[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

انتخاب عینک طبی یا لنز طبی برای بهبود بینایی بیشتر به اولویت‌های هر شخص، مانند سبک زندگی، آسایش، راحتی و بودجه و مقدار پولی که می‌تواند بپردازد، بستگی دارد. پس لزوماً نمی‌توان گفت کدام‌یک بهتر اما می‌توان گفت که هرکدام بسته به شرایط، فواید و معایبی که دارند می‌توانند انتخاب شود پس با لنز مارکت تا انتهای مقاله همراه باشید تا هنگام خرید عینک طبی یا لنز طبی خود هوشمندانه عمل کنید.

[/vc_column_text]

لنز پانسمان (بدون نمره و رنگ) فصلی اولترا بوش اندلومب (ULTRA)

قیمت اصلی 450/000 تومان بود.قیمت فعلی 395/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.50- تا 10.00-) رینبو سالانه (Rainbow)

قیمت اصلی 685/000 تومان بود.قیمت فعلی 550/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.50- تا 10.00-) فصلی ایراپتیکس هیدروگلاید (HydraGlyde)

قیمت اصلی 650/000 تومان بود.قیمت فعلی 580/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 10.00-) زیروسِوِن سالانه (ZEROSEVEN)

قیمت اصلی 785/000 تومان بود.قیمت فعلی 650/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 10.00-) فصلی زیروسِوِن فصلی (ZEROSEVEN)

قیمت اصلی 385/000 تومان بود.قیمت فعلی 350/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 12.00-) پیورویژن2 بوش اندلومب (PUREVISION2)

قیمت اصلی 338/000 تومان بود.قیمت فعلی 288/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 12.00-) فصلی اولترا بوش اندلومب (ULTRA)

قیمت اصلی 380/000 تومان بود.قیمت فعلی 346/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 12.00-) فصلی جانسون (JOHNSON)

قیمت اصلی 390/000 تومان بود.قیمت فعلی 350/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 20.00-) فصلی کِریستال کلیر (CRYSTAL CLEAR)

قیمت اصلی 489/000 تومان بود.قیمت فعلی 317/900 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 8.00-) فصلی بایوفینیتی (BIOFINITY)

قیمت اصلی 480/000 تومان بود.قیمت فعلی 420/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 9.00-) فصلی بوش اند لومب (SOFT59)

قیمت اصلی 320/000 تومان بود.قیمت فعلی 245/000 تومان است.
[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

خرید عینک طبی:

عینک‌های طبی برای رفع عیوب انکساری چشم مورداستفاده قرار می‌گیرد که این عیوب شامل دوربینی، نزدیک‌بینی و کم‌بینایی می‌باشد که طبق نظر پزشک برحسب میزان محدب یا مقعر، تخت یا منشوری بودن نمره عدسی‌های عینک‌های طبی انتخاب می‌شود، پس به‌طورکلی می‌توان در هنگام خرید به این دو قسمت فریم و عدسی عینک اشاره نمود. به طور وسیع‌تری می‌توان بیان کرد در عینک‌های طبی لنز یا عدسی عینک حالت درمانی دارد به همین دلیل باید زیر نظر چشم‌پزشک بر اساس نیاز و نمره چشم فرد انتخاب شود. همچنین بهتر است از لنزهای فتوکرومیک برای محافظت از اشعه خورشید استفاده شود و همچنین جنس عدسی‌ها بهتر است از شیشه سبک بوده تا در طولانی‌مدت باعث خستگی در ناحیه صورت نشود و دررابطه‌با فریم عینک‌ها می‌توان گفت قسمت نگهدارنده عدسی می‌باشد که انواع مختلفی دارد و افراد بر اساس سلیقه و نظر خود آنها را انتخاب می‌کنند. این فریم‌ها شامل فریم‌های چوبی، فولادی، فلزی، زیلو نایت، پلاستیکی و … می‌شود.

اولین مسئله‌ای که باید در زمان خرید عینک طبی در نظر بگیرید توجه به مدل و شکل صورت خود و همین‌طور تناسب آن با مدل عینک موردنظر است که شما را با انواع فریم‌های عینک متناسب با فرم صورت آشنا خواهیم کرد.

برخی از مزایای عینک طبی:

  • استفاده از عینک نیاز به لمس چشم (در هنگام استفاده از لنز) را کاهش می‌دهد که به نوبه خود احتمال تحریک چشم یا ایجاد عفونت چشم را کاهش می‌دهد.
  • اگر فردی چشمان خشک یا حساس داشته باشد، عینک طبی چنین مشکلات مربوط به چشم را تشدید نمی‌کند.
  • به‌طورکلی عینک‌های طبی ارزان‌تر از لنزهای طبی می‌باشند.
  • تعویض آن اغلب موردنیاز نیست مگر اینکه شکسته شود و اگر نسخه و شماره چشمتان به‌مرور تغییر کند، آنگاه باید لنز خود را عوض کنید.
  • برای عینک‌های طبی فریم‌های مد روز وجود دارد که متناسب با هر تیپ و استایلی می‌باشد.
  • عینک‌های طبی تا حدی از عوامل محیطی مانند باد، گردوغبار در برابر چشمانتان محافظت می‌کنند.
  • شیشه این عینک‌ها ممکن است دارای محافظ فرابنفش باشند که از شبکیه چشم در برابر اشعه ماورا بنفش مضر ساطع شده از لپ‌تاپ و صفحه‌نمایش گوشی و یا سایر دستگاه‌ها محافظت می‌کند.

برخی از معایب عینک طبی:

  • عینک در حدود 12 میلی‌متر (حدود نیم اینچ) از چشم قرار دارد، بنابراین ممکن است دید محیطی که برای شخص پدید می‌آید اعوجاج گون باشد.
  • افرادی که تازه از عینک استفاده می‌کنند یا متناسب با نسخه پزشکی عینک خود را تغییر می‌دهند، مشکل در تمرکز روی اشیا و تاری دید را گزارش می‌کنند.
  • بعضی افراد آن‌طور که با پوشیدن عینک به نظر می‌رسند را دوست ندارند و احساس می‌کنند به چهره و ظاهرشان نمینشیند یا ویژگی‌های سیمای آنها را پنهان می‌کند.
  • عینک باعث شود چشم‌ها به طور غیرطبیعی کوچک یا بزرگ شوند.
  • عینک‌های طبی مانند بارش باران بر روی لنز یا زمانی که در هوای سرد مه ایجاد می‌کنند، تحت تأثیر قرار گیرد.
  • برخی از فریم­ها ممکن است فشار ثابتی بر بینی و پشت گوش‌ها اعمال کنند که منجر به سردرد و ناراحتی می‌شود.

خرید لنزهای طبی:

بسیاری از افرادی که استفاده از لنز طبی را نادیده می‌گیرند، ترس و فکر و خیال این را دارند که لنز برای چشم‌هایشان خطرناک می‌باشد. اما خب، در حقیقت اگر به روش صحیح از لنز استفاده شود و تمام موارد بهداشتی رعایت شود، نه‌تنها هیچ خطری برای چشم‌ها ندارد بلکه همچون عینک، سبب تغییر فرم چشم‌ها هم نخواهد شد. امروزه استفاده از لنزهای طبی جهت اصلاح و بهبود دید بسیار مرسوم شده است که زیبایی، داشتن میدان دید بهتر و بیشتر، راحت بودن در شرایطی مثل ورزش و سایر مشکلات استفاده از عینک منجر شده روزبه‌روز افراد بیشتری ترغیب به استفاده از لنز بجای عینک شوند، اما خب بهتر است قبل از استفاده از لنز حتماً باید با پزشک متخصص چشم مشورت کرده و مجوز آن توسط چشم‌پزشک داده شود، هرچند که در برخی موارد استفاده از لنز اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.

به‌طورکلی می‌توان گفت لنز طبی در مقایسه با عینک طبی ویژگی‌ها و مزایای بیشتری دارد و دلایلی مثل پرمشغله بودن زندگی، وضوح دید بیشتر، افزایش جذابیت ظاهری می‌تواند تصمیم شما را در خرید لنز طبی دوچندان کند.

برخی از مزایای لنز طبی:

  • لنزها با انحنای چشم مطابقت دارند، زمینه دید وسیع‌تری ایجاد می‌کنند و باعث اعوجاج و انسداد بینایی کمتری نسبت به عینک می‌شوند.
  • هنگام ورزش و فعالیت لنزهای طبی مانعی برای شما ایجاد نمی‌کنند.
  • مخاطبین معمولاً تحت تأثیر شرایط آب‌وهوایی نیستند و در هوای سرد مه نمی‌شوند.
  • مخاطبین معمولاً تحت تأثیر شرایط آب‌وهوایی قرار می‌گیرند و در هوای سرد مه رقیق می‌شود.
  • افراد، می‌توانند لنز طبی خودشان را در رنگ‌های متفاوت آزمایش کنند.
  • برخی از لنزهای طبی می‌توانند با خوابیدن قرنیه تغییر شکل دهند. ارتوکراتولوژی یک‌شبه (Ortho-k) به طور موقت نزدیک‌بینی را بهبود ببخشد، بنابراین فرد می‌تواند روز بعد را بدون نیاز به عینک یا لنز به‌وضوح ببیند.

برخی از معایب لنز طبی:

  • ممکن است در هنگام خارج‌سازی و برداشتن لنز از چشم­ها مشکلاتی برای افراد وجود آورد.
  • میزان تماس و برخورد، رسیدن اکسیژن به چشم را کاهش می‌دهد و می‌تواند باعث ایجاد یا افزایش شدت سندرم خشکی چشم شود.
  • استفاده از لنزهای طبی احتمالاً ً منجر به بروز علائم سندروم بینایی در هنگام استفاده از رایانه خواهد شد.
  • برای جلوگیری از عفونت‌های احتمالی و جدی چشم هر روز نیاز به مراقبت از لنز و تمیزکردن فریم لنز مناسب است.
  • خواب‌آلودگی هنگام پوشیدن لنز به‌صورت روزمره، ممکن است باعث خشکی، ریگ، قرمز و تحریک چشم شود.
  • خرید و نگهداری از آن گران و دشوار می‌باشد.

نکات خرید عینک طبی

علاوه بر تمامی مسائلی که تا به الان به آن‌ها اشاره کردیم برای انتخاب و خرید عینک طبی مناسب، لازم می‌باشد که نکات دیگری نیز به‌عنوان معیارها و فاکتورهای انتخابی خود در نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید شیشه عینک است. امروزه مدل‌های بسیار مناسبی از شیشه‌های عینک ساخته می‌شوند که سبک هستند و چهره شما را خسته نمی‌کنند. توصیه ما این است که همیشه و حتماً پیش از خرید عینک طبی، چندین مدل را در نظر داشته باشید و هرکدام از آن‌ها را امتحان کنید. یادتان باشد که هیچ‌گاه بدون پرو عینک طبی دست به خرید این محصول نزنید. شما باید عینک طبی موردنظر خود را امتحان کنید تا نحوه قرارگیری آن بر روی صورت و بینی و همین‌طور میزان سنگینی و راحتی آن را بررسی نمایید.

**بهتر است که برای خرید عینک طبی خود به سراغ مدل‌هایی باکیفیت بروید، حتی اگر مجبور باشید کمی هزینه بیشتری را صرف خرید این محصول کنید. با این کار خیالتان راحت خواهد بود که عمر عینک طبی‌تان زیاد می‌باشد و به این زودی‌ها خراب نخواهد شد. چرا که با خراب‌شدن قاب عینک طبی، شیشه و لنز عینکتان نیز دیگر به دردتان نخواهد خورد! **

سخن آخر

افرادی که سال‌ها عینک به تن دارند، پس از گذشت سال‌ها به‌سختی می‌توانند لنزهای طبی داشته باشند. آنچه ممکن است برای یک مورد کارساز باشد ممکن است برای دیگری نباشد و آنچه ممکن است در یک موقعیت درخشان قرار گیرد ممکن است باعث ایجاد مشکلی در دیگری شود و چیزی که ممکن است در یک‌زمان راحت باشد ممکن است در زمان دیگر راحتی شما را بگیرد پس نمی‌توان قطع به‌یقین گفت که کدام‌یک بهتر است.

با مراجعه به وب‌سایت لنز مارکت به نشانی  lenzmarket.ir علاوه بر آشنایی بیشتر با عینک‌ها و لنزهای طبی، با دیگر خدمات مربوط به کالاهای اپتیک (عینک طبی، عینک آفتابی و لنزهای چشم) آشنا شوید. لنز مارکت بر این اصل برنامه‌ریزی‌شده تا تمامی توان خود را در جهت جلب رضایت مشتری، تقدیم محصولات با قیمت‌های واقعی کسب رضایت بازدیدکنندگان را بکار بگیرد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *