[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]مانند افراد در هر سنی، لنزها خطراتی نیز ممکن است برای دختران نوجوان داشته باشد. با مراقبت مناسب می توان این خطرات را کاهش داد.مواردی وجود دارد که عینک ترجیح داده می شود اما لنز یک انتخاب مطمئن است و ممکن است برای برخی از دختران نوجوان بهتر باشد.ما در این مقاله می خواهیم به 10 خطر لنز برای دختران نوجوان، اشاره کنیم.

والدین اغلب، لنزها را گزینه ایی مناسب برای دختران نوجوان نمی دانند اما لنزها می توانند مزایای زیادی نسبت به عینک ها داشته باشند. تا زمانی که بزرگسالان مطمئن شوند می توانند از لنزها به روش صحیح استفاده کنند، استفاده از لنزها برای آن ها بی خطر است.

 

 

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

مزایای لنزها برای دختران نوجوان:

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گویند که دختران نوجوان می توانند با خیال راحت از لنزهای چشمی استفاده کنند تا زمانی که بزرگسالان به آن ها در مورد چگونگی استفاده بهتر و مراقبت از آن ها، آموزش دهند. والدین باید آمادگی، بلوغ و بهداشت فرزند خود را هنگام انتخاب لنز، در نظر بگیرند.

از جمله مزایای لنزها برای دختران نوجوان، شامل موارد زیر است:

  • مطالعات نشان می دهد که لنزهای چشمی در مقایسه با استفاده از عینک ممکن است به کند شدن پیشرفت نزدیک بینی در دختران نوجوان کمک کند.
  • دختران نوجوان می توانند با مسئولیت پذیری، از لنزهای چشمی خود مراقبت کرده و از عفونت جلوگیری کنند. با این حال، یک مطالعه نشان داده است برخی از کودکان 8 تا 11 ساله به اندازه کافی می توانند مسئول مراقبت از لنزهای خود باشند.
  • نوجوانان کمتر در معرض خشکی چشم هستند که اغلب در بزرگسالانی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند، ایجاد می شود.
  • استفاده از لنزهای چشمی برای دختران نوجوانی که ورزش می کنند، انتخاب خوبی است. عینک در هنگام ورزش، می تواند بلغزد و به طور بالقوه باعث آسیب شود اما لنزها، ثابت هستند و دچار مه گرفتگی نمی شوند.

دختران نوجوان حتی ممکن است بیشتر از بزرگسالان از دستورالعمل ها پیروی کنند و خطر ابتلا به عفونت های جدی را کاهش دهند. همچنین آن ها ممکن است به دلیل مشکلات ظاهری، انگیزه داشته باشند که از لنزها به درستی استفاده کنند. اغلب اوقات، ممکن است دختران نوجوان نسبت به استفاده از عینک، احساس خوبی نداشته باشند و استفاده از لنز ممکن است باعث شود که آن ها احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.

10 خطر لنز برای دختران نوجوان

 

10 خطر لنز برای دختران نوجوان:

 

کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هنگام استفاده از لنزها، در صورت رعایت نکردن دستورالعمل ها، خطر عفونت برابر دارند. 10 خطر احتمالی لنز برای دختران نوجوان، عبارتند از:

  1. عفونت های قرنیه مانند کراتیت: این عفونت ها، قسمت های روشن چشم را که دارای رنگ هستند، تحت تاثیر قرار می دهد.
  2. عکس العمل های آلرژیک
  3. خراش قرنیه یا خط افتادن در قرنیه
  4. تحریک قرنیه که ممکن است نشان دهنده عفونت قرنیه باشد.
  5. ورم ملتحمه
  6. قرمزی چشم
  7. تحریک رگ های خونی که می تواند باعث خونریزی چشم در قرنیه شوند.
  8. حساسیت به نور
  9. تاری دید ناگهانی
  10. آبریزش چشم

موارد احتیاط لنزها:

مراحل زیادی وجود دارند که باید هنگام استفاده از لنزهای چشمی، دنبال کنید. برخی از این موارد احتیاطی شامل موارد زیر است:

  • همیشه هنگام دست زدن به لنزها، دست های خود را بشویید.
  • با لنزهای چشمی به خواب نروید، مگر اینکه پزشک این مورد را تجویز کرده باشد.
  • هنگام تمیز کردن لنزهای خود از محلول ضد عفونی کننده لنزها استفاده کنید. به هیچ وجه از بزاق یا آب دهان استفاده نکنید
  • طبق دستور پزشک لنزهای چشمی خود را تغییر داده و تعویض کنید.
  • فقط از محلول ضد عفونی کننده که پزشک توصیه کرده، استفاده کنید.
  • هر سال به چشم پزشک مراجعه کرده و چشمان خود را چک کنید.
  • در مورد هر گونه تردید در استفاده از لنزها یا نحوه مراقبت از آن ها با پزشک خود صحبت کنید.
  • در صورت احساس قرمزی، تحریک، آبریزش چشم یا ناراحتی های دیگر، لنزها را از چشم خود، خارج کنید.
  • همیشه در صورت نیاز به استفاده از لنزها، یک عینک با نسخه جدید به همراه داشته باشید.

انتخاب لنز برای دختران نوجوان:

مطالعات متعدد نشان می دهد که استفاده از لنزها می تواند برای دختران نوجوان ایمن باشد به شرط آنکه راهنمایی ها را دنبال کنند.

وقتی فرزند خود را نزد پزشک می برید، به علاقه او به استفاده از لنز به جای عینک، اشاره کنید. پزشک چشم فرزند شما، می تواند تشخیص دهد که آیا لنزها گزینه مناسبی برای او هستند یا خیر. اگر بهداشت یک مسئله است، می توانید در مورد لنزهای یکبار مصرف یا روزانه با چشم پزشک، صحبت کنید.

لنزها همچنین ممکن است برای نوجوانانی مناسب باشد که مرتبا عینک خود را گم می کنند یا می شکنند و به وسیله لنزها، می توانند از فضای باز لذت ببرند.

انواع لنز

انواع لنزهای چشمی:

اگر لنزهای چشمی را انتخاب می کنید، انواع مختلفی برای انتخاب دارید، از جمله:

لنزهای چشمی نرم:

بیشتر افرادی که از لنزها استفاده می کنند، لنزهای نرم را انتخاب می کنند. این لنزها محبوب هستند زیرا فرد بلافاصله می تواند با آن ها سازگار شود. حتی افرادی که چشم های حساس دارند، معمولا می توانند از لنزهای نرم استفاده کنند. لنزهای چشمی نرم، نزدیک بینی و دور بینی را اصلاح می کنند. لنزهای نرم ویژه ایی هستند که لنزهای توریک نامیده می شوند، این لنزها می توانند آستیگماتیسم را نیز اصلاح کنند.

لنزهای چشمی نفوذپذیر به گاز:

یک گزینه جایگزین برای لنزهای نرم، لنزهای چشمی نفوذپذیر به گاز است، به این لنزها، GP یا RGP نیز گفته می شود. این لنزها از انواع مواد پلاستیکی سفت و سخت، نفوذپذیر به اکسیژن ساخته شده است. لنزهای GP مدرن جایگزین لنزهای چشمی سخت قدیمی شده اند که اجازه نمی دادند اکسیژن به چشم برسد. گاهی اوقات افراد از لنزهای نفوذپذیر به گاز دوری می کنند زیرا در مقایسه با لنزهای نرم مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به آن ها عادت کنند، همچنین هزینه لنزهای GP بیشتر است. اما لنزهای RGP دارای مزایای بسیار خوبی نیز هستند. این لنزها معمولا دید واضح تری نسبت به لنزهای نرم فراهم می کنند و از دوام بالاتری نیز برخوردار هستند و در بعضی موارد نیز، استفاده از لنزهای RGP ممکن است به کنترل نزدیک بینی در کودکان کمک کند. علاوه بر این، لنزهای GP اغلب در طولانی مدت از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار هستند و ممکن است خطر عفونت های چشمی مربوط به لنز را کاهش دهند. لنزهای RGP می توانند بینایی، دور بینی و حتی مقادیر زیاد آستیگماتیسم را اصلاح کنند.

لنزهای چشمی هیبریدی:

لنزهای چشمی هیبریدی، مزایای لنزهای نرم و RGP را ارائه می دهند. قسمت مرکزی لنزهای هیبریدی از یک ماده GP ساخته شده است و دید واضحی را فراهم می کند. این قسمت مرکزی برای راحتی و سازگاری بیشتر توسط قسمتی از لنز نرم، احاطه شده است. گرچه قیمت لنزهای تماسی هیبریدی بیشتر از لنزهای نرم یا RGP است، اگر می خواهید واضح ترین دید ممکن را داشته باشید اما نمی توانید لنزهای معمولی RGP را تحمل کنید، یک راه حل عالی هستند. لنزهای چشمی هیبریدی می توانند نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم را اصلاح کنند.

لنزهای استفاده طولانی مدت:

لنزهای چشمی بر اساس مدت زمان استفاده و مدت نگهداری آن ها به دسته هایی تقسیم بندی می شوند: لنزهای روزانه، لنزهای استفاده طولانی مدت، لنزهای تعویضی برنامه ریزی شده و لنزهای چشمی یکبار مصرف. لنزهای RGP و هیبریدی در سبک های یکبار مصرف، موجود نیستند.

لنزهای چشمی ضد اشعه ماورابنفش:

برخی از لنزهای چشمی نرم از اشعه ماورا بنفش (UV) خورشید محافظت می کنند که با افزایش خطر آب مروارید و سایر مشکلات چشم مرتبط است. اما اگر این لنزها را انتخاب کردید، حتما هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از عینک آفتابی ضد اشعه UV نیز استفاده کنید. عینک آفتابی محافظت بهتری در برابر اشعه ماورا بنفش ایجاد می کند زیرا از کل چشم شما محافظت می کند.

لنزهای سفارشی:

انواع مختلفی از لنزهای چشمی سفارشی وجود دارد، از جمله لنزهایی با رنگ های مخصوص برای پوشاندن بی نظمی قرنیه یا جای زخم ناشی از آسیب دیدگی چشم یا بیماری های مادرزادی چشم.

سخن آخر:

دختران نوجوان حتی ممکن است بیشتر از بزرگسالان از دستورالعمل ها پیروی کنند و خطر ابتلا به عفونت های جدی را کاهش دهند. همچنین آن ها ممکن است به دلیل مشکلات ظاهری، انگیزه داشته باشند که از لنزها به درستی استفاده کنند.

کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هنگام استفاده از لنزها، در صورت رعایت نکردن دستورالعمل ها، خطر عفونت برابر دارند. 10 خطر احتمالی لنز برای دختران نوجوان، عبارتند از: عفونت های قرنیه مانند کراتیت، عکس العمل های آلرژیک، خراش قرنیه یا خط افتادن در قرنیه، تحریک قرنیه، ورم ملتحمه، قرمزی چشم، تحریک رگ های خونی، حساسیت به نور، تاری دید ناگهانی و آبریزش چشم.

مطالعات متعدد نشان می دهد که استفاده از لنزها می تواند برای دختران نوجوان ایمن باشد به شرط آنکه راهنمایی ها را دنبال کنند.

اگر لنزهای چشمی را انتخاب کنید، انواع مختلفی برای انتخاب دارید: لنزهای چشمی نرم، لنزهای چشمی نفوذپذیر به گاز، لنزهای چشمی هیبریدی، لنزهای استفاده طولانی مدت، لنزهای چشمی ضد اشعه ماورابنفش و لنزهای سفارشی.

یکی از مراکز معتبر برای خرید انواع لنزهای چشمی، لنز مارکت است.

لنز مارکت دارای پرداخت امن، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل ‌بودن کالا است. این فروشگاه اینترنتی موفق شده تا همگام با فروشگاه‌ های معتبر سراسر کشور، به بزرگ‌ ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی لنزهای تماسی ایران تبدیل شود.

منابع خطر لنز برای دختران نوجوان

https://www.nvisioncenters.com/childrens-eye-health/contacts/

https://www.allaboutvision.com/teens/contacts.htm[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *