بسیاری از افراد، عمدتا جوانان تمایل دارند که به جای عینک از لنزهای طبی استفاده کنند. لنزهای طبی در ظاهر شخص تغییراتی را به وجود نخواهند آورد و کسی متوجه بودن لنز در چشم فرد نخواهد شد.لنزهای طبی، وسیله های پزشکی هستند بنابراین در هنگام خرید آن ها باید یک سری نکات در نظر گرفته شده و رعایت شوند.فروش لنزهای چشمی توسط FDA نظارت می شود. قبل از خرید لنزهای چشمی، FDA از شما می خواهد که یک مصرف کننده عاقل باشید. با نسخه معتبر لنز، خرید لنزهای خود را از فروشگاه ها و یا فروشگاه های اینترنتی انجام دهید. در این مقاله در مورد نکاتی که در هنگام خرید لنز طبی باید رعایت کنیم، مطالبی آورده شده است.

در هنگام خرید لنز طبی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

در هنگام خرید لنزهای طبی، همیشه باید نسخه جدید و معتبری داشته باشید.

اگر در یکی دو سال گذشته معاینه چشم را انجام نداده اید، ممکن است از نظر چشم مشکلاتی داشته باشید که از آن آگاهی نداشته باشید یا ممکن است لنزهای چشمی که در حال حاضر دارید، بینایی شما را به خوبی اصلاح نکنند. بنابراین قبل از خرید لنز طبی حتما دوباره به چشم پزشک خود مراجعه کرده و معاینه چشم را انجام دهید.

قبل از خرید لنزهای طبی مدت زمان استفاده از لنز مورد نظر خود را مشخص کنید. بعضی از لنزهای طبی دارای مدت زمان، روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و یا سالانه هستند. بنابراین حتما باید قبل از خرید لنز طبی مورد نظر خود، مشخص کنید که تا چه مدت زمانی می خواهید از آن ها استفاده کنید.

در هنگام خرید لنز طبی، تعیین کنید که آیا می خواهید لنز مورد نظر چشم شما را در برابر اشعه ماورا بنفش حفظ کند یا خیر. تعدادی از لنزهای طبی هستند که چشم را در برابر اشعه uv خورشید حفظ می کنند.

داشتن اطلاعات کامل در زمان خرید لنز طبی

باید در هنگام خرید لنز طبی، در مورد انواع لنزها، مزایا و معایب آن ها، شرایط و خصوصیات آن ها اطلاعات کاملی داشته باشید.

در هنگام خرید لنز طبی باید مشخص کنید که آیا قصد شما از خرید لنز فقط اصلاح دید است و یا می خواهید همراه با اصلاح دید، رنگ چشم خود را نیز زیباتر کنید. اگر قصد شما فقط اصلاح دید است، باید لنزهای طبی بدون رنگ را خریداری کنید اما اگر قصد شما اصلاح دید به همراه زیباتر کردن رنگ چشم است، باید از لنزهای طبی رنگی استفاده کنید

حتما در هنگام خرید لنز طبی از پلمپ بودن پک لنز خود مطمئن شوید و از خرید لنزهای بدون پلمپ خودداری کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید لنز طبی باید در نظر گرفت، خرید آن ها از یک مکان معتبر است. آرایشگاه ها، بوتیک ها و … مکان مناسبی برای خرید لنز به خصوص لنز طبی نیستند.

نسخه معتبر لنزهای طبی شامل چه مواردی است؟

نسخه معتبر لنزهای طبی باید حاوی اطلاعات کافی برای فروشنده لنز باشد. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • نام بیمار
  • تاریخ معاینه چشم
  • تاریخ دریافت نسخه
  • نام، آدرس و شماره تلفن پزشک
  • نمره چشم بیمار
  • نوع لنز چشمی که باید مورد استفاده قرار گیرد
  • منحنی پایه لنز چشمی تجویز شده
  • قطر لنز چشمی تجویز شده

خرید لنز طبی

نکاتی در هنگام استفاده از لنزهای طبی:

  • هرگز با لنزهای طبی خود به خواب نروید زیرا وقتی پلک های شما بسته است، اکسیژن به مقدار کافی به چشمان شما نمی رسد و اگر در هنگام خواب نیز از لنزهای چشمی استفاده کنید، این کمبود اکسیژن به حداکثر ممکن می رسد.
  • هرگز اجازه ندهید که نوک بطری مایع لنز شما با سطوح دیگری تماس پیدا کنند و در صورت عدم استفاده از مایع لنز، درب بطری را محکم ببندید. آلودگی مایع لنز می تواند شما را در معرض خطر عفونت های چشمی قرار دهد.
  • هرگز از آب شیر، آب مقطر یا آب تصفیه شده به طور مستقیم روی لنزهای طبی خود استفاده نکنید. آن ها برای استفاده با لنزهای طبی فرموله نشده اند و مناسب نیستند و می توانند باعث ایجاد عفونت یا صدمه زدن به بینایی شما شوند.
  • هرگز لنزهای طبی را در آب شیر یا آب استریل نگهداری نکنید. همیشه سعی کنید لنزها را در مایع ضد عفونی کننده مناسب نگهداری کنید.
  • هرگز لنزهای طبی را برای تمیز کردن در دهان خود قرار ندهید. بزاق دهان شما حاوی میکروب هایی است که ممکن است چشم شما را در معرض خطر جدی عفونت های چشمی قرار دهد.
  • هرگز از مایع لنز قدیمی برای شستشو و ضدعفونی کردن لنزهای طبی خود استفاده نکنید، همچنین هرگز مایع لنز تازه را به مایع لنز قدیمی و استفاده شده اضافه نکنید.
  • هرگز مایع لنزهای چشمی را به ظروف کوچکتر مثلا ظروفی که در اندازه سفری هستند، منتقل نکنید. این کار می تواند استریل بودن مایع لنز را از بین ببرد و منجر به عفونت چشمی شود.
  • هرگز بعد از اتمام دوره مصرف لنزهای طبی، از آن ها استفاده نکنید. اگر در به خاطر سپردن زمان تعویض لنزهای خود مشکل دارید، به روزی که آن ها را در تقویم تعویض می کنید توجه داشته باشید یا اینکه آن ها را در روز خاصی از هفته تعویض کنید.
  • قبل از اینکه لنزهای طبی را داخل چشم خود قرار دهید، آن ها را بررسی کنید چون نباید روی این لنزها هیچگونه ذراتی باشد و همچنین نباید دارای هیچگونه آسیب دیدگی نیز باشند.
  • هرگز از لنزهای چشمی شخص دیگری استفاده نکنید، همچنین هیچگاه لنزهای خود را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید. استفاده از لنزهای چشمی افراد دیگر می تواند شما را در معرض خطر عفونت یا آسیب های جدی قرار دهد.
  • اگر هر روز از لنزهای طبی خود استفاده می کنید، یک بطری بزرگ محلول لنز خریداری کنید. اما اگر از آن ها فقط در بعضی از روزها استفاده می کنید، بهتر است یک بطری کوچکتر از محلول لنز خریداری کنید زیرا ممکن است تاریخ انقضای محلول لنز شما قبل از مصرف کامل به اتمام برسد.

برنامه تعویض لنزهای طبی:

به منظور حفظ سلامتی چشم و بینایی، هر جفت لنز طبی برای یک برنامه دوره ایی مشخص تولید و تجویز می شوند و پس از آن دوره مشخص باید جایگزین شوند.

لنزهای طبی یکبار مصرف روزانه ،در طول روز استفاده می شوند و سپس قبل از خواب از چشم خارج شده و دور انداخته می شوند و صبح روز بعد با یک جفت لنز تازه جایگزین می شوند.

لنزهای طبی ماهانه، برای استفاده یک ماه و یا سی روز طراحی و تولید می شوند و بعد از آن باید با یک جفت لنز طبی تازه جایگزین شوند.

لنزهای طبی فصلی، برای استفاده یک فصل و یا سه ماه تولید می شوند و بعد از استفاده سه ماهه باید با یک جفت لنز طبی جدید جایگزین شوند.

لنزهای طبی سالانه، برای استفاده یک سال و یا 365 روز طراحی و تولید می شوند و بعد از استفاده 365 روز، شایسته است با یک جفت لنز طبی جدید جایگزین شوند.

سایر لنزها برنامه جایگزینی متفاوتی دارند.

سبک زندگی و ترجیحات شما هرچه باشد، چشم پزشک می تواند به شما کمک کند تا لنزهای طبی یا مایع های لنز مناسب را پیدا کنید.

خرید لنز طبی

خرید لنز طبی مناسب از سایت لنز مارکت:

امروزه میلیون های نفر در سراسر دنیا از لنزهای طبی استفاده می کنند. لنزهای طبی بهترین جایگزین برای عینک هستند.

در هنگام خرید لنزهای طبی باید نکاتی را رعایت کنید تا سلامت چشم خود را تضمین کنید زیرا لنزهای طبی به طور مستقیم با چشم ارتباط دارند و انتخاب مناسب آن ها بر سلامت چشم تاثیر زیادی می گذارد.

از جمله نکاتی که در هنگام خرید لنزهای طبی باید در نظر بگیرید می توان به مواردی مانند اینکه باید حتما در هنگام خرید لنز نسخه معتبر و به روز به همراه داشته باشید، معاینه چشمی را باید به تازگی انجام داده باشید، قبل از خرید لنزهای طبی مدت زمان استفاده از لنز مورد نظر خود را مشخص کنید،تعیین کنید که آیا می خواهید لنز مورد نظر چشم شما را در برابر اشعه ماورابنفش خورشید حفظ کند یا خیر، در مورد انواع لنزها، مزایا و معایب آن ها، شرایط و خصوصیات آن ها اطلاعات کاملی داشته باشید،

مشخص کنید که آیا قصد شما فقط اصلاح دید است و یا اینکه می خواهید همراه با اصلاح دید، رنگ چشمان خود را نیز زیباتر کنید، از پلمپ بودن پک لنز خود مطمئن شوید و یکی از مهم ترین نکات دیگری که باید در هنگام خرید لنزهای طبی در نظر گرفت این است که لنز طبی مورد نظر خود را از یک مکان معتبر خریداری کنید.

لنز مارکت: سایتی معتبر

سایت لنز مارکت یکی از معتبرترین و بهترین جاهایی است که در هنگام خرید لنزهای طبی می توانید به طور کامل به آن ها اعتماد کنید.

سایت لنز مارکت تمام تلاش خود را کرده است تا لنزها و به خصوص لنزهای طبی با کیفیت و درجه یکی را با قیمت های بسیار عالی در اختیار مشتریان عزیز قرار دهید. سایت لنز مارکت یکی از معتبرترین و تخصصی ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه محصولات مرتبط با بینایی است.

خرید از سایت معتبر لنز مارکت دارای مزایای زیادی نسبت به خرید از جاهای دیگر است همچنین سایت لنز مارکت دارای پرداخت امن، هفت روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل بودن کالا نیز است.

منابع:

https://www.fda.gov/medical-devices/contact-lenses/buying-contact-lenses

https://www.eyesinsj.com/optical/contact-lens-care/

https://coopervision.com/about-contacts/what-are-contact-lenses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *