اگر به اصلاح بینایی نیاز دارید، ممکن است در مورد راه حل های طولانی مدت آن، کنجکاو باشید. این مسئله ممکن است به خصوص درصورتی که مایل نباشید هر روز از عینک و یا لنزهای چشمی استفاده کنید، صادق باشد. آیا برای چشم خود جراحی در نظر گرفته اید؟ عمل لیزیک چشم ممکن است در نگاه اول بهتر از لنز چشمی به به نظر برسد. اما دلایلی وجود دارد که باعث می شود لنز چشمی بهتر از عمل لیزیک باشد.

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]جراحی لیزیک چشم، یک فرایند اصلاح عیوب انکساری چشم است. هدف این جراحی این است که توانایی تمرکز چشم شما را بهبود ببخشد. اساسا این جراحی، عیب بینایی شما را اعم از دوربینی و یا آستیگماتیسم، اصلاح می کند.[/vc_column_text]

لنز رنگی (بدون نمره) روزانه اَدور (ADORE)

قیمت اصلی 410/000 تومان بود.قیمت فعلی 330/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) روزانه دهب سری پِلاتینیوم ( DAHAB PLATINUOM )

قیمت اصلی 400/000 تومان بود.قیمت فعلی 349/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) روزانه دهب سری نچرال (DAHAB NATURAL)

قیمت اصلی 381/000 تومان بود.قیمت فعلی 349/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) روزانه یونیک (UNIQUE)

قیمت اصلی 410/000 تومان بود.قیمت فعلی 390/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالانه لابِلا سریِ پِرِمیوم (La’Bella Premium)

قیمت اصلی 1/100/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/070/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالانه لابِلا سریِ رئال (La’Bella Real)

قیمت اصلی 1/100/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/080/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالیانه دَهَب سِری پلاتینیوم ( DAHAB PLATINUOM )

قیمت اصلی 1/360/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/300/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالیانه دَهَب سِری نَچرال (DAHAB NATURAL)

قیمت اصلی 1/360/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/300/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالیانه دَهَب گُلد (DAHAB GOLD)

قیمت اصلی 1/360/000 تومان بود.قیمت فعلی 1/300/000 تومان است.

لنز رنگی (بدون نمره) سالیانه یونیک (UNIQUE)

قیمت اصلی 760/000 تومان بود.قیمت فعلی 750/000 تومان است.
[vc_column_text text_larger=”no”]ما در این مقاله می خواهیم به دلایل چرایی اینکه لنز چشمی بهتر از عمل لیزیک است، بپردازیم.

در طول عمل لیزیک چه اتفاقی می افتد:

 

فرد قبل از روز جراحی تعیین شده، چندین نوع مشاوره چشم پزشکی دریافت خواهد کرد. چشم پزشک شما اندازه گیری های چشمی را انجام می دهد تا بفهمد چگونه می توان قرنیه شما را به بهترین شکل برای بهبود بینایی، تغییر شکل داد. اگر در حال حاضر از لنز چشمی استفاده می کنید، باید 2 تا 4 هفته قبل از مشاوره اولیه، استفاده از آن ها را متوقف کنید، زیرا لنزها می توانند شکل قرنیه شما را تغییر دهند، بنابراین استفاده از آن ها به طور مداوم، اندازه گیری دقیق قرنیه را دشوار می کند.

در طی جراحی عمل لیزیک، چشم پزشک یک فلپ کوچک از قرنیه شما را برش داده و لایه برداری می کند. سپس وی با استفاده از یک پرتوی لیزر به آرامی هر قرنیه را تغییر شکل می دهد تا نور را به درستی به شبکیه منعکس کند.

با استفاده از کمک، باید کل مدت جراحی، چشم خود را باز نگه دارید. چشم پزشک، چشم شما را بی حس می کند و برای باز نگه داشتن آن از یک سپکولوم استفاده می کند. باید به نور (نه لیزر) خیره شوید تا چشمان خود را متمرکز کرده و در حین کار لیزر آن ها را بی حرکت نگه دارید.

این کارها ممکن است ناراحت کننده باشد و در حین جراحی، بینایی شما تار شود. پس از عمل، پزشک از بخیه های فلپ قرنیه استفاده نمی کند. در عوض، شما یک محافظ چشم دریافت خواهید کرد تا از خوابیدن بر روی چشم ها، خارش چشم و فشار آوردن به آن ها جلوگیری کنید.

پس از جراحی و عمل لیزیک

شما پس از عمل جراحی لیزیک به شخصی احتیاج دارید که شما را به خانه برساند. همچنین باید چندین روز کار خود را تعطیل کنید. روند بهبودی حداقل 6 ماه طول می کشد، اما می توانید در آن دوره ذره ذره فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. فقط اطمینان حاصل کنید که از انجام فعالیت های سنگین در هفته اول خودداری کنید.

در کل، عمل جراحی لیزیک، یک عمل جراحی پیچیده است. FDA توصیه می کند که بعضی از افراد اکیدا از انجام عمل جراحی لیزیک اجتناب کنند.

عمل لیزیک چشمچرا لنز چشمی بهتر از عمل لیزیک است:

استفاده از عینک می تواند بسیار خطرناک باشد، مخصوصاً وقتی می خواهید ورزش کنید یا سایر فعالیت های بدنی را انجام دهید. بنابراین استفاده از لنزهای چشمی بهتر از استفاده از عینک است. اما شما باید مراقب لنزها و جایگزینی به موقع آن ها باشید.

ممکن است شما یک کاربر جدید استفاده از لنزهای چشمی و یا کسی باشید که سال هاست از آن ها استفاده می کند.

ممکن است هنگام استفاده از لنزهای چشمی دچار ناراحتی شوید و به عمل لیزیک فکر کنید.

دلایلی که لنز چشمی بهتر از عمل لیزیک است، عبارتنداز:

کاهش خطر ابتلا به عفونت :

جراحی لیزیک چشم می تواند عوارضی مانند عفونت چشم به همراه داشته باشد. افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند، می دانند که اگر از لنزهای چشمی خود به درستی استفاده کنند و بهداشت را رعایت کنند، خطر ابتلا به عفونت کم می شود.

اگر قصد انجام عمل لیزیک را دارید، مطمئن شوید که پس از آن، همه توصیه های مراقبت از خود را دنبال می کنید. این امر احتمال این نوع عارضه را کاهش می دهد. اگرچه رعایت همه دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا از عفونت چشم جلوگیری کنید، اما از بین بردن خطر به طور کامل غیرممکن است.

ارزان تر بودن :

عمل لیزیک گرانتر از عینک یا لنزهای چشمی است. شما می توانید لنزهای چشمی زیادی را در طی سالیان متمادی خریداری کنید و هزینه ایی که برای آن می کنید حتی به کل هزینه جراحی چشم نیز نزدیک نمی شود. معمولا هزینه یک عمل لیزیک باکیفیت بسیار بالا است.

بعد از جراحی لیزیک چشم، ممکن است دید کاملی نداشته باشید. بعضی از افرادی که تحت عمل جراحی لیزیک چشم قرار گرفته اند، در سنین بالاتر اغلب برای خواندن هنوز به عینک نیاز دارند. پاسخ قرنیه شما به انرژی لیزر، نتایج نهایی را که پس از لیزیک دریافت می کنید، تعیین می کند.

دید درخشنده :

دید درخشنده دلیل دیگری است که باعث می شود لنزهای چشمی جایگزین بهتری برای لیزیک باشند. بعد از جراحی لیزیک، افراد ممکن است اثر هاله یا درخشندگی در بینایی خود ببینند. اثر هاله یا درخشندگی ممکن است در چند هفته و ماه اول از بین برود اما ممکن است به طور کامل از بین نرود.

اگر بیمار در اطراف چراغ های جلو و خیابان، نور خیره کننده یا هاله ببیند، دید در شب می تواند مشکل ساز شود. رانندگان خود را قادر به تشخیص بین اتومبیل ها نمی دانند و آن ها را نسبت به جاده، عابران پیاده و هر گونه مانع در مسیر خود نابینا می کند. رانندگی با تاری دید مشکل بزرگی برای افراد بعد از عمل لیزیک است.

عدم سردرد :

بعضی از بیماران بعد از عمل لیزیک، سردردهای روزانه را گزارش می کنند. اغلب این سردردها، حتی ماه ها پس از جراحی، از بین نمی روند. این گرفتاری، تمرکز یا لذت بردن از فعالیت ها را دشوار می کند.

سردرد ممکن است به دلیل علائم رایج دیگر پس از جراحی ایجاد شود. این علائم شامل حساسیت به نور و خشکی شدید چشم است. همچنین ممکن است تمرکز چشمان شما بیشتر طول بکشد که باعث فشار بیشتر آن ها می شود. این همان چیزی است که منجر به سردرد و چشم درد می شود.

استفاده از لنز چشمی پس از عمل لیزیک برای بهبود بینایی:

اگر نتایج لیزیک یا سایر جراحی های انکساری شما غیر قابل قبول بوده و خصوصا این ‌که امکان پیگیری جراحی یا تقویت آن وجود نداشته باشد، ممکن است جهت بهبود دید خود به لنزهای سفارشی نفوذپذیر به گاز (GP) یا لنزهای تماسی هیبریدی نیاز داشته باشید.

تجویز لنزهای چشمی برای چشم‌ هایی که لیزیک شده اند یا تحت جراحی انکساری لیزری بوده اند به دلیل تغییر شکل قرنیه می ‌تواند بیشتر از یک چالش باشد.

توپوگرافر قرنیه یک ابزار کامپیوتری ویژه است که می ‌تواند بعد از عمل لیزیک جهت دستیابی به اندازه مناسب قرنیه و اصلاح دید، یک اندازه‌گیری دقیق و نقطه به نقطه از سطح قرنیه را انجام دهد.

گذاشتن لنزهای چشمی بعد از جراحی انکساری عموما بسیار وقت گیر هستند و هزینه آن‌ ها بیشتر از گذاشتن لنزهای چشمی معمولی است.

گذاشتن لنز GP در چشمی که تحت جراحی انکساری بوده، همانند گذاشتن لنز در چشم افرادی که قرنیه آن ‌ها به دلیل ناهنجاری کراتوکونوس یا پیوند قرنیه شکل نامنظمی یافته مستلزم مهارت خاص است. برای دستیابی به سازگاری مناسب، راحتی و صحت بینایی ممکن است به چندین اصلاح لنز نیاز باشد.

سطح نرم و سخت این لنزها می‌تواند عیوب بینایی را اصلاح کند که با عینک و لنزهای نرم قابل برطرف شدن نیستند. بنابراین اگر به دنبال دید واضح هستید باید گفت که لنزهای نفوذپذیر به گاز یا هیبریدی بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

عمل لیزیک 1سخن آخر:

استفاده از لنز چشمی و همچنین انجام عمل لیزیک دو روش موثر برای اصلاح بینایی هستند. لیزیک و لنزهای چشمی شما را از به کارگیری عینک بی نیاز می کنند و مثلا می توانید بدون اینکه فشار عینک را روی صورت خود احساس کرده، دراز بکشید، کتاب بخوانید و یا تلویزیون تماشا کنید.

هر دوی این روش ها دارای مزایایی هستند، اما لنزهای چشمی برتری هایی نسبت به عمل لیزیک چشم دارند.

لنزهای چشمی یک روش ایمن و موثر برای اصلاح بینایی هستند. برتری های استفاده از لنزهای چشمی نسبت به عمل لیزیک عبارتنداز: عمل لیزیک گاهی اوقات موجب عفونت چشم می شود، عمل لیزیک گرانتر از لنزهای چشمی است، ممکن است افراد بعد از عمل لیزیک بینایی کاملی نداشته باشند، بعد از جراحی لیزیک، افراد ممکن است اثر هاله یا درخشندگی در بینایی خود ببینند، بعضی از بیماران بعد از عمل لیزیک، سردردهای روزانه را گزارش می دهند و …

اگر قبلاً عمل لیزیک چشم انجام داده اید، هنوز هم خیلی دیر نیست. حتی اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید، باز هم می توانید نوع لنز چشمی مناسب خود را پیدا کنید تا بینایی شما راحت تر و واضح تر شود.

لنزهای چشمی نفوذپذیر هیبریدی و گازی برای بعد از عمل لیزیک مفید هستند. زیرا هر دو به مشکلات بعد از عمل لیزیک چشم مانند آستیگماتیسم نامنظم کمک می کنند.

همانطور که اشاره کردیم، لنزهای چشمی برتری های زیادی نسبت به عمل لیزیک دارند، لنزهای چشمی باید از یک مکان معتبر خریداری شوند، سایت لنز مارکت برترین و بزرگترین سایت فروش لنز، مایع لنز و محصولات جانبی بینایی در ایران است.

انواع و اقسام برندهای لنز چشمی رنگی مانند لنز رنگی طوسی ، لنز رنگی طوسی عسلی و لنز رنگی آبی و … را می توانید با کیفیت های فوق العاده و قیمت های بسیار مقرون به صرفه در سایت لنز مارکت پیدا کنید.

 

منابع:

 

https://www.lenspure.com/articles/lasik-vs-contacts[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *