[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]دارندگان لنزهای رنگی می دانند که استفاده از لنزهای رنگی روشی آسان و سرگرم کننده برای تغییر کامل ظاهر است. با این حال، انتخاب رنگ صحیح لنز رنگی بسیار مهم است. هنگام انتخاب رنگ های لنز رنگی، علاوه بر رنگ پوست، باید رنگ مو را نیز در نظر بگیرید. ما در این مقاله می خواهیم به نکاتی برای ست کردن رنگ لنز با رنگ مو بپردازیم.[/vc_column_text]

جا لنزی ساده

10/000 تومان

پک لنز صورتی

50/000 تومان

پک لنز بنفش

50/000 تومان

پک لنز آبی

50/000 تومان

پک لنز زرد

50/000 تومان

پک لنز سبز

50/000 تومان

پک لنز سرخابی

50/000 تومان
[vc_column_text text_larger=”no”]

ست کردن رنگ لنز با رنگ مو:

در زیر به چند نکته برای ست کردن رنگ لنز با رنگ مو، می پردازیم.

  • موهای بلوند:

اگر رنگ موهای بلوندی دارید، به احتمال زیاد بیشتر از رنگ لنزهای آبی استفاده می کنید اما باور کنید لنزهای رنگ تیره نیز برای شما بسیار مناسب به نظر می رسند. با این رنگ مو می توانید سراغ رنگ هایی مانند مشکی، شکلاتی، آبی تیره و قهوه ای پررنگ بروید. موهای بلوند با رنگ لنزهای زمردی و آبی بسیار زیبا به نظر می رسند. در تمام موارد، مطمئن شوید که ابروهای شما همرنگ موهای شما هستند تا از عدم تطابق آن ها جلوگیری کنید. اگر دارای موهای بلوند و چشمان آبی یا قهوه ای هستید، می توانید از لنز رنگی سبز نیز برای ایجاد ظاهری برجسته تر استفاده کنید!

  • موهای قهوه ای:

اگر رنگ موهای شما قهوه ای است، تقریباً همه سایه ها و رنگ های لنزهای رنگی، ارزش امتحان کردن را دارند! شما با هر رنگ لنز رنگی جذاب و زیبا به نظر می رسید اما اگر موهای قهوه ای تیره ایی دارید، بهتر است لنزهای رنگ روشن تر را انتخاب کنید. در این صورت، رنگ عسلی و سایه های آن کاملا برای شما مناسب خواهند بود. اگر موهای قهوه ای شما رگه هایی از رنگ قرمز دارد، به دنبال لنزهای فندقی یا خاکستری بروید. شما با رنگ موهای قهوه ای، می توانید طیف گسترده ایی از رنگ لنزها را امتحان کنید و مطمئن شوید که رنگ انتخابی متناسب با رنگ پوست شما نیز خواهد بود.

  • موهای مشکی:

اگر موهای شما مشکی است، لنزهایی با رنگ های متضاد زیبا به نظر می رسند. شما می توانید به دنبال هر یک از رنگ های متضاد مانند آبی، سبز یا عسلی بروید اما اگر می خواهید طبیعی به نظر برسید، باید به دنبال رنگ لنز قهوه ای بروید. موهای مشکی با لنزهای بنفش نیز زیبا به نظر می رسند. شما همچنین می توانید به دنبال رنگ آبی روشن باشید. برای ایجاد ظاهری پر جنب و جوش و متفاوت می توانید رنگ خاکستری را نیز امتحان کنید!

  • موهای قرمز و شرابی:

بهترین رنگ لنز براي ایجاد تعادل با رنگ موهای قرمز و شرابی، رنگ لنز سبز است. تضاد بین این دو رنگ، سبب زيبايي بیشتر و درخشندگي چشم ها مي شود. استفاده از رنگ لنز سبز تیره، کاملا برای رنگ موهای قرمز و شرابی مناسب است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که براي ایجاد اعتدال، هر چه رنگ موهای قرمز روشن تر باشد، الزامی است که رنگ لنز تیره تری را انتخاب کنید. اگر دارای موهای قرمز و شرابی هستید و نمی خواهید از رنگ لنز سبز استفاده کنید، رنگ آبی نیز می تواند برای شما جذاب به نظر برسد.

  • موهای خرمایی:

اگر رنگ مو های خرمایی دارید، می‌توانید از لنزهای رنگی روشن ‌تر استفاده کنید. همچنین می توانید از رنگ های قهوه‌ ای روشن و قهوه ‌ای فندقی نیز استفاده کنید اما اگر می‌خواهید توجه دیگران را به خود جلب کنید، لنزهای رنگ روشن ‌تری را انتخاب کنید که تضاد کاملی با رنگ موهایتان داشته باشند.

  • موهای روشن:

اگر رنگ موهای روشنی دارید، دنبال لنزهای رنگی به رنگ های تیره مانند مشکی، قهوه ای تیره و شکلاتی باشید، این رنگ ها در تناسب کامل با رنگ موهای شما هستند. حتی لنزهای رنگ روشن تری مانند قهوه ای روشن و خاکستری نیز با رنگ موهای روشن مناسب خواهند بود. یکی از ترفندهای ست کردن رنگ لنز رنگی با رنگ موهای روشن این است که ابروهای خود را نیز مانند موهای خود رنگ کنید، تا به یک ظاهر آراسته تر دست پیدا کنید.

  • موهای نقره ایی:

رنگ موی نقره ایی بسیار جالب است و ظاهری فوق العاده به شخص می بخشد. رنگ لنزهای خاکستری ترکیب بسیار خوبی با موهای نقره ایی دارند.

  • رنگ موهای فانتزی:

رنگ موهای فانتزی، معمولا به رنگ های بنفش، صورتی، آبی یا دیگر رنگ های روشن اطلاق می شود. اگر دارای این رنگ موها هستید، با لنز رنگی به رنگ های قهوه ای و یا مشکی می توانید ظاهر خود را تکمیل کنید. لنزهای رنگی به رنگ روشن با رنگ موهای فانتزی زیاد مناسب نیست.

ست کردن رنگ لنز با رنگ موچه مدت می توان از لنزهای رنگی استفاده کرد؟

خواه تازه جفت لنزهای رنگی خود را خریداری کرده باشید یا چند سالی است که از آن ها استفاده کرده اید، ممکن است در مورد استفاده از آن ها سوالاتی داشته باشید.

اگر از لنزهای رنگی به طور صحیح استفاده شود، آن ها وسیله هایی ایمن و موثر خواهند بود. با این حال، بسیاری از دارندگان لنزهای چشمی از قوانین استفاده پیروی نمی کنند، که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای آن ها شود.

به طور کلی، بیشتر افراد می توانند هر روز به مدت 14 الی 16 ساعت از لنزهای رنگی خود استفاده کنند. البته این مدت زمان می تواند براساس فرد و لنز خاص او، محدود شود.

در حالی که برخی از لنزها توانایی این را دارند که در شب نیز استفاده شوند اما همیشه بهتر است قبل از خواب لنزها را از چشم خود خارج کنید. این کار، فرصت مورد نیاز برای تنفس بدون لنز را به چشم شما می دهد.

همانطور که گفته شد، باید از استفاده از لنزها در هنگام خواب، خودداری شود. این، به این دلیل است که استفاده شبانه از لنزها خطر عفونت چشم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

توصیه FDA

لنزهایی هستند که FDA آن ها را برای استفاده ایمن در طول شب، تایید کرده است. آن ها با انتقال اکسیژن بیشتر در چشم شما، کار می کنند. حتی اگر این لنزها برای استفاده در هنگام خواب تایید شده باشند، باز هم بهتر است در هنگام خواب آن ها را برداشته و به چشمانتان کمی استراحت دهید.

کسانی که از خشکی چشم مزمن رنج می برند، لنزها را باید پس از چند ساعت استفاده، از چشم خارج کنند. این افراد بهتر است فقط برای چند ساعت در طول روز از لنزهای چشمی استفاده کنند. به طور کلی، هرچه مدت زمان بیشتری اجازه دهید تا چشم های شما بدون لنزها، تنفس کنند، بهتر است.

به مدت چند روز از لنزها می توان استفاده کرد؟

وقتی لنزهای خود را برای اولین بار خریداری می کنید، بین لنزهایی که برای استفاده روزانه، استفاده هفتگی، استفاده ماهانه یا استفاده سالانه ساخته شده اند، یکی را انتخاب خواهید کرد.

لنزهای چشمی و رنگی روزانه برای هر کسی که فقط گاهی اوقات از لنزهای خود استفاده می کند، ایده آل است. این لنزها را در پایان روز از چشم خارج کرده و آن را دور می اندازند، بنابراین نیازی به تمیز کردن، ندارند.

از طرف دیگر، لنزهای دیگری وجود دارند که می توان از آن ها به طور هفتگی، ماهانه و یا سالانه، استفاده کرد. اگرچه بهتر است برای سلامت بیشتر چشم از لنزهای روزانه استفاده کنید اما این لنزها نیز برای استفاده طولانی مدت، طراحی شده اند. با این حال، حتی اگر این لنزها برای استفاده طولانی مدت تر طراحی شده باشند، درک خطرات احتمالی مهم است.

توصیه FDA

FDA توصیه می کند که اگر از لنزهای با استفاده طولاتی مدت استفاده می کنید، حداقل هفته ایی یک بار لنزها را از چشم خود خارج کرده و آن ها را تمیز کنید. هرگونه لنزی که به مدت طولانی روی چشم شما استفاده شود، در صورت عدم مدیریت صحیح، می تواند منجر به عفونت و کاهش بینایی شود. حداکثر بازه زمانی مصوب برای استفاده مداوم لنزها، 30 روز است. در هیچ شرایطی، نباید بیشتر از این مدت، از لنزهای چشمی استفاده شود. باز هم، اطمینان حاصل کنید که اگر شما نیاز به استفاده طولانی مدت از لنزها دارید، لنزهای با استفاده طولانی مدت را انتخاب کنید.

کسانی که به تازگی از لنزها استفاده می کنند، باید در اولین بار استفاده از آن ها، احتیاط کنند زیرا چشم ها به مدت زمانی نیاز دارند تا به لنزهای جدید خود، عادت کنند.

ست کردن رنگ لنز با رنگ موسخن آخر:

هنگام انتخاب رنگ های لنز رنگی، علاوه بر رنگ پوست، باید رنگ مو را نیز در نظر بگیرید.

برای ست کردن رنگ لنز با رنگ مو، می توان به این نکات توجه کرد: برای موهای بلوند، از لنزهای آبی، لنزهای تیره، مشکی، شکلاتی، آبی تیره، قهوه ای پررنگ، زمردی و سبز استفاده کنید. برای موهای قهوه ای، از لنزهای رنگ روشن، رنگ عسلی، فندقی و خاکستری استفاده کنید. برای موهای مشکی، از لنزهای آبی، سبز، عسلی، قهوه ای، بنفش، آبی روشن و خاکستری استفاده کنید. برای موهای قرمز و شرابی، از لنزهای سبز و آبی استفاده کنید. برای موهای خرمایی، از لنزهای رنگ روشن، قهوه ای روشن و قهوه ای فندقی استفاده کنید. برای موهای روشن، از لنزهای تیره، مشکی، قهوه ای تیره و روشن، شکلاتی و خاکستری استفاده کنید. برای موهای نقره ایی، از رنگ لنز خاکستری استفاده کنید. برای موهای به رنگ فانتزی، از لنزهای قهوه ای و مشکی استفاده کنید.

بیشتر افراد می توانند هر روز به مدت 14 الی 16 ساعت از لنزهای رنگی خود استفاده کنند.

یکی از راه های خرید لنزهای رنگی زیبا و جذاب و متناسب با رنگ مو، خرید این لنزها از سایت لنز مارکت است.

لنز مارکت بزرگترین و برترین سایت عرضه کننده لنزهای چشمی و رنگی در ایران است و دارای سابقه فعالیت زیادی است.

منابع:

https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/everyday/how-to-choose-coloured-lens-for-your-skin-tone

https://indiafashionblogger.com/choose-contact-lenses-according-skin-tone-hair-colour/

https://www.lenspure.com/articles/how-long-can-you-wear-contacts[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *