[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]امروزه بیشتر افراد تمایل دارند که چشمان خود را درشت تر نشان دهند. آن ها برای این منظور می توانند از لنز درشت کننده چشم استفاده کنند.ما در این مقاله می خواهیم به این مبحث بپردازیم که لنز درشت کننده چشم چیست.

 

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]

لنز درشت کننده چشم چیست؟

چشمان بزرگ و درخشان هرگز در جلب توجه دیگران کوتاهی نمی کنند. اگر چشمان کوچکی دارید و آرزو دارید که چشمان خود را بزرگ تر کنید، یکی از راه های آن، استفاده از لنزهای درشت کننده چشم است.

لنزهای درشت کننده چشم برخلاف لنزهای رنگی دیگر، دارای قطر کمی بزرگتر و همچنین یک دایره سیاه در امتداد لبه خارجی خود هستند که اندازه لنز را برجسته می کند و ظاهر عنبیه را بزرگ تر می کند. این لنزها تقریبا ظاهری شبیه به چشم عروسک به چشم شخص می بخشند که با آرایش می تواند به صورت ملایم یا قوی تر نیز به نظر برسد.

امروزه ه از گاهی زنان و مردان از لنزهای درشت کننده چشم، به صورت روزانه استفاده می کنند.

لنزهای درشت کننده چشم در واقع لنزهای چشمی دور مشکی با قطر بزرگ هستند که به لنزهای دوار نیز معروف هستند.

این لنزها برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی طراحی و به بازار عرضه شدند و خیلی زود توانستند در کشورهایی مانند کره‌ جنوبی، ژاپن، تایوان، چین و … از محبوبیت زیادی برخوردار شوند.

نکاتی برای خرید لنزهای درشت کننده چشم:

در زیر به نکاتی برای خرید لنزهای درشت کننده چشم، می پردازیم:

  • انتخاب رنگ لنز درشت کننده چشم مناسب:

دلهره آورترین قسمت در مورد خرید این سبک لنزها، انتخاب مناسب رنگ با گزینه های موجود است. اگر چشمان روشنی دارید، انتخاب هر رنگ لنز درشت کننده چشمی، رنگ چشم شما را به میزان قابل توجهی تغییر می دهد. کسانی که رنگ چشم تیره ایی دارند باید لنزهای درشت کننده چشم تیره تر یا رنگ های مات تر را انتخاب کنند. البته یک قانون کلی در مورد انتخاب رنگ لنزهای درشت کننده چشم وجود ندارد و شما می توانید رنگ لنز را مطابق با سلیقه شخصی خود نیز انتخاب کنید.

  • انتخاب قطر لنز درشت کننده چشم:

در حالی که قطر لنزهای چشمی رنگی استاندارد معمولا زیر 14 میلی متر هستند، قطر لنزهای بزرگ کننده چشم از 14 میلی متر شروع می شوند و تا 15 میلی متر ادامه دارند و چندین اندازه در این بین قرار دارد. لنز درشت کننده چشم با قطر 15 میلی متر محبوب ترین اندازه است زیرا قوی ترین اثر را دارد. اگرچه ایده قرار دادن لنز بزرگتر در چشم برای افرادی که برای اولین بار از لنز استفاده می کنند می تواند ترسناک باشد اما تفاوت 1 میلی متری لنزهای دایره ایی استاندارد از نظر کاربرد و راحتی بسیار به چشم می آید.

  • نگهداری لنزهای درشت کننده چشم:

لنزهای درشت کننده چشم در بسته بندی های شیشه ایی با درپوش های لاستیکی و مهر و موم های فلزی قرار دارند. بسته بندی این لنزها همچنین دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا است و مهم است که هنگام دریافت یا در صورت خرید حضوری، این ها را بررسی کنید.

استفاده و مراقب از لنز درشت کننده چشم:

استفاده از لنزهای درشت کننده چشم:

لنزهای جدید را باید بگذارید تا 8 ساعت قبل از استفاده در محلول لنز تمیز خیس بخورند، بنابراین این را از قبل برنامه ریزی کنید! هیچ تفاوتی از نظر بهداشتی بین استفاده از لنزهای درشت کننده چشم و لنزهای چشمی نرم وجود ندارد. حتما لنزهای خود را قبل و بعد از استفاده در محلول مناسب، ذشستشو دهید و از تمیز بودن محفظه نگهداری لنز اطمینان حاصل کنید. اگر هنگام استفاده از لنز درشت کننده چشم احساس ناخوشایندی داشتید، فورا آن را از چشم خارج کرده و بررسی کنید. همیشه هنگام قرار دادن لنز از دست های تمیز استفاده کنید و هرگز لنزها را با کسی به اشتراک نگذارید.

مراقبت از لنزهای درشت کننده چشم:

لنزهای درشت کننده چشم معمولا دارای طول عمر مشخصی هستند و در صورت طولانی تر نگه داشتن می توانند به کانون باکتری تبدیل شوند. لنزهایی که به صورت نامناسب نگهداری شده اند، می توانند خشک شوند و یا به کناره های محفظه نگهداری بچسبند و باعث پیچ خوردن لنزها شوند و همچنین باعث سوزش در هنگام استفاده شوند. حتما درب محفظه نگهداری لنز خود را همیشه ببندید (خواه لنزها داخل آن باشند یا نه). اگر لنزهای شما تاب خورده اند، وقت آن است که آن ها را دور بیندازید و یک جفت لنز جدید خریداری کنید. محلول لنز خود را همیشه به حالت ایستاده نگه دارید و هرگز از محلول قدیمی، مجددا استفاده نکنید.

شنا کردن با لنزهای چشمی:

شنا کردن با لنزها کار چندان ایمنی نیست. برای جلوگیری از آلودگی باکتریایی چشم، در صورت امکان باید از شنا با لنزهای چشمی خودداری کنید. شنا کردن با لنزها می تواند منجر به عفونت چشم، تحریک و شرایط بالقوه تهدیدکننده بینایی مانند زخم قرنیه شود.

رفتن آب در چشم هنگام شنا، اشک های طبیعی را که باعث چربی چشم شما می شوند، شستشو می دهد و می تواند شرایط موجود چشم مانند خشکی چشم مزمن را بدتر کند.

اگر تصمیم به شنا با لنزهای چشمی دارید، لنزهای یکبار مصرف روزانه ایمن ترین گزینه هستند. این لنزها قرار است بعد از یک بار استفاده، دور انداخته شوند و دیگر نیازی به تمیز و ضدعفونی کردن آن ها نیست.

برای ایمنی، بهتر است بلافاصله بعد از شنا لنزهای یکبار مصرف خود را دور بیندازید سپس چشم های خود را با یک قطره مناسب شستشو دهید و سپس لنزها را با یک جفت لنز یکبار مصرف روزانه جایگزین کنید.

اگر پس از استفاده از لنزهای چشمی در آب، مدت طولانی تحریک چشم یا حساسیت به نور را تجربه کردید، بلافاصله با چشم پزشک خود تماس بگیرید.

آیا می توان هنگام استفاده از عینک با لنزهای چشمی، شنا کرد؟

اگر هنگام استفاده از لنزهای چشمی قصد شنا کردن دارید، بهترین راه برای کاهش خطر تحریک چشم و عفونت، استفاده از عینک شنای ضد آب است.

عینک شنا علاوه بر محافظت از چشم در برابر آلودگی های ناشی از آب، خطر جدا شدن لنزها از چشم را کاهش می دهد.

عینک طبی مخصوص شنا گزینه خوب دیگری است. عینک های طبی به صورت سفارشی ساخته می شوند تا دقیقا مانند عینک یا لنزهای چشمی، عیوب انکسار شما را اصلاح کنند و به شما این امکان را می دهند که بدون هیچ گونه خطری در ارتباط با شنا کردن، در زیر آب به وضوح ببینید.

برخی از مارک های عینک شنا با نسخه های آماده نیز عرضه می شوند. اگرچه ممکن است این ها گزینه ایی برای شما یا فرزندانتان باشند اما اشکالاتی نیز دارند. به عنوان مثال: آن ها آستیگماتیسم را اصلاح نمی کنند و آن ها فقط با رایج ترین نسخه ها، تجویز می شوند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از عینک شنا این است که می توانید از عینک های محافظت کننده اشعه ماورا بنفش استفاده کنید تا به چشم شما آسیب نرسد.

اولین استفاده از لنزهای چشمی:

برای کسانی که تازه می خواهند از لنزهای چشمی استفاده کنند، باید در اولین بار استفاده از آن ها احتیاط کنند.

طول می کشد تا چشمان شما به لنزهای جدید خود عادت کند.

این مهم است که دستورالعمل های خاصی را که پزشک چشم به شما ارائه می دهد، دنبال کنید. برخی ممکن است توصیه کنند که در روز اول فقط چند ساعت از لنزهای خود استفاده کنید. هر روز می توانید کمی بیشتر از از لنزهای خود استفاده کنید، این باعث می شود که چشمان شما به آرامی به آن ها عادت کنند.

برخی از افراد ممکن است هنگام اولین استفاده از لنز خود، احساس ناراحتی یا قرمز شدن چشم خود را داشته باشند. اگر این اتفاق افتاد، حتما استفاده از لنزها را قطع کرده و با پزشک خود صحبت کنید.

طول عمر لنزها به نوع لنز چشمی شما بستگی دارد.

اگر لنزهای شما روزانه است، باید در پایان هر روز و قبل از خواب، آن ها را دور بیندازید. از طرف دیگر، اگر لنزهای شما هفتگی است، می توانید یک هفته استفاده از آن ها را ادامه دهید و در پایان آن ها را دور بیندازید.

سخن آخر:

لنزهای درشت کننده چشم برخلاف لنزهای رنگی دیگر، دارای قطر کمی بزرگتر و همچنین یک دایره سیاه در امتداد لبه خارجی خود هستند که اندازه لنز را برجسته می کند و ظاهر عنبیه را بزرگ تر می کند.

لنزهای درشت کننده چشم برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی طراحی و به بازار عرضه شدند.

اگر چشمان روشنی دارید، انتخاب هر رنگ لنز درشت کننده چشمی، رنگ چشم شما را به میزان قابل توجهی تغییر می دهد. کسانی که رنگ چشم تیره ایی دارند باید لنزهای درشت کننده چشم تیره تر یا رنگ های مات تر را انتخاب کنند.

قطر لنزهای بزرگ کننده چشم از 14 میلی متر شروع می شوند و تا 15 میلی متر ادامه دارند.

هیچ تفاوتی از نظر بهداشتی بین استفاده از لنزهای درشت کننده چشم و لنزهای چشمی نرم وجود ندارد.

لنزهای درشت کننده چشم معمولا دارای طول عمر مشخصی هستند و در صورت طولانی تر نگه داشتن می توانند به کانون باکتری تبدیل شوند.

شنا کردن با لنزها کار چندان ایمنی نیست. برای جلوگیری از آلودگی باکتریایی چشم، در صورت امکان باید از شنا با لنزهای چشمی خودداری کنید.

اگر هنگام استفاده از لنزهای چشمی قصد شنا کردن دارید، بهترین راه برای کاهش خطر تحریک چشم و عفونت، استفاده از عینک شنای ضد آب است.

منابع:

 

https://www.beautylish.com/a/vzrmv/big-eyes-how-to-wear-circle-lenses

https://ttdeye.com/collections/enlarge

https://www.allaboutvision.com/contacts/faq/swim-in-cls.htm

https://www.lenspure.com/articles/how-long-can-you-wear-contacts[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *