لنزهای تماسی جدید همیشه به بازار عرضه می شوند اما یکی از پیشرفت های جالب در تکنولوژی تولید لنز تماسی در سال های اخیر، ایجاد ارتوکراتولوژی (Ortho K) یا تصحیح دید شبانه است. این روش درمانی از لنزهای تماسی مخصوص یک شب طراحی شده برای تغییر شکل چشم هنگام خواب استفاده می کند. تغییرات در سطح میکروسکوپی می تواند نزدیک بینی را اصلاح کند. مزیت اصلی این لنزهای تماسی این است که در طول روز نیازی به استفاده از لنزهای تماسی یا عینک نیست که باعث راحتی بیشتر فعالیت های روزمره به ویژه ورزش می شود. ما در ادامه این مقاله می خواهیم با آخرین تکنولوژی تولید لنز، بیشتر آشنا شویم.

برای خرید انواع لنز طبی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آشنایی با آخرین تکنولوژی تولید لنز

ممکن است قبلا در مورد اصلاح بینایی یک شبه چیزی نشنیده باشید اما در واقع سال هاست که به شکل پیچیده تری وجود دارد. با این حال، جدیدترین لنزهای تماسی از مواد جدید نفوذپذیر دارای اکسیژن، تکنولوژی های پیشرفته نقشه برداری رایانه ایی که به طور دقیق سطح چشم و تخته های رایانه ایی را اندازه گیری می کنند و این نقشه را تکثیر می کنند و یک طراحی لنز تماسی سفارشی، ساخته می شوند تا متناسب با فرم چشم افراد باشند.

با این حال، حتی مهمتر از این، واقعیت این است که این لنزهای تماسی جدید می توانند با جلوگیری از بدتر شدن بینایی، به بهبود بینایی نیز کمک کنند. تا همین اواخر همه متخصصان بینایی می توانستند یک عینک یا مجموعه جدیدی از لنزهای تماسی با نسخه جدید را پیشنهاد کنند. این نوع جدید لنزهای تماسی یک شبه، یک گزینه واقعی برای متوقف کردن نزدیک بینی را ارائه می دهد و این روش به طور فزاینده ایی توسط آخرین تحقیقات مستقل بررسی شده، پشتیبانی می شود.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

آیا لنزهای تماسی شبانه می توانند نزدیک بینی را درمان کنند؟

هزاران نفر هر ساله مبتلا به نزدیک بینی تشخیص داده می شوند و در نتیجه چشم پزشکان همیشه در جستجوی درمان موثر نزدیک بینی هستند.

خوشبختانه، نزدیک بینی فقط یک درمان ندارد و این بیماری به راحتی با تکنولوژی های جدید و موجود مانند لنزهای تماسی اصلاحی شبانه، قابل درمان است. با این حال، در سال های اخیر، به ویژه در مورد مشکلات بینایی کودکان، پیشرفت های عمده ایی در این تکنولوژی صورت گرفته است.

عینک که به عنوان یک درمان سنتی نزدیک بینی در نظر گرفته می شود، جای خود را به دستگاه های جدید برای اصلاح بینایی داده است که نه تنها می توانند بینایی را اصلاح کنند بلکه پیشرفت نزدیک بینی را در بیماران جوان و پیر متوقف می کنند.

و گرچه جراحی لیزر اصلاحی برای بسیاری از افراد موثر است، لنزهای تماسی شبانه توسط افراد انتخاب می شوند زیرا هیچ یک از عوارض جانبی اصلی و دائمی مرتبط با درمان تهاجمی نزدیک بینی را ندارند.

برای خرید انواع لنز آستیگمات با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

از آنجا که لنزهای Ortho K یک شبه استفاده می شوند، هنگام خواب به آرامی چشم فرد را تغییر شکل می دهند و هنگام بیدار شدن، دید کاملی را به شخص می دهند، دارندگان این لنزها می توانند دیگر از لنزهای روزانه یا عینک های دست و پا گیر خود استفاده نکنند.

کودکان و لنزهای تماسی شبانه

لنزهای تماسی برای کودکان یک گزینه بسیار مناسب به جای عینک است. حداقل سنی وجود ندارد که کودکان بتوانند از لنزهای تماسی استفاده کنند. مهمترین چیز این است که آن ها انگیزه و بلوغ کافی برای مدیریت لنزها را داشته باشند.

کاهش سرعت نزدیک بینی (کنترل نزدیک بینی) به ویژه در کودکان بسیار مهم است. پیشرفت نزدیک بینی در کودکان بین شش تا شانزده سال، بسیار سریع است.

امروزه استفاده روزافزون کودکان از چشمان خود، نه تنها از طریق کتاب و تلویزیون بلکه از طریق رایانه، تلفن های همراه و دستگاه های بازی، منجر به افزایش چشمگیر نزدیک بینی در 20 سال گذشته شده است.

در حالی که نزدیک بینی ارثی است، (اگر هر دو والد نزدیک بین باشند، خطر بروز آن افزایش می یابد)، تصور می شود که فناوری های جدید، بتواند پیامدهای فاجعه باری بر بینایی کودکان داشته باشد.

اهمیت لنز های تماسی جدید برای کودکان

فرصتی که کودکان می توانند این نوع جدید لنزهای تماسی را داشته باشند، نه تنها به این معنی نیست که کودکان نباید از عینک استفاده کنند، بلکه با استفاده از این آخرین تکنولوژی تولید لنز ها می توان جلوی نزدیک بینی آن ها را نیز گرفت. این لنزها به صورت سفارشی برای هر کودک ساخته شده و از ماده جدید ویژه ایی ساخته می شوند که خوابیدن را با آن ها، بی خطر می کند.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از لنزهای تماسی یک شبه این است که شما به عنوان والدین می توانید کاملا بینایی کودک خود را کنترل کنید. این لنزها را شب در چشم قرار می دهند و صبح از چشم خارج می کنند، بنابراین فقط وقتی کودک در خانه است از آن استفاده می شود. شما می توانید کودک خود را به مدرسه بفرستید و در تمام طول روز قادر به دیدن کامل خواهد بود و خطر سقوط یا گم شدن لنز تماسی نیز وجود ندارد.

مزایای استفاده از لنزهای تماسی شبانه نسبت به عینک بسیار زیاد است. دید بهتر، راحتی در ورزش، اعتماد به نفس بیشتر، سهولت استفاده، به علاوه نمی توان آن ها را مانند عینک گم کرد یا شکست اما جلوگیری از بدتر شدن بینایی کودک باید بزرگترین مزیت این لنزها باشد.

لنزهای تماسی جدید برای خشکی چشم

در تلاش برای بهبود راحتی، لنزهای تماسی جدید به طور مرتب به روز می شوند. این لنزها از لنزهای تماسی سخت RGP اصلی که امروزه هنوز هم توسط اکثر پزشکان بینایی به عنوان سالمترین گزینه و بهترین وضوح دید استفاده می شود، مسیری طولانی را طی کرده اند.

با این حال، با اختراع مواد هیدروژل سیلیکون، لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه به بازار آمدند که هم راحت تر بودند و هم بهداشت بیشتری داشتند. اکنون لنزهای استفاده طولانی مدت نیز وجود دارند که می توان به مدت یک ماه به طور مداوم از آن ها استفاده کرد.

با این حال، یک گزینه جایگزین بهتر حتی برای مبتلایان به خشکی چشم، لنزهای تماسی یک شبه هستند زیرا برای ساعات کمتری استفاده می شوند و باعث چربی و اکسیژن رسانی چشم در طول کل روز می شوند.

لنزهای تماسی شبانه، یک گزینه جدید برای جراحی لیزر چشم

اگر تصور اینكه لیزر مقادیر میكروسكوپیكی از بافت چشم را از بین ببرد، شما را دچار یك ترس می كند، ممكن است شما غافلگیر شوید و دریابید كه روش جدیدی برای بازیابی بینایی بدون نیاز به لنزهای تماسی یا عینك وجود دارد.

روزگاری جراحی لیزر چشم تنها گزینه برای دستیابی به این تخیل بود. اما به لطف توسعه تکنولوژی جدید لنزهای تماسی، اکنون با استفاده از لنزهای تماسی تصحیح بینایی، یک دید کامل امکان پذیر است. این لنزها به جای حذف بافت قرنیه، به آرامی قرنیه را تغییر شکل می دهند تا به همان اثر برسند.

لنزهای تماسی برای ورزش

لنزهای تماسی یک شبه برای ورزش ایده آل هستند زیرا آن ها به ورزشکاران نزدیک بین راهی جدید برای دستیابی به بینایی کامل و طبیعی بدون عینک های مخصوص ورزش ارائه می دهند.

استفاده از عینک یا لنز تماسی در روز برای بسیاری از ورزش های تماسی مانند فوتبال، راگبی، ورزش های رزمی یا بوکس غیرممکن است و برای اکثر ورزش های آبی نیز بسیار دشوار است. اگر دوچرخه سواری می کنید، می دویید یا اسکی می کنید، لنزهای تماسی معمولی در معرض خطرات محیطی مانند باد، باران و گرد و غبار هستند و می توانند حرکت کنند یا بیرون بیایند.

لنزهای تماسی شبانه فقط در شب استفاده می شوند و هنگام خواب بینایی شما را اصلاح می کنند، بنابراین دیگر به عینک های مخصوص نسخه طبی یا لنزهای طبی نیازی نیست.

استفاده از لنزهای تماسی برای ورزش هایی مانند شنا یا سایر ورزش های آبی به دلیل خطر ابتلا به میکروب های جمع شده در آب توصیه نمی شود.

این که شما یک ورزشکار حرفه ایی هستید یا اینکه کسی هستید که به طور تفریحی ورزش می کند، برای هر دوی این موارد می توانید به لنزهای تماسی یک شبه روی بیاورید. این کار نه تنها رقابت کافی را در ورزش شما به وجود می آورد بلکه می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند زیرا شما نیازی به خرید عینک ورزشی مخصوص نسخه پزشک ندارید که گران باشد، به خصوص اگر قبلا هزینه لنزهای تماسی، عینک و عینک آفتابی را پرداخت می کردید.

برای خرید انواع لنز هرا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سخن آخر

لنزهای تماسی جدید همیشه به بازار عرضه می شوند اما یکی از پیشرفت های جالب در تکنولوژی تولید لنزهای تماسی در سال های اخیر، ایجاد ارتوکراتولوژی (Ortho K) یا تصحیح دید شبانه است.

لنزهای Ortho K یک شبه، هنگام خواب به آرامی چشم فرد را تغییر شکل می دهند و هنگام بیدار شدن، دید کاملی را به شخص می دهند، دارندگان این لنزها می توانند دیگر از لنزهای روزانه یا عینک های دست و پا گیر خود را استفاده نکنند.

مزایای استفاده از لنزهای تماسی شبانه نسبت به عینک بسیار زیاد است. دید بهتر، راحتی در ورزش، اعتماد به نفس بیشتر، سهولت استفاده، به علاوه نمی توان آنها را مانند عینک گم کرد یا شکست اما جلوگیری از بدتر شدن بینایی کودک باید بزرگترین مزیت این لنزها باشد.

لنزهای تماسی یک شبه برای ورزش ایده آل هستند زیرا آن ها به ورزشکاران نزدیک بین راهی جدید برای دستیابی به بینایی کامل و طبیعی بدون عینک های مخصوص ورزش ارائه می دهند.

 

منابع

 

https://igolenses.co.uk/new-contact-lenses-use-the-latest-technology-and-treatment.html

https://igolenses.co.uk/Contact-lenses-for-children-kids-and-teens.html

https://igolenses.co.uk/Sport-contact-lenses-prescription-sports-eyewear.html

https://igolenses.co.uk/Using-Ortho-K-lenses-as-a-cure-for-myopia.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *