برخی از لنزهایی که نمره چشم آستیگمات رو پوشش میدهد
قیمت برای لنز نمره چشم آستیگمات

بهترین لنز طبی برای نمره چشم آستیگمات  منفی کدوم برنده  ؟

من چون نمره چشم آستیکمات  دارم نمیتونم لنز بذارم  ؟

نمره چشم آستیگمات بهتره  یا ضعیفیه ساده ؟

بارداری روی نمره چشم آستیگمات تاثیر میذاره  ؟

نمره چشم آستیگمات ارثیه  ؟

سوالات بالا سوال هاییه که مشتریان عزیز در طول روز در مورد نمره چشم آستیگمات از همکاران ما میپرسند .

توضیح کامل نمره چشم آستیگمات

آیا می دانید آستیگماتیسم چیست؟ آستیگماتیسم نقصی در انحنای قرنیه چشم است. این نقص مانع از توانایی چشم در متمرکز کردن نور بر شبکیه چشم می شود و منجر به تاری و انحراف دید می شود. 

خوشبختانه، نمره چشم آستیگمات نقص کمی است و با استفاده از لنزهای چشمی هلالی به راحتی قابل اصلاح است. در زیر در خصوص تعیین نمره چشم آستیگمات می خوانید.

 

در جایی که یک چشم سالم نور را در نصف النهار (خطوط خیالی در سراسر سطح چشم) به اندازه مساوی منکسر می کند، چشم دارای آستیگماتیسم نور را در یک نصف النهار بیشتر از دیگری منکسر می کند و نور و نقطه کانونی که به آن می رسد را کج و منحرف می کند.

برای لنزی که نمره چشم آستیگمات   را اعمال کند  با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

تصویر زیر تفاوت بین یک چشم طبیعی و نمره چشم آستیگمات را نشان می دهد. همانطور که نشان داده شده است، پرتوهای سبک توسط قرنیه آستیگماتیکی به درستی منکسر نمی شوند، در نتیجه نقاط کانونی تحریف شده در جلو و یا پشت شبکیه ایجاد می شوند.

تعیین نمره چشم آستیگمات 1تعیین نمره چشم 2

آستیگماتیسم به تاری و نامعلومی دید منجر می شود و همچنین می تواند منجر به ناراحتی های دیگری نیز شود. اگر آستیگماتیسم با لنزهای چشمی هلالی یا عینک درمان نشود می تواند منجر به سر درد یا درد چشم شود.

نمره چشم آستیگات یا آستیگماتیسم منظم و نامنظم

 نمره چشم آستیگمات می تواند منظم یا نامنظم باشد. در آستیگماتیسم منظم، قرنیه چشم از یک جهت خاص خمیده تر از جهت دیگر است. نصف النهارهای اصلی چشم عمود بر یکدیگر هستند و 90 درجه از هم فاصله دارند.

تعیین نمره چشم آستیگمات 3

اما آستیگماتیسم نامنظم وقتی اتفاق می افتد که خمیدگی منحنی در سطح چشم نیست. همچنین چشم می تواند از جهات متعدد دارای خمیدگی باشد یا اینکه می تواند شیب تندتری به سمت پایین داشته باشد.

گروه اپتیک لنزمارکت (دسته بندی لنز آستیگمات)

تقسیم بندی نمره چشم آستیگمات بسته به عوارض بصریا

آستیگماتیسم بسته به عوارض بصری که ایجاد می کند، می تواند یکی از سه نوع زیر باشد:
• آستیگماتیسم نزدیک بین: یک یا هر دو نصف النهار اصلی چشم، نزدیک بین است.
• آستیگماتیسم دوربین: یک یا هر دو نصف النهار اصلی چشم، دوربین است.
• آستیگماتیسم ترکیبی یا مختلط: یکی از نصف النهارهای اصلی چشم، نزدیک بین و دیگری دوربین است.

نمره چشم آستیگمات مستقیم و غیرمستقیم

دو نصف النهار اصلی چشم، عمودی و افقی، می توانند اثرات متفاوتی در نوع بینایی که با آستیگماتیسم تجربه می کنید، داشته باشند.
وقتی نصف النهار عمودی شیب بیشتری دارد ، هنگام مشاهده خطوط عمودی، به دلیل اثر آستیگماتیسم، دید تار خواهد بود. به این آستیگماتیسم، آستیگماتیسم مستقیم گفته می شود.
اما اگر نصف النهار افقی تحت تأثیر قرار گیرد، چشمان شما قادر به تمرکز روی خطوط افقی نخواهند بود. این آستیگماتیسم به آستیگماتیسم غیرمستقیم معروف است.

چه عواملی باعث بالا رفتن نمره چشم آستیگمات می شوند؟

در اکثریت موارد آستیگماتیسم، شخص با قرنیه یا عدسی نامنظم متولد می شود و چشم اغلب به توپ راگبی شباهت دارد.
با این حال، مواردی از آستیگماتیسم که در طول عمر رشد پیدا کرده و شدیدتر شده نیز دیده شده است.
اعتقاد بر این است كه دلایل این امر برای دانشمندان ناشناخته است اما گفته می شود که با عوامل ژنتیكی مرتبط است. اگر شخصی در خانواده شما آستیگماتیسم دارد، احتمال اینکه بعدا شما هم مبتلا شوید، وجود دارد.

علل دیگر آستیگماتیسم عبارتند از:
• جراحی چشمی که سطح قرنیه را تغییر می دهد.
• قوز قرنیه یا کراتوکونوس و بزرگی عمودی قرنیه یا کراتوگلوباس، شرایط چشمی هستند که شکل قرنیه را تغییر می دهند.
• شرایطی که می تواند روی پلک ها مانند یک گل مژه بزرگ یا غده روغنی بسته شود و باعث انحراف قرنیه شود.

علائم فرد مبتلا به نمره چشم آستیگمات

بسته به این که آستیگماتیسم فرد چقدر شدید باشد، ممکن است آن ها نورها را به شکلی متفاوت ببینند. داشتن آستیگماتیسم به این معنی است که قرنیه چشم شکلی مانند توپ راگبی دارد و این بدان معنی است که نورها در جهت های نابرابر خم می شوند و می توانند منحرف و کج شوند.
تصویر زیر نشان می دهد که چگونه فرد مبتلا به آستیگماتیسم می تواند شب های دارای نور را به طوری متفاوت در مقایسه با کسی که آستیگماتیسم ندارد، ببیند.

تعیین نمره چشم 9گذشته از تاری دید، آستیگماتیسم می تواند تعدادی علائم ناراحت کننده و گاه دردناک داشته باشد. از جمله:
• سر درد
• خستگی
• فشار چشم ها، به ویژه در پشت چشم
• سوزش چشم ها
• شب کوری
ممکن است برخی از افراد مبتلا به آستیگماتیسم باشند اما هیچ یک از علائم بالا را تجربه نکنند. با این وجود، مهم است که مرتباً چشم های خود را مورد آزمایش قرار دهید تا از ایجاد فشار غیرضروری روی آن ها جلوگیری کنید.

آستیگماتیسم در شب یا در شرایطی که نور کم است، وخیم تر است زیرا چشمان شما به نور بیشتری احتیاج دارند و این کمبود نور باعث ایجاد هاله نوری، تاری دید و انحراف بینایی می شود. 

بنابراین، مهم است که با چشم پزشک خود مشورت کنید که آیا رانندگی در شب برای شما خطر دارد یا خیر، زیرا ممکن است چشمان شما چراغ های خیابان و چراغ های اتومبیل های دیگر را به صورت تار مشاهده کنند.

در تعیین نمره چشم آستیگمات هیچ مدرک مستندی وجود ندارد که ثابت کند کارهایی مانند خواندن کتاب در تاریکی، مالیدن چشم ها یا نشستن بیش از حد جلوی تلویزیون، آستیگماتیسم را وخیم تر می کند. 

با این حال، علائم آستیگماتیسم از جمله سردرد، خستگی و فشار چشم در صورت عدم اصلاح، ممکن است باقی بمانند.

تعیین نمره چشم آستیگمات

آستیگماتیسم یک بیماری شایع چشم است که به راحتی توسط چشم پزشک یا بینایی سنج تشخیص داده می شود. این آزمایش با استفاده از روش های مختلفی برای ارزیابی چگونگی تمرکز نور در چشم انجام می شود.

تعیین نمره چشم آستیگمات 5در مرحله اول، دقت بینایی با استفاده از نمودار اندازه گیری می شود تا وضوح دید مشخص شود.
سپس قدرت فوکوس یا تمرکز چشم با یک سری لنزهایی که در جلوی آن ها قرار می گیرد، اندازه گیری می شود. لنزهایی که بهترین دید را فراهم می کنند، برای لنز چشمی یا عینک تجویز خواهند شد.

سرانجام برای اندازه گیری انحنای قرنیه از کراتومتر (کراتومتر وسیله ایی است که متخصصان چشم برای اندازه گیری انحنا و بازتاب سطح قدامی قرنیه از آن استفاده می کنند.) استفاده می شود. 

در صورت لزوم برای بررسی عمیق تر سطح چشم می توان از توپوگرافی قرنیه نیز استفاده کرد.
با این حال، قبل از همه این ها، شما می توانید آزمایش چشم آستیگماتیسم خود را در خانه با تصویر زیر انجام دهید.

1. اگر برای نزدیک بینی یا دوربینی از عینک یا لنز چشمی استفاده می کنید، آن ها را از چشم خارج کنید.
2. با فاصله 3 متری از عکس بنشینید و به عکس نگاه کنید.
3. ابتدا چشم چپ خود را با دست بپوشانید و با چشم راست خود به تصویر نگاه کنید.
4. سپس این کار را با چشم دیگر خود تکرار کنید.

5. اگر خطوط را تار مشاهده می کنید یا بین وضوح خطوط افقی و عمودی تفاوت می بینید، ممکن است آستیگماتیسم داشته باشید. بنابراین برای معاینه بیشتر به چشم پزشک مراجعه کنید.

نسخه چشمی آستیگماتیسم

تعیین نمره چشم آستیگمات در بعد از معاینه چشم، دکتر یک نسخه به شما می دهد اما آیا تاکنون سعی کرده اید آن را بخوانید؟
چشم پزشکان و بینایی سنج ها گاهی اوقات از اندازه گیری های مختلف برای آستیگماتیسم استفاده می کنند. نسخه آن ها بسته به شخصی که قرار است آن را ببیند، ممکن است متفاوت باشد.

آستیگماتیسم بر حسب دیوپترها (واحد انکسار) اندازه گیری می شود. چشم بی عیب و بدون آستیگماتیسم صفر دیوپتر دارد. بیشتر افراد بین 0.5 تا 0.75 دیوپتر آستیگماتیسم دارند. 

افراد با اندازه گیری 1.5 دیوپتر یا بیشتر به طور معمول نیاز به لنز چشمی یا عینک دارند تا دید واضحی داشته باشند.

تعیین نمره چشم
از سه عدد موجود در نسخه ی لنز چشمی یا عینک، دو مورد آخر مربوط به آستیگماتیسم است:

• Spherical یا sphere: نشان می دهد که آیا شما نزدیک بین یا دوربین هستید. اگر علامت مثبت (+) باشد یعنی شما دوربین هستید، اگر علامت منفی (-) باشد یعنی شما نزدیک بین هستید. هر چه این عدد بزرگتر باشد، نزدیک بینی یا دوربینی چشم شما بیشتر است. 

Spherical به این معناست که اصلاح نزدیک بینی یا دوربینی شما به صورت کروی یا اسفری بوده و یا اصلاح شماره در تمامی استواهای چشم برابر است.

• Cylinder یا CYL: این عدد درجه آستیگماتیسم شما یا اینکه شکل قرنیه صاف یا نامنظم است را اندازه گیری می کند. اگر چیزی در این ستون نوشته نشده باشد یعنی چشم شما آستیگماتیسم ندارد یا اینکه آنقدر کم است که نیاز به اصلاح با لنز یا عینک ندارد.

• Axis: این عدد با درجه اندازه گیری می شود و به جایی در قرنیه که آستیگماتیسم دارد، اشاره می کند. تعداد محورها از 0 تا 180 است.

آستیگماتیسم بالا چیست؟

در تعیین نمره چشم آستیگمات آستیگماتیسم بالا به شماره های لنزهای چشمی یا عینک های تجویز شده، اشاره دارد. به طور کلی هرچه عدد axis و cylinder در نسخه شما بزرگتر باشد، آستیگماتیسم شما قوی تر است.

تصویر زیر نحوه دید افراد دارای آستیگماتیسم شدید را نشان می دهد.

آیا آستیگماتیسم با افزایش سن، وخیم تر می شود؟

شدت آستیگماتیسم می تواند با افزایش سن افزایش یابد، حال آن که همیشه اینطور نیست. در حقیقت متداول است که آستیگماتیسم مستقیم، در طول عمر به آستیگماتیسم غیرمستقیم تبدیل شود. هرچه که سن بالاتر می رود، فشاری که معمولاً پلک ها روی قرنیه اعمال می کنند، 

کمتر می شود در نتیجه منجر به کاهش شیب منحنی نصف النهار عمودی چشم می شود. به نوبه خود، شدت منحنی نصف النهار افقی چشم افزایش می یابد ، در نتیجه منجر به تغییر آستیگماتیسم مستقیم به غیرمستقیم می شود و این تغییر می تواند با سرعت تدریجی وخیم تر شود.

چگونگی اصلاح آستیگماتیسم

سه روش برای اصلاح آستیگماتیسم وجود دارد: جراحی انکساری، عینک اصلاحی و لنزهای چشمی هلالی.
لنزهای چشمی هلالی اغلب مناسب ترین و موثرترین گزینه برای اصلاح آستیگماتیسم هستند. آن ها با لنزهای چشمی معمولی تفاوت دارند چرا که به جای کروی بودن، هلالی هستند. این لنزها دید واضح و بینظیری را به افراد دارای آستیگماتیسم ارائه می دهند.

تفاوت دیگر بین لنزهای چشمی هلالی و لنزهای معمولی این است که لنزهای هلالی دارای قدرت های مختلف برای اصلاح نزدیک بینی یا دوربینی در نصف النهارهای مختلف هستند. در بیشتر موارد، سایر لنزهای چشمی دارای یک قدرت در طول لنز هستند.

لنزهای چشمی هلالی معمولاً لنزهای چشمی نرم هستند، اما لنزهای هلالی سخت نفوذپذیر به گاز می توانند فقط برای اصلاح آستیگماتیسم نامنظم استفاده شوند.
همچنین طیف گسترده ای از لنزهای هلالی از جمله روزانه، دو هفتگی، ماهانه و رنگی در بازار وجود دارد و شما می توانید لنزهای مورد نیاز خود را طبق سلیقه خود پیدا کنید.

هر دوی عینک و لنزهای چشمی هلالی به طور موثری آستیگماتیسم را اصلاح می کنند. اما به طور کلی برای اصلاح آستیگماتیسم لنزهای چشمی بیشتر ترجیح داده می شوند. دلیل این امر این است که لنزها ظاهر چشم را حفظ می کنند و استفاده از آن ها از استفاده از عینک راحت تر است.

 

آیا آستیگماتیسم می تواند از بین برود؟

متأسفانه آستیگماتیسم به سادگی از بین نمی رود. بعضی اوقات شدت آستیگماتیسم مستقیم می تواند کاهش یابد، اما اغلب می تواند به روش دیگری پیش برود و منجر به آستیگماتیسم غیرمستقیم شود. با این حال، همانطور که گفته شد، می توانید آستیگماتیسم خود را با لنزهای چشمی هلالی اصلاح کنید یا می توانید با جراحی انکساری چشم به دنبال یک راه حل دائمی باشید.

توصیه هایی در مورد آستیگماتیسم خفیف

ممکن است شما یک مورد خفیف آستیگماتیسم داشته باشید ولی به دلیل تأثیر حداقلی که در بینایی تان دارد در مورد آن اطلاع نداشته باشید، اما این می تواند به سردرد، کمبود دید در شب، فشار چشم و احتمالاً تاری دید منجر شود. بنابراین اگر به طور مکرر هرکدام از این علائم را دارید، لطفا به چشم پزشک برای معاینه چشم خود مراجعه کنید.

تمرین تعیین نمره چشم آستیگمات

متأسفانه شما قادر به تغییر شکل چشم خود برای خلاص شدن از شر آستیگماتیسم نیستید. با این حال، چند تمرین ساده وجود دارد که می توانید برای کمک به چشمان خود برای بهتر دیدن و سازگار شدن با لنزهای چشمی هلالی از آن ها استفاده کنید.
• برای مدت کوتاهی بدون عینک یا لنزهای خود مطلبی را بخوانید سپس به یک جسم دیگر خیره شوید سپس دوباره بخوانید تا زمانی که چشم هایتان خسته شوند. این کار را هر روز انجام دهید، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که می توانید مدت طولانی تری خواندن را ادامه دهید. اما یادتان باشد به چشمان خود فشار نیاورید!

• ماساژ چشم: انگشتان خود را روی پلک های بسته خود قرار دهید و به آرامی آن ها را ماساژ دهید. فشار زیادی وارد نکنید تا چشمانتان درد نگیرند.
• احتمالا به دلیل نصف النهارهایی که قبلا ذکر شد، افرادی که آستیگماتیسم دارند، سر خود را به یک طرف کج می کنند. سعی کنید بدانید که آیا شما این کار را انجام می دهید یا نه و همچنین سعی کنید سر خود را به طرف مقابل نیز کج کنید.

منابع:

.feelgoodcontacts

.aao

 

32 دیدگاه در “تعیین نمره چشم آستیگمات چگونه است؟ | چگونه نمره چشم آستیگمات تعیین می شود؟

  1. erfan گفت:

    سلام ببخشید مزاحم شدم میخواستم ک بدونم چشم من آستیگماتِ…وَ اینکه نمره‌ی هر کدومشون ۱/۵ هستش آیا میتونم صفرشون کنم و چطوری؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز , وقت بخیر
      ببینید شما با رعایت و استفاده مداوم از عینک و لنز میتونید نمره رو ثابت نگه دارید و کمی هم کاهش بدید , ولی اینکه نمره رو صفر کنید نه فکر نمیکنم بدون عمل لازیک بتونید این کار رو انجام بدید .

  2. Moein گفت:

    سلام خواستم بدونم راهی هست که آستیگمات رو بتونم موقتا مخفی کنم چون میخوام برم هوانیروز یک چشمم 0.25 و اونیکی 0.75

    1. سلام وقتتون بخیر دوست عزیز
      ممنونم که لنزمارکت رو جهت مشاوره و خرید انتخاب کردید .

      نه متاسفانه هیچ راهی نیست

      *******************************
      جهت استعلام موجودی نمرات و رنگهای مورد نظر با واتس آپ ما در تماس باشید : 09399333093

  3. mahdokht گفت:

    سلام و عرض ادب …من نمره آستیگمات چشم راستم0/75 و چشم چپم یکه …. البته جدیدا حس میکنم دوباره شماره چشمم رفته بالا …..از طرفی با عینک زدن به مدت طولانی مشکل دارم باعث خستگیم میشه به من گفتن که نمره چشمت پائینه نمیتونی از لنز استفاده کنی آیا این حرف درسته؟ برای استفاده از لنز محدودیت وجود داره؟

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما همراه همیشگی ,
      از تاخیر پیش آمده جهت پاسخگویی ( به دلیل حجم بالای پرسش ها ) عذرخواهی میکنم ,

      ببینید نمرات زیر 75 پایین محصوب میشه و نمیتونند لنز بزنند ولی نمرات شما بالای 75 هست و مشکلی بابت لنز گذاشتن ندارید .

      واتس آپ لنزمارکت جهت استعلام نمره و موجودی لنز : 09399333093

  4. رها گفت:

    سلام.من نمره چشم راستم ۰.۵ وچشم چپم ۰.۲۵ هست.عینک نمیزنم.چشم راستم همش حس میکنم داخلش یه مایعی توشه همش دوست دارم بمالم برطرف شه مثل چشم چپم اوکی نیست دلیلش چی میتونه باشه خیلی عصبیم میکنه

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما همراه همیشگی ,
      از تاخیر پیش آمده جهت پاسخگویی ( به دلیل حجم بالای پرسش ها ) عذرخواهی میکنم ,

      ببینید دوست عزیز دلیلش خشکیه چشمه و شما با استفاده از قطره مرطوب کننده چشم مشکلتون حل میشه . انشالله

      واتس آپ لنزمارکت جهت استعلام نمره و موجودی لنز : 09399333093

  5. Mahsa گفت:

    سلام وقتتون بخیر..من عبنک میزنم چند بارم عینکم عوض کردم ولی گفتن نیم استیگماته..الان دوباره واسه معاینه رفتم دکتر گفت شماره چشمات ۹ استیگمانه!!بنظرتون چطور ممکنه همچین چیزی از دو سال پیش تاحالا؟

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما همراه همیشگی ,
      از تاخیر پیش آمده جهت پاسخگویی ( به دلیل حجم بالای پرسش ها ) عذرخواهی میکنم ,

      من بعد میدونم همچین چیزی درست باشه و شما با 9 آستیگمات هیچ چیز نمیتونید ببینید و نمره 4 به بالا تو آستیگمات قوز قرنیه محصوب میشه و قطعا این نمره اشتباهه

      واتس آپ لنزمارکت جهت استعلام نمره و موجودی لنز : 09399333093

  6. Amir گفت:

    سلام . من دو سال هست عینکی شدم‌.چشمام تار میدید روزها راحت می‌دیدم از وقتی عینک زدم چشمام ضعیف تر شده قبل از عینک زدن راحت می‌دیدم نمره قبلی 0.5و0.75 بود الان شده 1و1.5میشه یه راهنمایی کنید و میشه لیزر کرد و از شرر عینک خلاس بشم.

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر پیش اومده جهت پاسخگویی عذرخواهی میکنم .

      به نظر بنده نمره ی شما بالاتر میره و الان زوده برای لیزیک کمی صبر کنید دوست عزیز .

      ممنون که لنزمارکت رو جهت مشاوره انتخاب کردید .
      —————————————————————————————————————————————————
      جهت مشاوره با کارشناسان لنزمارکت و ارسال نسخه از طریق واتس آپ با ما در تماس باشید .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

  7. رضا گفت:

    من می خوام برم ارتش بعد یکی ۰.۵بعد ویکی ۱.۰ نمیشه کاهش بدم این رو

    1. سلام روز بخیر
      نه متاسفانه تنها راهی که دارید استفاده از لنز طبی هست .

  8. Alireza گفت:

    سلام
    من یک چشم 0.25 استیگماته یه چشم دیگه ام 0.25 استیگمات و ۰.۲۵ نزدیک بین هست، خواستم ببینم به عینک نیاز دارم؟ و اینکه راه های برای درمان هست که نمره رو صفر کنه؟

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما همراه همیشگی ,
      از تاخیر پیش آمده جهت پاسخگویی ( به دلیل حجم بالای پرسش ها ) عذرخواهی میکنم ,

      به نظر من برای این نمره نیاز نیست خودتون و درگیر لنز و عینک بکنید .

      واتس آپ لنزمارکت جهت استعلام نمره و موجودی لنز : 09399333093

  9. مجتبی گفت:

    سلام
    من چشم چپم ۲ و چشم راستم ۳.۵ هست
    تقریبا ۱۷ سال قبل لیزیک کردم…
    دو جا واسه عینک رفتم بینایی سنجی ولی گفتن با عینک برطرف نمیشه باید باهاش کنار بیای…
    به نظر شما چه کنم…
    ممنون

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما همراه همیشگی ,
      از تاخیر پیش آمده جهت پاسخگویی ( به دلیل حجم بالای پرسش ها ) عذرخواهی میکنم ,

      ببینید دوست عزیز بهترین نظر رو در این مورد دکتر جراح چشم و پزشک چشم میتونن نظر بدن .

      واتس آپ لنزمارکت جهت استعلام نمره و موجودی لنز : 09399333093

    2. فرناز گفت:

      سلام وقت بخیر
      من حدود ده سال هست که از عقنک استفاده میکنم و چشمم آستیگمات هست. آخرین بار که ویزیت شده بودم سال ۹۸ بود و حدود یک ماه هست که مجدد برای ویزیت اقدام کرده ام.
      من برای تعیین مجدد شماره چشم نزد دو دکتر رفته ام و در واقع دو نسخه دارم.
      RE: 1.00 1.50 160
      LE: 1.00 2.25 20
      Pd: 59
      این نسخه من برای سال ۹۸ هست. همین دکتر برای نسخه جدیدم فقط شماره چشمم رو بالا بردن و در واقع عدد ۱۶۰ و ۲۰ تغییر نکرده.
      نسخه در سال جدید:
      RE: 1.25 1.75 160
      LE: 1.50 2.50 20
      اما دکتر دیگری برای من این نسخه رو تجویز کردن با آستیگمات ۱۵۰ و ۲۰
      RE: 1 2 150
      LE: 1 3 20
      سوالی که برای من پیش اومده، اینه‌که‌ امکانش هست ۱۶۰ به ۱۵۰ بتونه تغییر کنه یا ممکن نیست؟

      1. سلام محدد من در بالا جواب کامل به شما دادم فکر کنم کامله .

  10. سلام وقت بخیر من یک ماه پیش دکتر رفتم گفت نمره هردو چشمم۸+ هست ولی تو نخسه هردو چشمم را۷/۵+ و۱/۵- نوشته من می خوام غیراز عینک لنز هم بخرم نخسه دا به واتساب لنز مارکت فرستادم ولی گفتند این نمره لنزی که می خوای اصلا هیجا پیدا نمی شه سوال من اینه که آیا میتونم از لنز نمره ۸+ استفاده کنم برای چشمام ضرر نداره

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما همراه همیشگی ,
      از تاخیر پیش آمده جهت پاسخگویی ( به دلیل حجم بالای پرسش ها ) عذرخواهی میکنم ,

      مشکلی نداره و تبدیل نمره شما همین میشه .

      واتس آپ لنزمارکت جهت استعلام نمره و موجودی لنز : 09399333093

  11. رضا گفت:

    سلام.من جفت چشمات ۰.۲۵استیگمات شده.اینا شماره چشمم برمیگرده و خوب میشه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      25 آستیگمات چیز مهمی نیست و همه آدمها انقدر رو آستیگمات دارند و تلورانس خود دستگاه هاست .
      نگران نباشید .
      ————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

  12. ندا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چشم راستم مثبت 25 صدم دوربین و منفی 75 صدم
    چشم چپم 25 صدم دوربین و نیم دوربینه
    آیا احتیاج به عینک دارم
    در ضمن من قبلا همین شماره نزدیک بین بودم ولی الان دوربین شدم
    و بدون عینک واقعا اذیتم

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      به نظر من توی این نمره ها هزینه ی زیادی بابت عینک نکید چون احتمال تغییر نمره دارید .
      ————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

  13. فرناز گفت:

    فکر میکنم اعداد به شکل نامرتب ارسال شده اند.
    سوالم این هست که آستیگمات ۱۶۰ و ۲۰ میتونه به آستیگمات ۱۵۰ و ۲۰ تعییر کنه؟

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      ببینید تجربه ای که من دارم معمولا آکس 10 عدد تغییر نمیکنه تا 5 تا منطقی تره ولی به نظر من شما یه اپتومتریست دیگه تشریف ببرید و از نو معاینه بشید .
      ————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

  14. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یه مدت بعد از مطالعه طولانی چشام درد میگیره
    رفتم دکتر استیگمات 0.5 دارم بهم گفته بهتره عینک بزنی
    از طرفی خانواده میگن عینک بزنی چشمات گود میوفته و قیافت عوض میشه پس نزن
    الان نظر شما چیه؟

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      متاسفانه خیلی از افرادی که این دیالوگ عینک نزن زیر چشات گود میوفته رو شنیدن و تاوانش رو هم دادن
      استفاده از عینک شاید مقدار بسیار ناچیزی به گودی چشم اضافه کنه , اما از بالا رفتن شدید نمره چشم محافظت میکند و در نتیجه آرامش و دید بهتری رو به شخص میده .
      ولی ما مشتریانی داشتیم که با نادیده گرفتن آستیگمات به همین دلیل های زیبایی نمره ی چشمشون بالا رفته و دچار سردرد های زیادی شدند .
      به نظر بنده استفاده از عینک و لنز در کنار هم مفید بوده و هم دید خوبی رو به شما میده و هم تاثیر کمتری روی گودی چشم میذاره .
      —————————————————————————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 66465315

  15. حسین احمدی گفت:

    مقاله ی جامع و خوبی بود ممنون که قیمتاتون انقدر خوبه و منصفید من ازتون لنز استیگمات سالانه خریدم و خیلی راضی ام

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      خدا رو شکر که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم . امیدوارم در خریدهای بعدی هم بتونیم مشاوره ی خوبی بدیم و در خدمتتون باشیم .
      —————————————————————————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 021/91301898

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *