[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]چشم ها پنجره روح هستند. دانشمندان امروزه در حال کشف این نکته هستند که چگونه می توان در مورد شخصیت کسی فقط بر اساس رنگ چشم او قضاوت دقیق انجام داد.ما در این مقاله می خواهیم شخصیت شناسی افراد را براساس رنگ چشم بررسی کنیم.

دانشمندان دانشگاه اوربرو سوئد، 428 موضوع را مورد بررسی قرار دادند تا ببینند آیا شخصیت افراد با رنگ عنبیه چشم آن ها ارتباط دارد یا خیر. آن ها دریافتند که رنگ چشم ما تحت تاثیر همان ژن هایی است که لوب های پیشانی ما را تشکیل می دهند، بنابراین رفتارهای کاملا مشخصی در افراد با عنبیه های مشابه وجود دارد.

تقریبا 79 درصد از مردم جهان دارای چشم های قهوه ای، 8 تا10 درصد از مردم دارای چشم های آبی، 5 درصد دارای چشم های عسلی و فقط 2 درصد از مردم دارای چشم های سبز هستند.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

شخصیت شناسی براساس رنگ چشم:

  • چشمان مشکی و قهوه ایی تیره:

 

افرادی با چشمان بسیار قهوه ایی که اغلب سیاه به نظر می رسند در واقع نادرترین رنگ چشم را دارند. به همین ترتیب، مردم اغلب آن ها را افرادی مرموز یا پنهانکار می دانند. با این حال، مطالعات همچنین نشان داده است که افرادی که دارای چشمان تیره هستند، به طور کلی مورد رضایت بیشتری واقع می شوند. افرادی که چشم هایشان قهوه ای تیره است به عنوان رهبرانی طبیعی متولد می شوند. در واقع می توان گفت مردم از افراد دارای چشمان قهوه ای تیره، انتظار رهبری دارند.

علاوه بر این، هرچه چشم شما تیره تر باشد، میزان ملانین بیشتری در چشم شما وجود دارد. مطالعه منتشر شده توسط مجله Personality and Individual Differences نشان داده است که افراد با چشمان بسیار تیره به طور قابل توجهی کمتر از کسانی که چشمان کم رنگ تری دارند، نوشیدنی می خورند و به طور کلی در ورزش هایی که شامل هدف زدن هستند (مانند تنیس) بهتر هستند.

ملانین به عنوان یک عایق برای اتصال بین سلول های مغز عمل می کند. هرچه مقدار ملانین بیشتر باشد، مغز سریع تر عمل می کند. افراد دارای چشمان تیره در مورد همه چیز مهربان، کنترل شده، تیزبین و فروتن هستند. بنابراین جای تعجب نیست که مردم آن ها را به عنوان یک رهبر آشکار می بینند.

  • چشمان آبی:

 

اگر دارای چشمان آبی هستید، مردم تمایل دارند در مورد شما قضاوت منفی کنند حتی قبل از اینکه شما را بشناسند! افراد دارای چشمان آبی از قدرت درونی و قدرت بدنی بالایی برخوردار هستند اما ممکن است مردم در ابتدا آن ها را ضعیف، ترسو یا غیرقابل اعتماد ببینند.

به گزارش مدیکال دیلی، این افراد حتی ممکن است به عنوان رقیب یا افراد خودخواه شناخته شوند. به علاوه، افراد با چشم های آبی اغلب می توانند خجالتی یا کم رو باشند. روزنامه دیلی میل گزارش داد كه در سال 2006 روانشناسان آلمانی دریافتند كه كودكان چشم آبی تمایل دارند نسبت به چیزهای جدید احتیاط كنند و با همسالان خود خجالتی ترند. از طرف دیگر، یک مطالعه گزارش شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ نشان می دهد که زنان با چشم های روشن تر تمایل دارند درد و استرس را در هنگام زایمان بهتر از زنان با چشم های تیره تحمل کنند و این یک امتیاز مشخص است! افراد دارای چشمان آبی دارای یک طبیعت کنجکاو البته محتاط هستند که ممکن است به چشم افراد دیگر نیاید. اینگونه افراد از نظر ذهنی و جسمی قوی هستند و می دانند که از زندگی چه می خواهند.

  • چشمان خاکستری:

 

چشم های خاکستری بسیار نادر هستند اما آن ها فقط یک تنوع از چشم های آبی هستند، به این معنی که در بسیاری از ویژگی های شخصیتی با افراد چشم آبی، مشترک هستند. چشم های خاکستری تیره به این معنی است که شما ملانین بیشتری در چشم خود دارید، در حالی که چشم های خاکستری روشن و کم رنگ به طور قابل توجهی دارای ملانین کمتری هستند.

اگر چشمان خاکستری تیره دارید، شما یک فرد کاملا متعادل هستید که می تواند به خوبی با محیط خود و افرادی که در اطراف هستند، سازگار باشد. اگر چشمان خاکستری روشن دارید، احتمالا مجبورید کمی بیشتر از اکثر افراد برای انجام کار خود تلاش کنید. به عنوان یک درونگرا، شما سعی می کنید جدی گرفته شوید اما کاملا محافظت می شوید. اگرچه عبور از محیط دور شما مدتی طول می کشد اما افرادی که این کار را انجام می دهند با فردی گرم، دوست داشتنی و وفادار مواجه می شوند.

  • چشمان عسلی:

توصیف چشم های عسلی دشوار است، افراد تمایل دارند تعریف خود را از رنگ داشته باشند، همچنین چشم های عسلی تمایل به تغییر رنگ مداوم دارند. تغییر رنگ معمولا انتقال از سبز به قهوه ای است، بنابراین عنبیه شما به معنای واقعی کلمه می تواند دو رنگ متفاوت داشته باشد. به عنوان مثال، حلقه نزدیک مردمک شما سبز است اما نزدیک به اطراف عنبیه، کمرنگتر می شود. این رنگ چشم بسیار غیر معمول است. کسانی که چشمان عسلی دارند، مستقل، با اعتماد به نفس و بی برنامه هستند.

با توجه به مقدار مختلف ملانین در چشم های عسلی، تحلیل این شخصیت ها بسیار سخت است، اگرچه به نظر می رسد یک موضوع مشترک ذهن متعادل است که این افراد دارا می باشند. از دیدگاه علمی، تصور می شود افرادی که دارای چشمان عسلی هستند ممکن است به دلیل مواد موجود در جریان خون که به دلیل عدم تعادل کبد از بین رفته اند، دارای چنین رنگ چشم های متفاوتی شده اند. به همین ترتیب، افرادی که دارای چشمان عسلی هستند ممکن است بیشتر در معرض مشکلات گوارشی باشند. مشکلات احتمالی شکم به کنار، افراد دارای چشمان عسلی فردی سرزنده و پرانرژی هستند که افراد دوست دارند با آن ها ارتباط برقرار کنند!

  • چشمان قهوه ای:

 

همانطور که در مورد افراد با چشم های بسیار تیره قهوه ای یا مشکی گفته می شود، چشم های قهوه ای در نتیجه وجود ملانین بیشتر در چشم شما نسبت به چشم های روشن تر است. بنابراین اینگونه افراد، قابل قبول، قاطع و با اعتماد به نفس هستند. دانشگاه چارلز در پراگ افراد با چشمان قهوه ای را به طور کلی افراد بسیار وفادار، محترم و ملایم توصیف می کند، البته این افراد مسلما مطیع نیستند. مطالعه ایی در ژورنال Chronobiology International نشان داد که افراد دارای چشم قهوه ای معمولا دو ساعت کمتر از افرادی که چشمان روشن تر دارند، می خوابند و چرخه خواب آن ها کوتاه تر است. افرادی که چشمانشان قهوه ای است، معمولا هنگام بیدار شدن از خواب، مشکل دارند. این افراد، با اراده، مهربان و دوست خوب همه جانبه برای دیگران هستند.

  • چشمان سبز:

افراد دارای چشمان سبز، خوش شانس هستند. طبق تحقیقی که توسط شرکت ایمپالس در لس آنجلس منتشر شده است، افرادی با چشمان سبز رنگ به طرز قاطعی جذاب و مرموز هستند. بیشتر شرکت کنندگان که می گفتند می خواهند رنگ چشم خود را تغییر دهند، رنگ سبز را به عنوان رنگ انتخابی خود مشخص می کردند.

چشم های سبز دارای تعادل ملانین هستند که آن ها را مانند چشم های قهوه ای موافق و مسلط نگه می دارد اما مانند چشم های آبی، قوی و محتاط می کند. افراد دارای چشمان سبز تمایل دارند که غیر قابل پیش بینی باشند، کمتر عصبانی شوند، اصیل باشند، خلاق باشند و بتوانند در شرایط استرس، خونسردی خود را حفظ کنند.

حقایقی در مورد رنگ چشم ها:

  • زنانی که چشمانشان رنگ روشن دارد درد را بهتر از زنانی که چشمانشان تیره است، تحمل می کنند:

یک مطالعه نشان داد که زنان با چشم های سبز یا آبی بهتر از زنان با چشم های قهوه ای و عسلی می توانند درد و استرس را تحمل کنند. به نظر می رسد در دوران بارداری و زایمان، افراد با چشمان رنگ روشن، درد کمتری دارند. علاوه بر این، آن ها پس از تولد فرزند، اضطراب و افسردگی کمتری را تجربه می کنند. گروهی که دارای چشمان تیره هستند، افکار منفی بیشتری دارند.

  • افرادی که چشمان قهوه ای دارند، قابل اعتماد به حساب می آیند:

 

محققان دریافتند افراد با چشمان قهوه ای باهوش و مهربان قلمداد می شوند. علاوه بر این، مردم تمایل بیشتری به اعتماد آن ها دارند.

  • افرادی که چشم آبی دارند، شیرین و جذاب به حساب می آیند:

افراد دارای چشمان آبی در حقیقت، مهربان تر و شیرین تر هستند. همچنین این افراد از نظر جسمی، جذابیت بیشتری دارند.

  • افرادی که چشمانشان سبز است، افراد خلاق و حیله گر به حساب می آیند:

 

29درصد از شرکت کنندگان در تحقیقات گفتند که چشم های سبز را به عنوان جذاب ترین افراد می دانند. علاوه بر این، این رنگ خلاقیت و نوعی حیله گری را به تصویر می کشد.

سخن آخر:

چشم ها پنجره روح هستند. می توان گفت رنگ چشم هر فرد، نشان دهنده مشخصه هایی از شخصیت اوست.

افراد دارای چشمان تیره در مورد همه چیز مهربان، کنترل شده، تیزبین و فروتن هستند.

زنان با چشم های روشن تر تمایل دارند درد و استرس را در هنگام زایمان بهتر از زنان با چشم های تیره تحمل کنند و این یک امتیاز مشخص است! افراد دارای چشمان آبی دارای یک طبیعت کنجکاو البته محتاط هستند.

افراد دارای چشمان خاکستری، گرم، دوست داشتنی و وفادار هستند.

کسانی که چشمان عسلی دارند، مستقل، با اعتماد به نفس و بی برنامه هستند.

افراد دارای چشمان قهوه ای، قابل قبول، قاطع و با اعتماد به نفس هستند.

افراد دارای چشمان سبز تمایل دارند که غیر قابل پیش بینی باشند، کمتر عصبانی شوند، اصیل باشند، خلاق باشند و بتوانند در شرایط استرس خونسردی خود را حفظ کنند.

منابع:

 

https://tiphero.com/eye-color-personality

https://brightside.me/wonder-curiosities/10-things-your-eye-color-can-say-about-you-799117/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *