در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را زمینه کاشت لنز طبی رنگی دائمی در اخیتار شما کاربران عزیز لنز مارکت قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

کاشت لنز طبی رنگی دائمی چیست ؟

امروزه، مشتریان هم اکنون می توانند لنز های طبی رنگی را نیز انتخاب کنند. این امر باعث می شود تا مشتریان علاوه بر اصلاح دید بتوانند از ظاهر جدید چشمان خود لذت ببرند.

افرادی که مبتلا به بیماری های چشمی از قبیل دوربینی ، نزدیک بینی و یا آستیگماتیسم هستند می توانند از عینک یا لنزهای تماسی استفاده کنند تا به درستی ببینند ، استفاده از عینک بر ظاهر مخاطبین تأثیر خواهد گذاشت و ممکن است این امر خوشایند همگان نباشد اما لنز های طبی – رنگی اغلب قابل تشخیص نیستند.

قسمت رنگی چشم شما (عنبیه) از خطوط ، اشکال و نقاط تشکیل شده است. لنز های تماسی رنگی نیز شامل این موارد برای تغییر یا تقویت ظاهر رنگ چشم شما هستند. بخشی از لنز که روی مردمک قرار می گیرد شفاف است تا بتوانید به وضوح ببینید.

لنز های تماسی رنگی از لنزهای تماسی بی رنگ گران قیمت تر هستند. (هزینه آنها معمولاً 70 تا 80 درصد بیشتر است.) صرف نظر از رنگی که می خواهید ، مهم است برای خرید لنز های تماسی رنگی یا زینتی توسط چشم پزشک معاینه شوید، سپس یک نسخه برای خرید لنز دریافت کنید. 

عنبیه یک غشای صاف و حلقه ای شکل در پشت قرنیه چشم است که دارای یک مرکز قابل تنظیم در مرکز به نام مردمک است. درواقع این ساختار رنگ چشم فرد را مشخص می کند.

کاشت لنز طبی رنگی دائمی

عنبیه به همراه مردمک ، تنظیم میزان نور ورودی به چشم را بر عهده دارد. نور بیش از حد یا خیلی کم می تواند در بینایی تاثیر منفی بگذارد. در صورت ورود نور زیاد ، عنبیه عضلات را در راستای تنگ کردن مردمک منقبض می کند و در صورت عدم ورود نور کافی مردمک را گسترده می کند. این یک عملکرد غیر ارادی است که توسط مغز کنترل می شود.

آیا با کاشت لنز طبی رنگی دائمی تغییر رنگ چشم امکان پذیر است

با وجود یک باور رایج ، تغییر رنگ عنبیه به زور طبیعی به ندرت اتفاق می افتد. اگرچه ممکن است رنگ چشم به میزان جزئی تغییر کند که این امر به طور معمول ناشی از تغییر نور محیط است.

زیبایی همیشه کانون توجه نوآوری ها و ترندها بوده است. این که آیا شما در دهه 50 متولد شده باشید ، که رژ لب قرمز روشن و چیزهای پر زرق و برق مد بوده و چه در عصر رونق رسانه های آنلاین به دنیا آمده باشید که روند زیبایی و تناسب اندام به راحتی در دسترس است ،هرگز منکر این موضوع نخواهید بود که نوآوری های زیبایی همیشه به تکامل خود ادامه می دهند.

اکثر ترندهای زیبایی در بخش آرایشی (به عنوان مثال کرم های مات و براق ، ابرو های پر پشت ، هایلایت و غیره) و مدل مو هستند ، اما با پیشرفت تکنولوژی که در اختیار ما قرار گرفته است ، نقطه تمرکز استانداردهای زیبایی بر روی جراحی های زیبایی و پلاستیک قرار گرفته است. 

زمانی که بحث از جراحی های زیبایی می شود توجه به سمت روش های تهاجمی پزشکی مانند کانتورینگ بدن ، پروتز سینه و بوتاکس می رود ، اما یک روش وجود دارد که مورد علاقه بسیاری از افراد است و آن چیزی نیست جز تغییر رنگ دائمی چشم از طریق عمل جراحی کاشت لنز طبی رنگی دائمی یا کاشت عنبیه !

یک روش پزشکی که در درجه اول برای درمان آسیب های چشمی و شرایط ژنتیکی مانند کلوبوما (که در آن بخشی از عنبیه از بین رفته است) و آنرییدیا (که به طور کل عنبیه وجود ندارد) طراحی شده است ، جراحی کاشت لنز طبی رنگی دائمی است که اکنون به دلیل اهداف آرایشی و زیبایی مورد توجه قرار گرفته است.

جراحی ایمپلنت عنبیه یا کاشت لنز طبی رنگی دائمی چیست؟

کاشت لنز طبی رنگی دائمی

جراحی کاشت عنبیه مستلزم قرار دادن سیلیکون رنگی تاشو زیست سازگار در شکاف ایجاد شده روی قرنیه است که پس از ورود این لایه ی سیلیکونی به چشم این ایمپلنت  باز شده و تنظیم می شود. برای این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود.

برای کسانی که همیشه می خواستند بدون نیاز به تغییر مداوم و محافظت از لنزهای تماسی ، رنگ چشم رویایی خود را داشته باشند ، کاشت عنبیه مانند پیوستن یک رویا به حقیقت است. برای این که با یکبار انجام عمل جراحی ، به طور دائم رنگ چشم شما تغییر می‌کند ، اما باید به خطرات این عمل جراحی نیز توجه داشته باشید.

عوارض احتمالی عمل جراحی کاشت لنز طبی رنگی دائمی شامل موارد زیر است:

  • از بین رفتن کامل بینایی
  • آب مروارید
  • آسیب به قرنیه
  • یووئیت ، جایی که التهاب باعث قرمزی ، درد و تاری دید می شود.
  • گلوکوم یا آب سیاه

این خطرات توسط آکادمی چشم پزشکی آمریکا بازگو می شود  و خاطرنشان می شود که در کلیه موارد مشکل ساز ثبت شده ، برداشتن کاشت انجام شده خطرات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

این روش در مکزیک ، آمریکای مرکزی ، آفریقا و هند انجام شده است اما به دلیل عوارض گزارش شده توسط کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ، بحث های زیادی را به دنبال داشته است.

روشهای غیر تهاجمی ، در صورت وجود ، به احتمال زیاد ترجیح داده می شوند- به ویژه در مناطق بحرانی و حساس بدن مانند چشم.

یک شرکت پزشکی خاص در لاگونا بیچ ، کالیفرنیا که در تغییر رنگ دائمی چشم با اقدامات غیر تهاجمی پیشگام است بر خلاف عمل جراحی کاشت عنبیه ، با روشی غیر تهاجمی از لیزر برای از بین بردن رنگدانه تیره روی عنبیه برای تغییر رنگ چشم قهوه ای به آبی استفاده می کند. 

این روال همچنین با انتقاد از طرف متخصصین چشم روبرو شده است ،زیرا که این تکنیک از عوارض احتمالی (مانند آسیب چشمی ، حساسیت شدید به نور و غیره) برخوردار است.

ایده داشتن رنگ چشم آبی ممکن است بسیار جذاب به نظر برسد ، اما آیا واقعاً ارزش این خطر را دارد؟

با گسترش روزافزون فناوری و خلاقیت امروزه ، روشهای جدیدی برای تغییر دائمی رنگ چشم ممکن است ایجاد شود ، هم چنین نوآوری در لنزهای تماسی هم در حال انجام است  و هیچ نقطه ی توقفی در آن وجود ندارد.

در مورد رنگ چشم،فرایندها و ابزارهای موقت می تواند بهتر از اقدامات دائم باشد درواقع ممکن است فرد امروز چشمان آبی اقیانوسی را ترجیح دهد و سال دیگر چشمان سبز بخواهد. اگرچه پیشرفت های آرایشی همیشه مورد استقبال قرار می گیرند ، اما هنگام گرفتن تصمیمات مهم سنجیدن جوانب مثبت و منفی نیز بسیار مهم است.

آیا تغییر رنگ چشم ممکن است؟

رنگ چشم یک نوزاد کاملاً تغییر خواهد کرد و از آن پس  تا آخر عمر چشمهای قهوه ای ، آبی ، فندقی ، سبز یا خاکستری خواهد داشت.

برخی از افراد برای تغییر رنگ چشم ، از لنز های رنگی استفاده می کنند. برخی دیگر به سمت اقدامات شدیدتری می روند.

یک روش جراحی جنجالی جدید که به طور دائم باعث تغییر رنگ چشم می شود ، در حال گسترش است. این عمل که در بین افراد مشهور بسیار مشهور است ، از عنبیه مصنوعی استفاده می کند تا رنگ چشم شما را در عرض چند دقیقه به شدت تغییر دهد. بسیاری از پزشکان هشدار می دهند که این روش می تواند منجر به آسیب شدید به چشم شود.

به طور موقت رنگ چشم خود را تغییر دهید.

ساده ترین و رایج ترین روش برای تغییر موقت رنگ چشم ، استفاده از لنزهای تماسی است. شما می توانید ظرف چند ثانیه  رنگ چشمانتان را از قهوه ای تیره به  رنگ فندقی روشن تبدیل کنید .

لنزهای تماسی رنگی در سه مدل وجود دارد:

لنز های رنگی مات

لنزهای رنگی مات، یک دست هستند و باعث تغییر کامل رنگ چشم شما می شوند .این نوع از رنگ ها برای افرادی که چشمان تیره ای دارند و می خواهند به طور چشمگیری چشمانشان روشن تر شود ، بهترین عملکرد را دارد.

محبوب ترین لنز های رنگی مات شامل موارد زیر است:

  • آبی
  • فندقی
  • سبز
  • بنفش
  • خاکستری
  • آمتیست
  • قهوه ای

تقویت کننده ی رنگ چشم

این لنزها برای چشم های روشن بسیار عالی هستند. یک لنز تقویت کننده رنگ می تواند به رنگ طبیعی چشمان شما جلوه ی زیباتری ببخشد و به زیبایی بیشتر آنها کمک کند. این لنز دارای دانه های رنگی (شفاف) است که می تواند رنگ چشم را زیباتر کند.

لنز های درخشان  و برق دار

این لنز ها رنگدانه ای ندارند تا رنگ چشمان شما را عوض کنند، اما به جای آن ، دارای الگوهایی در لنز هستند تا به رنگ طبیعی چشمان شما  جلوه ی بیشتری ببخشد.

این لنز ها که معمولا یک بار مصرف هستند ، برای روشن کردن چشمان شما و ایجاد کردن درخششی چشمگیر کاربرد دارند .

آگاه باشید : کاشت لنز طبی رنگی دائمی

کاشت لنز طبی رنگی دائمی

از لنزهای تزئینی یا لنز های پلانو اغلب به عنوان لوازم جانبی در مراسم های خاص استفاده می شود به طور مثال هنگام هالووین.

مثلا ، شما می توانید با استفاده از لنز های پلانو، چشمان گربه مانند یا با لنز های سفید عنبیه ای سفید رنگ داشته باشید !

می توانید لنزهای تزئینی را در فروشگاه ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید ، اما انجمن اپتومتریک آمریکایی توصیه می کند که ابتدا از چشم پزشکتان نسخه تهیه کنید.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) کلیه لنزهای تماسی را به عنوان تجهیزات پزشکی در نظر می‌گیرد ، به این معنی که برای خرید آنها به یک نسخه ی پزشکی معتبر نیاز است.

لنزهای تزئینی هنگام استفاده نادرست همان خطرات لنز های طبی را دارند. اگر لنز اصلاحی یا رنگی را بدون نسخه خریداری می کنید ، یا لنزهایی را خریداری می کنید که توسط FDA تأیید نشده اند ، احتمال خرید لنزهای معیوب یا غیر بهداشتی دارید.

کاشت لنز طبی رنگی دائمی می تواند خطر ابتلا به موارد زیر را در شما افزایش دهد :

  • تاری دید
  • از بین رفتن بینایی
  • خارش ، آبریزش چشم و سایر واکنشهای آلرژیک
  • سایش قرنیه (خراش روی لایه بیرونی چشم)
  • نابینایی

اگر بعد از استفاده از لنزهای تماسی هر یک از علائم زیر را تجربه کردید ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • قرمزی چشم
  • درد مداوم در چشم
  • ترشحات از چشم
  • از دست دادن دید جزئی

این علائم ممکن است علائم عفونت چشم باشد. عفونت چشم می تواند شدیدتر شود و احتمالاً منجر به نابینایی می شود.

عمل جراحی کاشت لنز طبی رنگی دائمی

عمل جراحی کاشت لنز طبی رنگی دائمی یک عمل نسبتاً جدید و بحث برانگیز است که هنوز توسط محققان پزشکی کاملاً مورد بررسی قرار نگرفته است. شواهدی وجود ندارد که اثبات کند این روش مؤثر و ایمن است. این روش توسط  سازمان های نظارتی در ایالات متحده ارزیابی نشده و همچنین تحت آزمایش های بالینی قرار نگرفته است. به همین دلیل افراد برای انجام این عمل جراحی باید به خارج از کشور سفر کنند.

یک روش جنجالی دیگر برای تغییر دائمی رنگ چشم شما از قهوه ای به آبی شامل استفاده از لیزر است. این لیزر رنگدانه را از لایه بافت درهم تنیده موجود در عنبیه ، معروف به استروما جدا می کند. گرگ هومر ، دانشمندی که در سال 2009 شرکت پزشکی استروما را تأسیس کرد ، این تکنیک را توسعه داد که هنوز در دسترس عموم نیست. 

براساس وب سایت Stroma ، این روش در حال حاضر تحت آزمایش های بالینی است.

کاشت لنز طبی  رنگی دائمی با IOL چیست؟

ایمپلنت لنز مصنوعی به داخل چشم IOL نام دارد که در این روش لنز درون چشم قرار می گیرد و جایگزین لنز طبیعی می شود که با جراحی برداشته می شود و معمولاً برای درمان بیماری هایی نظیر نزدیک بینی ،دوربینی یا آب مروارید به کار می رود.

چرا در کاشت لنز طبی رنگی دائمی  از IOL استفاده می شود؟

هنگامی که عدسی طبیعی چشم از بین میرود ، بسیاری از توانایی های چشم نیز از بین می رود. برای بازگرداندن بینایی و قدرت تمرکز از دست رفته معمولاً از یکی از این سه روش استفاده می شود.

روش اول استفاده از عینک است. ضخامت لنز عینک میتواند زیاد باشد .

گزینه دوم استفاده از لنز تماسی است.

گزینه سوم ، قرار دادن IOL دائمی در داخل چشم است.

 این گونه عدسک‌های داخل چشمی عموماً از جنس پلاستیک هستند و دو گیره به اصطلاح چسبنده دارند که در اتاقک چشم به راحتی لنز را نگاه‌داری می‌کنند

کاشت لنز طبی رنگی دائمی که امروزه استفاده می‌شوند ، تک‌کانونی هستند؛ به این معنی که یا برای تمرکز دید دور یا دید نزدیک کارایی دارند.

پیشنهاد لنزمارکت استفاده از لنزهای طبی رنگی موقت هست (با عوارض بسیار پایین تر و قیمت مقرون به صرفه )

مشاهده لنزهای طبی رنگی موقت به همراه قیمت

خطرات و عوارض جانبی کاشت لنز طبی رنگی دائمی :

کاشت لنز طبی رنگی دائمی مانند سایر روش ها خطرات خاص خود را خواهد داشت. عوارض کوتاه مدت و بلند مدت این جراحی عبارت است از:

  • جداشدگی شبکیه؛ این شرایط بسیار وخیم بوده و تهدیدی جدی برای بینایی بیمار محسوب می شود.
  • التهاب یا عفونت چشم
  • انحراف دید
  • آب مروارید
  • انحراف مردمک

منابع مقاله کاشت لنز طبی رنگی دائمی :

https://eyecandys.com/blogs/news/is-there-such-thing-as-a-permanent-eye-color-change

https://www.healthline.com/health/eye-health/change-eye-color#permanent

https://www.healthline.com/human-body-maps/iris-eye

https://www.visiontexas.com/general/can-change-color-eyes-411-iris-implants/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *