استفاده از لنزهای طبی در سرتاسر جهان بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد.یکی از برترین برندهای لنز طبی در حال حاضر، برند لنز بیوتی است.

در این مقاله می خواهیم در مورد لنز طبی بیوتی، خرید لنز طبی بیوتی، قیمت لنز طبی بیوتی و در کل در مورد لنزهای طبی بیشتر بدانیم.

لنز طبی بیوتی

لنز طبی بیوتی (Beauty) محصول کشور کره جنوبی است. این برند متعلق به کمپانی Dreamcontact است.محصولات این کمپانی با استفاده از تکنولوژی Plusierus ساخته می ‌شوند، که تکنولوژی انحصاری این کمپانی است.لنزهای طبی بیوتی دارای مجوز از وزارت بهداشت ایران می باشند. همچنین این لنزها دارای کلیه مجوزهای لازم دیگر نیز می باشند.

جنس لنز طبی بیوتی polyhema است. روش ساخت لنزهای طبی بیوتی با قالب ریخته گری است.فرد با استفاده از لنزهای طبی بیوتی به هیچ وجه احساس ناراحتی نمی کند.لنزهای طبی بیوتی از موادی ساخته شده اند که اکسیژن را به خوبی هر چه تمام تر از طریق لنز به چشم منتقل می کنند.منحنی اصلی لنزهای بیوتی 8.6 میلی متر است. قطر لنزهای طبی بیوتی 14 میلی متر است.

مقدار رطوبت در ماده لنز طبی بیوتی 42 درصد است.بسیاری از برندهای مختلفی که برای لنزهای چشمی وجود دارند، برندهایی با نام های متفاوت اما همگی متعلق به یک کمپانی تولید کننده هستند. به طور مثال برند HERA, BEAUTY, COLORPIA, DREAMCOLOR  و DREAMFLOWER همگی از محصولات تولیدی کمپانی Dreamcontact هستند.

کمپانی Dreamcontact توانسته تأییدیه CE (اروپا)، FDA (سازمان غذا و دارو ایالات متحده)، MHLW (وزارت بهداشت کار و رفاه ژاپن)، CFDA (سازمان غذا و دارو چین)، GOST-R (سازمان استانداردهای ملی روسیه)، FDA سازمان غذا و دارو تایلند، SFDA (سازمان غذا و دارو عربستان سعودی) و ANVISA (آژانس تنظیم سلامت برزیل) را به دست بیاورد.

لنز طبی بیوتی چگونه کار می کند

کار لنز طبی بیوتی، اصلاح بینایی است. لنزها این کار را دقیقا همانند عینک انجام می دهند. آن ها جهت گیری اشعه های نور را تغییر می دهند تا نور را به درستی بر روی شبکیه متمرکز کنند.

اگر نزدیک بین هستید، اشعه های نور، نزدیک چشمان شما متمرکز می شوند، آن ها به جای اینکه مستقیماً روی شبکیه قرار بگیرند، یک نقطه متمرکز در مقابل شبکیه تشکیل می دهند. لنزهای طبی بیوتی، دید نزدیک بین را با اشعه های مختلف نور، که قدرت تمرکز چشم را کاهش می دهد، اصلاح می کنند. این کار نقطه کانونی چشم را به سمت عقب و بر روی شبکیه چشم منتقل می کند.

اگر دور بین هستید، چشم شما قدرت تمرکز کافی ندارد و پرتوهای نور تا رسیدن به شبکیه، قادر به ایجاد یک نقطه متمرکز نیستند. لنزهای طبی بیوتی با همگرایی پرتوهای نوری، دور بینی را اصلاح می کنند و قدرت تمرکز چشم را افزایش می دهند. این کار، نقطه تمرکز چشم را به سمت جلو و به سمت شبکیه حرکت می دهد.

قدرت لنزهای طبی با دیوپتر (D) بیان می شود. قدرت لنزهایی که نزدیک بینی را اصلاح می کنند با علامت منفی (-) نشان داده می شوند و قدرت لنزهایی که دور بینی را اصلاح می کنند با علامت مثبت (+) نشان داده می شوند.

لنزهای طبی یا عینک، کدام بهتر هستند

اینکه شما برای اصلاح بینایی از عینک استفاده می کنید یا از لنز، بیشتر به خود شما بستگی دارد. سبک زندگی، راحتی، آسودگی، بودجه و زیبایی شناسی همه و همه باید در تصمیم گیری شما نقش داشته باشند.

قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از لنز چشمی و یا عینک، به یاد داشته باشید که یکی از این دو لزوماً بهتر از دیگری نیست. هر کدام از نظر دید، سهولت استفاده و سلامت چشم مزایا و معایب خود را دارند.عینک ها به تمیز کردن و نگهداری کمتری نسبت به لنزها نیاز دارند، همچنین در هنگام استفاده کردن از آن ها نیازی به لمس چشم ها نیست.

مزایای لنزهای چشمی

اما لنزهای چشمی مزایای بیشتری نسبت به عینک دارند. لنزها به طور مستقیم روی چشمان شما قرار می گیرند، بنابراین بینایی شما بدون مانع است. شما با استفاده از لنزهای چشمی می توانید در ورزش و فعالیت های بیرون از منزل بدون ترس از مانع شدن، افتادن یا شکستن شیشه های عینک خود، شرکت کنید. حتی با استفاده از لنزهای طبی رنگی می توانید رنگ چشم خود را تغییر دهید.

لنزهای چشمی با انحنای چشم شما مطابقت می کنند، زمینه دید وسیع تری ایجاد می کنند و باعث تحریف و انسداد بینایی کمتری از عینک می شوند. لنزها هنگام ورزش کردن، مانعی برای شما ایجاد نمی کنند.لنزها تحت شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرند و در هوای سرد مانند عینک، دچار مه گرفتگی نمی شوند.

عینک در حدود 12 میلی متر (حدود نیم اینچ) جلوتر از چشم شما قرار می گیرد، بنابراین می تواند دید محیطی را تحریف کند. همچنین بسیاری از افراد هنگام شروع به استفاده از عینک یا تغییر نسخه، مشکل تمرکز روی اشیا و تاری دید را گزارش کرده اند.

بسیاری از افراد به دلایل ظاهری دوست ندارند که از عینک استفاده کنند زیرا عقیده دارند، عینک زیبایی های آن ها را پنهان می کند.برخی از قاب های عینک ها می توانند فشار مداومی به بینی و پشت گوش شما وارد کنند که منجر به سردرد و ناراحتی عمومی می شود.

لنز طبی بیوتی

چرا لنزهای چشمی بسیار نازک تر از لنزهای عینک هستند؟

در بیشتر موارد، به این دلیل است که لنزها به جای فاصله تقریباً نیم اینچی (12 میلی متری) از سطح چشم مانند لنزهای عینک، مستقیماً روی چشم قرار می گیرند.به دلیل همجواری با چشم، ناحیه بینایی لنزهای چشمی (قسمت مرکزی لنزها که حاوی قدرت اصلاحی است) را می توان بسیار کوچکتر از ناحیه نوری لنزهای عینک ساخت.

در واقع، منطقه نوری لنزهای عینک، کل سطح لنز است. اما ناحیه بینایی لنزهای چشمی فقط بخشی از لنز است که توسط منحنی های اتصالات محیطی احاطه شده است و بر بینایی تأثیر نمی گذارد.

این چیزی شبیه به نگاه کردن از یک پنجره کوچک در خانه شما است. اگر خیلی نزدیک به پنجره ایستاده باشید، منظره ایی بزرگ و بدون مانع از فضای بیرون دارید. اما اگر از آن طرف اتاق رو به پنجره ایستاده باشید، نمای شما بسیار محدود است، مگر اینکه پنجره خیلی بزرگتری داشته باشید.

از آن جا که لنزهای چشمی مستقیماً روی قرنیه قرار می گیرند، ناحیه بینایی آن ها فقط باید قطری تقریباً برابر با مردمک چشم در شرایط کم نور (حدود 9 میلی متر) داشته باشد. در مقایسه، قطر بیشتر لنزهای عینک برای تهیه یک میدان دید کافی، بیشتر از 46 میلی متر است. این اندازه بزرگتر، لنزهای عینک را بسیار ضخیم تر از لنزهای چشمی می کند.

علت ضخامت لنزهای عینک

همچنین، لنزهای عینک باید ضخیم تر از لنزهای چشمی باشند تا از شکستن آن ها جلوگیری شود. لنزهای نزدیک بینی در عینک های ورزشی باید حداقل ضخامت مرکز 1 میلی متر یا بیشتر داشته باشند تا مطابق با دستورالعمل های مقاومت در برابر ضربه باشند.

لنزهای چشمی می توانند بسیار نازک تر شوند. در حقیقت، بیشتر لنزهای چشمی نرم که برای نزدیک بینی هستند، دارای ضخامت مرکزی کمتر از 1 میلی متر هستند.

بنابراین این ترکیب تفاوت های قابل توجه در هنگام استفاده، قطر نوری و ضخامت کم برای اطمینان از یکپارچگی ساختاری است که باعث می شود لنزهای چشمی بسیار نازک تر از لنزهای عینک با همان قدرت باشند.

سوزش چشم در هنگام استفاده از لنز

لنزهای چشمی باید بسیار تمیز و راحت باشند، تا حدی که فراموش کنید از آن ها استفاده می کنید.اگر در هنگام استفاده از لنزها، احساس سوزش چشم داشتید، چندین دلیل برای این سوزش وجود دارد، از جمله:

  • آلرژی چشمی

آلرژی چشم می تواند باعث سوزش چشم شما شود، به خصوص اگر از لنزهای چشمی استفاده می کنید. تحریک کننده های معمول چشم که باعث آلرژی می شوند، مانند گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی و … می توانند رو و زیر لنز شما جمع شوند و باعث تحریک و ناراحتی چشم شما شوند. آلرژی چشم معمولاً باعث قرمزی، خارش و آبریزش چشم می شود.

  • حساسیت به مواد نگهدارنده

ممکن است چشم شما به دلیل حساسیت به مواد نگهدارنده یا سایر مواد موجود در محلول های لنز سوزش داشته باشد. حتی اگر ماه ها و یا حتی سال ها از همان محلول لنز استفاده کرده باشید، ممکن است دچار یک واکنش حساسیت تاخیری شوید که می تواند باعث احساس سوزش چشم شود.

  • لنز چشمی کثیف

رسوبات پروتئین و سایر مواد زائد به مرور زمان روی لنزها جمع می شوند، حتی اگر به درستی لنزهای خود را تمیز و ضد عفونی کرده باشید. این تجمع ها، نفوذپذیری اکسیژن لنزهای شما را کاهش می دهد و می تواند باعث سوزش چشم و احساس گرما در چشم شما شود.

  • خشکی چشم

سوزش و سایر ناراحتی های لنز چشمی ممکن است در اثر خشکی چشم ایجاد شود. از دیگر علائم خشکی چشم می توان به قرمزی، خراشیدگی یا احساس وجود چیزی در چشم و آبریزش چشم اشاره کرد. این آخرین علامت (آبریزش چشم) ممکن است عجیب به نظر برسد، اما خشکی غالباً منجر به تحریک چشم می شود که می تواند باعث شود غدد اشک، اشک های “رفلکس” بسیار آبکی تولید کنند و این ها اشک های طبیعی نیستند.

تنها راه برای اطمینان از اینکه چه چیزی باعث سوزش چشم شما در هنگام استفاده از لنزها می شود، این است که برای معاینه چشم به چشم پزشک مراجعه کنید.

درمانی که چشم پزشک شما تجویز می کند، به علت سوزش مربوط به لنزهای شما بستگی دارد:

  • اگر علت سوزش چشم آلرژیک باشد، ممکن است شما را در استفاده از لنزهای چشمی و مدت زمان آن محدود کند.
  • اگر سوزش چشم شما به دلیل حساسیت به محلول های لنز شما ایجاد می شود، چشم پزشک از شما می خواهد که از لنزهای بدون نیاز به مواد نگهدارنده استفاده کنید.
  • اگر تجمع پروتئین یا سایر رسوبات روی لنز دلیل این امر باشد، افزودن یک پاک کننده جداگانه لنز به روتین مراقبت از لنز، این مشکل را حل می کند.
  • اگر خشکی چشم دارید، ممکن است پزشک از قطره های چرب روان کننده، که احتمالاً با سایر درمان های خشکی چشم از جمله ویتامین های چشم همراه است، استفاده کند تا احساس سوزش را از بین ببرد.

در برخی موارد، ترکیبی از برخی یا همه روش های درمانی فوق ممکن است بهترین راه حل برای راحتی لنزها و از بین بردن علامت سوزش چشم شما باشد.

لنز طبی بیوتی

خرید لنز طبی بیوتی از سایت لنز مارکت

لنزهای طبی از پرکاربردترین لنزهای چشمی هستند. بسیاری از افرادی که نیاز به تصحیح بینایی دارند به جای استفاده از عینک از لنزهای طبی استفاده می کنند، زیرا لنزهای طبی برتری های زیادی نسبت به عینک دارند.لنزهای طبی بیوتی جایگزین بسیار مناسبی برای عینک و سایر لنزهای طبی هستند چرا که کیفیت بسیار عالی دارند.

لنز طبی بیوتی (beauty) که یکی از پرفروش‌ ترین ‌ها در بازار ایران می باشد، محصولی از کشور کره جنوبی است.لنزهای طبی بیوتی راحتی فوق العاده ایی دارند. همچنین لنزهای طبی بیوتی درصد آب بالایی دارند.سلامت چشم شما باید اصلی ترین دغدغه شما باشد. بنابراین باید یک فروشگاه اینترنتی معتبر را انتخاب کنید که سلامت چشمان شما را تضمین کند.

همچنین خرید لنزهای طبی بیوتی باید از یک مکان معتبر صورت گیرد، نمایندگی این لنزها در ایران، در تهران قرار دارد و سایت فروشگاهی لنز مارکت است.سایت لنز مارکت یکی از معتبرترین و باسابقه ترین سایت های فروش لنز در ایران است و همچنین دارای انواع و اقسام برندهای معتبر لنز مانند برند لنز بیوتی نیز است.

قیمت لنزهای طبی بیوتی در سایت لنز مارکت

لنزهای طبی بیوتی یکی از باکیفیت ترین لنزها در بازار لنزهای طبی ایران هستند.سایت لنز مارکت دارای قیمت های بسیار مقرون به صرفه و عالی هستند. برای اطلاع از قیمت لنز طبی بیوتی در سایت لنز مارکت می توانید به این سایت مراجعه کنید.قیمت لنزهای طبی بیوتی در سایت لنز مارکت بسیار منصفانه هستند و کیفیت این لنزها نیز فوق العاده است.

همچنین سایت لنز مارکت در 7 روز هفته و 24 ساعته پشتیبانی فعال دارد.کارشناسان و متخصصان لنزمارکت لنزهای طبی بیوتی را از نظر راحتی و کیفیت یکی از بهترین لنزهای طبی موجود در بازار لنز طبی می دانند.

سایت لنز مارکت یکی از معتبرترین و تخصصی ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه محصولات مرتبط با بینایی است.خرید لنز طبی بیوتی به صورت آنلاین از سایت لنز مارکت مزایای زیادی دارد. یکی از مزایای خرید لنز طبی بیوتی از سایت لنز مارکت این است که سفارش لنزهای طبی چشمی بیوتی به صورت آنلاین، آسان و راحت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *