مراقبت از چشم در سرما

اگر شما یکی از کسانی هستید که تمام سال منتظر دیدن خیابان ‌های پوشیده از برف هستید، زمستان به شما نزدیک است. بنابراین، با اسنوبرد و اسکیت خود آماده شوید تا از سرزمین عجایب زمستانی لذت ببرید. با این حال، فراموش نکنید که به خوبی از چشمان خود مراقبت کنید زیرا هوای خشک و تابش نور خورشید می تواند به چشمان شما آسیب برساند. اگر از قبل چشم های تحریک شده و خشکی دارید، بی احتیاطی نسبت به چشمانتان می تواند بسیار دردسر ساز باشد. در این مقاله از لنز مارکت به مبحث مراقبت از چشم ها در هوای سرد می پردازیم.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

عواملی که می توانند بینایی شما را در هوای سرد تحت تاثیر قرار دهند:

قبل از اینکه به طور خاص به نکات مراقبت از چشم در هوای سرد بپردازیم، ابتدا با عواملی آشنا می شویم که می توانند بینایی شما را در طول زمستان و هوای سرد تحت تاثیر قرار دهند:

  • هوای خشک در فضای باز:

    با کاهش قابل توجه دمای بیرون در زمستان، هوا نیز خنک می شود و نمی تواند رطوبت بیشتری را مثل بقیه ایام سال حفظ کند. در طول زمستان، بادهای سردی که در بیرون می وزند، می توانند برای پوست و چشمان ما کاملا کم آب کننده باشد، زیرا هر دوی آن ها برای سالم ماندن به رطوبت کافی نیاز دارند. برای چشمان ما، قرار گرفتن در معرض هوای خشک و سرد به معنای از دست دادن سریع رطوبت ضروری سطح چشم است.

  • اشعه UV:

    قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش از طریق نور مستقیم خورشید از قبل برای افزایش خطر ابتلا به آب مروارید و همچنین سرطان پوست، شناخته شده است. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند در طول فعالیت های طولانی مدت در فضای باز به کرم های ضد آفتاب و عینک آفتابی متوسل شوید. خبر بد این است که در زمستان به دلیل انعکاس از سطوح برفی می توانید بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار بگیرید و این به همان اندازه برای سلامت پوست و چشم شما مضر است.

  • هوای گرم داخل منزل:

    هوای خشک و سرد تنها مزاحم چشمان شما در زمستان نیست، هوای خشک گرم داخل خانه نیز می تواند به همان اندازه برای پوست و همچنین چشم ها مضر باشد.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

مراقبت از خشکی چشم در هوای سرد:

یکی از بزرگترین مشکلاتی که چشم ها در هوای سرد با آن مواجه می شوند، از دست دادن رطوبت است، اما خوبی آن این است که می توانید از راه های مختلفی این مشکل را برطرف کنید، مانند:

  • تنظیم دمای داخل خانه:

    خشکی هوا در زمستان می تواند باعث نگرانی شود، به خصوص اگر از قبل خشکی چشم دارید. این مشکل می تواند به دلیل دمای بالا که معمولا افراد در داخل خانه تنظیم می کنند، تشدید شود. بنابراین، کم کردن گرمایش مرکزی منزل به دمای ملایمتر می تواند بهترین کار برای اطمینان از حفظ رطوبت کافی در چشمان شما باشد.

  • استفاده از مرطوب کننده:

    عدم نیاز به سیستم های گرمایشی در زمستان امکان پذیر نیست، اما باعث از بین رفتن رطوبت در هوا می شود که می تواند کیفیت هوای داخل خانه را به خطر بیندازد. این امر احتمال خشکی چشم شما را افزایش می دهد. در چنین شرایطی، هیچ چیز نمی ‌تواند بهتر از یک مرطوب‌ کننده عمل کند، نه اینکه مانع گرمایش شما شود، اما همچنان سطوح زیادی از رطوبت را در هوا حفظ کند تا چشمان شما راحت باشد.

تنظیم رژیم غذایی برای مراقبت از چشم در هوای سرد:

عملکرد بصری و عناصر تشکیل دهنده آن، از جمله چشمان شما، به گونه ایی طراحی شده اند که به عنوان یک واحد منسجم مانند یک ماشین عمل کنند و رژیم غذایی به عنوان سوخت آن ماشین عمل می کند. بنابراین، برای انجام یکپارچه همه عملکردهای بدن از جمله عملکرد بینایی، بهتر است رژیم غذایی خود را تنظیم کنید. برای این کار به موارد پایین توجه کنید:

  • ماهی آب سرد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

    ماهی های آب سرد مملو از اسیدهای چرب ضروری مبتنی بر امگا 3 هستند و برای حفظ رطوبت چشم ها مفید هستند. قرار دادن ماهی های آب سرد به بخشی از رژیم غذایی زمستانی، به چشمان شما روغن مورد نیاز برای زنده ماندن در فصل کم آبی زمستان را ارائه می دهد. برخی از گزینه های محبوب ماهی های آب سرد عبارتند از ماهی تن، ماهی خال مخالی و هالیبوت.

  • هیدراته نگه داشتن خود کلید اصلی است:

    یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با خشکی چشم در هوای سرد این است که خود را به طور مناسب هیدراته نگه دارید. کارشناسان توصیه می کنند برای این کار، روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. رطوبت کافی در چشمان شما به معنای مشکلات کمتری برای آن ها در طول فصول سرد است.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

 

بهداشت چشم برای مراقبت از چشم در هوای سرد:بهداشت چشم راه دیگری برای تضمین سلامت چشم نه تنها در هوای سرد، بلکه در تمام طول سال است. بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم که کدام جنبه از بهداشت چشم به شما کمک می کند تا در طول زمستان بهترین حالت را داشته باشید.

  • چشمان خود را تمیز نگه دارید:

    بسیاری از مردم ممکن است به این نکته بخندند، زیرا فکر می کنند که از قبل این کار را انجام داده اند، یعنی چشمان خود را تمیز نگه داشته اند اما این کار می تواند دشوار نیز باشد. اول از همه، اجازه ندهید تنبلی، مانع بهداشت چشم شما شود. مطمئن شوید که بعد از شستن کامل صورت خود به رختخواب می روید. اگر نسبت به این کار ساده تنبل باشید، چیزهای زیادی از باقی مانده آرایش گرفته تا عرق و میکروب ها در نهایت می توانند سلامت چشم شما را مختل کنند. بهتر است لوازم آرایش و برس های خود را به اشتراک نگذارید، زیرا هرگز نمی دانید که طرف مقابل چه چیزی روی پوست یا چشمانش دارد.

  • دست‌ هایتان را در جای دیگری مشغول نگه دارید:

    یکی از بزرگترین وسوسه ‌ها می تواند دست زدن به چشم ها به دلیل خشکی چشم‌ وحشتناک باشد، اما این می ‌تواند بدترین کاری باشد که انجام می دهید. اگر چه ممکن است چشمان خود را به قصد انجام این کار فقط برای یک بار مالش دهید تا کمی تسکین پیدا کند، اما به احتمال زیاد این تنها یک نوع تسکین موقتی است. شما نمی دانید که آیا یک باکتری یا ویروس مضر به چشمان شما راه یافته است یا نه.

برای خرید لنز طوسی عسلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

مراقبت ها از چشم ها در هوای سرد:

در زیر به چند نکته موثرتر برای مراقبت از چشم ها در هوای سرد اشاره می کنیم:

  • مراقبت از چشمان خود در برابر آسیب های ناشی از برف:

    اگر برف در چشمان شما برود، نه تنها باعث سوزش و خارش می شود، بلکه گاهی اوقات حتی می تواند به قرنیه شما نیز آسیب برساند. بنابراین، بهترین راه، داشتن عینک محافظ هنگام انجام هر نوع ورزش زمستانی یا سایر فعالیت های بدنی مرتبط با برف است.

  • رانندگی در زمستان:

    رانندگی در شب همیشه می تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد، اما می تواند در شب های طولانی تاریک زمستان به یک تلاش دلهره آورتر تبدیل شود. نه تنها جاده ها اغلب خیس و لغزنده هستند، بلکه نور خیره کننده وسایل نقلیه مقابل می تواند در شرایط برفی آزاردهنده باشد. بنابراین، مطمئن شوید که بینایی شما به اندازه کافی خوب است تا بتوانید چنین موقعیت هایی را مدیریت کند. به همین ترتیب، فراموش نکنید که وضعیت چراغ ها و شیشه جلوی خودرو خود را بررسی کنید.

  • فاصله ایمن را از دستگاه های الکترونیکی حفظ کنید:

    بسیاری از مردم تمایل دارند که در تابستان شب ها را در بیرون بگذرانند، اما زمستان به نوعی در نهایت بسیاری از ما را در داخل خانه محدود می کند. این بدان معنی است که چشمان شما نه تنها در طول روز، بلکه بیشتر عصر و شب نیز به لپ تاپ و صفحه نمایش چسبیده است. این همه قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش می تواند باعث کمتر پلک زدن شود، همچنین میزان اشک مورد نیاز چشم را نیر کاهش می دهد و باعث درد، خارش و قرمزی می شود. اگر متوجه شدید که نمی توانید برای مدت طولانی از وسایل الکترونیکی مورد علاقه خود دور بمانید، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که قانون 20:20:20 را در برنامه روزانه خود بگنجانید. این شامل برداشتن چشمان خود هر 20 دقیقه از صفحه نمایش و نگاه کردن به چیز دیگری در حداقل 20 فوت دورتر از شما برای حداقل 20 ثانیه است. این به کاهش خستگی چشم دیجیتال کمک می کند و در نهایت می تواند بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

برای خرید انواع لنز لابلا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سخن آخر:

عواملی مانند هوای خشک در فضای باز، اشعه UV و هوای گرم داخل منزل می توانند بینایی را در طول زمستان و هوای سرد تحت تاثیر قرار دهند.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که چشم ها در هوای سرد با آن مواجه می شوند، از دست دادن رطوبت است، اما خوبی آن این است که می توانید از راه های مختلفی این مشکل را برطرف کنید، مانند: تنظیم دمای داخل خانه و استفاده از مرطوب کننده.

در تنظیم رژیم غذایی خود برای مراقبت ازی چشم ها در هوای سرد می توانید به نکاتی مانند اضافه کردن ماهی آب سرد به رژیم غذایی و هیدراته نگه داشتن بدن توجه کنید.

بهداشت چشم راه دیگری برای تضمین سلامت چشم نه تنها در هوای سرد، بلکه در تمام طول سال است. برای این کار می توانید چشمان خود را تمیز نگه دارید و دست‌ هایتان را در جای دیگری مشغول نگه دارید تا به چشم ها دست نزنید.

منبع:

https://irisvision.com/winter-eye-care-tips/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *