تست بینایی برای لنز تماسی چشم، آزمایشی است که در روند عادی بینایی‌سنجی انجام نمی‌شود. اگر از علاقه‌مندان لنز هستید و یا خودتان از آن استفاده می‌کنید، این مطلب مختص به شما است، زمانی که به چشم‌پزشک یا اپترمتریست مراجعه می کنید حتما این مسئله را به او یادآوری کنید که آزمایشات لازم برای نمره و قطر لنز را روی چشم‌هایتان انجام دهد. موضوع تست لنز چشم می باشد.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

لازم به ذکر است که وقتی شما همزمان تست بینایی انجام می‌دهید و برای لنز و قطر آن هم چشم‌هایتان مورد آزمایش قرار می گیرد هزینه کمتری را متقبل خواهید شد. یعنی بهتر است نزد همان متخصصی که تست معمولی داده‌اید، تست لنز هم بدهید تا یک آزمایش را دو بار تکرار نکنید. این کار باعث می‌شود هم هزینه ها کاهش پیدا کند و هم  زمان کمتری صرف این کار شود. 

مراحل اندازه گیری لنز چشم

در تست بینایی عمومی از نمودار چشمی استفاده می شود تا وضوح بینایی مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن تعدادی آزمایش جهت اطمینان از عملکرد چشم ها انجام می شود تا پزشک متخصص تشخیص دهد که آیا فرد به لنز تماسی نیاز دارد یا خیر. پس از اتمام این آزمایشات، چشم پزشک با استفاده از داده های به دست آمده.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اندازه لنز برای چشم ها را اعلام خواهد کرد. البته ممکن است پزشک در مورد سبک زندگی و فعالیت‌های روزانه شما هم سوالاتی بپرسد تا بر اساس آن ها مشخص کند که آیا دوست دارید با کمک لنز تماسی رنگ چشم‌ خود را هم تغییر دهید یا خیر. همچنین ممکن است پزشک در مورد مزایای لنزهای سخت نفوذپذیر به گاز (RGP or GP) هم برایتان صحبت کند و این آگاهی را به شما بدهد که این لنزها در مقایسه با لنزهای نرم از وضوح دید بیشتری برخوردار هستند.

پس از آزمایشات مختلفی که چشم پزشک روی چشم‌ها انجام می‌دهد، مشخص می‌کند که آیا مشکلات بینایی مربوط به سن دارید یا خیر. برخی از افراد پس از ۴۰ یا ۵۰ سالگی دچار پیرچشمی می‌شوند. این به این مفهوم است که وضوح دید آنها کاهش می‌کند و نمی‌توانند سوژه‌های نزدیک یا نوشته‌ها را به‌ راحتی ببینند و بخوانند. برای درمان عارضه ی پیرچمشی چشم‌ پزشک لنزهای تماسی دو کانونی یا چند کانونی را به مراجعه‌کننده تجویز می کند.

اندازه گیری قرینه ی چشم در تست لنز چشم

در این کار از ابزاری به نام کراتومتر برای اندازه گیری میزان انحناء (خمیدگی) سطح جلویی و شفاف چشم، یعنی همان قرنیه چشم استفاده می‌شود. کراتومتر انعکاس‌های نوری را که از سطح قرنیه می‌تابند را تحلیل کرده و میزان خمیدگی قرنیه چشم را تعیین می‌کند. این اندازه‌ها به چشم‌ پزشک کمک می‌کند تا سایز و خمیدگی لنز تماسی را متناسب با چشم های شما انتخاب کند.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

از آنجا که کراتومتر فقط یک بخش کوچک و محدود از سطح قرنیه ی چشم ها را اندازه‌گیری می‌کند، بقیه اندازه‌های قرنیه چشم با استفاده از ابزارهای دیگری انجام می شود، یکی از این ابزارها توپوگرافر است. توپوگرافی به معنای نقشه‌برداری است و این دستگاه همه ی ویژگی‌های سطح قرنیه چشم را به طور کاملا دقیق و با جزئیات کامل مشخص می‌کند. این کار با اندازه‌گیری اینکه چگونه نور دستگاه روی چشم بازتاب می‌یابد صورت می‌گیرد.

نورهای دایره‌ای به چشم

این روش به این صورت است که فرد پشت یک دستگاه کامپیوتری می‌نشینید، پیشانی خود را به یک نوار خمیده فلزی می‌چسباند. نورهای دایره‌ای به چشم ها تابانده می‌شوند تا مورد تحلیل قرار بگیرند. کامپیوتر نقشه چشم فرد را با استفاده از کنتورهای رنگی متفاوت و خاص طراحی و چاپ می‌کند.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اگر سطح قرنیه غیرطبیعی تشخیص داده شود، یعنی مثلا فرد دارای آستیگماتیسم باشد باید لنزهای تماسی مخصوص، همانند لنز توریک برای او تجویز شود تا عیوب انکساری چشم اصلاح شود و به وضوح هر چه بیشتر بینایی کمک کند. زمانی بود که فقط لنزهای تماسی سخت توانایی اصلاح آستیگماتیسم را داشتند، اما اکنون با پیشرفت علم و فناوری و روش های نوین، لنزهای توریک در انواع روزانه، یا لنزهای چند کانونی هم حتی به صورت رنگی در دسترس بیماران قرار گرفته است.

ارزیابی پرده اشک بینایی برای تست لنز چشم

لنز تماسی به علت تماس با حساس ترین نقطه بدن، یعنی چشم ها باید از هر نظر بهترین باشد. یکی از نکاتی که روی لنز تماسی موثر است، پرده ی اشک است. برای تعیین اندازه دقیق و مناسب لنز تماسی باید پرده اشک هم مورد بررسی قرار گیرد. توانایی بدن برای تولید اشک را با استفاده از نوار کاغذی باریکی که به مدت 5 دقیقه در زیر پلک زیرین چشم قرار داده می‌شود اندازه گیری می‌کنند که این اندازه ممکن است در افراد متفاوت باشد.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

میزان خیسی این کاغذ نشان دهنده ی این موضوع است که آیا شما خشکی چشم دارید یا خیر. اگر فرد به خشکی چشم مزمن مبتلا باشد به او توصیه می‌شود که از لنز تماسی استفاده نکند. اما در مواردی که خشکی چشم شدید نیست، می‌توان با کمک قطره‌ اشک مصنوعی این مشکل را برطرف کرد و بعد از آن، از لنز تماسی استفاده کرد. 

سطح چشم و تناسب تست لنز چشم تماسی با آن 

سلامت قرنیه چشم موضوع بسیار مهمی است که با استفاده از وسیله‌ای به نام بیومیکروسکوپ مشخص می‌شود. این وسیله نوری نمای بزرگ‌شده از سطح قرنیه و دیگر بافت‌های چشم را نمایش می‌دهد تا چشم پزشک بتواند سلامت چشم و وجود هرگونه مشکلی در آن را ببیند و تشخیص دهد.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

در انجام تست بینایی، تست و اندازه گیری سطح چشم نیز ضروری است، زیرا لنز تماسی باید با سطح چشم مطابقت داشته باشد. اگر به هر دلیلی لنز تماسی با چشم و نمره آن مطابقت نداشته باشد. باعث ضعیف شدن چشم ها می شود.

سخن پایانی در باب تست لنز چشم

اگر از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید، باید هر سال تست بینایی دهید و آزمایشات مخصوص کاربران لنز را نیز در همان جلسه انجام دهید. تا هرگونه تغییر یا مشکل احتمالی را پزشک تشخیص دهد و تجویزات لازم را انجام دهد. به همین خاطر، هزینه این کار بیشتر از یک تست بینایی‌سنجی معمولی در خواهد آمد اما در عوض سلامتی چشم‌هایتان را تضمین می‌ کند.

لازم به ذکر است که موضع بهداشت لنز را فراموش نکنید. زیرا در صورت عدم رعایت بهداشت، لنز های تماسی باعث بروز عوارضی همچون: خشکی چشم، خارش و عفونت چشمی می شود. لنز مارکت یکی از سایت هایی است. که در فروش لنزهای تماسی رنگی و طبی سابقه طولانی دارد. و می توانند در خرید لنز به شما مراجعه کنندگان عزیز کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *