلایی برای مراقبت از عینک ها اشاره می کنیم:

  • تمیز کردن عینک ها با استفاده از دستمال های مخصوص:

    در طول روز عینک شما به دلیل گرد و غبار، آلودگی، اثر انگشت و عرق کثیف می شود. برای اینکه عینک شما ظاهری عالی و تمیز داشته باشد، استفاده از دستمال کاغذی را فراموش کنید. بسیار مهم است که به طور مرتب عدسی ها و قسمت هایی از قاب عینک را که با پوست شما در تماس است، با استفاده از یک پارچه میکروفیبر بدون پرز، که معمولا با عینک ارائه می شود و یا در اکثر مغازه های اپتیکال موجود است، تمیز کنید.

  • برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.
  • عینک ها را بشویید:

    اگر عدسی های عینک شما کثیف هستند، باید عینک خود را با یک جریان ملایم آب ولرم و صابون مایع بدون چربی و خنثی، به درستی بشویید. مطمئن شوید که عدسی ها و قاب را با یک پارچه نرم و تمیز کاملا تمیز کرده و با دقت خشک کنید. از طرف دیگر، می توانید از اسپری تمیز کننده لنز برای عینک استفاده کنید که معمولا در داروخانه ها و یا در اکثر فروشگاه های اپتیکال یافت می شود.

  • برای برداشتن عینک از هر دو دست استفاده کنید:

    برداشتن عینک با یک دست می تواند پیچ ها را شل کرده و یا قاب عینک را در طول زمان ناهماهنگ کند. بنابراین باید عینک خود را با هر دو دست برداشته و استفاده کنید.

  • از عینک ها به درستی نگهداری کنید:

    هنگامی که از عینک ها استفاده نمی کنید، باید آن ها را در یک محفظه مخصوص قرار دهید تا از گرد و غبار و آسیب، محافظت شوند و نباید آن ها را روی سر و یا داخل کوله پشتی خود بگذارید.

سخن آخر:

اعداد حک شده روی دسته عینک، نشان دهنده معنی ساختاری فریم های عینک شما هستند و دقیق اندازه گیری می شوند.

این اعداد اندازه گیری هایی هستند که اندازه فریم عینک شما را مشخص و توصیف می کنند، به ویژه: عدد اندازه چشم، عدد اندازه پل عینک و عدد اندازه آن قسمت از قاب عینک که روی گوش شما قرار دارد.

اگر به قاب عینک خود نگاه کنید، سه عدد را که دارای خط تیره در وسط خود هستند در قسمت داخلی فریم های خود مشاهده خواهید کرد. این اعداد به چشم پزشک کمک می کنند تا بهترین اندازه را برای اندازه سر و ویژگی های صورت شما انتخاب کند.

متخصصان بینایی این قابلیت را دارند که عینک هایی با اندازه مناسب برای شما انتخاب کنند.

تعدادی از نکات طلایی برای مراقبت از عینک ها شامل موارد زیر است: عینک ها را با استفاده از دستمال های مخصوص تمیز کنید، عینک ها ر ا بشویید، برای برداشتن عینک از هر دو دست استفاده کنید و از عینک ها به درستی نگهداری کنید.

منابع:

https://rexhamiltonmd.com/what-is-the-meaning-of-the-numbers-on-your-eyeglass-frames-and-why-you-should-care-about-it/

https://www.thebespokedudeseyewear.com/en/blog/post/5-golden-tips-to-take-care-of-your-eyeglasses/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *