آیا می دانید پیرچشمی چیست ؟ چشم یکی از مهم ترین و حساس ترین اندام های بدن است. که مانند هر اندام دیگری مشکلات مختص به خود را دارد. از مشکلات چشمی می توان به دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم، قوز قرنیه و پیرچشمی که یکی از شایع ترین مشکلات چشمی است، اشاره کرد.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

بیشتر مردم در یک دوره زمانی از زندگی خود به مشکلات چشمی دچار می شوند که بعضی از آن ها جزئی بوده و خود به خود از بین می روند یا در خانه به راحتی قابل درمان هستند. اما برخی دیگر از این مشکلات به مراقبت و درمان های پزشکی نیاز دارند. در ادامه به بررسی یکی از بارزترین مشکلات چشمی، یعنی پیرچشمی می پردازیم. 

پیرچشمی چیست؟

پیرچشمی یک بیماری نیست! و امری طبیعی است. پیرچشمی بخشی از روند طبیعی پیری چشم است. این بیماری هنگامی رخ می دهد که عدسی چشم قابلیت انعطاف خود را به تدریج از دست می‌دهد. از نظر فنی، پیرچشمی، از دست دادن توانایی چشم در تغییر کانون توجه به دیدن اشیا نزدیک است. پیرچشمی معمولاً در حدود ۴۰ سالگی ظاهر می‌شود و به تدریج بدتر خواهد شد.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

این بیماری معمولاً روی دید مسافت پایه فرد تأثیری نمی‌گذارد. ممکن است وقتی کتاب و روزنامه را نزدیک صورتتان گرفته اید و قصد خواندن آن را دارید. متوجه بروز علائم پیرچشمی شوید. زیرا برای اینکه بتوانید کتاب و روزنامه تان را بخوانید باید آن را به اندازه کافی از چشم هایتان دور کنید تا توانایی دیدن نوشته ها را داشته باشید. انجام معاینه چشم می تواند بروز پیرچشمی را تأیید و یا رد کند.

علت پیرچشمی

پیرچشمی هنگامی رخ می‌دهد که عدسی چشم انعطاف پذیری کمتری پیدا می‌کند و دیگر نمی‌تواند روی اشیا از نزدیک تمرکز داشته باشد. لنز در دوربین توانایی فوکوس بر روی اشیا را دارد، چه نزدیک باشند و چه دور. لنز چشم تقریباً به همان روش کار می‌کند. برای شکل گرفتن یک تصویر و دیدن آن توسط شما، چشم از قرنیه و لنز استفاده می کند.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

با استفاده از قرنیه و لنز، چشم نور منعکس شده از اشیاء را بر روی یک نقطه متمرکز می کند. نکته مهم این است که هرچه شیء که قصد دیدن آن را دارید نزدیکتر باشد. لنزها بیشتر خم می شوند. لنز ساختار شفافی است که به شکل و اندازه یک اسمارتیز است. دو ساختار لنز و قرنیه برای متمرکز کردن تصویر بر روی شبکیه چشم، خم شده و نور را بر روی دیواره پشتی چشم منعکس می کنند.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

لنزهای چشمی

لنز برخلاف قرنیه، تا حدود زیادی قابل انعطاف بوده و با کمک یک عضله دایره ای که آن را احاطه کرده می تواند شکل خود را تغییر دهد. وقتی به جسمی در فاصله دور نگاه می کنید. عضله شل شده و برعکس هنگامی که به جسمی در فاصله نزدیکی نگاه می کنید، ماهیچه ها منقبض می شوند و به این ترتیب لنزهای ارتجاعی چشم تغییر شکل داده و با این تغییر انحنا، قدرت تمرکز چشم را تغییر می دهند.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

پیرچشمی در نتیجه سخت شدن لنز چشم فرد ایجاد می شود که این سفت و سخت شدن لنز با پیری اتفاق می افتد. از آنجایی که لنزهای چشمی با افزایش سن انعطاف پذیری خود را از دست داده و دیگر انعطاف پذیری قبلی را ندارند، در نتیجه دیگر نمی توانند شکل خود را تغییر دهند. ابن موضوع باعث می شود فرد قدرت تمرکز بر روی اشیاء نزدیک را نداشته باشد.

تست پیرچشمی

چشم پزشک طی معاینه کامل چشم، پیرچشمی را تشخیص می دهد. علاوه بر کنترل سایر بیماری های چشمی، میزان پیرچشمی فرد را نیز تعیین می کند. چشم پزشک پس از معاینه ی چشم، در صورت نیاز عینک تجویز خواهد کرد. در طی معاینه از شما خواسته می شود که بگویید با کدام عینک بهتر می بینید. همچنین چشم پزشک در مورد مناسب ترین روش جراحی پیر چشمی نیز به شما اطلاعات مفیدی خواهد داد.

جلوگیری از پیرچشمی

به طور کلی پیرچشمی امری اجتناب ناپذیر است و قابل پیشگیری نیست، اما با اقدامات و انجام کارهای ساده ای می توان از این بیماری کمی جلوگیری کرد و از چشم ها در مقابل این بیماری شایع به خوبی مراقبت کرد. این کارها عبارتند از:

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

– هنگام مشاهده علائمي نظیر کاهش یکباره بینایی چشم، سریعاً به پزشک مراجعه نمایید. 

* استفاده از عینک با نمره مناسب که مستلزم معاینه دکتر می باشد.

– استفاده از نور کافی و مناسب برای انجام هرکاری.

* به صورت منظم معاینه چشم انجام دهید و متخصص چشم مناسبی را برای خود بیابید.

– دیابت و فشار خون بیماری هایی هستند که روی بینایی و چشم تاثیر بدی دارند، سعی کنید این دو بیماری ها را کنترل کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

* متخصصان چشم بر این عقیده اند که خواب مفید 8 ساعته در شبانه روز از بسیاری از بیماری ها همچنین پیرچشمی جلوگیری می کند.

– از مرکبات و میوه جاتی که منبع غنی ویتامین A و C هستند، استفاده کنید.

* حتماً در معرض نور خورشید از عینک آفتابی استفاده نمایید. 

روش های درمان پیرچشمی

بسته به شرایط هر فرد، چشم پزشک ممکن است روش خاصی را برای پیرچشمی پیشنهاد کند. روش های مرسوم درمان پیرچشمی شامل استفاده از عینک، لنز های تماسی و… است که به طور مختصر در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

رایج ترین عینک ها برای اصلاح پیر چشمی عینک هایی دو کانونی و تدریجی است. عینک دو کانونی به این معنی است که فرد در دو نقطه می تواند تمرکز کند و شفاف ببیند: یکی دید دور و دیگر دید نزدیک. قسمت اصلی عینک برای دید دور طراحی شده است و قسمت پایین عدسی عینک که قدرت انکساری بیشتری دارد، برای دید نزدیک. 

روش دیگر استفاده از لنزهای تماسی است. با استفاده از لنزهای تماسی چند کانونی که از انواع مواد نافذ گاز و لنزهای نرم ساخته می شوند، می توان پیرچشمی را کنترل و یا حتی درمان کرد. یکی از مراکزی که می توانید لنز با کیفیت تهیه کنید، سایت لنز مارکت است که یکی از قدیمی ترین سایت های فروش انواع لنز است.

سخن پایانی در باب پیرچشمی

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و فناوری روش‌های درمانی بسیار خوب و متنوعی برای درمان پیرچشمی به وجود آمده است. لنز مارکت نوصیه می کند بیماران مبتلا به پیرچشمی می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر و در طول یک بازه زمانی بسیار کوتاه، بسته به نظر پزشک این بیماری را کنترل و یا درمان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *