اگر شما هم مثل خيلي از افراد ديگر از لنز چشم استفاده مي كنيد، پس بايد به دنبال وسايلي براي مراقبت از آن مثل مایع لنز و محلول شست و شوي آن باشيد. اهميت محلول لنز همانند اهميت لنز شماست چون چشم عضو بسيار مهم و حياتي بن است و مراقبت از آن از آلودگي ها و عفونت ها بسيار اهميت دارد. برندهاي مختلفي در سراسر دنيا وسايل مراقبت از لنزهاي تماسي را توليد مي كنند. شايد شما هم وقتي براي خريد مایع لنز به فروشگاه هاي آنلاين و يا مراكز خريد معتبر مي رويد، دچار سردرگمي شويد كه كدام برند و مدل بهتر از بقيه و مقرون به صرفه تر است.  ما در اينجا سعي مي كنيم ليستي از برندهاي مختلف موجود در بازار و قیمت مایع لنز برايتان ارائه كنيم تا به راحتي بتوانيد انتخاب درستي داشته باشيد.

اهميت انتخاب مايع لنز چشمي به اين دليل است كه هر محلولي مناسب با هر نوع لنزي نيست. با انتخاب محلول نادرست براي يك لنز خاص ممكن است آلودگي لنز به خوبي پاك نشود و در نهايت منجر به ايجاد آلودگي ها و عفونت چشمي  شود.

شما براي لنز روزانه و يكبار مصرف خيلي نياز به محلول لنز نداريد. مايع لنز بيشتر براي لنزهاي چشمي هفتگي، ماهانه و بخصوص لنزهاي طولاني مدت سالانه مورد نياز است.

محلول هاي مختلفي متناسب با نوع لنز شما و نوع كاركرد آن توليد مي شوند. نكاتي كه براي انتخاب بهترين محلول يا مايع لنز بايد توجه كنيد، مدل لنز شما، طبي يا آرايشي، مدت زمان استفاده شما از لنز، كوتاه مدت فصلي و بلند مدت و خصوصيات چشم شما هستند.

ما در اينجا چند قیمت مایع لنز كه بين مصرف كنندگان متداول و رايج هستند را ارائه مي كنيم.  

معرفی و قیمت مایع لنز چندكاره يا چند منظوره

محلول هاي چندكاره براي تميزكردن، ضدعفوني كردن، پاك كردن و نگهداري لنزهاي چشمي به كار مي روند. استفاده از مايع لنز بعد از استفاده از لنز چشمي و خارج كردن بخصوص در شب و هنگام خواب باعث از بين بردن آلودگي هاي ناشي از فعاليت روزانه مي شود. قرار دادن لنز در مايع به مدت طولاني از جمع شدن باكتري ها و پروتئين در لنز جلوگيري مي كند.

مزيت استفاده از محلول هاي چندكاره

يكي از فوايد استفاده از لنزهاي چندكاره راحتي پاك كردن لنزهاي چشمي است. وقتي از يك محلول چندكاره به جاي استفاده از چندين محلول و مايع مختلف استفاده مي كنيم، ديگر نيازي به تميز كردن چند باره و چند مرحله اي لنز نيست. از طرفي قيمت مايع لنز در این نوع خاص  نسبت به مايع پروكسيد هيدروژن كمتر است.

معايب استفاده از مایع لنز چندكاره

محلول هاي چندكاره يا چند منظوره معمولا تركيبات شيميايي قوي تري نسبت به محلول هاي معمولي دارند. دليل استفاده از اين تركيبات هم براي قدرت پاك كنندگي و ضدعفوني كنندگي بيشتر و استفاده راحت تر است. به همين دليل، استفاده از محلول هاي چندكاره به همه افراد توصيه نمي شود چون ممكن است باعث ايجاد حساسيت و ناراحتي در چشم افراد بخصوص بيماران مبتلا به آلرژي نسبت به مواد شيميايي شود.

محلول هاي پروكسيد هيدروژن

قمیت مایع لنز

محلول پروكسيد هيدروژن انتخاب بسيار مناسبي براي افرادي با ميزان حساسيت و آلرژي بالا نسبت به مواد شيميايي است. البته استفاده از اين محلول نياز به يك مرحله مقدماتي به نام خنثي سازي دارد كه با قرار دادن لنز در يك محفظه حاوي يك ديسك خنثي سازي انجام مي شود.

طول مدت زماني كه اين محلول روي لنز اثر كند و آلودگي ها و ميكروب هاي آن را جذب كند، حداقل 6 ساعت است و زمان خواب از شب تا صبح بهترين زمان براي استريل كردن لنز است.

مراقبت از لنز با محلول هاي پرواكسيد هيدروژن يك مرحله اضافي نسبت به محلول هاي معمولي و درنتيجه كامل تر از آنها است. ولي عمل خنثي سازي اگر به درستي انجام نشود، ممكن است كمي باعث بروز مشكل شود. پس در استفاده از اين نوع محلول ها بايد دقت بيشتري كرد.

مایع لنز قليايي (نمكي)

محلول هاي نمكي جزو ساده ترين محلول ها براي تميزي و مراقبت از لنزهاي چشمي هستند. اين محلو ها به ساده ترين شكل مي توانند آلودگي لنز را از بين برند ولي براي مراقبت از لنزها كافي نيستند. از اين محلول ها مي توان به عنوان مكمل در كنار ساير محلول هاي ضدعفوني كننده استفاده كرد. برخي از آنها به عنوان مايع نگهدارنده و بعد از استريل كردن لنز با محلول هاي قوي تر استفاده مي كنند.

كدام قیمت مایع لنز بهتر است؟

محلول نگهدارنده هيدروژن پروكسيد ممكن است بهترين انتخاب براي شما باشد. اگر چه برخي از افراد پس از استفاده از اين نوع محلول دچار سوزش و يا كمي مشكل در نحوه استفاده از آن شده اند ولي اگر به درستي و به طور صحيح استفاده شود، يك ضدعفوني كننده قوي براي لنز است.

محلول هاي چند منظوره با اينكه براي استفاده هر فردي مناسب نيست، ولي بين مصرف كنندگان رايج تر و استفاده از آن راحت تر است. ويژگي همه كاره بودن آن علاوه بر شست و شوي و ضدعفوني كردن لنز، باعث تميز نگه داشتن آن در ساعات شب مي شود. اگرچه تمام اين محلول ها داراي تاييديه هاي سازمان بهداشت و درمان هستند ولي بهتر است براي انتخاب محلول مناسب با پزشك خود هم مشورت كنيد.

محلول هاي نمكي (قليايي) نه جايگزني مناسبي براي محلول يا مايع لنز هستند نه يك ضدعفوني كننده براي لنزهاي تماسي محسوب مي شوند. بلكه اين نوع محلول فقط به عنوان استريل و تنها براي پاك كردن لنز قبل از گذاشتن در چشم قابل استفاده است. اين محلول به عنوان مكمل مي تواند در كنار محلول هاي ضدعفوني كننده و از بين برنده پروتئين روي لنز چشم استفاده شود. محلول نمكي قادر به از بين بردن پروتئين هاي روي لنز است ولي بايد پاكر كردن و شست و شو و در كنار محلول چند منظوره استفاده شود.

اگر هم وقت زيادي براي مراقبت و تميز نگه داشتن از لنز خود نداريد يا خيلي به اين كار علاقه اي نداريد مي توانيد از لنزهاي روزانه يكبار مصرف استفاده كنيد. برند آكوو مدل هاي خوبي از اين نوع لنزها را توليد مي كند. در نتيجه مي توانيد از شر هزينه خريد محلول هاي چشمي خلاص شويد.

معروف ترين برندها و قیمت مایع لنز 

07

 اين برند توليد كننده محلو هاي لنز چشمي و همچنين محلول هاي چندكاره است. سيستم ضدعفوني كننده دوگانه آن به راحتي قابل استفاده است و از HydraGlyde Moisture Matrix ساخته شده است كه باعث ايجاد يك لايه مرطوب بين لنز و قرنيه چشم مي شود. اين محلول براي لنزهاي هيدروژل سليكوني مناسب است و يك روز راحت را براي شما ايجاد مي كند.

Bausch & Lomb RENU

برند Bausch & Lomb يكي از معروف ترين برندهاي سازنده لنزهاي چشمي است. محلول چندكاره رنیو RENU سازگار با سطح pH اشك چشم است و فرمول آبرساني آن براي نگهداري و تميز كردن عالي است. اين لنز بخصوص براي افراد با چشم هاي خشك مناسب است.

قیمت مایع لنز کلیول

 اين مایع لنز سه گانه يك محلول پروكسيد هيدروژن است كه براي تمام لنزها مناسب است. مارك کلیول متعلق به برند Alcon است  كه يكي از برترين و معتبرترين توليد كنندگان محصولات پزشكي، چشم پزشكي و آرايشي در دنياست. اين محلول بدون استفاده از هيچ گونه نگهدارنده شيميايي و با از بين بردن آلودگي ها و پروتئين از روي لنز، آن را تميز و ضدعفوني مي كند.

PuriLens Plus Preservative Free Saline

اين محلول مخصوص افرادي است كه به مواد شيميايي و مصنوعي حساس هستند.  اين محلول عاري از مواد نگهدارنده است و از ماده كلرهگزيدين استفاده نمي كند.

برندها و قیمت مایع لنز در بازار ايران

قمیت مایع لنز

از بين برندهاي معروف و معتبر جهاني كه چند نمونه از آنها در بالا آورده شد، تعداد زيادي در بازار ايران نيز حضور دارند. اين محلول ها را حتي در فروشگاه هاي آنلاين و با قيمت هاي مناسبي مي توانيد خريداري كنيد.

در اينجا به برخي از مدل هاي موجود در بازار و فروشگاه هاي آنلاين اشاره مي كنيم. برندها و مدل هاي بيشتري هم در بازار وجود دارند كه با قيمت هاي بيشتر يا كمتر قابل خريداري هستند. در اينجا سعي شده كه نمونه هاي رايج و پرمصرف تر ارائه شود تا در يافتن و خريد آنها مشكلي نداشته باشيد.

Opti-Free 355ml

 اين محلول پيشرفته ترين محلول چند منظوره جهت راحتي در تمام طول روز است. قيمت مایع لنز اپتی فری بين 80 تا 100 هزار در فروشگاه هاي آنلاين و مراكز خريد متغير است. تاثير فرمولاسيون مرطوب كنندگي آن لنزها را مرطوب نگه مي دارد و تا مدت طولاني تري حس راحتي به همراه دارد. اين محلول به همراه يك جا لنزي فروخته مي شود كه آنتي باكتريال است.

قیمت مایع لنز رنیو 

 محلول رنيو متعلق به برند Baunsch & Lomb است. اين محلول باعث حفظ رطوبت لنز چشمي شما مي شود و احساس شادابي بيشتري ايجاد مي كند. مدل هاي مختلف اين محلول با حجم هاي مختلف از قيمت 25 هزار تا 90 هزار تومان در دسترس است.

Sauflon Delta Plus 60ml

 اين محلول مختص لنزهاي سخت است و متعلق به برند Sauflon  انگستان است. قيمت اين محصول تقريبا 60 هزار تومان است. به همراه بسته اين محصول يك شامپوي شست و شو دهنده و يك جا لنزي هم به فروش مي رسد. اين شامپو حاوي تركيبات آنيوني و آمفوتري است و تمام چربي ها، پروتئين ها و آلودگي ها را از بين مي برد.

CyClean و Light دو مدل ديگر از محلول هاي لنزي برند Sauflon هستند قیمت مایع لنز سافلون حدود 35 و 40 هزار تومان در بازار موجودند.

Wohl 120ml

 اين محلول مخصوص لنزهاي سخت و ساخت كشور آلمان است. همراه اين محصول يك عدد جا لنزي است. هزينه خريد اين محلول لنز حدود 65 هزار تومان است.

Zeiss

 اين محلول چند منظوره براي لنزهاي نرم مناسب تمام انواع لنزها با برندها و مدل هاي مختلف است. اين محلول از سازگاري بالايي برخوردار است و حتي براي چشم هاي حساس هم مناسب است. اين محلول ملايم با كاربرد چندگانه خود باعث تميزي لنز از چربي ها و پروتئين ها مي شود و لنز را ضدعفوني و مرطوب مي كند. قيمت مایع لنز زایس در بازار 95 هزار تومان براي محلول 360 ميل و حدود 65 هزار تومان براي حجم 100 ميل است.

SoloCare Aqua

 اين محلول متعلق به برند Ciba Vision است. سلوكر آكوآ مختص لنزهاي صاف و نرم است. جزو پيشرفته ترين محلول هاي چندكاره جهت راحتي در تمام طول روز است. فرمولاسيون قوي و مناسب آن باعث رطوبت دائمي لنزها مي شود. جا لنزي همراه آن هم آنتي باكتريال است و باعث دور نگه داشتن لنز از باكتري ها مي شود. اين محلول در حجم هاي 90، 120 و 360 ميل به فروش مي رسد كه قيمت ها به ترتيب حدودا 20، 24 و 54 هزر تومان است.

Options MULTI

 اين محلول پاك كننده لنزهاي چشمي متعلق به برند Cooper Vision است. اين مدل ساخت كشور انگلستان است قیمت مایع لنز اپتیوس مولتی با حجم 250 ميل و با قيمت حدودا 90 هزار تومان به فروش مي رسد.

ALL-IN-ONE

 محلول شست و شوي لنز آل اين وان مخصوص لنزهاي نرم است. به همراه اين محلول يك جا لنزي آنتي باكتريال هم به فروش مي رسد. قيمت مایع لنز اویزور یا آل این وان  با حجم 360 ميل حدود 80 تا 90 هزار تومان است.

NEO PLUS

 محلول شست و شوي لنزهاي تماسي نئو ويژن مدل نئو پلاس ساخت كشور كره و  با انواع لنزهاي چشمي سازگار است. اين مايع براي تمام لنزهاي آرايشي و بهداشتي و طبي استفاده مي شود. جا لنزي اين محلول آنتي باكتريال است و هزينه خريد آن با حجم 360 ميل، 67 هزار تومان است.

به غير از مدل هاي مختلفي كه در بالا براي محلول هاي شست و شو و پاك كننده لنزهاي تماسي طبي و آرايشي آورده شد، مدل هاي ديگري از برندهاي مختلف دنيا در بازار ايران به فروش مي رسد كه هزينه خريد آنها تقريبا مشابه و زير 100 هزار تومان است.

سخن آخر در باب قیمت مایع لنز

البته قیمت مایع لنز های گفته شده طبق اخرين قيمت هاي آنلاين ولي به طور تقريبي است. چون در فروشگاه هاي مختلف با كمي اختلاف قيمت وجود دارند.  

جهت کسب اطلاعات عمومی بیشتر درمورد لنزها و لوازم جانبی آنها , خواندن مقالات زیر نیز خالی از لطف نیست :

بهترین لنز طبی کره ای کدام است ؟ هرا , مورنینگ یا … ؟؟؟

بررسی لنز قرمز و انواع مدل های مختلف این لنزخاص !

دلایل ضعیف شدن چشم چه چیزهایی میتونه باشه ؟؟

جلوگیری از ضعیف شدن چشم چگونه ممکن است ؟؟

در استفاده از لنز طبی باید به چه نکاتی توجه کرد  ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *