[vc_row][vc_column][vc_column_text]عینک ها به طور معمول به دو دسته عینک های آفتابی و عینک های طبی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این عینک ها به دلایل مختلفی استفاده می شوند. در مقاله زیر در خصوص رهایی از عینک به شما مطالبی را ارائه خواهیم داد.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]عینک های آفتابی برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه های مضر آفتاب مهم هستند، به این معنی که حتی اگر بینایی شما 20/20 باشد به شرطی که در تمام طول روز در معرض آفتاب و اشعه قرار بگیرید، باید از آن ها استفاده کنید.

از طرف دیگر عینک های طبی هنگامی استفاده می شوند که فرد با چشمان خود مشکلی داشته باشد. این مشکلات به عنوان عیوب انکساری شناخته می شوند. عیوب انکساری مشکلات بینایی هستند که مانع دیدن واضح اشیا نزدیک (دور بینی) می شوند و به طور مستقیم روی خواندن شما تأثیر می گذارند یا از دیدن صحیح اشیا دور (نزدیک بینی) که مستقیماً بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، جلوگیری می کنند یا مانع دیدن واضح و روشن شما می شوند (آستیگماتیسم).

استفاده از عینک می تواند مضرات زیادی برای شخص استفاده کننده داشته باشد.

ما در این مقاله می خواهیم به 4 اصل کلیدی برای رهایی همیشگی از عینک بپردازیم.

4 اصل کلیدی برای رهایی همیشگی از عینک:

1.چرا باید از عینک رهایی یافت؟

استفاده از عینک افراد را از داشتن زندگی عادی محروم می کند. افراد با استفاده از عینک های طبی نمی توانند شنا کنند و نمی توانند عکس های زیبایی بگیرند، همچنین عینک مانع دیدن چشمان شخص به طور مستقیم می شود.

اگر عینک ها بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند یا اگر کار شما این است که در تمام طول روز به صفحه مانیتور خیره می شوید، عینک باعث خستگی و سردرد شما می شود.

همچنین عینک ها به راحتی تحت تاثیر عرق، بخار آب، باران و رطوبت قرار می گیرند و دید شخص را مختل می کنند.

2.چگونه می توان از عینک رهایی یافت؟

برای رهایی از عینک خود، باید اول از خود بپرسید، آیا می خواهم برای همیشه از شر عینک خلاص شوم و یا اینکه این کار را برای مدت زمان کوتاهی می خواهم انجام دهم.

3.چگونه می توان به طور موقت از عینک رهایی یافت؟

اگر با عینک خود راحت هستید و مشکلی با آن ندارید و فقط هر چند وقت یک بار می خواهید با جدایی از عینک های خود استراحت کنید، استفاده از لنزهای چشمی به عنوان جایگزین، ساده ترین راه حل است.

به چشم پزشک خود مراجعه کنید، چشم های خود را دوباره معاینه کنید، نسخه جدید لنزهای چشمی را از او بگیرید و لنزهای متناسب و مد نظر خود را خریداری کنید.

لنزهای چشمی به طور مستقیم قرنیه شما را لمس می کنند، این لنزها نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به عینک ها دارند، به این معنی که باید هر روز آن ها را تمیز کنید و نباید بگذارید لنزهای چشمی آسیب ببینند.

لنزهای چشمی را باید به طور منظم برای آبرسانی و تمیز کردن از چشم ها خارج کنید.

4.چگونه می توان به طور دائم از عینک رهایی یافت؟

راه حل رهایی دائم از عینک نیز استفاده از لنزهای چشمی است. لنزهای چشمی ظاهر جدیدی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

استفاده از لنزهای چشمی با کمی تمرین و تکرار برای افراد بسیار راحت خواهد شد. اگر از لنزهای چشمی خود به طور مناسب مراقبت کنید، خواهید دید که دچار هیچگونه مشکلات چشمی نیز نخواهید شد.

همچنین با استفاده از لنزهای طبی رنگی می توانید علاوه بر اصلاح عیوب انکساری خود، ظاهر چشم های خود را نیز زیباتر کرده و اعتماد به نفس خود را دو چندان کنید.

استفاده از عینکمشکلات استفاده از عینک:

  • استفاده از عینک برای بسیاری از فعالیت ها و انواع کارها نامناسب است.
  • شیشه های عینک به راحتی آسیب می بینند و خراب می شوند.
  • برخی افراد عینک را روی چشم خود ناخوشایند، استرس زا و یا غیر جذاب می دانند.
  • در دراز مدت، هزینه عینک بیشتر از استفاده از لنز چشمی است.

عینک یک راه سریع و آسان برای تنظیم و بهبود دید شما ارائه می دهد اما این راه حل سریع و آسان، جوانب منفی مانند موارد بالا را نیز به همراه دارد.

یک نکته منفی در استفاده از عینک این است که برای بیشتر ورزش ها (اگر نه همه آن ها) و هر فعالیت یا شغلی که شامل حرکت باشد، مناسب نیستند.

شیشه های عینک به قطعه محکمی متصل نیستند، بنابراین می توانند به اطراف حرکت کنند یا بیفتند و دچار خراش و ترک شوند، دسته های عینک شل می شوند و همچنین در هم قفل می شوند.

ورزش های خاصی مانند شنا و مشاغلی مانند آتشنشانی می توانند مسائل خاص خود را به همراه داشته باشند و این کارها به وسیله عینک انجام نمی گیرد.

وقتی صحبت از زندگی روزمره می شود، عینک ها همچنین باعث ایجاد علامت های نیمه دائمی روی بینی شما می شوند، در محیط های سرد و مرطوب دچار بخار شده و گرد و غبار محیط را به خود جلب می کنند و منبع بسیاری از آزار دهنده های کوچک اما تجمعی می شوند که می تواند بر سطح استرس و کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد.

بعضی از افراد به سادگی به این مشکلات عادت می کنند و زندگی خود را با عینک متناسب می کنند اما بسیاری از آن ها این کار را نمی کنند.

مزایای استفاده از لنزهای چشمی:

  • لنزهای چشمی در مقایسه با عینک می توانند قدرت بینایی بهتری به شخص ارائه دهند.
  • لنزهای چشمی، دید عالی تر و واضح تری نسبت به عینک به فرد می بخشند.
  • لنزهای چشمی این امکان را به افراد می دهند که در بسیاری از ورزش ها و انواع فعالیت ها شرکت کنند.
  • لنزهای چشمی طبی ظاهر فرد را عوض نمی کنند.
لنزهای چشمی راه حل آماده ای برای بسیاری از مشکلات بینایی ارائه می دهند.

اگر چه قدرت و قدرت تمرکز لنزهای چشمی و عینک تقریبا مانند هم هستند اما برای مبتدیان لنزهای چشمی دید واضح تری از عینک ارائه می دهند. این بدان معنی است که لنزها نور را به گونه ایی دچار شکستگی می کنند که با دقت بیشتری مطابق با بینایی شما باشد، بنابراین اگر از عینک به سمت لنزهای چشمی می روید، به نظر می رسد که قدرت بینایی شما را کمی افزایش می دهند.

یکی دیگر از دلایلی که به نظر می رسد، لنزها دید بهتری نسبت به عینک ایجاد می کنند این واقعیت است که عینک در معرض عناصر مختلف قرار دارد. لنزهای شیشه ایی عینک، آهن ربا برای آلودگی ها هستند و به راحتی توسط اثر انگشت کثیف می شوند و دچار خراش و لکه های کوچک می شوند. آن ها همچنین با هر تغییر ناگهانی دما، تابش خیره کننده نور را گرفته و مه آلود می شوند.

دید محدود محیطی نیز می تواند نقش مهمی در انتخاب لنز چشمی داشته باشد. از آنجا که لنزها به صورت کره ایی شکل هستند و فاصله ایی بین آن ها و چشم شما باقی نمی ماند، می توانید بدون نیاز به مشاهده یک قاب محدود به بالا، پایین، چپ، راست نگاه کرده و دید کامل و واضح محیطی داشته باشید.

مطمئناً، یکی از بزرگترین مزایای لنزهای چشمی این است که، برخلاف عینک ، افراد دارنده می توانند در ورزش ها و فعالیت ها با اختلال و مانع کمتری شرکت کنند.

برای کسانی که از بیرون به افراد دارای لنزهای چشمی نگاه می کنند، لنزها کم و بیش نامحسوس هستند، بنابراین دیگر نگران نخواهید بود که با لباس شما مطابقت نداشته باشند.

استفاده از عینک

 

با استفاده از لنزهای چشمی کسی متوجه مشکل بینایی شما نخواهد شد.

و در آخر:

استفاده از عینک ها و لنزهای چشمی دو روش برای اصلاح عیوب انکساری چشم هستند.

برای رهایی همیشگی از عینک ها باید اول بدانید که چرا می خواهید از عینک های خود رهایی یابید و بعد باید بدانید که چگونه می توان از عینک رهایی یافت و بعد باید در نظر بگیرید که آیا می خواهید به طور موقت از عینک خود رهایی یابید یا اینکه می خواهید به طور دائم از او خلاص شوید.

راه حل رهایی دائم و موقتی از عینک، استفاده از لنزهای چشمی است. لنزهای چشمی دید بهتر، واضح تر و پر قدرت تری نسبت به عینک به فرد ارائه خواهند داد. همچنین لنزها، دید محیطی فرد را کاهش نمی دهند و باعث می شوند که او دید کامل و بدون مانعی داشته باشد. لنزهای چشمی ظاهر شخص را عوض نمی کنند، در حالی که عینک می تواند بر ظاهر افراد تاثیر گذاشته و اعتماد به نفس آن ها را کم کند. استفاده از عینک مانع انجام برخی از ورزش ها و فعالیت ها و همچنین انجام برخی از مشاغل می شود، در حالی که استفاده از لنزهای چشمی این مانع را برای شخص ایجاد نمی کند.

لنزهای چشمی باکیفیت باعث بینایی واضح چشم ها می شوند و مشکلی برای شخص ایجاد نمی کنند. لنزهای ارائه شده در سایت لنز مارکت دارای برندهای معروف بوده، باکیفیت هستند و از مواد درجه یک ساخته شده اند.

لنز مارکت بزرگترین و بهترین سایت ارائه دهنده لنزهای چشمی در ایران است. در سایت لنز علاوه بر لنزهای طبی، لنزهای رنگی با طرح ها و رنگ های فوق العاده ایی ارائه می شوند. همچنین شما می توانید در مورد انتخاب لنزهای مناسب خود و طبق بودجه خود، با کارشناسان لنز مارکت مشورت کنید.

 

منابع:

 

https://www.magrabi.com.sa/blog/how-to-get-rid-of-glasses

https://www.londonvisionclinic.com/guide-to-contact-lens-vs-glasses-vs-laser-eye-surgery/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *