تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبی

لنزهای چشمی به سه دسته لنزهای رنگی، لنزهای طبی و لنزهای طبی رنگی تقسیم بندی می شوند. لنزهای طبی جایگزین مناسبی برای عینک هستند و بینایی فرد را اصلاح می کنند. لنزهای رنگی می توانند ظاهر چشم و صورت فرد را به طرز چشمگیری تغییر دهند. فرد می تواند با انتخاب طیف گسترده ایی از رنگ ها، هر زمان که بخواهد رنگ چشم مورد نظر خود را داشته باشد. لنز طبی رنگی نیز هم کار لنز طبی و هم کار لنز رنگی را انجام می دهد. ما در این مقاله می خواهیم در مورد لنزهای رنگی بیشتر بدانیم. همچنین می خواهیم بدانیم تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبی در چیست؟

تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبی

تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبی در چیست ؟

لنزهای رنگی بسیار شبیه لنزهای طبی هستند. تنها تفاوت واقعی بین لنزهای چشمی طبی و لنزهای رنگی، رنگ لنز است.

لنزهای رنگی و لنزهای طبی تفاوت مشخصی در جنس ندارند و همانطور که گفتیم تنها تفاوت آن ها در رنگ لنز است.

لنزهای رنگی با یک ناحیه واضح در وسط طراحی شده اند که کاملاً بر عنبیه فرد (قسمت سیاه در مرکز) قرار می گیرند. این همان چیزی است که به نور اجازه می دهد تا از آن عبور کند و به فرد اجازه دیدن می دهد. لنزهای رنگی به درستی بر مردمک چشم فرد متمرکز می شوند. اگر اینگونه نباشد، می تواند بینایی فرد را تحت تأثیر قرار دهد، خصوصاً در شب که مردمک چشم بزرگتر می شود و ممکن است به ناحیه رنگی لنز گسترش پیدا کند.

اگر عادت به استفاده از لنزهای طبی دارید، احتمالاً مشکلی با لنزهای رنگی نخواهید داشت. همچنین لنزهای رنگی به همان اندازه لنزهای طبی دوام می آورند.

برخی از لنزهای رنگی کمی راحت تر به نظر می رسند زیرا ممکن است کمی ضخیم تر از لنزهای طبی باشند اما تفاوت آن ها معمولاً ناچیز است. همچنین، مزیت لنزهای کمی ضخیم تر این است که راحت تر می توان آن را وارد چشم کرد و از چشم خارج کرد.

شما می توانید همچنان از لنزهای رنگی استفاده کنید و دید کاملی نیز داشته باشید. برای استفاده از لنزهای رنگی نیازی به لنزهای اصلاحی نیست. قدرت لنزهای طبی رنگی از طیف وسیعی برخوردار است، بنابراین چه بینایی شما کامل باشد و چه نیاز به اصلاح قابل توجهی داشته باشد، با لنز طبی رنگی می توانید رنگ چشم خود را تغییر دهید. با این حال، تنها راه دانستن قطعی این که می توانید از لنزهای طبی رنگی استفاده کنید یا نه این است که به یک چشم پزشک مراجعه کنید.

شما باید در قبال لنزهای رنگی خود خودخواه باشید :

برخی از افراد می خواهند فقط یک روز از لنزهای خود استفاده کنند و بعد آن ها را دور بیندازند. برخی دیگر می خواهند قبل از دور انداختن، از لنزهای خود برای چند هفته استفاده کنند. بعضی از افراد دارای چشمان بی نقص و برخی دیگر دارای آستیگماتیسم یا نقصی در انحنای چشم خود هستند. لنزهای چشمی رنگی و آرایشی برای انواع فرم ها و نسخه های مختلف چشم وجود دارد.

حتی اگر لنزهای شما طبی نیستند و فقط رنگی هستند، هرگز نباید آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لنزهای رنگی ممکن است به اندازه آرایش بی ضرر به نظر برسند، مخصوصاً اگر برای اصلاح دید شما ساخته نشده باشند و فقط برای تغییر ظاهر خود از آن ها استفاده کنید. با این حال، به اشتراک گذاری لنزهای رنگی می تواند ارگانیسم هایی را منتقل کند که منجر به عفونت های شدید می شود. علاوه بر این، ممکن است لنزهای شما برای دوست شما کاملاً مناسب نباشد و بالعکس، بنابراین لنزهای شخص دیگری را نیز قرض نگیرید.

تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبیاندازه ی ایمنی در تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبی

سلامت و ایمنی چشم شما بسیار مهم است. لنزهای چشمی رنگی وسیله های پزشکی هستند. به همین دلیل، استفاده از لنزهای چشمی توسط متخصصان مراقبت از چشم برای کمک به شما در یافتن گزینه ایی متناسب با چشم و حفظ سلامت چشم شما توصیه می شود.

در استفاده از لنزهای رنگی مانند لنزهای طبی، برای محافظت از چشمان خود باید نکات ایمنی را رعایت کرد. تا زمانی که مراقبت از لنز را به درستی انجام می دهید و دستورالعمل های ارائه شده توسط متخصص مراقبت از چشم خود را دنبال می کنید، استفاده از لنزهای رنگی ایمن و بی خطر است. با متخصص مراقبت از چشم خود مشورت کنید که ببینید آیا لنزهای رنگی برای شما مناسب هستند یا خیر.

اگر با طرز استفاده از لنزهای رنگی آشنایی ندارید، حتماً نحوه صحیح قرار دادن لنزها را در چشم بیاموزید. همچنین توجه داشته باشید که به طور کلی، لنزهای چشمی رنگی از موادی ساخته شده اند که در مدت زمان طولانی به اکسیژن اجازه نمی دهند که به قرنیه وارد شود. به همین دلیل، شما نمی توانید با لنزهای رنگی خود به خواب بروید. 

البته بعضی از لنزهای رنگی به مراتب نفوذ اکسیژن بیشتری نسبت به سایر برندها دارند. بهتر است با شخص خبره در زمینه لنزهای رنگی مشورت کنید تا تصمیم بگیرید که کدام برند حداکثر راحتی و امنیت چشم را تضمین می کند!

انواع تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبی کدامند؟

اول از همه، با توجه به نیازهای بینایی خود، می توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • اگر به اصلاح بینایی نیاز ندارید و می خواهید از رنگ ها فقط برای اهداف زیبایی استفاده کنید، از لنزهای رنگی بدون نمره استفاده کنید.
  • اگر به اصلاح بینایی نیاز دارید و همچنین می خواهید رنگ چشم جدیدی را امتحان کنید از لنزهای رنگی طبی استفاده کنید.

سپس، شما می توانید بین دسته های مختلف رنگ، رنگ ها و ویژگی های زیر را انتخاب کنید:

  • لنزهایی با رنگ های تقویت کننده: این لنزها، لنزهایی هستند که رنگ چشم طبیعی افراد را تقویت می کنند.
  • لنزهایی با رنگ های واضح: این لنزها دارای رنگ های روشن تر هستند و نگاه ها را به سمت افراد جلب می کنند.
  • لنزهای Circle که لنزهای “چشم عروسکی” نیز نامیده می شوند: این لنزها انواع جدیدی از لنزهای رنگی هستند که به منظور بزرگ تر نشان دادن مردمک چشم ساخته شده اند. این لنزها فقط در حلقه اطراف لبه خارجی خود دارای رنگ هستند.
  • لنزهای رنگی مات: لنزهای رنگی مات، رنگ طبیعی چشم شما را کاملاً می پوشانند و بسته به نوع آن ها، می توانند برای چشم های طبیعی روشن یا تیره نیز کار کنند.

کدام یک از رنگ های لنزهای رنگی را می توان انتخاب کرد؟

لنزهای رنگی استایل شما را تکمیل می کنند. یافتن رنگی که دوست دارید روی چشمان شما واقعاً قابل مشاهده و تحسین برانگیز باشد، بسیار مهم است. هنگامی که لنز رنگی متناسب با خود را پیدا کردید، با ست کردن لباس، آرایش و جواهرات با آن، می توانید از استایل خود لذت ببرید! استایل کامل شما باعث می شود شما احساس زیبایی و متفاوت بودن داشته باشید! به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید به طور روزمره از لنزهای چشمی رنگی استفاده کنید، معاینه منظم چشم برای اطمینان از سالم ماندن چشم ها بسیار ضروری است.

رنگ های مختلف بسیاری برای لنزهای رنگی موجود است، از جمله:

لنزهای رنگی برای چشم های روشن:

لنزهای با رنگ های تقویت کننده معمولاً برای رنگ چشم های روشن مناسب هستند و باعث می شوند رنگ طبیعی چشمان شما زیباتر به نظر برسند. لنز رنگی آبی در عنبیه چشم قهوه ایی تیره مشخص نمی شود، در حالی که کسی که چشم های سبز دارد می تواند از آن لنز آبی استفاده کند و شما می توانید تفاوت آن را از فاصله ده فوتی تشخیص دهید.

لنزهای رنگی برای چشم های تیره:

به طور کلی، هرچه چشمان شما تیره تر باشد، لنزهای رنگی تیره و یا مات با سلیقه شما همخوانی خواهد داشت. لنز رنگی ساخته شده برای رنگ چشم های روشن تر (آبی یا سبز) قرار نیست به همین اندازه در چشم تیره نشان داده شود.

تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبیسخن آخر در مورد تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبی :

لنزهای رنگی به سه دسته لنز رنگی، لنز طبی و لنز طبی رنگی تقسیم بندی می شوند.

هر کسی که می تواند از لنزهای طبی استفاده کند، می تواند از لنزهای چشمی رنگی نیز استفاده کند. لنزهای رنگی از نظر جنس تفاوت چندانی با لنزهای طبی ندارند. تنها تفاوت این دو نوع لنز در رنگی بودن، لنزهای رنگی است. البته برخی از لنزهای رنگی، از لنزهای طبی، ضخیم تر هستند اما تفاوت ضخامت آن ها معمولا ناچیز است، مزیت لنزهای کمی ضخیم تر در این است که استفاده از این لنزها، راحت تر است.

استفاده و مراقبت از لنزهای رنگی نیز دقیقا مانند لنزهای طبی است. زیرا لنزهای رنگی هم مانند لنزهای طبی، وسیله پزشکی محسوب می شوند.

لنزهای رنگی مانند لنزهای طبی مستقیما با چشم شخص در ارتباط هستند، بنابراین باید بسیار با کیفیت باشند. لنزهای رنگی، طبی و رنگی طبی ارائه شده در سایت لنز مارکت دارای بهترین و بالاترین کیفیت ها هستند.

سایت لنز مارکت بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و مایع لنز و سایر محصولات بینایی در ایران است. خرید آنلاین از سایت فروشگاهی لنز مارکت که مانند یک ویترین پر زرق و برق است، مزایای بسیاری به دنبال دارد.

لنزهای رنگی ارائه شده در سایت لنز مارکت دارای متنوع ترین رنگ ها هستند و هر شخصی با هر رنگ چشم، رنگ مو و استایلی می تواند لنز رنگی متناسب با چهره خود را انتخاب کرده و از جذاب تر کردن ظاهر خود لذت ببرد.

منابع مقاله تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبی 

https://www.westoncontactlens.com/what-you-need-to-know-about-colored-contact-lenses

https://www.clearly.com.au/thelook/colored-contact-lenses

مشاهده محصولات با تفاوت جنس لنز رنگی و لنز طبی

لنز رنگی (بدون نمره) روزانه اَدور (ADORE)

قیمت اصلی 410/000 تومان بود.قیمت فعلی 350/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالیانه یونیک (UNIQUE)

قیمت اصلی 760/000 تومان بود.قیمت فعلی 750/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) روزانه یونیک (UNIQUE)

قیمت اصلی 410/000 تومان بود.قیمت فعلی 390/000 تومان است.

لنز رنگی زیباییِ سالیانه کُره ای ایفوریا (EUPHORIA)

قیمت اصلی 900/000 تومان بود.قیمت فعلی 850/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 1.00- تا 5.00-) جانسون اند جانسون روزانه (OASYS)

قیمت اصلی 152/000 تومان بود.قیمت فعلی 141/000 تومان است.

لنز رنگی زیباییِ روزانه دِسیو ایتالیا (Attitude2tone) (جفتی)

قیمت اصلی 600/000 تومان بود.قیمت فعلی 500/000 تومان است.

لنز رنگی زیباییِ روزانه دِسیو ایتالیا (Attitude3tone) (جفتی)

قیمت اصلی 600/000 تومان بود.قیمت فعلی 500/000 تومان است.

لنز رنگی خاص ماهانه دِسیو ایتالیا (SALTH&PEPPER)

قیمت اصلی 2/300/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/920/000 تومان است.

لنز رنگی زیباییِ فصلی دِسیو ایتالیا (Two_Shades_Grey)

قیمت اصلی 2/300/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/920/000 تومان است.

لنز رنگی زیباییِ فصلی دِسیو ایتالیا (Sensual_Beauty)

قیمت اصلی 2/300/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/920/000 تومان است.

لنز رنگی زیباییِ فصلی دِسیو ایتالیا (COFFEE)

قیمت اصلی 2/300/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/920/000 تومان است.

لنز رنگی زیباییِ فصلی دِسیو ایتالیا (Attitude2tone)

قیمت اصلی 2/300/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/920/000 تومان است.

لنز رنگی زیباییِ فصلی دِسیو ایتالیا (Attitude3tone)

قیمت اصلی 2/300/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/920/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 20.00-) فصلی کِریستال کلیر (CRYSTAL CLEAR)

قیمت اصلی 489/000 تومان بود.قیمت فعلی 317/900 تومان است.

لنز پانسمان (بدون نمره و رنگ) فصلی اولترا بوش اندلومب (ULTRA)

قیمت اصلی 450/000 تومان بود.قیمت فعلی 395/000 تومان است.

لنز توریک (آستیگمات دار) سالیانه کلیر ویژن (CLEAR VISION)

قیمت اصلی 1/250/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/165/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) روزانه دهب سری پِلاتینیوم ( DAHAB PLATINUOM )

قیمت اصلی 400/000 تومان بود.قیمت فعلی 349/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالیانه دَهَب سِری نَچرال (DAHAB NATURAL)

قیمت اصلی 1/360/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/300/000 تومان است.

لنز رنگی خاص عربی (بدون نمره) سالانه لارین (LAREEN)

قیمت اصلی 1/050/000 تومان بود.قیمت فعلی 760/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالانه لابِلا سریِ پِرِمیوم (La’Bella Premium)

قیمت اصلی 1/100/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/070/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) فصلی لابِلا سریِ پِرِمیوم (La’Bella Premium)

قیمت اصلی 850/000 تومان بود.قیمت فعلی 830/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات مثبت) فصلی جانسون اند جانسون (JOHNSON)

قیمت اصلی 410/000 تومان بود.قیمت فعلی 399/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.50- تا 10.00-) رینبو سالانه (Rainbow)

قیمت اصلی 685/000 تومان بود.قیمت فعلی 550/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 10.00-) زیروسِوِن سالانه (ZEROSEVEN)

قیمت اصلی 785/000 تومان بود.قیمت فعلی 650/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.50- تا 10.00-) فصلی ایراپتیکس هیدروگلاید (HydraGlyde)

قیمت اصلی 650/000 تومان بود.قیمت فعلی 580/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) روزانه دهب سری نچرال (DAHAB NATURAL)

قیمت اصلی 381/000 تومان بود.قیمت فعلی 349/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالانه لابِلا سریِ رئال (La’Bella Real)

قیمت اصلی 1/100/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/080/000 تومان است.

لنز رنگی ( بدون نمره ) سالانه فرشلیدی (FRESHLADY)

قیمت اصلی 590/000 تومان بود.قیمت فعلی 495/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالانه الگانس (ELEGANCE)

قیمت اصلی 610/000 تومان بود.قیمت فعلی 550/000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *