[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]توانایی دیدن، برای بیشتر افراد، برای انجام فعالیت های روزمره ضروری است. دید خوب و مناسب به رفاه و استقلال کلی افراد در هر سنی کمک می کند. برای کسانی که بینایی آن ها ناقص اما قابل اصلاح است، گزینه های زیادی می تواند به بهبود بینایی کمک کند. این گزینه ها معمولاً شامل عینک، لنزهای چشمی و یا جراحی لیزر است. یکی از بهترین روش های بهبود بینایی و اصلاح مشکلات بینایی، استفاده از لنزهای چشمی است. آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه لنزهای چشمی در واقع بینایی شما را بهبود می بخشند؟ ما در این مقاله می خواهیم به تاثیر لنز در بهبود بینایی چشم، بپردازیم.[/vc_column_text]

جا لنزی ساده

10/000 تومان

پک لنز آبی

50/000 تومان

پک لنز آینه دار گربه ای سفید

118/000 تومان

پک لنز آینه دار گربه ای سیاه

118/000 تومان

پک لنز آینه دار گُلد پَک (gold pack)

79/500 تومان

پک لنز بنفش

50/000 تومان

پک لنز زرد

50/000 تومان

پک لنز سبز

50/000 تومان
[vc_column_text text_larger=”no”]

چشم چگونه کار می کند:

برای درک چگونگی عملکرد لنزها، مهم است که کمی در مورد نحوه کار چشم بدانیم.

هنگامی که نور از یک جسم منعکس می شود، از طریق قرنیه (پوشش شفاف چشم) و مردمک چشم (قسمت سیاه چشم) عبور می کند، سپس نور از عدسی عبور می کند که اشعه ها را به شبکیه پشت چشم متمرکز می کند.

شبکیه پر از سلول های میله ایی و سلول های مخروطی است که نور را به تکانه های الکتریکی که به مغز ارسال می شود، تبدیل می کند.

تاری دید به دلیل “عیوب انکساری” رخ می دهد. به عبارت دیگر، شکل چشم از برخورد مستقیم نور به شبکیه جلوگیری کرده و در نتیجه باعث تحریف دید می شود.

تاثیر لنز در بهبود بینایی چشم:

استفاده از لنزهای چشمی فواید بالقوه زیادی دارد و تاثیر لنز در بهبود بینایی چشم انکارناپذیر است. لنزهای چشمی، وسیله های پزشکی هستند که برای اصلاح مشکلات بینایی مورد استفاده قرار می گیرند.

لنزهای چشمی بیشتر مشکلات بینایی را اصلاح می کنند، از جمله موارد زیر:

  • نزدیک بینی: تاری دید از فاصله دور
  • دور بینی: تاری دید از نزدیک
  • آستیگماتیسم: تاری دید از دور و نزدیک
  • پیر چشمی: تاری دید از نزدیک در افراد مسن

لنزهای چشمی با چشم حرکت می کنند تا طبیعی به نظر برسند و دید خوب و طبیعی برای فرد ایجاد کنند.

برخی مطالعات نشان داده است که لنزهای چشمی ممکن است به کاهش سرعت مشکل بینایی در کودکان و نوجوانان و همچنین افراد بزرگسال کمک کند.

انواع مواد لنزهای چشمی و برنامه های جایگزینی موجود، به چشم پزشکان اجازه می دهد تا بهترین گزینه را برای چشم، سبک زندگی و بودجه فرد انتخاب کنند. لنزهای چشمی به افراد این امکان را می دهند که بدون عینک، ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند یا در صورت انتخاب، ظاهر خود را با لنزهای چشمی رنگی تغییر دهند.

کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند، در مقایسه با افرادی که عینک می زنند، از لحاظ ظاهری و توانایی در انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی احساس بهتری دارند.

لنزهای چشمی مناسب بر روی چشم ها باقی می مانند و در حین ورزش و فعالیت، بینایی را بهبود می بخشند. لنزهای چشمی در بیرون از منزل و در محیط های کاری با درجه حرارت پایین و یا هنگام ورزش، مانند عینک دچار مه گرفتگی نمی شوند. دارندگان لنزهای چشمی می توانند برای محافظت از چشم های خود در برابر آفتاب از عینک آفتابی بدون نسخه انسداد UV استفاده کنند. بعضی از انواع لنزهای چشمی می توانند محافظت بیشتری در برابر اشعه ماورا بنفش ایجاد کنند، اگر چه جایگزین عینک آفتابی نیستند.

برای استفاده بهتر از لنزهای چشمی، به یاد داشته باشید که حتما باید بهداشت آن ها را رعایت کرده و عادت های سالم مربوط به آن ها را انجام دهید.

تاثیر لنز در بهبود بینایی چشملنزها چگونه خطاهای انکساری را برطرف می کنند:

لنزهای چشمی، لنزهای تجویزی هستند که در تماس با غشا اشک چشم، شناور می شوند. لنزهای چشمی مانند عینک، نور را شکسته و آن را بر روی شبکیه متمرکز می کنند.

لنزهای چشمی از زمان استفاده از اولین لنزها در سال 1801 توسط دانشمندی به نام توماس یانگ (Thomas Young) که از پارافین برای محکم نگه داشتن لنز در چشم خود استفاده می کرد، مسیری طولانی را طی کرده اند. تحقیقات و فناوری پیشرفته به طرز قابل توجهی طراحی لنزهای چشمی و مواد لنز را بهبود بخشیده است و این به افزایش تعداد مراجعه مجدد بیماران کمک کرده است.

انواع مختلفی از لنزها برای انواع مختلف عیوب انکساری وجود دارد، از جمله:

نزدیک بینی:

بیماری است که در آن اشیا دور، مبهم به نظر می رسند و اجسام نزدیک به وضوح دیده می شوند. این امر هنگامی اتفاق می افتد که نور بدون تمرکز صحیح به چشم وارد می شود و به دلیل شکل چشم ایجاد می شود. لنزهای استاندارد می توانند این شرایط بسیار رایج را اصلاح کنند.

دور بینی: دور بینی نقطه مقابل نزدیک بینی است که در آن اجسام نزدیک به دلیل تمرکز نور در پشت شبکیه، تار به نظر می رسند. افرادی که دارای این شرایط هستند، می توانند از لنزهای چشمی استاندارد برای اصلاح آن، استفاده کنند.

پیر چشمی:

پیر چشمی نوعی بیماری وابسته به سن است که از آن جهت شبیه به دور بینی است که باعث ابهام اشیا نزدیک می شود، گرچه پیر چشمی از یک علت متفاوت ناشی می شود. در حالی که، دور بینی در اثر بد شکلی چشم ایجاد می شود، پیرچشمی در اثر سفت شدن عدسی در چشم ایجاد می شود که در نهایت با افزایش سن برای همه اتفاق می افتد. بسیاری از افراد مبتلا به این شرایط به لنزهای چشمی چند کانونی نیاز دارند، که می تواند نسخه های دور و نزدیک را اصلاح کند.

آستیگماتیسم:

آستیگماتیسم نوعی بیماری است که هنگامی رخ می دهد که چشم به دلیل قرنیه یا عدسی با شکل نامنظم، نور را به طور یکنواخت روی شبکیه متمرکز نمی کند. برای اصلاح این مورد، به نوع خاصی از لنزها به نام لنز چشمی توریک نیاز است. برای مقایسه تفاوت بین لنزی که آستیگماتیسم را اصلاح می کند و لنز دیگری که آن را تصحیح نمی کند، مقطع عرضی دو نوع توپ را تصور کنید. یک لنز کره ایی، عدسی که آستیگماتیسم را تصحیح نمی کند، می تواند به صورت یک مقطع ساده از یک توپ ساحلی تصور شود، در حالی که یک لنز توریک، یک لنز که آستیگماتیسم را اصلاح می کند، مانند یک مقطع توپ فوتبال است. از آنجا که لنزهای توریک باید به روشی خاص جهت یابی شوند، باید با دقت طراحی شوند تا پایدار و دقیق باشند.

لنزهای چشمی جدید چگونه کار می کنند؟

لنزهای چشمی، وسیله های نوری هستند که می توانند مستقیماً روی قرنیه چشم استفاده شوند. افرادی که بینایی ضعیفی دارند از لنزهای چشمی استفاده می کنند، که به تمرکز مجدد اشعه های نور نزدیک به شبکیه کمک می کند تا بینایی واضحی حاصل شود.

لنزهای چشمی، پتانسیل تمرکز قرنیه را کم یا زیاد می کنند و بدین ترتیب مستقیماً نور را بر روی شبکیه قرار می دهند و به درمان عیوب انکساری کمک می کنند.

یکی از انواع جدید لنزهای چشمی، لنزهای سخت نفوذپذیر به گاز است. لنزهای چشمی نفوذپذیر به گاز (GP)، قرنیه را حفظ می کنند زیرا ماهیت آن ها سخت است و اکسیژن رسانی به قرنیه را امکان پذیر می کند. لنز GP، عدسی مایع موجود در وسط قرنیه و عدسی را پنهان کرده و ناهنجاری در ناحیه جلوی چشم را کاملاً باطل می کند. همچنین قرنیه را به میزان ملایم تری منقبض می کند تا بتواند شکل مناسب لنز را بدست آورد تا دید واضح تری داشته باشد.

افراد مبتلا به آستیگماتیسم می توانند از لنزهای چشمی GP استفاده کنند. همچنین می توان از آن ها در شرایط دیگر مانند پیر چشمی، نزدیک بینی و قوز قرنیه استفاده کرد.

لنزهای چشمی Ortho-k (ارتوکراتولوژی)، لنزهای چشمی GP مخصوصی هستند که در طول شب استفاده می شوند و در طول روز از چشم خارج می شوند، تا بینایی بهتری ایجاد کنند. کانتور قرنیه توسط این لنز به طور موقت تغییر شکل می دهد. به دلیل فشار ناچیزی که در اثر حرکت پلک ها ایجاد می شود، یک غشا نازک از لنز می شکافد و قرنیه را قالب می گیرد تا به شکلی صاف بدست آید. این فرایند یک شبه باعث روشن شدن دید بدون لنزهای چشمی برای بیش از 24 ساعت می شود.

تاثیر لنز در بهبود بینایی چشمسخن آخر تاثیر لنز در بهبود بینایی چشم:

بعضی از افراد دچار مشکلات بینایی و خطاهای انکساری دید هستند و این مشکلات و خطاهای انکساری می تواند توسط لنزهای چشمی، عینک ها و یا جراحی لیزر اصلاح و برطرف شود. تصمیم گیری در مورد بهترین گزینه به نوع اصلاح بینایی مورد نیاز، سبک زندگی و بودجه شما بستگی دارد و حتما باید با یک چشم پزشک در مورد آن صحبت کنید.

یکی از بهترین روش های بهبود و اصلاح بینایی، استفاده از لنزهای چشمی است. لنزهای چشمی، لنزهای تجویزی هستند که در تماس با غشا اشک چشم، شناور می شوند. لنزهای چشمی مانند عینک، نور را شکسته و آن را بر روی شبکیه متمرکز می کنند.

از لنزهای چشمی برای رفع مشکلاتی از قبیل نزدیک بینی، دور بینی، آستیگماتیسم و پیر چشمی استفاده می شود. لنزهای چشمی برای ایجاد دید خوب، با چشم حرکت می کنند

افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند، از لحاظ ظاهری و توانایی در انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی احساس بهتری دارند. لنزهای چشمی مناسب بر روی چشم ها باقی می مانند و در حین ورزش و فعالیت، بینایی را بهبود می بخشند. لنزهای چشمی در بیرون از منزل و در محیط های کاری با درجه حرارت پایین و یا هنگام ورزش، مانند عینک دچار مه گرفتگی نمی شوند.

یکی از برترین و بزرگترین سایت های ارائه دهنده لنزهای چشمی خوب و باکیفیت، سایت لنز مارکت است.

لنزهای چشمی عرضه شده در سایت لنز مارکت، بسیار باکیفیت بوده و دارای قیمت های بسیار مناسبی هستند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *