[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]چشم پزشکان مسئولیت زیادی دارند. دانش، تجربه و تخصص آن ها می تواند به معنای تفاوت بین بینایی و نابینایی، یک چشم سالم یا یک چشم مبتلا به بیماری یا یک تشخیص حیاتی باشد که بینایی را برای سال ها یا دهه ها بیشتر از آنچه بدون آن تجربه می کردید، حفظ کند.ما در این مقاله می خواهیم به این مبحث بپردازیم که چگونه یک جراح چشم پزشک خوب انتخاب کنیم.

در حالی که گفته می شود چشم ها دریچه روح هستند، چشم پزشکان می دانند که چشم ها پنجره هایی برای بدن نیز هستند. بسیاری از بیماران تعجب می کنند وقتی چشم پزشک آن ها یک بیماری نهفته را پیدا می کند که پزشکان عمومی آن را تشخیص نداده اند. بنابراین، انتخاب یک چشم پزشک نباید آسان گرفته شود و وقت گذاشتن برای یافتن یک چشم پزشک واجد شرایط و دلسوز که اولویت او، سلامتی شما است، می تواند بسیار مفید باشد.

 

 

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]

چشم پزشک چه کسی است؟

چشم پزشک در لیست ارائه دهندگان مراقبت از چشم قرار دارد. آن ها مدرک پزشکی دارند و پس از اتمام مطالعات دانشکده پزشکی، تخصص چشم پزشکی خود را نیز گرفته اند.

در طی سال های اقامت پزشک در بیمارستان برای کسب تخصص، آن ها بیماری های جدی و بیماری های موثر بر سلامت چشم و بینایی را تشخیص و درمان می کنند.

چشم پزشکان علاوه بر توانایی در انجام روش های درمانی یا مبتنی بر درمان، جراحانی آموزش دیده هستند، بنابراین در صورت لزوم می توانند جراحی های چشم را انجام دهند.

اکثر چشم پزشکان در مطب های خصوصی فعالیت می کنند یا از طریق ارائه دهندگان خدمات و مراقبت های بهداشتی بزرگتر، استخدام می شوند. آن ها برای قرار ملاقات ها، ویزیت دریافت می کنند و به طور معمول جراحی هایی مانند لیزیک را به راحتی در مطب خود انجام می دهند.

این پزشکان به طور معمول با همکاری متخصصان بینایی سنج و پزشکان محلی که بیماران را برای داشتن نظر دوم یا تشخیص، تسهیل درمان تجویز شده، جراحی و مراقبت های بعدی به آن ها ارجاع می دهند، فعالیت می کنند.

برخی از چشم پزشکان در بخش های اورژانس یا مراکز مراقبت فوری برای درمان مشکلات چشمی مبتنی بر تروما یا شرایط حاد چشم که در خارج از ساعات کاری پزشکان عادی اتفاق می افتد، کار می کنند. این چشم پزشکان آنچه را که می توانند انجام می دهند و سپس بیمار را برای پیگیری و مراقبت بیشتر به پزشک عادی خود یا چشم پزشک مستقر در مطب ارجاع می دهند.

چشم پزشک و بینایی سنج چه مشترکاتی دارند؟

چشم پزشکان و بینایی سنجان مشترکاتی دارند. هر دو حرفه پزشکی، شامل موارد زیر است:

  • کلمه های مربوط به این دو شغل در زبان انگلیسی، شبیه به هم است.
  • هر دو حمایت از سلامت چشم و انتخاب شیوه زندگی سالم برای بیمارانشان در نظر می گیرند.
  • کار هر دو تشخیص و درمان بیماری های چشم است.
  • هر دوی آن ها تحصیل کرده و آموزش دیده هستند.

این دو شغل از نظر نیاز به متخصص چشم پزشکی و بینایی سنجی و همچنین تفاوت در دامنه کار آن ها، دارای چندین تفاوت هستند.

نکاتی برای انتخاب یک جراح چشم پزشک خوب:

مراجعه به چشم پزشک برای درمان زودرس یا مراقبت های پیشگیرانه از چشم بهترین راه برای کاهش خطر آسیب دائمی چشم و از دست دادن بینایی است. چشم پزشک، شما را در مورد تصمیم گیری در مورد محافظت از بینایی یا درمان بیماری های چشمی راهنمایی می کند.

در زیر به نکاتی می پردازیم که برای انتخاب یک جراح چشم پزشک خوب، باید به آن ها توجه کنیم:

  • اطمینان حاصل کنید که به چشم پزشک (نه بینایی سنج) نیاز دارید:

بعضی اوقات، وقتی بیماران نیاز به معاینه به وسیله متخصص بینایی دارند، برای ملاقات با چشم پزشک تماس می گیرند. نقشی که هر یک از این پزشکان بازی می کنند، کاملا متفاوت است. چشم پزشکان، پزشکان و جراحانی هستند که فراتر از محدوده بینایی سنج، برای تشخیص و درمان مسائل جدی چشم و انجام جراحی در صورت لزوم اقدام می کنند. بنابراین، اگر به دنبال گرفتن معاینه بینایی یا به روزرسانی نسخه چشم خود هستید، دیگر نیازی به خدمات چشم پزشک ندارید.

  • از بینایی سنج و یا پزشک عمومی خود بخواهید که شما را ارجاع دهد:

از بینایی سنج و یا پزشک عمومی خود بخواهید که در صورت لزوم، شما را به جراح چشم پزشک ارجاع دهد. وی ممکن است با بهترین چشم پزشکان، رابطه حرفه ایی طولانی مدت و مثبتی داشته باشد و می تواند شما را به یکی از متخصصین ارجاع دهد که احساس می کند برای شما و بیماری شما مناسب تر است. همچنین باید از اطرافیان خود سوال کنید تا ببینید همسایگان یا دوستانتان چشم پزشکی را که به شما توصیه شده است، می شناسند یا نه.

  • تهیه لیست:

با لیست ارجاع از بینایی سنج یا دکتر مراقبت های اولیه خود شروع کنید. همچنین شما می توانید از خانواده، دوستان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، مشورت دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که فوق تخصص های مختلف چشم پزشکی از جمله کسانی که در درمان گلوکوم یا بیماری های قرنیه یا شبکیه چشم تخصص دارند، با هم مختلف هستند. همانطور که لیستی از جراحان چشم پزشک تهیه می کنید، می توانید با مطب هر پزشک تماس بگیرید و برای ملاقات و مصاحبه با دکتر، درخواست یک قرار ملاقات کنید.

  • در مورد اعتبارنامه ها و گواهی نامه های جراح چشم پزشک تحقیق کنید:

داشتن گواهی نامه های مورد نظر یکی از مهمترین عواملی است که باید هنگام انتخاب چشم پزشک در نظر بگیرید. این به شما می گوید که پزشک، آموزش، مهارت و تجربه لازم را برای ارائه مراقبت بهتر از چشم ها دارد. همچنین می توانید تحقیق کنید و ببینید آیا پزشک مورد نظر دارای شکایت های پزشکی است یا خیر.

  • تجربه جراح چشم پزشک را در نظر بگیرید:

وقتی با مشکلات چشمی یا شرایطی روبرو می شوید که بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، شرایطی را تجربه می کنید. هرچه چشم پزشک در رابطه با یک بیماری یا روش، تجربه بیشتری داشته باشد، نتیجه شما بهتر خواهد بود. از چند بیمار با شرایط خاص خود بپرسید که چشم پزشک چگونه آن ها را معالجه کرده است. اگر به یک روش خاص درمانی نیاز دارید، از چند بیمار سوال کنید و در مورد میزان عوارضی که با آن ها روبرو شده اند و همچنین خطر ابتلا به عوارض، مطالبی را کسب کنید.

  • جنسیت جراح چشم پزشک را در نظر بگیرید:

بسیار راحت است که با جنسیت چشم پزشک خود احساس راحتی کنید زیرا باید در مورد اطلاعات شخصی خود با او به صراحت صحبت کنید. وقتی صحبت از بیماری ها و شرایط چشم می شود، جنسیت شما نیز مورد توجه قرار می گیرد. از چشم پزشک درباره تجربه اخیر وی که مربوط به شرایط و جنسیت شما است، سوال کنید.

  • درباره قابلیت های پزشک از راه دور سوال کنید:

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می توانند با استفاده از فناوری ارتباطات از راه دور از جمله تماس ویدئویی دو طرفه، تلفن های هوشمند و ایمیل، برخی از بیماری ها را تشخیص و بیماران را معالجه کنند، به این کار پزشک از راه دور گفته می شود. سوال کنید که آیا پزشک مورد نظر شما، قابلیت های پزشک از راه دور را ارائه می دهد؟ پزشک از راه دور، جای ویزیت های حضوری در مطب را نمی گیرد اما برای بسیاری از بیماران، این به معنای رفتن کوتاه مدت به مطب پزشک است. برخی شرایط را می توان با ارسال علائم و نشانه های حیاتی که در خانه می بینید و یک “بازدید مجازی” با ارائه دهنده خدمات خود، کنترل کنید. از خدمات از راه دور پزشک می توان برای پیگیری های معمول و شکایات جزئی نیز استفاده کرد و این گزینه بسیار مناسب است.

  • سبک ارتباطی را ارزیابی کنید:

یک جراح چشم پزشک را انتخاب کنید که با او راحت صحبت کنید و از اطلاعات شما پشتیبانی کند. هنگامی که برای اولین بار با چشم پزشک ملاقات کردید، از او یک سوال بپرسید و نحوه پاسخ او را مشاهده کنید. آیا او از سوالات شما استقبال می کند و به روشی که می توانید درک کنید، به آن ها پاسخ می دهد؟ یک چشم پزشک پیدا کنید که علاقه مند باشد شما را بشناسد، ترجیحات درمانی شما را در نظر بگیرد و به روند تصمیم گیری شما احترام بگذارد.

  • بدانید که بیمه شما چه مواردی را پوشش می دهد:

برای دریافت بیشترین مزایای بیمه و پرداخت کمترین هزینه از جیب خود، ممکن است لازم باشد یک چشم پزشک را انتخاب کنید که بتواند با برنامه بیمه ایی شما خود را وفق دهد.

سخن آخر:

وقت گذاشتن برای یافتن یک چشم پزشک واجد شرایط و دلسوز که اولویت او، سلامتی شما است، می تواند بسیار مفید باشد.

چشم پزشکان علاوه بر توانایی در انجام روش های درمانی یا مبتنی بر درمان، جراحانی آموزش دیده هستند، بنابراین در صورت لزوم می توانند جراحی های چشم را انجام دهند.

نکاتی برای انتخاب یک جراح چشم پزشک خوب، شامل موارد زیر است: اطمینان حاصل کنید که به چشم پزشک (نه بینایی سنج) نیاز دارید، از بینایی سنج و یا پزشک عمومی خود بخواهید که شما را ارجاع دهد، لیستی از چشم پزشکان تهیه کنید، در مورد اعتبارنامه ها و گواهی نامه های جراح چشم پزشک تحقیق کنید، تجربه جراح چشم پزشک را در نظر بگیرید، جنسیت جراح چشم پزشک را در نظر بگیرید، درباره قابلیت های پزشک از راه دور سوال کنید، سبک ارتباطی را ارزیابی کنید و بدانید که بیمه شما چه مواردی را پوشش می دهد.

 

منابع:

 

https://www.healthgrades.com/right-care/eye-health/8-tips-for-choosing-an-ophthalmologist

https://atlanticeyeinstitute.com/tips-for-choosing-an-ophthalmologist/

https://atlanticeyeinstitute.com/ophthalmologist-vs-optometrist-what-is-the-difference/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *