[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]لنز مارکت در خدمت شماست تا شما را با لنز های رنگی به همراه عواقب و خطرات لنز ها آشنا سازد و راه حل هایی که میتوان عواقب و مضرات ان را کاهش یا حتی جلوگیری کرد برای شما بازگو میکند و استفاده از لنز رنگی کاملا بی خطر باشد  پس به شما توصیه میکنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اگر همیشه بدنبال زیباتر نشان دادن خودتان هستید، لنزهای رنگی می توانند تغییری اساسی در شما ایجاد کنند که این زیبا شدن، به‌ خصوص برای خانم‌ها، یک دغدغه ی همیشگی بوده و هست. انتخاب نوع و رنگ لنز چشم کار آسانی نیست، به خصوص زمانی که این انتخاب، مربوط به زیباترین قسمت صورت یعنی چشم‌ها باشد. با تمام زیبایی هایی که لنز به یک فرد میبخشد، ولی نمی توان از ضرر لنز رنگی غافل شد و باید به هنگام خرید و استفاده از ضررهای لنزهای رنگی آگاهی داشت، تا بتوان این ضررها را به حداقل کاهش داد.[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

ریسک همراه با لنز رنگی

از جمله مواردی که استفاده از لنز های رنگی را ریسک پذیر میکند، استفاده از لنز های غیر برند و بی کیفیت میباشد. مشکل لنزهای رنگی غیر برند این است که این لنزها فقط در یک سایز تولید می شوند اما قرنیه همه افراد یک اندازه و شبیه به هم نیست همانطور که پای شما نیاز به کفش با اندازه مناسب دارد کره چشم نیز نیاز به لنزی با سایز مناسب دارد.

مشکل واقعی از آنجا شروع می شود که برای خرید لنزهای رنگی مراجعه به افرادی غیر از چشم پزشک خود میکنید. به لنزهای رنگی باید به عنوان یک ابزار پزشکی نگاه کنید نه یک اسباب بازی و البته اینکه اگر به طور معمول از لنزهای اصلاحی(لنزهای طبی) استفاده نمی کنید باز هم نیاز به مراجعه به متخصص دارید.

اگر از لنزی استفاده کنید که سایز مناسبی نداشته و یا انحنای آن کوتاه باشد سبب چسبندگی آن به چشم شده و باعث خراش و تحریک قرنیه می شود و همین خراش, محلی برای ورود باکتری ها و ایجاد عفونت خواهد بود.

در ادامه سه راهبرد برای بیخطر نشان دادن لنز های رنگی وجود دارد که در ادامه به هریک پرداخته­ایم:

  • استفاده از لنز رنگی کاملا بی خطر با برندهای معروف (زیر نظر نسخه پزشک)

اگرچه می توان لنزهای رنگی را به صورت آنلاین سفارش داد یا حتی آنها را از فروشگاهها یا سوپر مارکتها خریداری کرد اما خرید از برندهایی که نیاز به نسخه پزشک ندارد اصلاً به صلاح نمیباشد. اگر شما لنزی را با نسخه پزشک خریداری کنید استفاده از آن برایتان بی خطر است.

  • نگهداری و مراقبت از لنز رنگی

با خرید لنز رنگی از یک برند معروف و  با سایز مناسب که توسط پزشک تجویز شده کار شما تمام نمی شود بلکه این لنزها نیز مانند لنزهای طبی نیاز به مراقبت دارند و این خود شما هستید که باید از لنزهایتان به خوبی مراقبت کنید.

بسته به نوع  توضیحات بروشور لنز باید آنها را پس از مدت معینی دور انداخته و از لنز جدید استفاده کنید و هرگز نباید لنز خود را به جز با دستهای تمیز و محلولهای استریل مخصوص با چیز دیگری تمیز کنید. گفته میشود این امر هم در مورد لنزهای رنگی و هم در مورد لنزهای طبی صدق میکند. خبر خوب این است که اگر شما این احتیاط­های لازم را مد نظر قرار دهید استفاده از  لنز رنگی کاملا بی خطر است.

*دکتر شانبوم می گوید اگر از لنزها به طرز صحیح استفاده کنید, لنز رنگی کاملا بی خطر است و در تغییر رنگ چشم هایتان وجود ندارد*

  • شناخت ریسک و مضرات لنزهای رنگی

 مسدود شدن تامین اکسیژن در چشم ها:

از آنجا که لنزهای مستقیم روی چشم قرار می گیرند و کل قرنیه را پوشش می دهند، مقدار اکسیژنی که به چشم های شما می رسد، کاهش پیدا خواهد کرد. تامین اکسیژن خوب برای سالم نگه داشتن چشم ها موضوعی مهم و حیاتی است. در این خصوص لنزهای نرم یا سیلیکونی را انتخاب کنید، چون اکسیژن بیشتری را ارسال می کنند.

خشکی چشم ها:

لنز تماسی مقدار اشک در قرنیه را کاهش می دهد و برای نرم نگه داشتن خود ،بیشتر اشک ما را جذب می کند. این کمبود اشک باعث ایجاد سندروم خشکی چشم می شود، که منجر به احساس سوزش، تحریک پذیری و قرمزی چشم ها می شود.اگر چشم ها بیش از حد خشک شوند، قرنیه زخم می شود که می تواند بسیار دردناک باشد.

ساییدگی قرنیه :

 

این امکان وجود دارد که لنزهای رنگی قرنیه شما را خراش دهند؛ در صورتی که لنزها به درستی روی چشم قرار نگیرند و یا زمانی که چشم های شما بیش از حد خشک است،خراش قرنیه ایجاد شود.

رعایت نکات مهم هنگام استفاده از لنزهای رنگی و دیگر لنزها

خوابیدن با لنز!!

**هرگز با لنزهای رنگی نخوابید. این لنزها با جذب ذراتی مانند گرد و غبار و سپس مالیدن چشم ، موجب سائیدگی در قرنیه می شوند. این خراش ها با ایجاد حفره های کوچک باعث نفوذ باکتری و ویروس و در نتیجه عفونت چشم می شوند که ممکن است منجر به از دست رفتن بینایی شوند.

**هرگز با لنز استحمام نکنید یا به استخر نروید. چون آب و مواد شوینده‌ای که در حمام استفاده می‌کنید رطوبت چشم را از بین می‌برد  وباعث چسبیده شدن لنز به قرنیه می‌شود.

**هرگز با لنز نخوابید چون اکسیژن به چشم نمی‌شود و ممکن است باعث کوری و دیگر آسیب‌های چشمی شود.

 عدم استفاده طولانی مدت از لنز رنگی

در هوای آلوده بهتر است از لنز استفاده نکنید چون باعث نشستن میکروب‌ها برروی لنز و در نتیجه زخم در چشم می‌شوند مناطقی که آب و هوای خشک دارند از لنز استفاده نکنید.

لنزهایی که تاریخ ساخت و انقضای مشخصی ندارند خریداری نکنید.

هنگام استفاده از لنزبرای اولین بار بهتر است زیر نظر شخص آموزش دیده  یا دکتر باشید.

لنزها را در ظرف مخصوص خود نگهداری کنید و با هر محلولی آن را شستشو ندهید بلکه باید محلول خاص آن را خریداری کنید و از آن برای شستشوی لنز استفاده کنید.

هنگامی که نشانه‌هایی همچون قرمزی در چشم یا ترشح در چشم را مشاهده کردید دیگر از همان لحظه به بعد از لنز استفاده نکنید و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

بهتر است اگر به طور مدام از لنز استفاده می‌کنید ناخن‌های خود را کوتاه کنید چون ناخن‌های بلند به لبه لنز آسیب وارد می‌کند  و در نهایت منجر به زخم قرنیه می‌شود.

متخصصین چشم با تاکید بر اینکه باید از خوابیدن هنگام استفاده از لنز پرهیز شود خاطرنشان کردند: تغذیه و اکسیژن قرنیه هنگام استفاده از لنز دچار مشکل می‌شود و این عمل ممکن است موجب کاهش شدید اکسیژن در قرنیه یا حتی نابینایی شود.

لنزهای زیبایی به علت استفاده از رنگینه‌ها، دارای خطر بیشتری نسبت به لنزهای طبی هستند بنابراین استفاده از لنزهای زیبایی منجر به کاهش شدید اکسیژن و خفگی در قرنیه می‌شوند.

استفاده از لنز موجب بی‌حسی قرنیه می‌شود. همچنین ممکن است فرد به علت استفاده از لنز، حضور جسم خارجی را در چشم خود احساس نکند و همین مسئله ممکن است منجر به عفونت شود.

لنز مارکت

امیدواریم از مطالب گفته شده  در مورد لنز رنگی کاملا بی خطر استفاده کامل را برده باشید و مفید واقع شده باشه، با مراجعه به وب‌سایت لنز مارکت به نشانی  lenzmarket.ir علاوه بر آشنایی بیشتر با عینک‌ها و لنزهای طبی، با دیگر خدمات مربوط به کالاهای اپتیک (عینک طبی، عینک آفتابی و لنزهای چشم) آشنا شوید. لنز مارکت بر این اصل برنامه‌ریزی‌شده تا تمامی توان خود را در جهت جلب رضایت مشتری، تقدیم محصولات با قیمت‌های واقعی کسب رضایت بازدیدکنندگان را بکار بگیرد. در صورت داشتن هرگونه سوالی می‌توانید با تیم پشتیبان لنز مارکت با شماره 36833650 021 ارتباط برقرار کنید. همچنین لنزمارکت معتقد است که انتقادات شما می‌تواند ما را در مسیر تولید محتوای فاخر برای شما مخاطبین عزیز همیاری کند. از این رو اگر در مورد مطلب بالا موضوع خاصی وجود دارد و یا اطلاعات جدیدی را کسب نموده اید که می‌تواند برای ما و دیگر مخاطبین ارزشمند باشد آن را با ما به اشتراک بگذارید.

**از اینکه با لنز مارکت همراه بودید سپاس­گزاریم**[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *