در این مقاله که با بررسی های دقیق کارشناسان لنز مارکت تهیه شده است، قصد داریم در ارتباط با رنگ لنز ها صحبت کنیم و در حقیقت به این سوال جواب دهیم که لنز چه رنگی بخریم؟ به عبارتی ما می خواهیم بدانیم‌ چه رنگ لنزی برای چشم های ما مناسب می باشد و با چه مولفه های لازم است تا یک لنز رنگی را انتخاب کرد.

توجه داشته باشید که شما می توانید به راحتی با مراجعه به وب سایت لنز مارکت جهت خرید لنز رنگی در انواع گوناگون و برند های مختلف اقدام نمایید. برند لنز مارکت با ارائه لنز های تماسی با کیفیت، بهترین شرایط را در اختیار شما قرار خواهد داد. خرید اینترنتی لنز های رنگی از لنز مارکت برای شما مزایای زیادی به همراه خواهد آورد.

لنز های رنگی را هم می توانید با اهداف زیبایی و هم می توانید به هدف بهبود شرایط و مشکلان چشم‌های خود مورد استفاده قرار دهید. لنز های تماسی رنگی به شما این امکان را می دهند که ظاهری ظریف و جسورانه داشته باشید و رنگ چشم خود را تغییر دهید. گاهی اوقات نیز با انتخاب برخی از رنگ لنز ها می تواتید طراحی دیوانه کننده ای برای مراسمات خاص مانند هالوین داشته باشبد.

انواع لنز های رنگی

برای این که بتوانیم انتخاب مناسبی در زمینه لنز های تماسی رنگی داشته باشیم و به سوال اصلی خود جواب دهیم که لنز چه رنگی بخریم؟ لازم است تا در ارتباط با انواع لنز های رنگی اطلاعات مناسبی داشته باشیم.

بیشتر لنز های تماسی رنگی به هدف تقلید از ظاهر طبیعی قسمت رنگی چشم به نام عنبیه طراحی شده اند. از آن جا که این ناحیه از اشکال و خطوط رنگی تشکیل شده است، برخی از لنز های تماسی رنگی دارای یک سری نقاط ریز رنگی و خطوط و شکل های با شعاع های رنگی هستند تا به لنز ها کمگ کنند طبیعی تر به نظر برسند. مرکز لنز، یعنی قسمتی که بر روی ناحیه دید شما قرار دارد مشخص و واضح است، بنابراین می تواتید به راحتی ببینید.

دسته بندی لنزها از نظر رنگ

لنز های رنگی در سه نوع خاص وحود دارند.‌ گروه اول از لنز های رنگی را با نام رنگ قابل مشاهده می شناسند. خاصیت این گروه از لنز ها این است که معمولا یک رنگ آبی روشن یا سبز به لنز اضافه شده است که صرفا به منظور کمک به بهتر دیده شدن آن در حین قرار دادن در چشم می کند. و یا زمانی که لنز های تماسی از چشم بیرون می افتند یا از دستان شما لیز می خورند، با وجود این رنگ ها می توان به راحتی آن ها را یافت.

این رنگ ها بسیار ضعیف هستند و تاثیری بر رنگ‌چشم شما ندارند. ‌گروه دوم که با نام رنگ های تقویت شده شناخته می شوند، رنگ های محکم و شفافی هستند که کمی تیره تر از گروه قبلی می باشد. همان طور که از نام آن پیداست، لنز های تماسی موجود در این گروه، به منظور تقویت رنگ طبیعی چشم شما استفاده می شوند. لنز های تماسی رنگی با این رنگ ها معمولا برای افرادی که چشم هایی با رنگ روشن دارند، بهتر است و باعث ایجاد جسارت و زیبایی بسیاری در چشم افراد خواهد شد.

گروه سوم رنگ های مات هستند که می توانند رنگ چشم شما را به طور کامل تغییر دهند. اگر چشم های تیره ای دارید، برای تغییر رنگ‌ چشم های خود به این نوع از لنز های تماسی نیاز پیدا می کنید. لنز های تماسی موجود در این گروه لنز ها، در رنگ های مختلفی همچون فندقی، سبز، آبی، بنفش، آمیتیست، قهوه ای و خاکستری به چشم می خورند‌. شما تمام این مدل لنز های تماسی رنگی را می توانید از وب سایت لنز مارکت تهیه نمایید.‌

انتخاب بهترین رنگ لنز های تماسی

در بخش قبلی مقاله ما با توضیح دقیقی از انواع لنز های رنگی مواجه شدیم.‌ در حقیقت در بخش قبل ما انواع لنز های رنگی را به هدف آشنایی با هر نوع از آن ها برای شما بیان نمودیم. اما بحث ما در این بخش از مقاله متفاوت خواهد بود و نکات عمیقی را در زمینه انتخاب بهترین رنگ لنز ها برای شما بیان خواهیم کرد.

رنگ لنز های تماسی برای این که به بهترین نحو انتخاب شود و شما بتوانید آن را از طریق وب سایت لنز مارکت تهیه نمایید، به مولفه های بسیار زیادی بستگی دارد. به طور مثال از انواع مولفه های تاثیر گذار در زمینه انتخاب رنگ لنز های تماسی می توان به رنگ مو و تن پوست شما اشاره نمود. اما در نهایت تمام این ها بستگی به ظاهری دارد که شما می خواهید به آن دست پیدا کنید.

آیا تمایل دارید چهره ای لطیف و طبیعی داشته باشید؟! و یا دوست دارید چهره ای نمایشی و جسورانه را برای دیگران از خود به معرض نمایش بگذارید؟! در ادامه ببینیم شرایط برای رنگ‌ چشم های مختلف چگونه خواهد بود؟!

لنز های تماسی رنگی مناسب برای چشم های روشن

در این بخش از زیر مجموعه انتخاب رنگ لنز مناسب برای پاسخ به این سوال که لنز چه رنگی بخریم؟ قصد داریم در ارتباط با لنز های رنگی مناسب برای چشم های روشن صحبت کنیم. شما می توانید این رنگ لنز های مخصوص را از وب سایت لنز مارکت به صورت آنلاین به راحتی خریداری نموده و محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

در این حالت اگر می خواهید ظاهر خود را تغییر دهید، به طرز ظریف تری انتخابی خاص دارید که یک رنگ تقویتی را انتخاب نمایید که تنها لبه های عنبیه را مشخص می کند و رنگ طبیعی چشمان شما را عمقی ویژه می بخشد. اما اگر تمایل دارید با یک رنگ چشم ویژه و در حالی که هنوز طبیعی به نظر می رسبد، چشم ها و ظاهر خود را آزمایش کنید، می توانید لنز های تماسی به رنگ خاکستری یا سبز را برای خود با رنگ‌چشم های آبی انتخاب کرده باشبد.

اما اگر جزو افرادی هستید که چهره ای جالب با تناژ قرمز پوستی دارند و چشمانشان بسیار روشن است، ممکن است یک رنگ لنز تماسی با تناژ گرم مانند قهوه ای روشن برای خود انتخاب نمایید.‌

لنز چه رنگی بخریم

لنز های تماسی رنگی مناسب برای چشم های تیره

در بخش قبلی در ارتباط با لنز های تماسی مناسب برای چشم های روشن صحبت کردیم.‌ اما در این قسمت هدف ما بررسی رنگ لنز های مناسب برای چشم های تیره است تا بدانیم لنز چه رنگی بخریم؟ تا در چشمان تیره جذابیت بیشتری داشته باشد . توجه داشته باشید که شما می توانید به راحتی با مراجعه به وب سایت لنز مارکت، لذت خریدی امن را تجربه نمایید و بهترین خرید ها را در زمینه لنز ها و محصولات جانبی آن داشته باشید. علاوه بر آن از مزایای خرید اینترنتی نیز بهره ببرید. حال به اصل موضوع بپردازیم.‌

دقت داشته باشید که اگر چشم های تیره ای دارید، رنگ های مات بهترین گزینه برای انتخاب هستند. برای تغییر طبیعی بهترین کار این است که یک عدسی قهوه ای سبک تر یا فندقی رنگ را برای خود انتخاب نمایید.‌ اما دقت کنید که اگر واقعا تمایل دارید در جمع متفاوت و خاص به نظر برسید، لنز های تماسی با رنگ های واضح و مشخص مانند لنز های تماسی به رنگ های آبی، سبز یا بنفش را انتخاب نمایید. اگر پوست شما تیره است لنز های با رنگ روشن می توانند جلوه ای از ظاهری جذاب و حدید را برای شما فراهم آورد.

لنز چه رنگی بخریم

چه لنز های تماسی رنگی برای شما مناسب می باشد؟

ما در قسمت قبلی مقاله “لنز چه رنگی بخریم؟”به بررسی رنگ های مختلف لنز های تماسی و ارتباط آن ها با رنگ چشم پرداختیم. البته به این نکته هم اشاره داریم که لنز تماسی رنگی را با بهترین برند و زیبا ترین رنگ می توانیم در سایت لنز مارکت مشاهده نموده و خریداری کنید. دقت کنید که لنز های تماسی رنگی انواع گوناگونی دارند.

یک گروه از لنز های تماسی رنگی را با نام لنز های سفارشی می شناسند. این گروه از لنز ها جذاب و شخصی شده می باشند. برخی از تولید کنندگان لنز های تماسی در ایجاد رنگ های سفارشی هم برای لنز های نسخه ای و هم برای لنز های بدون نسخه تخصص دارند.

رنگ های سفارشی از رنگ های متنوعی در تراکم مختلف ایجاد می شوند. رنگ ها به طور معمول نیمه شفاف هستند و ظاهری طبیعی به وجود می آورند. آن ها حتی می توانند یک نقص مادرزادی یا آسیب دیدگی چشم را استتار کرده و شبیه به یک مردمک سالم باشد. رنگ های سفارشی تنها برای زیبایی نیستند. رنگ های سفارشی به منظور افزایش عملکرد بینایی در بین ورزشکاران حرفه ای به طور فزاینده ای محبوب هستند.

این مدل لنز ها مزایای بسیار زیادی دارند. از مزایای اصلی لنزهای تماسی “رنگ ورزشی” می توان به کاهش تابش نور ، افزایش حساسیت به کنتراست و افزایش عمق آن اشاره کرد. به عنوان مثال یک لنز تماسی با رنگ سبز می تواند یک بازیکن تنیس را قادر کند تا توپ را به وضوح در زمین مشاهده کند. توجه داشته باشید که در حال حاضر همچنین لنز های تماسی وجود دارد که دارای رنگی فوتوکرومیک هستند که به طور خودکار در شرایط مختلف روشنایی تنظیم می شوند. توجه داشته باشید که این مدل لنز ها برای تغییر رنگ چشمان شما طراحی نشده اند.

لنز های رنگی برای موارد خاص

در این بخش از مقاله به معرفی لنز های رنگی با شرایط ويژه می پردازیم. این لنز های رنگی خاص با شکل ها، طرح ها و رنگ ها خاصی ازائه می شوند. معمولا از این لنز های رنگی برای هالوین یا مراسم خاص استفاده می شود. این لنز ها معروف به لنز های چشم گربه ای هستند. و یا رنگ های خاصی دارند.

به طور مثال لنز های رنگی سفید، زرد، قرمز، سیاه، صورتی و … . این لنز ها به هیچ عنوان توسط چشم پزشکان تایید نمی شوند زیرا بسیاری از مواد مورد استفاده در ساخت آن ها بسیار قدیمی است. بنابراین پوشیدن لنز های هالووین خصوصا لنز های ارزان قیمت به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث عفونت چشم شود. شما می توانید انواع لنز های رنگی را در وب سایت لنز مارکت با بالا ترین کیفیت خریداری نمایید.

لنز چه رنگی بخریم

شرایط مراقبت و نگهداری از لنز های تماسی رنگی

دقت داشته باشید که لنز های تماسی رنگی به دلیل حساسیت بالایی که دارند، باید مورد مراقبت افراد قرار داشته باشند. پس بهترین کار این است که از لنز های تماسی رنگی خود به درستی مراقبت کنید.

لنز های تماسی رنگی ، مانند لنز های تماسی طبی و پزشکی ، باید به درستی تمیز ، ضد عفونی شده و در محصولات مراقبت از لنز مناسب نگهداری شوند تا از آلودگی آن ها جلوگیری شود. توجه داشته باشید که تعویض لنزهای خود را مطابق دستورالعمل های متخصص مراقبت از چشم فراموش نکنید. اگر چشمانتان تحریک شده است ، لنز های تماسی رنگی خود را نپوشید. درد چشم ، تحریک یا قرمزی چشم ممکن است علامت عفونت چشم مربوط به لنز های تماسی یا مشکل جدی دیگر باشد.  شما می توانید برای خرید تمام ابزار مربوط به لنز های تماسی از طریق وب سایت لنز مارکت اقدام نمایید.

آیا لنز های تماسی رنگی ایمن هستند؟

برای افراد زیادی این سوال پیش آمده است که لنز های تماسی ایمن هستند یا نه؟! در پاسخ به این سوال باید گفت که بله. لنز های تماسی رنگی ایمن هستند. البته این امنیت تا زمانی است که لنز های شما ا به درستی تجویز ، استفاده و مراقبت شوند.

ضروری است که برای معاینه مناسب و اساسی لنز های تماسی به پزشک چشم مراجعه کنید. این امر باعث می شود که لنز های تماسی رنگی شما ایمن و راحت باشد و از نظر چشم طبیعی به نظر برسد. درست مانند لنز های تماسی معمولی ، اگر از دستورالعمل پزشک چشم خود پیروی کنید ، به خصوص در مورد این که چه مدت باید لنز های تماسی خود را بپوشید و چه زمانی باید مخاطبین خود را جایگزین کنید ، مخاطبین رنگی برای چشم شما بد نیست. اگر فقط می خواهید رنگ چشم های خود را تغییر دهید، لنز های تماسی روزانه یک بار مصرف گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

حالا جواب سوال ” لنز چه رنگی بخریم؟ ” را دریافتید و به  راحتی می توانید برای خرید لنز دلخواه خود تصمیم بگیرید. توجه داشته باشید که وب سایت لنز مارکت یکی از معتبر ترین وب سایت های خرید و فروش لنز و لوازم جانبی است.


منابع:

https://www.feelgoodcontacts.com/eye-care-hub/what-are-the-best-coloured-contact-lenses-2019

https://www.clearly.com.au/thelook/colored-contact-lenses/

https://www.allaboutvision.com/color-contact-lenses/

https://eyecandys.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *