موضوع نگهداری از لنز طبی است. امروزه با پیشرفت علم دیگر کمتر کسی را می بینید که عینک بزند. افرادی که دائما باید از عینک استفاده کنند پس از مدتی به دلیل برخی مشکلات مثل جا انداختن عینک روی بینی، محدود کردن زیبایی صورت، عوض شدن حالت چشم، تمیز کردن و بخار گرفتن عینک از آن خسته می شوند و به دنبال راه حلی برای خلاصی از عینک می گردند. یکی از راه های اساسی برای این مشکل لنز طبی است.

نکات مهم نگهداری از لنز طبی در روزهای سرد سال

لنز طبی با قرار گرفتن بر روی چشم می تواند این نیاز را برطرف کند. لنزهای طبی بسیار متنوع  هستند. امروزه می توان لنزهای طبی را در رنگ بندی های مختلف نیز خریداری کرد. اما نکته ی مهم در لنزهای طبی، نگهداری این لنزها در روزهای سرد سال است. با لنز مارکت همراه باشید تا نکات مهم نگهداری از لنز طبی در روزهای سرد سال آشنا شوید.

لنز طبی چیست؟

لنز چشمی طبی جزو لنزهای نمره داری است که در قالب رنگی و بی رنگ تولید می شود و مناسب چشم های ضعیف می باشد. لنزهای طبی به دلیل سهولت استفاده و جنبه زیبایی که دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و بیشتر افرادی که چشم های ضعیفی دارند خواهان استفاده از لنزهای طبی می باشند.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

لنز طبی برای نخستین بار توسط متخصصین اپتومتریست آمریکایی در سال 1945 کشف شد که با استقبال زیادی رو به رو شد. به طوری که تاکنون قریب به 125 میلیون نفر در حال استفاده از لنز تماسی طبی می باشند. لنزهای طبی انواع مختلفی دارند و مراقبت و نگهداری از آن ها در روزهای سرد سال مهم ترین مسئله ای است که کاربران آن باید به آن توجه داشته باشند.

انواع لنز طبی

افرادی که به دنبال استفاده از لنز تماسی طبی می باشند چند دسته هستند. به طور مثال افرادی که به طور دائمی از عینک استفاده می کرده اند و حالا می خواهند لنز را به طور کل جایگزین عینک نمایند. افرادی که دید مناسبی دارند و فقط گاهی اوقات و در بعضی شرایط مثل رانندگی و یا مطالعه بایستی از عینک استفاده کنند و ترجیح می دهند به جای استفاده از عینک از لنز طبی استفاده نمایند. افرادی که نمره چشم پایینی دارند و بیشتر به جنبه زیبایی آن توجه دارند و می خواهند از لنز طبی رنگی استفاده نمایند و…

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

به همین دلیل لنزهای طبی در انواع مختلفی ساخته می شوند که عبارتند از:

لنز طبی نرم:

بیشتر لنزهای طبی که مورد استفاده کاربران است از نوع لنز طبی نرم می باشد که با تکنولوژی بسیار بالای اپتیکی ساخته شده است و دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی می باشد. این لنزها اکسیژن رسانی بالایی دارند که برای قرنیه چشم ها مزیت مهمی به شمار می آید.

لنز طبی سخت یا نفوذپذیر به گاز:

لنزهای طبی GP  وGRP که به لنزهای سخت معروف هستند لنزهای بسیار مقاومی هستند و می توان از آن ها در مدت زمان بیشتری استفاده کرد. البته با روی کار آمدن لنزهای تماسی نرم، لنزهای طبی سخت طرفداران خود را به طور چشمگیری از دست داد. اما همچنان افراد زیادی هستند که از لنزهای طبی سخت استفاده می کنند و با آن ها احساس راحتی بیشتری دارند. این لنزها برای افرادی که با لنزهای نرم دچار تاری دید یا افرادی که دچار آستیگماتیسم هستند بسیار مناسب است.

لنز طبی هیبرید:

این لنزها که ترکیبی از لنز های سخت و نرم می باشد به لنزهای هیبرید معروف هستند و در هر دو نوع بافت سخت و نرم برای کاربران لنز چشمی تولید می گردد. این لنزها دارای قیمت بیشتری نسبت به لنزهای طبی نرم و سخت است اما متقاضیان بسیاری در سراسر دنیا دارد.

روش نگهداری از لنزهای طبی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در هنگام استفاده از لنزهای طبی باید به آن توجه داشت، روش صحیح نگهداری از لنزهای طبی می باشد. در مورد نگهداری از لنزهای طبی باید گفت از آنجایی که لنزها هم سخت و نرم می باشند، باید آن ها را به مدت 8 ساعت در محلول های ضدعفونی برای رعایت بهداشت و پاکیزگی آن، نگهداری نمود.

همچنین نکته دیگری که باید در روش نگهداری از لنزهای طبی به آن توجه شود، آن است که اگر فرد از لنزها استفاده ای نمی کند، باید آن را در محل مخصوص خود یعنی جا لنزی قرار دهد و یا اگر محلول خاصی برای آن در نظر گرفته شده است، در آن محلول نگهداری کند.

نکات مهم نگهداری از لنز طبی در روزهای سرد سال

یکی از نکاتی که باید در استفاده از لنزهای طبی به آن توجه کنید، استفاده و نگهداری از این لنزها در روزهای سرد سال است. در رابطه با این موضوع لنز مارکت در ادامه به تمام نکات مهم نگهداری از لنز طبی در روزهای سرد سال می پردازد:

  • لنزهای طبی باید در مدت زمان های مشخص، همانطور که چشم پزشک توصیه کرده است، از آنها استفاده کنید.
  • لازم است قبل از دست زدن به لنزها، دست های خود را حتما بشویید.
  • لازم است هر شب لنزهای طبی را شسته و آن ها را در محلول خودش بگذارید.
  • لنز های تماسی را نباید با آب بشویید. کاربرد لنز طبی

محلول شست و شو

اگر محلول شست و شوی لنز شما به اتمام رسیده است، نباید از آب استفاده کنید زیرا در آب، باکتری هایی وجود دارد و این باکتری ها می تواند در تماس با چشم، باعث ایجاد عفونت هایی گردد.

  • یکی از راه ها و روش صحیح نگهداری از لنزهای طبی آن است که سوزش و قرمزی چشم را جدی گرفته و همچنین به طور مرتب لنز ها را ضدعفونی کنید. کاربرد لنز طبی
  • اگر با استفاده از لنز های طبی، چشم شما دچار مشکلی شود، این مشکلات می تواند شامل تاری دید، درد و تورم، قرمزی و سوزش و اشک باشد، باید فورا این مشکلات را با چشم پزشک در میان بگذارید.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

کاربرد لنز طبی یکی از بهترین جایگزین ها برای عینک است. موضوع مهمی در استفاده از لنزهای طبی نگهداری از آن در روزهای سرد سال است. که در این مطلب لنز مارکت به طور کامل به آن پرداخت. موضوع مهمی دیگری که در رابطه با لنزهای طبی وجود دارد. خرید آن از فروشگاهی معتبر و با اطمینان است. یکی از فروشگاه های مطمئن در این زمینه لنز مارکت است. که سال ها سابقه ی فروش دارد، شما می توانید با مراجعه به سایت لنز مارکت از محصولات آن دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *