[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]ما در این مقاله  از لنز مارکت می خواهیم به درمان گیاهی آب سیاه چشم  بپردازیم. آب سیاه یک بیماری جدی چشم است که می تواند باعث از بین رفتن دائمی بینایی شود. این بیماری غالبا هیچ علائم هشدار دهنده ایی ندارد و در صورت عدم شناسایی و درمان، منجر به نابینایی می شود.

در بیشتر موارد، گلوکوم (آب سیاه) به دلیل فشار بیش از حد داخل چشم (فشار داخل چشم یا IOP) ایجاد می شود که به عصب بینایی آسیب می رساند و باعث از دست دادن بینایی می شود.[/vc_column_text]

لنز پانسمان (بدون نمره و رنگ) فصلی اولترا بوش اندلومب (ULTRA)

قیمت اصلی 450/000 تومان بود.قیمت فعلی 395/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.50- تا 10.00-) رینبو سالانه (Rainbow)

قیمت اصلی 685/000 تومان بود.قیمت فعلی 550/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.50- تا 10.00-) فصلی ایراپتیکس هیدروگلاید (HydraGlyde)

قیمت اصلی 650/000 تومان بود.قیمت فعلی 580/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 10.00-) زیروسِوِن سالانه (ZEROSEVEN)

قیمت اصلی 785/000 تومان بود.قیمت فعلی 650/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 10.00-) فصلی زیروسِوِن فصلی (ZEROSEVEN)

قیمت اصلی 385/000 تومان بود.قیمت فعلی 350/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 12.00-) پیورویژن2 بوش اندلومب (PUREVISION2)

قیمت اصلی 338/000 تومان بود.قیمت فعلی 288/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 12.00-) فصلی اولترا بوش اندلومب (ULTRA)

قیمت اصلی 380/000 تومان بود.قیمت فعلی 346/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 12.00-) فصلی جانسون (JOHNSON)

قیمت اصلی 390/000 تومان بود.قیمت فعلی 350/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 20.00-) فصلی کِریستال کلیر (CRYSTAL CLEAR)

قیمت اصلی 489/000 تومان بود.قیمت فعلی 317/900 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 8.00-) فصلی بایوفینیتی (BIOFINITY)

قیمت اصلی 480/000 تومان بود.قیمت فعلی 420/000 تومان است.

لنز طبی (نمرات 0.75- تا 9.00-) فصلی بوش اند لومب (SOFT59)

قیمت اصلی 320/000 تومان بود.قیمت فعلی 245/000 تومان است.
[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

آب سیاه چشم چیست؟

آب سیاه، یک بیماری چشمی است که در آن اعصاب بینایی چشم آسیب می بینند و با گذشت زمان، بینایی دچار اشکال می شود.

فشار داخل چشم، فشار فزاینده ایی است که باعث اختلال در اعصاب بینایی می شود. از این رو، تصاویر تحویل داده شده به مغز شما تار می شوند. اگر این مورد درمان نشود، احتمال از دست دادن بینایی زیاد است.

بیشتر مبتلایان به آب سیاه، 40 سال به بالا دارند. با این حال، نوزادان نیز می توانند به آن مبتلا شوند. آسیب دیدگی چشم، التهاب، دیابت و فشار خون بالا، ممکن است باعث آب سیاه چشم شود.

چرا درمان گیاهی آب سیاه چشم؟

 

اگر چه هیچ درمان گیاهی و طبیعی قطعی برای آب سیاه وجود ندارد اما برخی نکات طبیعی درباره سلامتی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند تا چشم شما هرچه بهتر به درمان های پزشکی پاسخ دهد. درمان های گیاهی و طبیعی آب سیاه برای درمان بیماری به تنهایی کافی نیستند و بیماری را درمان نمی کنند اما ممکن است مکمل خوبی برای درمان تجویز شده، باشند.

همیشه قبل از شروع یک رژیم جدید که می تواند بر وضعیت شما یا سلامتی شما تاثیر بگذارد یا با درمان های فعلی شما تعامل داشته باشد، با متخصص مراقبت از چشم خود صحبت کنید.

از ترکیب برخی غذاها و مواد مغذی در رژیم غذایی گرفته تا خاتمه دادن به عادات ناسالم، روش های مختلفی برای پیاده سازی “داروهای درمانی” طبیعی و بدون دارو برای تکمیل درمان آب سیاه، وجود دارد.

اتخاذ یک رژیم غذایی سالم برای درمان آب سیاه چشم:

نشان داده شده است که تغذیه خوب در سلامت چشم نقش دارد و حتی ممکن است پیشرفت شرایطی مانند آب سیاه را کند، کند.

مطالعات اخیر حاکی از آن است که برخی ویتامین ها و مواد مغذی ممکن است در IOP و میزان بروز و پیشرفت آب سیاه تاثیر داشته باشند. به ویژه به نظر می رسد میوه ها و سبزیجاتی که ویتامین های A و C بالاتری دارند و همچنین کاروتنوئیدها، مفید هستند.

به همین دلیل، برخی از مهمترین سبزیجاتی که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید، شامل سبزیجات برگ سبز، اسفناج، سبزیجات، کلم پیچ و کلم بروکسل است.

آنتی اکسیدان ها همچنین ممکن است به جلوگیری از آسیب بیشتر به عصب بینایی کمک کنند. آنتی اکسیدان ها را می توانید در مواد غذایی مانند کرن بری، چای سیاه و سبز، دانه های کتان، انار، توت و … یافت.

سبزیجات و میوه های مفید دیگر برای درمان آب سیاه چشم شامل: هلو، هویج، چغندر، لوبیا سبز، تربچه و … هستند. متخصصان در مورد نوشیدن بیش از حد قهوه و نوشیدنی های کافئین دار هشدار می دهند زیرا کافئین ممکن است فشار چشم را افزایش دهد.

رژیم غذایی سالم برای درمان آب سیاه چشم

ورزش ملایم می تواند به شما در حفظ سطح چشم و درمان آب سیاه آن، کمک کند. این به این دلیل است که ورزش، جریان خون را در چشم ها و سایر اعضای بدن بهبود می بخشد. از طرف دیگر، ورزش شدید می تواند باعث افزایش IOP (فشار داخل چشم) شود، بنابراین در این کار، زیاده روی نکنید.

برخی از ورزش های یوگا همچنین می توانند به افزایش IOP کمک کنند، که برای بیماران مبتلا به آب سیاه چشم، خوب نیستند. اگر به آب سیاه مبتلا هستید و یوگا تمرین می کنید، حتما از حالت هایی مانند پایه و نشستن طولانی مدت رو به پایین، پاها روی دیوار به سمت بالا و خم شدن به جلو، جلوگیری کنید.

مکمل های طبیعی برای درمان آب سیاه چشم:

اگر کمبود ویتامین یا مواد معدنی دارید، می توانید مکمل های طبیعی و بدون نسخه برای ترمیم آن مصرف کنید، از جمله:

  • روی
  • کلسیم
  • منیزیم
  • ویتامین های A، B کمپلکس، C و E

همه این منابع، به ویژه برای مبتلایان به آب سیاه، ضروری هستند. اگر احساس می کنید مصرف ویتامین ها و مکمل های طبیعی شما کافی نیست، مصرف روزانه یک مولتی ویتامین می تواند به شما کمک کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که مکمل های ویتامین از نظر بالینی برای جلوگیری یا بهبود آب سیاه اثبات نشده اند. همیشه قبل از مصرف هر نوع دارو یا مکمل برای درمان آب سیاه، با پزشک خود مشورت کنید، حتی اگر محصولات طبیعی را در نظر دارید.

درمان های گیاهی برای آب سیاه چشم:

اعتقاد بر این است که برخی از گیاهان خاص به درمان آب سیاه چشم کمک می کنند. به طور خاص، جینکو، زغال اخته و فورسکولین ممکن است فوایدی داشته باشند. از مزایای این داروهای گیاهی برای آب سیاه چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جینکو (جینکو بیلوبا):

در برخی از مدل های علمی، این گیاه برای افزایش جریان خون چشم، توصیه می شود.

  • زغال اخته:

زغال اخته به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی قوی، محبوب است. یک مطالعه نشان داده است که زغال اخته باعث کاهش آسیب سلول های غده عصبی در موش ها می شود اما تقریبا هیچ مطالعه ایی نشان نداده است که زغال اخته چنین اثری بر روی انسان ها داشته باشد.

  • فورسکولین:

  • این گیاه ممکن است در صورت استفاده موضعی با کاهش میزان مایع آبی در چشم، فشار داخل چشم را کاهش دهد.
  • شاهدانه:

برخی مطالعات نشان می دهد که شاهدانه ممکن است به طور موقت IOP را کاهش دهد اما فقط با استفاده مکرر، اما استفاده زیاد نیز می تواند منجر به عوارض جانبی بالقوه خطرناکی شود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که گرچه این گیاهان در برخی مطالعات نویدبخش بوده اند اما از نظر بالینی، درمان های آب سیاه چشم نیستند. بعضی از گیاهان حتی ممکن است اثرات مضر یا تداخل منفی با داروهای دیگر داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده از هر داروی گیاهی برای آب سیاه با پزشک خود مشورت کنید و هرگز درمان های تجویز شده توسط پزشک یا توصیه شده را با داروهای گیاهی، جایگزین نکنید.

درمان های گیاهی برای آب سیاه چشم

پیشگیری های طبیعی از آب سیاه چشم:

اگر در معرض خطر ابتلا به آب سیاه هستید، ممکن است عادت های روزمره خاصی داشته باشید که می توانید شروع کنید یا آن ها را متوقف کنید تا ریسک ابتلا را کاهش دهید. علاوه بر حفظ رژیم غذایی سالم و ورزش ملایم، موارد زیر را در سبک زندگی خود بگنجانید:

  • وزن سالم داشته باشید. شاخص های توده بدنی بالا و پایین (BMI) می توانند خطر ابتلا به آب سیاه چشم را افزایش دهند.
  • از استعمال سیگار و دخانیات خودداری کنید.
  • مدیتیشن کنید. به نظر می رسد استرس، خطر ابتلا به IOP بالا را در فرد افزایش می دهد. برخی تحقیقات نشان داده است که در صورت تمرین منظم، مدیتیشن می تواند به کاهش فشار چشم کمک کند.
  • بهداشت دندان را به خوبی انجام دهید و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. برخی تحقیقات نشان داده است که بیماری پریودنتال (لثه) با افزایش خطر ابتلا به گلوکوم زاویه باز اولیه (POAG)، همراه است.
  • از نظر آب سیاه، غربال شوید. این مورد به ویژه در صورت داشتن سابقه خانوادگی بیماری، بسیار مهم است.

سخن آخر:

آب سیاه یک بیماری جدی چشم است که می تواند باعث از بین رفتن دائمی بینایی شود. آب سیاه، یک بیماری چشمی است که در آن اعصاب بینایی چشم آسیب می بینند.

مطالعات اخیر حاکی از آن است که برخی ویتامین ها و مواد مغذی ممکن است در IOP و میزان بروز و پیشرفت آب سیاه تاثیر داشته باشند.

ورزش ملایم می تواند به شما در حفظ سطح چشم و درمان آب سیاه آن، کمک کند. ورزش، جریان خون را در چشم ها و سایر اعضای بدن بهبود می بخشد.

اگر کمبود ویتامین یا مواد معدنی دارید، می توانید مکمل های طبیعی و بدون نسخه برای ترمیم آن مصرف کنید، از جمله: روی، کلسیم، منیزیم و ویتامین های A، B کمپلکس، C و E.

اگر احساس می کنید مصرف ویتامین ها و مکمل های طبیعی شما کافی نیست، مصرف روزانه یک مولتی ویتامین می تواند به شما کمک کند.

از داروهای گیاهی مفید برای آب سیاه چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد: جینکو بیلوبا، زغال اخته، فورسکولین و شاهدانه.

از دست دادن بینایی ناشی از آب سیاه، قابل برگشت نیست، بنابراین بسیار مهم است که بیماری زود تشخیص داده شود و به درستی مدیریت شود. مکمل های غذایی و تغییر سبک زندگی سالم ممکن است برای تکمیل درمان های معمول آب سیاه مفید باشد، اما “داروهای طبیعی” آب سیاه نباید به عنوان جایگزینی برای درمان تجویز شده توسط پزشک چشم شما باشد.

قبل از اینکه بخواهید از چیزی استفاده کنید، حتما با پزشک چشم خود در مورد هرگونه درمان طبیعی و گیاهی آب سیاه، مشورت کنید. برخی از گیاهان ممکن است در واقع با داروهای شما تداخل داشته باشند، که می تواند مضر باشد.

منابع درمان گیاهی آب سیاه

https://www.allaboutvision.com/conditions/glaucoma-natural-remedies/

https://www.healingtheeye.com/best-herbal-products-glaucoma[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *