انتخاب بین عینک و لنز، بیشتر به سلیقه فرد بستگی دارد؛ علاوه بر این، درجه ضعیفی چشم، قیمت عینک یا لنز، بودجه فرد، نوع زندگی و در نظر گرفتن راحتی و زیبایی نیز، از عوامل موثر در انتخاب لنز طبی به جای عینک می‌باشد. قبل از تصمیم گیری بین لنز و عینک، به خاطر داشته باشید که لزوما یکی از دیگری بهتر نیست و هرکدام از نظر دید، سهولت در استفاده و سلامت چشم، جوانب مثبت و منفی خود را دارد.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

البته پیشنهاد می‌ شود حتماً قبل از انتخاب عینک یا لنز به چشم پزشک مراجعه نمایید، تا با بررسی‌ها و معاینات مناسب تشخیص دهد که کدام یک برای چشمان شما مناسب‌تر است.

انواع عینک طبی

امروزه عینک‌های طبی انواع و اقسام متفاوتی دارند، با این‌حال می توانیم فریم‌های طبی را در چند مدل اصلی دسته‌بندی کنیم. از جمله انواع فریم‌ها می‌توان به تمام فریم، بدون فریم، نیمه فریم، پل کوتاه و… اشاره کرد. سبک یا سنگینی فریم عینک انتخاب خودتان است. علاوه بر این ها باید در نظر بگیرید که انتخاب فریم متناسب با فرم صورتتان باشد.

عینک طبی تمام فریم:

اگر به دنبال یک سبک خاص هستید، این قاب بهترین گزینه برای شماست. این نوع فریم‌ها تمام لنز را محصور می‌کنند و دوام و مقاومتی فوق‌العاده دارند. در عین حال، ظاهر به روز و جذاب، طرح‌ها، اشکال و مدل‌های متعدد این مدل آن‌ را به پای ثابت انتخاب‌ها بدل کرده است. این قاب‌ها را می‌توان در متریال‌های مختلفی از جمله استات، تیتانیوم، پلاستیک و فلز تهیه کرد.

عینک طبی بدون فریم:

این دسته از فریم‌ها بهترین انتخاب برای کسانی هستند که سبک مینیمال را می‌پسندند. مدل‌های بدون فریم سبک هستند و ظاهری مدرن دارند، و در عین زیبایی بسیار ساده بوده و چهره شما را نمی‌پوشاند. این مدل را نیز می‌توان در انواع مختلف و جنس‌های متفاوتی از جمله تیتانیوم تهیه کرد.

عینک طبی نیمه فریم:

این فریم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. چرا که مدل‌‌های نیمه فریم می‌توانند طراحی مینیمال و سبک بودن عینک‌های بدون فریم را با مقاومت و دوام عینک‌های تمام فریم ترکیب کرده و به انتخابی کلاسیک، شیک و زیبا برای شما تبدیل شوند.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

عینک طبی پل کوتاه:

این مدل، همانطور که از نامش پیداست، برای افرادی با پل بینی کوچک و کوتاه طراحی شده است. اگر فریم‌های معمولی آزارتان می‌دهد و نگه‌داشتن آن بر روی صورتتان دشوار است، این مدل عینک‌ها با فریم تقریبا دایره‌ای خود انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهند بود.

انواع لنز طبی

لنزها نیز مانند عینک انواع مختلفی دارند و در برندها و مارک های گوناگون با کیفیت های متفاوت تولید می شوند. لنزهای طبی به انواع لنزهای نرم برای چشم های نزدیک بین و دور بین، لنزهای سخت برای چشم های آستیگمات و قوز قرنیه و لنزهای توریک که در دو نوع نرم و سخت برای چشم های آستیگمات تجویز می شوند، موجود است. لنزهای دیگری به نام لنزهای تماسی وجود دارند که آن ها نیز در انواع نرم و سخت، کروی، تور یک و دو کانونی و یا لنزهای تماسی روزانه و طولانی مدت موجود می باشند.

لنز طبی نرم:

در حقیقت لنزهای نرم نسل جدیدتر لنزهای چشمی تماسی هستند. در طراحی و ساخت لنزهای نرم به‌جای مواد پلاستیکی از موادی استفاده می‌شود که توانايی جذب محلول نمكی (آب‌ نمكی كه در اشک چشم انسان وجود دارد) را داشته باشد، به همین خاطر لنزهای نرم به اصطلاح هیدروفیل یا آبدوست هستند، طبیعی‌ترند و به‌خاطر خاصیت انعطاف‌پذیریی که دارند، راحت تر روی قرنیه ی چشم قرار می گیرند.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

لنز طبی سخت:

اگر مشکل قوز قرنیه یا کراتوکونوس دارید، بهتر است از لنزهای سخت نافذ اکسیژن استفاده کنید. این نوع لنزهای سخت، هم خصوصیات اپتیکی لنزهای سخت استاندارد را دارند و هم راحت‌تر هستند. در حقیقت این لنزها که از پلیمرهای نفوذپذیر به اکسیژن ساخته شده‌اند، در اواخر دهه‌ی ۱۹۷۰ و در طول دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ طراحی شدند و توانستند نقص بزرگ لنزهای سخت قبلی را که محدودیت انتقال اکسیژن به چشم بود، اصلاح کنند.

مزایای لنز طبی نسبت به عینک طبی

از مزایای لنز چشم می توان به این موضوع اشاره کرد که مانند عینک باعث گرفتگی چهره افراد نمی‌شود. به این علت اعتماد به نفس بیشتری به فرد می‌بخشد.

راحتی بیشتر نسبت به عینک:

بعضی از افراد به دلیل انجام عمل بینی نمی‌ توانند از عینک استفاده کنند، زیرا فرم بینی ممکن است تغییر کند و باعث قوز بینی شود.

ایجاد دید بهتر نسبت به عینک:

افرادی که آستیگماتیسم بالایی دارند یا نمرات چشم آنان با یکدیگر بسیار متفاوت است یا دچار کراتوکونوس یا همان قوز قرنیه هستند، با گذاشتن لنزهای مخصوص وضوح دید بسیار بالاتری نسبت به عینک دارند.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

نیاز شغلی:

افرادی که با مردم جامعه بیشتر سر و کار دارند، ایجاب می‌کند تا از لنز طبی به جای عینک استفاده کنند؛ مانند سلبریتی‌ها یا سیاست مدارها.

برخورداری از عمق میدان بیشتر:

یکی از مزایای لنز چشم نسبت به عینک ، عمق میدان بیشتر آن می‌باشد. لنز های طبی به‌ طور کامل در چشم قرار می‌گیرند و بدون مانع، دیدی لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌آورند. همچنین افرادی مثل ورزشکاران، با لنز وسعت دید بهتری دارند و گذاشتن لنز برای آن ها بسیار بهتر است؛ زیرا ممکن است شیشه عینک در صورت ضربه و شکستن، باعث آسیب و حادثه شود.

معایب لنز طبی نسبت به عینک طبی

با بررسی‌های انجام شده توسط پزشکان و اپتومتریست قرار دادن مداوم جسم خارجی مانند لنز روی کره ی چشم به مرور به چشم‌ها آسیب رسانده و احتمال بروز مشکلاتی چون عفونت یا زخم قرنیه و کم شدن بینایی را افزایش می دهد. همچنین استفاده از دست برای قرار دادن لنز در چشم نیز احتمال انتقال آلودگی به چشم را چند برابر می‌کند.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

استفاده از لنز به‌ جای عینک به‌ خصوص برای افرادی که شماره ی چشمشان بالای چهار است و چشمان رنگی دارند، توصیه نمی‌شود و برای این‌گونه افراد مضرات بیشتری در پی خواهد داشت. اما در برخی زمان‌ها مثلاً برای شرکت در مهمانی‌ها و ورزش یا هنگام جراحی بینی که استفاده از عینک مشکل یا حتی ممکن نیست، اگر از لنز استفاده می‌کنید، باید نکات بهداشتی استفاده از لنز را رعایت کنید تا با این مشکلاتی مواجه نشوید. 

سخن پایانی

به طور کلی دید لنز طبی نسبت به عینک بیشتر است. حال اینکه عینک طبی یا لنز کدام یک برای شما مناسب تر است، به استایل زندگی و نوع فعالیت روزانه شما بستگی دارد. همچنن نظر پزشک متخصص نیز در این باره بسیار مهم است زیرا برخی افراد کاندید مناسبی برای لنز چشمی نیستند.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی لنز مارکت سال هاست به فروش لنزهای طبی مشغول است. اگر به دنبال فروشگاهی معتبر می گردید که خرید خود را انجام دهید، بدون شک لنز مارکت یکی از بهترین ها در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *