فواید استفاده از لنز اسکرال برای قوز قرنیه موضوه مقاله این هفته لنز مارکت می باشد. یکی از بیماری های کمتر شناخته شده پزشکی که تشخیص آن توسط بیمار به راحتی امکان پذیر نیست، بیماری قوز قرنیه می باشد. این دست از افراد معمولا با مشکل کاهش بینایی درگیر هستند. همان طور که از نام این بیماری مشخص است، قوز قرنیه یا کراتوکونوس از جمله بیماری های مربوط به قرنیه چشم بوده که معمولا در دوران نوجوانی و یا در دهه سوم زندگی ایجاد می شود.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

افرادی که به بیماری قوز قرنیه مبتلا هستند، قرنیه چشمشان نازک شده و معمولا تغییر شکل می دهد. نوع مدرنی از لنزهای تماسی هستند که برای درمان این بیماری بسیار کارآمد و مثمر ثمر می باشند. لنز اسکلرال، بهترین گزینه برای اصلاح صد درصدی دید در افراد دارای قوز قرنیه می باشد.

فواید استفاده از لنز اسکرال

استفاده از لنزها بسیار راحت است و تقریباً همه افرادی که مشکل چشمی خاصی نداشته باشند می توانند زیر نظر چشم پزشک از آن استفاده کنند. دامنه طبیعی دید لنز از عینک بسیار بهتر است و چون کاملاً بر روی قرنیه چشم قرار می گیرد، همراه با چشم حرکت می کند و هیچ قابی برای مسدود کردن دید فرد وجود ندارد و لزومی ندارد همانند عینک فرد سر خود را بچرخاند تا دید بهتری داشته باشد.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

استفاده از لنز برای افرادی همچون ورزشکاران، بسیار بهتر و راحت تر است. زیرا مانع فعالیت های فرد نمی شود. یکی از امتیازات ویژه ی لنزها این است که مشکلی در تناسب پوشش و لباس فرد ایجاد نمی کند. از مشکلات رایج عینک ها خسته کردن اعضای صورت مانند بینی و گوش است که لنزها این مشکلات را رفع کرده اند و تقریباً فرد وجود جسم خارجی در چشم خود را حس نمی کند.

چشم های آستیگمات نامنظم

افرادی که چشم های آستیگمات نامنظم دارند با استفاده از لنزها می توانند روند درمان خود را سریع تر کنند. افرادی که مشکل دوربینی دارند و نمره چشم آن ها بالا است. شیشه عینک آن ها به علت خاصیت فیزیکی، اجسام را درشت نمایی می کند و حتی چشمان فرد نیز از پشت عینک بزرگ تر دیده می شود اما لنزها این مشکل را برطرف کرده اند و حس اعتماد بنفس بیشتری به فرد می دهند.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

تقریباً تمامی افرادی که مشکلاتی مانند قوز قرنیه، نامنظمی سطح قرنیه، عمل های جراحی، آب مروارید و عیوب انکساری هستند به راحتی می توانند از لنز استفاده کنند. یکی از بزرگ ترین فواید لنز برای افرادی است که مشکل قوز قرنیه دارند. در ادامه به طور کامل به بررسی این بیماری می پردازیم.

قوز قرنیه چیست؟

قوز قرنيه یک پديده غير التهابی است كه معمولا قرنيه ی هر دو چشم را گرفتار می كند. در اين بيماری، قرنيه چشم نازک شده و حالت مخروطی پيدا می كند. نازک شدن و تغيير قرنيه از حالت كروی به مخروطی، منجر به ايجاد نزدیک بینی و یا آستیگماتیسم نامنظم و در نتيجه كاهش ديد می شود.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

قوز قرنيه، بيماری پيشرونده ای است كه معمولا در دوران بلوغ ظهور پيدا می كند و تا دهه سوم و چهارم پيشرفت كرده و بعدا متوقف می شود. اين بيماری ابتدا در يک چشم شروع می شود ولی معمولا بعد از مدتی، چشم ديگر هم گرفتار می شود . هر چند که شدت آن در يک چشم، با چشم ديگر متفاوت است.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

قوز قرنيه بيماری نسبتا شايعی است كه در هر دو جنس ديده می شود. لازم به ذکر است که سابقه خانوادگی در ۵ تا ۱۰ درصد مبتلايان وجود دارد. علت دقیق ایجاد قوز قرنيه یا کراتوکونوس هنوز شناخته نشده است. ماليدن محكم چشم، گرچه علت قوز قرنيه نمی باشد، ولی در روند ايجاد آن بی تاثير نيست. به همين دليل به بيماران مبتلا به قوز قرنيه، توصيه می شود كه از ماليدن چشم های خود پرهیز کنند.

لنز اسکرال چیست؟

لنز اسکلرال ابزاری برای اصلاح نواقص بینایی مربوط به قرنیه است که پیش از این تصور می‌شد، راه‌حلی برای این مشکل وجود ندارد.یعنی اگر تا قبل از این به شما گفته شده‌است که به دلیل قوز قرنیه یا نواقص مشابه نمی‌توانید از لنز استفاده کنید، لنز اسکلرال این فرضیه را کاملاً رد می‌کند. لنزهای اسکلرال، درواقع لنزهای تماسی با قابلیت نفوذپذیری گاز هستند که قطری به مراتب بیشتر از لنزهای معمولی دارند.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

این لنزها معمولا بزرگتر از لنزهای سخت هستند و روی صلبیه (سفیدی چشم) قرار می گیرند. بنابراین مانند لنزهای نرم، حس راحتی را در افراد بوجود می آورند. جنس این لنزها سخت تر از لنزهای نرم است. بنابراین مانند لنزهای نرم، وضوح دید بیشتری دارند و با اصلاح آستیگمات چشم، دید بهتری از لنزهای نرم برای مصرف کننده به وجود می آورند.

کسانی که بیماری قوز قرنیه ندارند، اما دارای آستیگمات های بالا، یا آستیگمات های نامنظم هستند، می توانند از این لنزها استفاده نمایند. هیچ محدودیتی در شماره لنزهای اسکلرال وجود ندارد. این لنزها می توانند برای افرادی با نزدیک بینی بالا، دوربینی بالا و آستیگمات بالا و ترکیبی از این حالت ها تجویز شوند. این لنزها به صورت منحصر بفرد برای قرنیه های متفاوت و با درنظر گرفتن ویژگی های فردی قرنیه،‌ تجویز می شوند.

لنز اسکرال برای قوز قرنیه 

لنزهای تماسی اسکلرال توسط چشم پزشکان و اپتومتریست‌ها برای قوز قرنیه تجویز می‌شوند. در واقع کار اصلی این لنز رفع بی نظمی های قرنیه چشم با ایجاد یک سطح جدید روی آن است. این لنز در اندازه های مختلفی وجود دارد که معمولا بسته به نوع عارضه ی چشم توسط پزشک تجویز می شود. در بیمارهای دارای قوز قرنیه زودرس، ممکن است از لنز استاندارد GP استفاده شود.

در این شرایط اگر لنز به درستی روی چشم متمرکز نشود یا با پلک زدن بیش از حد حرکت کند، بهترین کار تعویض آن با نوع اسکلرال که قطر بیشتری دارد، است. از آنجایی که عدسی‌های این لنز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی سطح قرنیه و صلبیه قرار می‌گیرند، این لنزها اغلب برای افراد مبتلا به قوز قرنیه راحت‌تر است. همچنین، این لنزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی چشم پایدارتر بوده و در هنگام پلک زدن مشکلی ایجاد نکنند.

سخن پایانی در باب لنز اسکرال

لنزهای چشمی اسکلرال یکی از بهترین راه ها درمان برای افرادی است که دچار عارضه ی قوز قرنیه هستند. این لنزها بدون اینکه راحتی یا وضوح بینایی شما را به خطر بیندازند در این مسیر به شما کمک می کنند. برای خرید لنز اسکرال حتما به جاهای معتبر مراجعه کنید، لنز مارکت یکی از معتبرترین سایت ها برای خرید انواع لنز است که می تواند در این مسیر به شما کمک بزرگی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *