در سراسر کشور سالانه بسیاری از زنان مبالغ زیادی صرف خرید وسایل آرایشی می‌کنند. مواد آرایشی نیز همانند تمام اجناس جنس اصل و تقلبی دارد. محافظت از چشم ‌ها در برابر وسایل آرایشی اهمیت بسیار زیادی دارد. شما برای حفظ سلامت چشم‌ها همانند دیگر اعضای بدن باید اصولی را رعایت کنید. موضوع این مقاله تاثیرات مواد آرایشی چشم بر روی سطح چشم می باشد.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

زیرا همان طور که می دانید چشم ها یکی از حساس ترین اندام های بدن هستند که با لوازم آرایشی تماس مستقیم دارند. مهم ترین بخش از آرایش صورت به آرایش چشم‌ها مربوط است. از سایه و ریمل گرفته تا خط چشم برای جلوه بخشیدن هر چه بیشتر به چشم‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما همین وسایل می‌توانند خطراتی را هم برای این عضو مهم بدن بدنبال داشته باشند.

تشخیص مواد آرایشی چشم اصل و تقلبی

در این که مارک های لوازم آرایشی با کیفیت بالا اغلب جعلی هستند، شکی نیست. اما خرید لوازم آرایشی جعلی از مارک های محبوب تنها می تواند شما را فریب دهد و در نهایت می تواند برای سلامتی شما خطر آفرین باشد.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

در این مطلب جهت جلوگیری از این کلاهبرداری ها،  برخی از نکات که شما را برای تهیه لوازم آرایشی اصل و اورجینال کمک می کند، ذکر کرده ایم. و در ادامه به بررسی این نکات و همچنین عوارض لوازم آرایشی بر روی سطح چشم، مشکلات ناشی از آن و راه درمان می پردازیم.

خرید لوازم آرایشی از فروشگاه های معتبر

اگر چه این توصیه واضح به نظر می رسد، اما واقعا مهم است. ممکن است باور کردنی نباشد، اما حتی فروشگاه های بزرگ نیز لوازم آرایشی جعلی می فروشند، بدون آنکه خود نیز بدانند. برای جلوگیری از یک خرید ناخوشایند، از وب سایت سازنده لوازم آرایشی بازدید کنید و لیستی از نمایندگی های برند مورد نظر خود را بررسی کنید تا بتوانید محصولات معتبر خریداری کنید. 

توجه به بسته بندی لوازم آرایشی

تعداد زیادی از لوازم آرایشی جعلی بسیار پیچیده ساخته شده اند که تشخیص تقلبی بودن آنها بسیار دشوار است. یکی از راه های اطمینان از اینکه شما واقعا محصول اصل را بدست آورده اید، بازدید از وب سایت سازنده است. حتی کوچکترین عدم انطباق مانند فونت، رنگ و یا حتی وزن محصول نشانه تقلبی بودن آن است. 

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

 کد باربری، شماره سریال و اطلاعات تولید

اگر محصول تقلبی باشد 2 یا 3 رقم اول بارکد ممکن است با کشور مبدا که در بسته بندی یا روی خود محصول مشخص شده است مطابقت نداشته باشد. لوازم آرایشی جعلی اغلب فاقد شماره سریال هستند. قبل از اینکه چیزی بخرید، اطمینان حاصل کنید که شماره سریال روی خود محصول با شماره درج شده روی جعبه آن مطابقت دارد. همچنین، محصولات معتبر همیشه مواد تشکیل دهنده محصول را روی آن درج می کنند. 

عوارض استفاده از محصولات و مواد آرایشی چشم 

ابتلا به عفونت چشم، یکی از شایع ترین عوارض استفاده از محصولات آرایشی چشم است که افراد را از آرایش منع می کند. از این مورد گذشته هیچکس علاقه ای به داشتن چشمان قرمز و ملتهب ندارد. چنانچه محصولات آرایشی بیشتر از حد مجاز استفاده شود، باکتری ها و قارچ ها می توانند به راحتی رشد کرده، وارد چشم شوند و به سلامت بینایی شما آسیب بزنند.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

لوازم آرایشی مختص چشم از هر نوعی که باشد، باید مطابق با دستورات سازنده آن، دور ریخته شده و جایگزین شوند. برای مثال معمولاً تاریخ استفاده از ریمل مژه و ابرو 3 ماه است و پس از گذشت این مدت باید دور انداخته و ریمل دیگری را جایگزین نمایید.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

یکی دیگر از عوارض لوازم آرایشی، بیماری ملتحمه است. در این بیماری سطح بیرونی چشم و سطح داخلی پلک دارای التهاب غشایی می شود. استفاده از لوازم یکبار مصرف برای تست کردن لوازم آرایش می تواند تا حد بسیار زیادی از انتقال بیماری جلوگیری نماید، اما با این وجود باز هم احتمال بروز مشکل هست چرا که ممکن است باکتری و قارچ ها در ظروف لوازم آرایشی هنوز فعال باشند.

عفونت چشم

تمامی واکنش های چشم نسبت به محصولات آرایشی نشانه عفونت نیستند! گاهی اوقات آلرژی و حساسیت می تواند باعث بروز مشکلات در چشم شود. آلرژی های رایج در مواد آرایشی شامل نیکل، اکسید آهن و تشکیل دهنده های موجود در مواد نگهدارنده و رایحه ها است. سعی کنید که مواد آرایشی و بهداشتی جدید را یکبار استفاده نمایید تا مطمئن شوید به آن حساسیت نمی دهید، سپس آن را خریداری نمایید و برای طولانی مدت از آن استفاده کنید.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، حتما آن را از جای معتبر تهیه کنید. زیرا در صورت بی کیفیت بودن آن آسیب بزرگی به چشم وارد می شود. یکی بهترین سایت های خرید انواع لنز، لنز مارکت است که یکی از قدیمی ترین سایت های فروش لنز است.

راه های جلوگیری از آسیب مواد آرایشی چشم بر چشم

هرگز از خط چشم یا مدادهای ابروی مشترک استفاده نکنید. امکان انتقال ناراحتی های پوستی یا حتی چشمی در اثر استفاده از محصولات آرایشی چشمی آلوده از فردی به فرد دیگر بسیار زیاد است. در صورت بازکردن بسته خط چشم های مایع یا ماژیک های ابرو می توانید آنها را حداکثر ۴ ۳ ماه استفاده کنید.

رطوبت موجود در این محصولات می تواند به سادگی باعث ایجاد فضایی مناسب برای رشد انواع میکروارگانیسم ها شود و زمینه ابتلای چشم و پوست اطراف آن را به انواع بیماری های آلرژیک و عفونی فراهم می کند. تمام محصولات آرایش چشمی باید دارای تاییدیه های بهداشتی لازم کشور باشند. محصولات وارداتی هم باید تاییدیه های بهداشتی معتبر را داشته باشند.

پاک کردن آرایش چشم

 برای پاک کردن آرایش و پیشگیری از آسیب پوست اطراف چشم، حتما از پنبه و پاک کننده های مخصوص چشم استفاده کنید. هرگز خط چشم مایع یا مدادی را داخل چشمتان نکشید. در غیر این صورت امکان ابتلا به حساسیت و عفونت های چشمی را در خود افزایش می دهید. اگر گل مژه زده اید یا به بیماری های چشمی مبتلا شده اید، تا زمان بهبود کامل دور استفاده از انواع لوازم آرایش چشمی را خط بکشید.

اگر واکنش حساسیتی به خط چشم یا مداد ابرو تا چند روز از بین نرفت و همچنان باقی ماند، به چشم پزشک مراجعه کنید تا با توجه به شدت ضایعه ایجاد شده، درمان های لازم برایتان شروع شود.

سخن پایانی در باب مواد آرایشی چشم

چشم یکی از حساس ترین نقاط بدن است که لوازم آرایشی به طور مستقیم با آن در تماس است، پس در انتخاب لوازم آرایشی دقت لازم را داشته باشید و حتما از محصولات اصل استفاده کنید تا سلامت چشم شما تضمین شود و مشکلاتی همچون خارش، سوزن، عفونت های چشمی برایتان پیش نیاید. به طور کلی استفاده از مواد آرایشی از بهترین برندها هم که باشد، بهتر است کم استفاده شود. با لنز مارکت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *