استفاده و  خرید عینک مطالعه  یک راه مناسب برای درمان مشکلات چشمی هنگام مطالعه است.

ما در این مقاله می خواهیم راهنمای کاملی را هنگام  انتخاب و استفاده از عینک مطالعه برای شما بیان کنیم.

بهترین راهکار خرید عینک مطالعه چیست؟

خرید عینک مطالعه که در نسخه های بدون نسخه یا با نسخه پزشک موجود است، توانایی خواندن مطالب از نزدیک مانند کتاب یا صفحه رایانه را بهبود می بخشد.

دکتر بینایی سنجی آلاباما، دکتر ساموئل پیرس (Samuel Pierce)، رئیس سابق انجمن بینایی سنجی آمریکا، می گوید: خرید عینک مطالعه بدون نسخه که می توانید در داروخانه ها، فروشگاه های بزرگ و سایر خرده فروشی های عمومی خریداری کنید، برای استفاده کوتاه مدت طراحی شده اند و برای افرادی که قدرت یکسان در هر دو چشم دارند و آستیگماتیسم ندارند، مناسب است.

قدرت لنز خرید عینک مطالعه بدون نسخه، به طور معمول از 1+ تا 4+ است.

دکتر مینگ وانگ از مرکز لیزیک در نشویل می گوید،  خرید عینک مطالعه بدون نسخه برای افرادی که دید دور خوبی دارند، گزینه قابل قبولی است.

دکتر وانگ می گوید، اگر از خستگی چشم در هنگام مطالعه یا خستگی چشم با کامپیوتر رنج می برید، استفاده و خرید عینک مطالعه با نسخه،کار عاقلانه ایی است.

اگر قرار است از عینک های طبی برای مدت زمان طولانی استفاده شود، این عینک ها برای افرادی که آستیگماتیسم، نزدیک بینی، اختلالات جدی چشم یا قدرت تجویز نابرابر در هر چشم دارند، ایده آل است.

عینک مطالعه

خرید عینک مطالعه چه زمانی لازم است ؟

تقریبا هر فرد 40 ساله و بالاتر، در برخی از مواقع به خرید عینک مطالعه (یا نوع دیگری از تصحیح بینایی) احتیاج دارد.

خرید عینک مطالعه کمک می کند تا بینایی کاهش یافته مربوط به پیرچشمی، از دست دادن طبیعی تمرکز بر روی اشیا از نزدیک مانند کلمات کتاب یا پیام متنی در تلفن هوشمند، مربوط به سن، کم شود.

بین سنین 40 تا 65 سالگی، چشم اکثر افراد تغییری می کند که منجر به پیرچشمی می شود. عدسی چشم که به کمک عضله دایره ایی شکل منقبض و منبسط می شود، با گذشت زمان انعطاف پذیری و سفتی بیشتری پیدا می کند. این سخت شدن عدسی، تمرکز بر روی اجسام نزدیک را منع می کند، همین امر باعث ایجاد دید تار هنگام تلاش برای خواندن می شود.

دکتر میشل آندروئلی (Michelle Andreoli)، چشم پزشک ایلینوی و سخنگوی بالینی آکادمی چشم پزشکی آمریکا، می گوید اگر شما در هنگام خستگی و کم نور بودن اتاق در هنگام خواندن کلمات کوچک به مشکل برمی خورید، معمولا نیاز به عینک مطالعه دارید. در این هنگام متوجه می شوید که وقتی چیزی را کمی دورتر از صورت خود بگیرید، خواندن آن آسان تر است.

اگرچه این به نظر ترسناک می آید اما همه افراد در طول زندگی خود دچار درجاتی از پیرچشمی می شوند و یک مراجعه ساده به پزشک چشم برای معاینه چشم، می تواند این تشخیص را تایید کند. خوشبختانه، چندین روش آسان برای اصلاح دید هنگام مطالعه وجود دارد! رایج ترین راه حل، استفاده از یک عینک مطالعه است. بر طبق گزارش ها، 26.2 درصد از بزرگسالان آمریکایی 45 تا 54 ساله در حال حاضر از عینک مطالعه استفاده می کنند.

چگونه عینک مطالعه مناسب خود را انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب  و خرید عینک مطالعه، حتی از نوع بدون نسخه، به متخصص مراقبت از چشم، مراجعه کنید.

کارشناسان توصیه می کنند افراد سالانه معاینه چشم را انجام دهند تا مشکلاتی مانند آب سیاه، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را بررسی کنند، حتی اگر از عینک مطالعه استفاده می کنند.

برای کار با رایانه، اکثر افراد می توانند با عینک مطالعه دارای قدرت کم کم (1.25+ تا 1.5+) کنار بیایند. برای خواندن چیزهایی که نزدیکتر هستند، ممکن است نیاز به عینک های قوی تری باشد (2+ تا 2.5+). با افزایش سن، شماره عینک ها افزایش پیدا می کند.

پزشکان هشدار می دهند که سردرد، خستگی چشم و حتی حالت تهوع می تواند ناشی از قرار دادن عینک های مطالعه باشد که قدرت لنز مناسبی ندارند. آن ها توصیه می کنند پس از تعیین قدرت مناسب، بر روی عینک هایی با لنزهای با کیفیت بالا و قاب های محکم، تمرکز کنید.

ممکن است عینک های مطالعه با کیفیت پایین و ارزان تر ساخته شوند که می تواند باعث تحریف دید، تحریف رنگ و یا خیرگی شوند. این می تواند در تمرکز هنگام خواندن، مشکل ایجاد کند. ارزش آن را دارد که کمی بیشتر هزینه کنید تا کیفیت بصری بهتری داشته باشید.

از دیدگاه سبک، پیشنهاد می شود عینکی متناسب با فرم صورت خود، انتخاب کنید. شما ممکن است عینک های مطالعه کوچکتر و سنتی را ترجیح دهید، در حالی که شخص دیگری ممکن است عینک های با فریم های بزرگتر را انتخاب کند.

حتی ممکن است مجموعه ایی از عینک ها را نگهداری کنید، بنابراین می توانید هر زمان طبق حال و هوای خود، ظاهر خود را تغییر دهید. شما فقط باید یک جفت عینک مناسب برای صورت خود خریداری کنید.

روش های مختلفی برای تعیین قدرت عینک مطالعه وجود دارد، از جمله:

  • نسخه عینک فعلی: در معاینه چشم سالانه خود، از چشم پزشک خود بپرسید که به چه قدرت عینکی برای مطالعه، نیاز دارید.
  • نمودار دیوپتر قابل چاپ: این نمودار قابل چاپ می تواند به عنوان یک راهنما برای تعیین بهترین قدرت خواندن برای شما استفاده شود. اگر می توانید دو خط را به طور واضح ببینید، قدرت کمتری را انتخاب کنید. نمودار تا توان +3.25 بالا می رود، بنابراین اگر بینایی شما به قدرت بیشتری نیاز دارد، توصیه می شود برای یافتن قدرت خواندن خود به یک چشم پزشک مراجعه کنید.

افسانه های رایج در مورد عینک مطالعه:

یکی از افسانه های رایج در مورد عینک های مطالعه این است، استفاده از عینک مطالعه باعث ضعیف شدن چشمان شما می شود اما این درست نیست.

ممکن است شما مشکلات بینایی اساسی داشته باشید که با عینک مطالعه اصلاح نمی شود.

مفهومی وجود دارد که عینک مطالعه باعث می شود که فرد، پیر به نظر برسد اما این درست نیست به ویژه با توجه به اینکه بیش از 150 میلیون آمریکایی از عینک های اصلاح بینایی استفاده می کنند. عینک مطالعه ممکن است حتی فرد را باهوش تر نشان دهد.

نکاتی در رابطه با خرید و استفاده از عینک مطالعه:

در رابطه با خرید و استفاده از عینک های مطالعه، نکات زیر را در نظر بگیرید:

خوش ذوق باشید:

وقتی صحبت از عینک شما می شود، شما نمی توانید خیلی خوش ذوق باشید. برای خود یک جفت عینک تهیه کنید که از نظر عملکرد و ظاهر کاملا مناسب شما باشد. در اینجا نکات اصلی وجود دارد که باید هنگام انتخاب عینک مناسب مورد توجه قرار دهید:

قدرت:

عینک های طبی با قدرت تعیین شده توسط چشم پزشک ارائه می شوند.

قاب:

اندازه قاب عینک شما می تواند بر احساس عینک بر روی صورت شما تاثیر بگذارد. شما باید از راحتی قاب عینک بر صورت خود، اطمینان حاصل کنید. همچنین رنگ لنز عینک نیز مهم است. بسته به رنگ پوست، صورت و رنگ مو، ممکن است با برخی از قاب ها از دیگران بهتر به نظر برسید. به یاد داشته باشید، عینک شما بخشی از ظاهر شماست!

لنز عینک:

برای خواندن یا سایر فعالیت های از نزدیک، ممکن است بخواهید اندازه لنز کمتری داشته باشید تا به شما اجازه دهد از بالای فریم های خود نگاه کنید. اگر تمام روز از عینک استفاده می کنید، لنزهای عریض معمولا دارای شرط ایمن تری هستند.

از عینک آفتابی طبی استفاده کنید:

استفاده از عینک های اصلاحی نباید لذت شما را در زیر نور آفتاب به خطر بیندازد. یک عینک آفتابی سفارشی به این معنی است که می توانید عینک خود را بدون سایه زدن در دید خود عوض کنید.

عینک را روی سر خود قرار ندهید:

کشیدن عینک به سمت بالا و استفاده از آن روی سر می تواند وسوسه انگیز باشد اما سعی کنید از این کار خودداری کنید. حتی به مدت کوتاه نیز از این کار اجتناب کنید زیرا چربی های روی مو، می توانند روی عینک جمع شده و به آن آسیب برسانند.

عینک را با احتیاط حمل کنید:

یک نکته برای نگه داشتن عینک این است که همیشه آن را با دو دست بردارید. برداشتن عینک با یک دست یک روش سریع برای خم کردن یا حتی شکستن آن است.

عینک خود را روزانه شسته و تمیز کنید:

در صورت تمیز کردن لنزهای عینک، آن ها شفاف تر و ماندگارتر می شوند. برای شستن عینک ها از صابون ملایم و آب گرم استفاده کنید. سعی کنید از مالیدن عینک روی پیراهن یا پارچه های دیگر خودداری کنید زیرا خطر آسیب رساندن به پوشش لنز را دارد.

سخن آخر:

عینک مطالعه، توانایی خواندن مطالب از نزدیک مانند کتاب یا صفحه رایانه را بهبود می بخشد.

عینک مطالعه کمک می کند تا بینایی کاهش یافته مربوط به پیرچشمی، از دست دادن طبیعی تمرکز بر روی اشیا از نزدیک مانند کلمات کتاب یا پیام متنی در تلفن هوشمند، مربوط به سن، کم شود.

پزشکان هشدار می دهند که سردرد، خستگی چشم و حتی حالت تهوع می تواند ناشی از قرار دادن عینک های مطالعه باشد که قدرت لنز مناسبی ندارند. آن ها توصیه می کنند پس از تعیین قدرت مناسب، بر روی عینک هایی با لنزهای با کیفیت بالا و قاب های محکم، تمرکز کنید.

در رابطه با خرید و استفاده از عینک های مطالعه، نکات زیر را در نظر بگیرید: خوش ذوق باشید، از عینک آفتابی طبی استفاده کنید، عینک را روی سر خود قرار ندهید، عینک را با احتیاط حمل کنید و عینک خود را روزانه شسته و تمیز کنید.

منابع:

https://www.allaboutvision.com/reading-glasses/

https://www.readers.com/blog/buying-reading-glasses/

https://www.39dollarglasses.com/resources/tips-for-eyeglasses-wearersخرید عینک مطالعه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *