بهترین مارک لنز طبی دائمی کدام است ؟


لنزها یکی از امکانات جدید و جدانشدنی بشر هستند که بعد از عینک پر طرفدارترین وسایل و ابزارها پزشکی برای چشم هستند. البته لنزها انواع مختلفی دارند که در این میان لنزهای رنگی که تنها جنبه زیبایی دارد و طبی نیست نیز در میان جوانان بخصوص خانم ها رایج است. در این مقابه در مورد لنز طبی دائمی می خوانیم.

در میان انواع لنزهایی که در بازار و تحت عنوان برندهای مختلف وجود دارد لنز طبی دائمی از محبوبیت خوبی برخوردار هستند.

علت محبوبیت این لنزها هم کاملا مشخص است و دلیل آن هم دائمی بودن آن است که نیازی به تغییر ندارد. در این مقاله برای شما دوستان و همراهان همیشگی خود در مورد لنز طبی دائمی و تمامی مواردی که در مورد لنز طبی دائمی نیاز است بدانید سخن می گوییم.

لنز طبی دائمی به دو نوع نرم و سخت تقسیم می شود

لنزهای تماسی نرم، شامل: لنزهای طبی ، لنزهای رنگی ، لنزهای طبی رنگی و لنز پانسمانی می باشد که توضیحات آن در ذیل ارایه میگردد :
لنز طبی: برای افرادی که دچار دوربینی، پیر چشمی و یا آستیگماتیسم هستند کاربرد دارد ؛ مانند نمونه لنزهای که همراه قیمت برای شما نمایش داده شده اند .

لنز طبی دائمی

لنز رنگی: لنزهایی که برای زیبایی چشمان استفاده می شوند و دارای رنگ های متنوعی مثل طوسی ؛ سبز ؛ آبی ؛ قهوه ای و … هستند را لنز رنگی می نامند ؛ باید توجه داشت که هر کدام از اینها در شرکت و کمپانی های متفاوت مقداری ته رنگشان متفاوت است و در بسیاری از مواقع با رنگهای دیگری همانند عسلی ترکیب می گردند .

لنز طبی رنگی:برای زیبایی در افرادی که دچار ضعف بینایی هستند و می خواهند علاوه بر جبران ضعیفی چشم ؛ رنگ چشم خود را عوض نمایند و آن را زیباتر کنند.

لنز پانسمانی: بر روی قرنیه قرار می گیرند و به عنوان محافظ قرنیه می باشد. برای افرادی که دچار زخم قرنیه و یا بیماری های دیگر قرنیه هستند، استفاده می شود و مانع از سایش پلک روی قرنیه شده و امکان ترمیم ضایعات اپی تلیال قرنیه را فراهم می کند.

 

مشاهده تعدادی از لنزهای دائم یا سالیانه

لنز سخت: کاربرد این نوع لنزها برای افرادی است که دچار آستیگماتیسم بالا و یا قوز قرنیه هستند بسیاری از افراد که از عینک های طبی استفاده می کنند به مرور زمان احساس می کنند که نیاز به لنز دارند با داشتن لنز دیگر لازم نیست نگران کثیف شدن و بخار گرفتن و گم شدن عینک خود باشید و به لحاظ زیبایی نیز به علت نامرئی بودن ترجیح داده می شود.

معایب لنز طبی دائمی

علت مخالفت بسیاری از چشم‌پزشكان با لنز این است كه استفاده‌كنندگان گاهی فراموش می‌كنند آنها را از چشم شان خارج كنند (یا تنبلی مانع آن می‌شود) . باید یادتان باشد لنزها مانع رسیدن اكسیژن به چشم‌ها می‌شود. اگر لنزها را در شب از چشم‌ خارج نكنید خطر ایجاد زخم‌ در قرنیه شما به شدت بالا می رود و این زخم‌ها گاه می‌تواند منجر به نابینایی شود.

ما می خواهیم در اینجا درباره لنز طبی دائمی بیشتر برایتان بگوییم . همانطور که می دانید لنزهای طبی برای درمان معایب چشم بکار می رود. تعداد کسانی که به دلایل مختلفی از مشکلات بینایی رنج می‌برند، کم نیست و برخی از این افراد به دلیل شرایط زندگی و شغلی خود به استفاده از لنز طبی دائمی روی می‌آورند.

لنزهای طبی با لنزهای رنگی و لنزهای زیبایی تفاوت چشمگیری دارند و در بهبود وضعیت فرد یا بیمار تاثیر مستقیم دارد.

این لنزها به شکلی طراحی و ساخته می‌شوند که به سلامتی چشم لطمه نزده و با اصول و قوانین چشم پزشکی مطابقت داشته باشند. این لنزها از هیدروژل سیلیکون ساخته شده‌اند و آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی لنز چشم در این مدل اعمال شده است. ماده هیدروژل سیلیکونی این امکان را فراهم می‌سازد که اکسیژن بیشتری نسبت به لنزهای نرم معمولی به سطح چشم برسد.

به همین دلیل این نوع را لنزهای قابل تنفس می‌نامند. مسائل مختلفی مانند پیدا کردن بهترین مارک لنز طبی یا قیمت لنز طبی دائمی و مواردی از این قبیل برای خریداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

لنز طبی دائمی چیست ؟

لنز طبی دائمی یک لایه شفاف و نازک با طراحی منحنی متناسب با شکل و ساختار چشم می باشد که با قرار گرفتن روی چشم، باعث تغییر در میزان بینایی یا تغییر در رنگ چشم می شود. لنزهای طبی دائمی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و به همین دلیل شرایط اکسیژن رسانی بهتر می شود.

یکی از اشکلاتی که در رابطه با لنزهای رنگی و لنزهای طبی با مدت زمان محدود وجود دارد، بحث رسیدن اکسیژن به چشم و جلوگیری از صدمه به آن است.

مدت زمان استفاده از لنزهای طبی متفاوت است .برخی از آنها به صورت لنز طبی هفتگی، برخی به صورت ماهانه و برخی نیز به صورت لنز سالانه می باشند. هر کدام از این لنزها دارای خصوصیاتی هستند که دوام آنها بر روی چشم باعث تأثیر منفی بر میزان بینایی شده و احتمال بیماری‌های چشمی را افزایش می‌دهد.

معرفی لنز طبی دائمی 2

این در حالی است که لنز طبی دائمی برای استفاده بلندمدت یا همان دائمی طراحی شده است و شخص می‌تواند مطمئن باشد که استفاده از این لنز، چه به صورت رنگی و چه به صورت شفاف، مشکلی را از لحاظ سلامت چشم ایجاد نمی کند.

گذاشتن لنز طبی دائمی

یکی از اشتباهاتی که در رابطه با انواع لنزهای طبی و زیبایی وجود دارد، مسئله گذاشتن لنز در چشم است که بسیاری از اشخاص در این مورد کوتاهی کرده و باعث ایجاد مشکلاتی برای چشم خود می شوند. مهم‌ترین نکته در استفاده و گذاشتن لنز رعایت نظافت و نکات بهداشتی آن است. اصلی ترین ابزاری که در این مورد استفاده می‌شود، دست و به طور ویژه انگشت اشاره است.

بنابراین اولین قدم در گذاشتن یک لنز طبی، شستن دستها با استفاده از صابون و تمیز کردن آن از هرگونه آلودگی است.

در گام دوم باید لنز با استفاده از انگشت اشاره برداشته شود . فرد در مقابل یک آینه بنشیند و لنز را به شکل صحیح بر روی چشم خود بگذارد.

با حرکت دادن چشم به سمت‌های مختلف و در نهایت با بستن و باز کردن پلک‌ها، فرایند قرار گیری لنز بر روی چشم به شکل صحیح انجام می‌گیرد. اگر بعد از گذاشتن لنز بر روی چشم احساس خارش یا هر حالت ناخوشایندی داشتید، مجدداً این کار را انجام دهید و در صورت بروز مشکل، با چشم پزشک یا سازنده لنز تماس بگیرید.

معرفی لنز طبی دائمی 23

قیمت لنز دائمی طبی

در هنگام پرس و جو درباره قیمت لنز دائمی متوجه خواهید شد که قیمت آنها نسبت به قیمت لنز طبی یکبار مصرف بالاتر است که این موضوع البته با توجه به مدت زمان استفاده از آنها و همچنین کیفیت مواد به کار رفته در آنها طبیعی است. این وضعیت در مورد قیمت لنز طبی سالانه نیز وجود دارد.

گاهی فروشنده لنز قیمت‌های خود را با توجه به فاکتورهای دیگری اعلام می‌کند. مثلاً ممکن است در لیست قیمت آنها به قیمت لنز طبی بی رنگ یا قیمت لنز طبی رنگی اشاره شود که قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است. اگر می خواهید اطلاعات بهتر و بیشتری داشته باشید با افراد آگاه و کارشناس صحبت کنید.

برای خرید لنز طبی دائمی باید به چند نکته توجه داشته باشید . همواره بهترین مارک را برای خرید انتخاب کنید. به هر لنزی در بازار اعتماد نکنید. با چشم پزشک مشورت کرده و نظر او را جویا شوید. همواره نکات بهداشتی مانند شستن دست ها و شستن لنز با محلول های مخصوص خودشان را رعایت کنید.

ما معتقدیم که نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما می تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم برای شما دوستان و مخاطبین گرامی هر چه بهتر و با کیفیت تر به تولید محتوایی فاخر و جامع پرداخته و در راستای پیشبرد دانش گام برداریم.

از این رو اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا لنز دائمی نقد و یا ابهامی وجود دارد که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.
همچنین اگر در ارتباط با موضوع مقاله لنز دائمی دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

درضمن شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در همین زمینه نگاهی به مقالات آموزشی زیر بیندازید :

بهترین برندهای لنز چشمی را چگونه بشناسیم | بهترین مارک لنز چشمی چیه ؟

لنز چشم فرشلوک چه خصوصیتی دارد ؟؟ آیا لنز فرشلوک مناسب است ؟

لنز رنگی طبیعی چیست | انواع و قیمت لنز رنگی طبیعی در ایران

لنز چشم عسلی چیست | قیمت و انواع لنز چشم عسلی

جدیدترین لنز چشم | جدیدترین فناوری لنز چشمی

هر آنچه باید در مورد لنز چشمی طوسی بدانید

13 دیدگاه در “لنز طبی دائمی و هر آنچه در مورد آن باید بدانید !

  1. من چشمام ضعیفه و دوسندارو عینک بزنم رفتم دکتر چشم گفت میتونی از لنز داعمی استفادع کنی ک کاره عینک رو انجام میده نمیدونم ضرر دارع یا نه میشه لطفا راهنماییم کنین و بگین ک قیمت لنز داعمی ک کار عینک رو انجام میده چقدر هستش؟

    1. سلام دوست عزیز ،
      ببینید منظور از لنزهای دایمی ۲ نوع لنز هست ،
      ۱.لنزهای طبی سالیانه که شما صبح به صبح این لنز رو داخل چشمتون میزارید و شبها برمیدارید که قیمت این لنزها از ۱۲۰ تومن تا ۲۰۰ تومن هست ،
      ۲. منظور لنزهاییست که با عمل جراحی داخل چشم شما قرار میدن و فیلد کاری ما نیست و مبلغی حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان دارد .

  2. M_sh گفت:

    سلام..من چشمام ضعیفه و از عینک استفاده میکنم ولی میخوام فقط برای مجالس عروسی و مهمونی و جشن ها از لنزطبی دائمی استفاده کنم ..میخواستم بدونم قیمت لنزرنگی طبی دائمی چقدر هست میشه بگید؟؟ممنونم

    1. سلام دوست عزیز , روز بخیر
      باید خدمتتون عرض کنم قیمت لنز مورد نظر شما بستگی به برند و کیفیت اون داره ,
      ولی قیمت این لنز از حدود 130 تومن شروع میشه و تا حدود 400 تومان متنوع میباشد .
      لنزهای طبی رنگی دایمی کره ای قیمتی حدود 160 تا 200 تومن دارند .
      لنزهای خاصی هم وجود دارند مثل سولکو و دهب که رو پایه قیمت 300 و خورده ای هست .

      1. الینا گفت:

        سلام. خسته نباشین. آیا لنز طبی داعمی که با عمل جراحی انجام میشه، اینها ضرر دارند یا نه؟؟ ریسک هست عمل؟ کجا انجام میشه ؟ و با چه قیمت؟

        1. سلام دوست عزیز
          ببینید الان تکنولوژی های جدیدتر از کاشت لنز طبی اومده و ریسک کمتری داره مثل لازیک ,
          در مورد این هم که پرسیدید کجا انجام میشه : بیشتر درمانگاه های تخصصی چشم این کار رو انجام میدن .
          از نظر قیمت هم تقریبا چشمی 2 الی 3 تومن هست .

  3. A_p گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چشمام نزدیک بینه یعنی دور رو تار میبینم میخواستم بدونم که میتونم از لنز دائمی استفاده کنم؟و اینکه من ۱۵ سالمه مشکلی نداره؟

  4. مژده احمدی گفت:

    سلام من شماره چشمم یکی 2 و یکی 2 و نیمه چشمم فقط ضعیفه وگرنه مشکل دیگه ای نداره 16 سالمم هست و تا حالا عینک زیاد بیرون نمیزنم فقط بعضی مواقع فقط برای مطالعه الا میتونم از لنز طبی داعمی استفاده کنم؟

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما همراه همیشگی ,
      از تاخیر پیش آمده جهت پاسخگویی ( به دلیل حجم بالای پرسش ها ) عذرخواهی میکنم ,

      بله شما میتونید از لنزهای دائمی سالانه استفاده کنید ولی این پیشنهاد من نیست به نظرم اول لنز روزانه و بعد لنز فصلی رو استفاده و امتحان کنید .

      واتس آپ لنزمارکت جهت استعلام نمره و موجودی لنز : 09399333093

  5. Fatm گفت:

    سلام من 15 ساله از عینک استفاده میکنم الان 20 سالمه چشام دوربین،نمرش 8 لنز طولانی مدت بی رنگ میخوام قيمتش چقده؟!

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      قیمتهای متنوعی داره از 144 تومن تا 385 تومن .
      ————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

  6. م گفت:

    سلام وقت بخیر من ۶سال پیش عمل لیزیک چشم انجام دادم و الان حس میکنم دوباره چشمام داره ضعیف میشه آیا میتونم عمل کاشت لنز دائم انجام بدم و ایا لنز طبی دائم مشکل تاری دید در فاصله های دور و نزدیک نداره؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      ببینید شما چون یکبار چشمتون دچار کنش لیزیک شدن بهتره که با تحقیق تخصصی تری تصمیم بگیرید و حتما باید با یک متخصص جراحی چشم مشورت کنید .
      ————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *