لنزهای چشمی یک انتخابی عالی برای تقریباً همه کسانی هستند که نیاز به تصحیح بینایی دارند و نمی خواهند که عینک به چشم بزنند و یا تحت عمل جراحی لیزیک قرار بگیرند. شما باید همواره سعی کنید تا بهترین لنز چشم را برای خود انتخاب کنید.

لنزهای چشمی به سه دسته لنزهای طبی، لنزهای رنگی و لنزهای طبی رنگی تقسیم بندی می شوند.

لنزهای طبی برای کسانی مناسب هستند که می خواهند بینایی خود را تصحیح کنند. لنزهای رنگی برای زیباتر کردن رنگ چشم و ظاهر افراد مورد استفاده قرار می گیرند و لنزهای طبی رنگی برای کسانی مناسب هستند که هم می خواهند بینایی خود را تصحیح کنند و هم ظاهر خود را زیباتر کنند.

لنزهای چشمی در انواع برندها و در کشورهای مختلفی مانند کره جنوبی، برزیل، آمریکا و … طراحی و تولید می شوند. هر کدام از این لنزها دارای ویژگی های مختلفی هستند. ما در این مقاله می خواهیم بدانیم که بهترین لنز چشم چه ویژگی هایی باید داشته باشد و همچنین نکاتی در رابطه با استفاده و تمیز کردن لنزهای چشمی را یاد بگیریم.

 

لنز چشمی چیست؟

میلیون ها نفر در سراسر دنیا از لنزهای چشمی استفاده می کنند.

اگر چه به نظر می رسد لنزهای چشمی، وسیله ایی مدرن برای مراقبت از چشم ها هستند اما در واقع آن ها دارای تاریخچه ایی درخشان و طولانی هستند که توسط لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci) و رنه دکارت (Rene Descartes) شروع شده است.

پس از آن ها در اواخر قرن نوزدهم، یک شیشه گر آلمانی یک لنز تولید کرد که از طریق آن می شد اطراف را مشاهده کرد، بعد از آن در همان زمان یک چشم پزشک آلمانی اولین لنز چشمی را که می شد در فواصل مختلف و چند باره از آن استفاده نمود، درست کرد.

لنز چشمی یک لنز خمیده و نازک است که روی غشاء چشم قرار گرفته و سطح چشم را می پوشاند.

خود لنزها به طور طبیعی واضح هستند اما اغلب کمی رنگ به آن ها اضافه می شود تا کار با آن ها برای استفاده کنندگان راحت تر باشد.

لنزهای چشمی امروزه سخت و یا نرم هستند. در حال حاضر بیشتر افراد از لنزهای چشمی نرم استفاده می کنند.

بهترین لنز چشم

ویژگی های بهترین لنز چشم:

  • لنز چشمی خوب باید وزن کمی داشته باشد و استفاده از آن بسیار راحت باشد.
  • لنزهای چشمی خوب باعث سوزش و قرمزی چشم های فرد نمی شوند، همچنین این لنزها احساس وجود یک جسم خارجی در چشم را به فرد نمی دهند.
  • لنز چشمی خوب باید در برابر رسوبات و پارگی ها مقاومت بالایی داشته باشد.
  • لنز چشمی خوب باید قطر مناسبی داشته باشد تا بتواند قرنیه چشم را به صورت کامل پوشش دهد.
  • لنز چشمی خوب باید دارای سطح صاف و صیقلی باشد و در ساخت و طراحی آن از فناوری های جدیدی مانند فناوری پلاسما استفاده شده باشد.
  • لنز چشمی خوب باعث جذب شدن آب چشم فرد نمی شود، زیرا در این صورت چشم دچار خشکی شده و برای فرد مشکلاتی را به وجود می آورد.
  • لنز چشمی خوب باید قابلیت اکسیژن رسانی بالایی داشته باشد.
  • لنزهای چشمی خوب نباید روی چشم برجسته و واضح به نظر برسند.
  • لنز چشمی خوب باید اندازه ایی متناسب با چشم فرد داشته باشد، همچنین این لنزها نباید به ساختمان حساس چشم فشار وارد کنند.
  • لنزهای چشمی رنگی و طبی رنگی باید دارای تنوع رنگی باشند تا افراد بتوانند متناسب با شرایط ظاهری خودشان از آن ها استفاده کنند.
  • رنگ لنزهای چشمی رنگی به هیچ وجه نباید در چشم فرد پخش شوند، چون این کار موجب نابینایی فرد می شود.
  • لنزهای چشمی خوب باید دارای فیلترهای UVA و UVB باشند تا بتوانند در برابر اشعه های مخرب از چشم های فرد محافظت کنند.
  • لنز چشمی خوب بايد توانايي عبور اكسيژن و مونوكسيد كربن را داشته باشد، همچنين بايد قادر باشد گاز دي ‌اكسيد كربن را دفع نمايد، اگر عبور گازها از لنز چشمی كافي نباشد، ممکن است چشم دچار عارضه تورم قرنيه ‏‎(corneal swelling)‎‏ شود.
  • سطوح لنز چشمی مناسب بايد در برابر دفع پروتئين هاي اشكي مقاوم باشد، پروتئين های مواد آلي كه در اشك چشم وجود دارند به لنزهاي چشمی متصل مي‌ شوند و باعث كدر شدن لنزها مي ‌شوند. ليپيدها هم جزئي از اشك هستند كه به سطح لنزها مي ‌چسبند.
  • لنزهای چشمی خوب باید دارای مورفولوژی عالی باشند.
  • لنز چشمی مناسب باید از نظر جنس و نوع مواد سازنده مورد تایید سازمان های بهداشت جهانی مانند FDA آمریکا باشد.
  • لنزهای چشمی خوب باید دارای قیمت های مناسب و مقرون به صرفه باشند.

نکاتی در رابطه با استفاده و تمیز کردن لنزهای چشمی:

لنزهای چشمی وسیله های پزشکی هستند که برای اصلاح بینایی و سلامت چشم شما نیاز به مراقبت مناسب دارند.

اگر با لنزهای چشمی خود و یا مراقبت از آن ها با مشکل روبرو هستید، حتما با چشم پزشک خود صحبت کنید.

دستورالعمل های تمیز کردن زیر را دنبال کنید تا چشم های خود را راحت، ایمن و سالم نگه دارید و از بهترین تجربه ممکن در استفاده از لنزهای چشمی برخوردار شوید.

دستورالعمل های تمیز کردن لنزهای چشمی

  • قبل از دست زدن به لنزها، دستان خود را با صابون ملایم و عاری از عطر، روغن یا لوسیون قابل انتقال به لنزها بشویید. عطرها، روغن ها و لوسیون ها می توانند باعث تحریک چشم شما شده و دید شما را تار کنند.
  • دستان خود را با یک حوله تمیز و بدون پرز خشک کنید.
  • لنز را به آرامی در کف دست خود قرار دهید، سپس با استفاده از مایع لنزهای توصیه شده مانند مایع لنز رنیو، لنز خود را با انگشت اشاره دست مخالف به آرامی مالش دهید تا تجمع مواد زائد روی سطوح آن برطرف شود. سپس لنز را با مایع ضدعفونی کننده شستشو دهید.
  • لنزها را در محفظه نگهداری آن ها و در مایع لنز نگهداری کنید یا در صورت توصیه پزشك آن ها را در یک محفظه نگهداری آنزیمی با مایع لنز مناسب قرار دهید.
  • بعد از هر بار استفاده از لنزها، محفظه نگهداری لنزها را با مایع لنز مناسب تمیز کنید و بگذارید در معرض هوا خشک شوند.
  • هر 3 ماه یکبار محفظه نگهداری لنز خود را تعویض کنید.
  • ناخن هایتان را کوتاه و صاف نگه دارید تا از آسیب رساندن به لنزها یا چشم ها جلوگیری کنید.
  • اگر می خواهید چشم های خود را آرایش کنید، پس از قرار دادن لنزها، این کار را انجام دهید و قبل از استفاده از مواد شوینده آرایش چشم، لنزها را از چشم خود خارج کنید.
  • اگر می خواهید از اسپری و محصولات مو استفاده کنید، پس از قرار دادن لنزها در چشم، این کار را انجام دهید. به خاطر داشته باشید همیشه در هنگام استفاده از این محصولات، چشم خود را بسته نگه دارید.
  • در هنگام استفاده از لنزهای چشمی، چشمان شما می توانند حساسیت بیشتری به نور داشته باشند. برای محافظت از چشم ها در برابر اشعه ماورا بنفش باید حتما از عینک آفتابی استفاده کنید یا اینکه بهتر است از لنزهای چشمی استفاده کنید که چشم ها را در برابر اشعه uv فیلتر می کنند.
  • اگر دچار افت بینایی غیرقابل معمول، تاری دید، درد چشم، عفونت، تورم، ترشح، قرمزی یا تحریک غیرمعمول شده اید، استفاده از لنزهای چشمی را قطع کرده و بلافاصله با چشم پزشک خود تماس بگیرید.
  • با لنزهای چشمی خود شنا نکنید. برای جلوگیری از خطر عفونت جدی چشم ها در استخرها، دریاچه ها یا اقیانوس ها، از عینک های مخصوص استفاده کنید.
  • برخی از محصولات چشمی یا قطره های چشمی برای استفاده با لنزها خطرناک هستند. در صورت توصیه پزشک، برای مرطوب نگه داشتن چشمان خود از قطره های مخصوص استفاده کنید.

بهترین لنز چشم

خرید بهترین لنز چشم از سایت لنز مارکت:

لنزهای چشمی برای تصحیح بینایی شخص و یا زیباتر کردن رنگ چشم او و یا هر دو مورد با هم، مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت های بسیار زیادی هستند که لنزهای طبی و غیر طبی را طراحی و تولید می کنند و روانه بازارها می کنند. لنزهای هر کدام از این شرکت ها دارای ویژگی های مختلفی هستند همچنین قیمت خرید آن ها با توجه به شرایطی مانند نوع برند، طبی یا غیر طبی بودن لنز چشمی، رنگی یا عادی بودن آن، روزانه، فصلی یا سالانه بودن و کیفیت آن ها متغیر است.

در بالا به ویژگی های لنز چشمی مناسب و با کیفیت اشاره کردیم، همه ویژگی های اشاره شده در بالا باید در هنگام انتخاب و خرید لنزهای چشمی مد نظر افراد باشند اما ویژگی هایی مانند راحتی لنز در چشم، درصد رطوبت بالای لنز، اکسیژن رسانی مطلوب لنز، کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت لنز، قطر لنز، طبیعی بودن لنز در چشم و قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن باید بیشتر مورد توجه افراد قرار بگیرند و افراد حتما قبل از خرید لنز چشمی مورد نظر خود، این ویژگی ها را مد نظر داشته باشند.

لنزهای چشمی خوب و مناسب و دارای ویژگی های عالی و قیمت های مناسب را می توانید از سایت لنز مارکت خریداری کنید.

سایت لنز مارکت سعی کرده است که باکیفیت ترین و بهترین لنز چشم را با مناسب ترین قیمت ها به مشتریان خود ارائه دهد.

سایت لنز مارکت همچنین بزرگترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

سایت لنز مارکت یکی از بهترین و تخصصی ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه لنزها و محصولات بینایی است. در سایت لنز مارکت، انواع و اقسام برند ها و رنگ های لنزهای چشمی رنگی نیز موجود است.

 

منابع:

 

https://www.eyesinsj.com/optical/contact-lens-care/

https://coopervision.com/about-contacts/what-are-contact-lenses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *