یکی از روش ها برای اصلاح مشکلات ناشی از قرنیه، رینگ گذاری داخل چشم است. قرنیه چشم یکی از مهم ترین اجزای چشم است که وظایف زیادی را نیز در چشم بر عهده دارد.

در ادامه این مقاله می خواهیم به مطالبی در مورد رینگ گذاری داخل چشم بپردازیم.

رینگ گذاری داخل چشم چیست؟

رینگ گذاری داخل چشم، یک روش جراحی برای قرار دادن یک رینگ پلاستیکی در لایه میانی قرنیه است. این کار می تواند مشکلات خاصی را در قرنیه فرد برطرف کرده و به او در دید واضح کمک کند.

قرنیه، خارجی ترین لایه چشم است. این یک لایه شفاف است که جلوی چشم فرد را می پوشاند. قرنیه به محافظت از بقیه چشم در برابر میکروب ها و ذرات کمک می کند. قرنیه همچنین به تمرکز نور در چشم فرد نیز کمک می کند.

شرایط و بیماری های مختلف می تواند به شکل قرنیه افراد آسیب برساند. اگر قرنیه فرد شکل درستی نداشته باشد، اشعه های نور دقیقا در جایی که باید متمرکز نمی شوند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است حتی هنگام استفاده از عینک و لنز چشمی نیز بینایی ضعیفی داشته باشید. برای خرید انواع لنز طبی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

چرا از رینگ گذاری داخل چشم استفاده می شود؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است رینگ گذاری داخل چشم را برای درمان ضعف بینایی ناشی از قوز قرنیه توصیه کند. در قوز قرنیه، قرنیه شما به دلایل نامعلوم به تدریج مخروطی می شود.

قوز قرنیه یا کراتوکونوس از جمله بیماری های مربوط به قرنیه چشم است که معمولا در دوران نوجوانی و یا در دهه سوم زندگی ایجاد می شود. افرادی که به بیماری قوز قرنیه مبتلا هستند، قرنیه شان نازک شده و معمولا تغییر شکل می دهد. این مشکل می تواند در یک یا هر دو چشم بیمار ایجاد شود ولی به طور متوسط هر دو چشم درگیر این بیماری می شوند. معمولا برآمدگی و تغییر شکل قرنیه به شکل مخروطی شکل است و از حالت کروی و گرد خود خارج می شود. در افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، انکسار و شکست نور هنگام ورود به چشم دچار مشکل شده و در نهایت باعث اختلال در بینایی فرد می شود.

پزشک شما همچنین ممکن است از رینگ گذاری داخل چشم برای درمان انحطاط حاشیه ایی pellucid استفاده کند. این یکی دیگر از شرایطی است که در آن قرنیه به طور غیر طبیعی نازک می شود.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

یکی دیگر از کاربردهای رینگ گذاری داخل چشم، درمان نزدیک بینی است. اگر نزدیک بینی دارید، نمی توانید بدون کمک عینک یا لنزهای چشمی، اشیا و افراد را از راه دور مشاهده کنید. در نزدیک بینی، اشعه های نوری که وارد چشم می شوند، به جای شبکیه در مقابل آن متمرکز می شوند. این می تواند به دلیل شکل غیر طبیعی کره چشم، قرنیه یا عدسی چشم شما رخ دهد. اگر برای نزدیک بینی به رینگ گذاری داخل چشم نیاز دارید، دیگر نیازی به عینک یا لنز چشمی ندارید. در صورت داشتن نزدیک بینی خفیف یا متوسط، این روش ممکن است بهترین کار را انجام دهد.

رینگ گذاری داخل چشم جایگزینی برای سایر روش ها است که می تواند به اصلاح نزدیک بینی کمک کند، مانند عمل لیزیک یا کراتوتومی شعاعی. مردم اغلب این روش ها را انتخاب می کنند تا دیگر نیازی به استفاده از لنزهای اصلاحی نداشته باشند. هر یک از این روش ها، خطرات و مزایای خاص خود را دارد. از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی چشم خود بپرسید که چرا رینگ گذاری داخل چشم برای شما منطقی است.

هر دو روش لیزیک و کراتوتومی شعاعی گاهی اوقات باعث تورم غیرطبیعی قرنیه شما می شوند. این می تواند مشکلات بینایی جدیدی ایجاد کند. اگر این اتفاق برای شما بیفتد، ممکن است پزشک شما رینگ گذاری داخل چشم را برای تثبیت قرنیه و اصلاح برخی از تغییرات رخ داده، توصیه کند.

برای خرید انواع لنز هرا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

رینگ گذاری داخل چشم چه خطراتی در پی دارد؟

اکثر افراد به رینگ گذاری داخل چشم به خوبی پاسخ می دهند اما عوارضی نیز ممکن است رخ دهد.

عوارض احتمالی عبارتند از:

  • کراتیت
  • سوراخ شدن چشم
  • اکستروژن رینگ (هنگامی که رینگ از قرنیه خارج می شود)
  • تورم چشم
  • حرکت رینگ
  • دیدن هاله های نور در شب و یا نور خیره کننده
  • درد مزمن چشم
  • عفونت

همچنین این خطر وجود دارد که جراحی آنطور که می خواهید، بینایی شما را اصلاح نکند یا ممکن است باعث ایجاد مشکل بینایی دیگری مانند آستیگماتیسم شود. برخی از افرادی که به رینگ گذاری داخل چشم نیاز دارند، ممکن است برای به دست آوردن نتیجه بهتر به جراحی اصلاحی نیز نیاز داشته باشند.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

ریسک عوارض شما ممکن است بر اساس سن، شرایط پزشکی دیگر و دلیل رینگ گذاری متفاوت باشد. بهتر است در مورد خطرات ناشی از رینگ گذاری داخل چشم از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی چشم خود سوال کنید.

رینگ گذاری داخل چشم چیست؟چگونه می توان برای رینگ گذاری داخل چشم آماده شد؟

از پزشک خود سوال کنید که برای آماده سازی برای رینگ گذاری باید چه کارهایی را انجام دهید. از او بپرسید که آیا لازم است قبل از عمل، مصرف هرگونه دارو را متوقف کنید یا خیر. ممکن است لازم باشد بعد از نیمه شب قبل از روز عمل، از خوردن غذا اجتناب کنید.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی چشم شما ممکن است بخواهد از وسایل خاصی برای تاباندن نور به چشم و بررسی قرنیه شما استفاده کند. برای این معاینه ممکن است نیاز به گشاد شدن چشم ها داشته باشید. همچنین ممکن است به نگاشت کامپیوتری قرنیه نیاز داشته باشید که به پزشک شما اطلاعات بیشتری در مورد قرنیه شما می دهد.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

در زمان رینگ گذاری داخل چشم چه اتفاقی می افتد؟

با پزشک خود در مورد آنچه در طول عمل جراحی شما اتفاق می افتد، صحبت کنید. ممکن است جزئیات تا حدودی متفاوت باشد. در بیشتر موارد، شما فقط یک چشم را با یک روش درمانی، معالجه می کنید. به طور کلی، در طول روش رینگ گذاری اتفاقات زیر رخ می دهد:

  • اکثر افراد به هوش هستند. ممکن است دارویی برای آرامش خود دریافت کنید. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی چشم شما ممکن است از قطره ها و تزریق های بی حسی استفاده کند تا مطمئن شود که چیزی احساس نمی کنید.
  • ممکن است برای خواباندن شما از داروی بیهوشی استفاده کنند، اگرچه این کمتر رایج است. در این صورت، شما در طول جراحی عمیقا خواهید خوابید.
  • جراح شما، برش های کوچکی در لبه خارجی قرنیه شما ایجاد می کند.
  • در مرحله بعد، وی سوراخ هایی را در زیر لایه خارجی قرنیه شما ایجاد می کند.
  • جراح شما، قسمت های ریگ را وارد این سوراخ ها می کند.
  • او قسمت های جراحی را با بخیه های بسیار ظریف می بندد.
  • رینگ های پلاستیکی به صاف شدن و تغییر شکل قرنیه کمک می کنند.
  • این امر به تمرکز پرتوهای نور در محل مناسب و بهبود بینایی شما کمک می کند.
  • ممکن است یک پماد آنتی بیوتیک به چشم شما زده شود تا از عفونت جلوگیری شود.
  • چشم شما وصله و پوشانده می شود.

بعد از رینگ گذاری داخل چشم چه اتفاقی می افتد؟

از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی چشم خود بپرسید که پس از جراحی باید منتظر چه چیزهایی باشید. در بیشتر موارد، شما می توانید همان روز به منزل بروید. برنامه ریزی کنید که پس از انجام عمل، شخصی شما را به منزل ببرد.

مطمئن شوید که دستورالعمل های پزشک خود را در مورد مراقبت از چشم و داروها دنبال می کنید. برای جلوگیری از عفونت، ممکن است لازم باشد قطره چشم همراه با آنتی بیوتیک مصرف کنید. ممکن است چشم شما بعد از عمل کمی درد داشته باشد اما باید بتوانید از داروهای ضد درد بدون نسخه استفاده کنید. ممکن است لازم باشد تا یک روز یا بیشتر از یک وصله چشم استفاده کنید. از پزشک چشم خود بپرسید که آیا در حین بهبودی باید از انجام هرگونه فعالیتی اجتناب کنید یا خیر. از مالیدن چشم ها خودداری کنید.

برای خرید انواع لنز آستیگمات با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

شما نیاز به مراقبت های دقیق دارید تا پزشک شما بتواند ببیند که آیا این روش موثر بوده است یا خیر و شما را از نظر عوارض، تحت نظر داشته باشد. ممکن است یک روز بعد از عمل یک قرار ملاقات تعیین شده با پزشک خود داشته باشید. در صورت کاهش دید یا افزایش قرمزی چشم و تورم یا درد، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

برخی از افراد ممکن است بعد از رینگ گذاری نیازی به استفاده از لنزهای اصلاحی نداشته باشند. دیگران ممکن است هنوز نیاز به استفاده از لنز داشته باشند، هر چند بینایی آن ها به طور کلی بهبود یافته است.

سخن آخر:

رینگ گذاری، یک روش جراحی برای قرار دادن رینگ پلاستیکی در لایه میانی قرنیه است.

پزشک شما ممکن است رینگ گذاری داخل چشم را برای درمان ضعف بینایی ناشی از قوز قرنیه توصیه کند. یکی دیگر از کاربردهای رینگ گذاری داخل چشم، درمان نزدیک بینی است.

اکثر افراد به رینگ گذاری داخل چشم به خوبی پاسخ می دهند اما عوارضی نیز ممکن است رخ دهد. عوارض احتمالی عبارتند از: کراتیت، سوراخ شدن چشم، اکستروژن رینگ، تورم چشم، حرکت رینگ، درد مزمن چشم، عفونت و … .

با پزشک خود در مورد آنچه در طول عمل جراحی رینگ گذاری اتفاق می افتد، صحبت کنید. ممکن است جزئیات تا حدودی متفاوت باشد.

مطمئن شوید که دستورالعمل های پزشک خود را در مورد مراقبت از چشم و داروها بعد از عمل رینگ گذاری داخل چشم دنبال می کنید.

منبع:

https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/corneal-ring-implants

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *