[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]یکی از متغیرهای تاثیرگذار روی قیمت کالاهای وارداتی، به خصوص لنزهای چشمی و لنز رنگی، قیمت دلار است. امروزه لنزهای رنگی جایگاه ویژه ای در بین افراد و به خصوص خانم های جوان پیدا کرده اند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد عوامل تاثیرگذار بر قیمت لنزهای رنگی، همچنین تاثیر قیمت دلار بر روی قیمت لنزهای رنگی، مطالبی را عنوان کنیم.[/vc_column_text]

[vc_column_text text_larger=”no”]

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لنز رنگی:

لنزهای رنگی دارای تنوع قیمت زیادی هستند. افراد مي توانند بر اساس توان مالي خود و بودجه ایي که در نظر دارند، نسبت به خريد لنزهای رنگی اقدام کنند.
فاکتورها و عوامل بسيار زيادي می توانند بر قیمت لنزهای رنگی تاثیرگذار باشند، که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

برند لنز رنگی:

يکي از عوامل مهمی که بر قيمت لنزهای رنگی تاثيرگذار است، برند آن لنز مي باشد. لنزهای رنگی که دارای برندهای معروف هستند، ممکن است دارای قیمت های بالاتری باشند، چرا که این لنزها از محبوبيت و فروش بالاتري برخوردار هستند و علاوه بر اين، به دليل اطمينان بيشتري که نسبت به اين لنزها وجود دارد، قيمت آن ها ممکن است کمی گران تر از قيمت لنزهاي ديگر باشد. بنابراين می توان گفت برند يک لنز بر قيمت آن تاثيرگذار است و مي تواند قيمت آن را تعيين کند.

 کیفیت لنز:

فاکتور ديگري که بر روي قيمت لنزهای رنگی تاثيرگذار است، کيفيت لنز است. هر اندازه که لنز رنگی از کيفيت بالاتري برخوردار باشد، ممکن است قيمت آن به مراتب بيشتر شود. لنزهاي رنگی که کیفیت بالاتری دارند و از مواد خوب ساخته شده اند، انحناي مناسبي دارند و آب رساني و اکسيژن رساني آن ها بالا مي باشد، این لنزها، در مقايسه با لنزهاي ديگر گران تر مي باشند. بنابراين کيفيت یکی از مهمترين و اصلي ترين فاکتورهایي است، که بر روي قيمت لنزهای رنگی تاثير مي گذارد و مي تواند تعيين کننده قيمت این لنزها باشد.

مدت زمان استفاده از لنز رنگی:

یکی ديگر از عواملي که بر روي قيمت لنزهای رنگی تاثيرگذار است، مدت زمان استفاده از لنزها مي باشد. لنزها بر اساس مدت زمان استفاده به چند دسته روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه تقسيم بندی مي شوند. بنابراين این لنزها می توانند براساس مدت زمان استفاده، قيمت هاي متفاوتي داشته باشند. لنزهاي رنگی روزانه معمولا ارزان تر از لنزهاي دیگر هستند. اما باید این را در نظر داشته باشید، ممکن است اگر کل هزينه هاي لنزهاي روزانه را که در طول يک سال هزينه مي شود، جمع کنيد و با هزينه ايی که براي لنز سالانه می پردازید، مقايسه کنيد، شايد حتی گران تر هم به نظر برسد.

نکته ديگري که در بحث مدت زمان استفاده از لنز بايد به آن اشاره کرد، اين است که معمولا لنزهاي رنگی که تاریخ توليد آن ها قديمي تر است، ارزان تر از لنزهايي هستند که به تازگي توليد شده اند. بنابراين تاريخ توليد لنز رنگي هم بر روي قيمت آن تاثيرگذار خواهد بود و لنزهاي جديد به دليل راحتي و داشتن تکنولوژي بالا، ممکن است گران تر از بقیه لنزها باشند.

طبی بودن لنز رنگی:

عامل ديگري که در قيمت لنزهاي رنگي تاثير گذار است، نوع این لنزها می باشد. لنزهای طبی رنگی قیمت بالاتری نسبت به لنزهای عادی رنگی دارند.

محل خريد لنز:

شايد این نکته جالب به نظر برسد اما حقيقت دارد. بر اساس اين که شما لنز رنگي را از کجا بخريد، لنزها مي توانند قيمت هاي متفاوتی داشته باشند. به احتمال زياد، شما با اين حقیقت مواجه شده ايد. مراکز غير مجاز و جاهايي که اعتباری ندارند، معمولا به ارائه و فروش لنزهای رنگی بی کیفیت با قيمت هاي پايين تري اقدام مي کنند، در حالي که مراکز معتبر و قديمي، لنزهای باکیفیت را با قیمت های واقعی خود ارائه می دهند.

به عنوان مثال می توان به سایت فروشگاهی لنزمارکت اشاره کرد، این سایت یکی از معتبرترین و تخصصي ترین فروشگاه های عرضه کننده لنزهای چشمی و لنزهای رنگی مي باشد، لنزهای رنگی عرضه شده در سایت لنز مارکت دارای بالاترین کیفیت ها می باشند و بالطبع دارای قیمت های مناسبی نیز نسبت به کیفیت لنزها هستند.

 مواد اولیه لنز:

یکی از عوامل ديگري که بر روی قيمت لنزهای رنگی تاثيرگذار است، مواد اولیه ایی است که لنز از آن توليد می شود. بر اساس اين که لنز رنگی خريداري شده از چه نوع موادي ساخته شده، است، قيمت آن ممکن است، متفاوت باشد.

با وجود اين که اکثر لنزهاي رنگی موجود در بازار از ماده ایی به نام سيليکون هيدروژل ساخته شده اند که براي انتقال اکسيژن بسیار مناسب است ولي با اين حال لنزهايي وجود دارند که مخصوص خشکي چشم مي باشند و از اين رو، مواد تشکيل دهنده آن ها با لنزهای دیگر فرق مي کند، بنابراين ممکن است قیمت آن ها متفاوت باشد.

قیمت لنز رنگی

تاثیر قیمت دلار بر روی قیمت لنز رنگی:

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، قیمت دلار نیز بر قیمت لنزهای رنگی تاثیرگذار خواهد بود.
اکثر لنزهای چشمی و لنزهای رنگی از خارج از کشور وارد کشورمان خواهند شد، بنابراین این کالاها با دلار وارد کشور می شوند.
نرخ دلار یکی از متغیرهای مهم اقتصاد کلان کشور است. این نرخ به طور مستقیم و غیر مستقیم بر بخش های خارجی و داخلی کشور تأثیر‌گذار خواهد بود. در پژوهش های اقتصادی، تعیین وضعیت عبور نرخ ارز از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

تغییر نرخ ارز می تواند به عنوان یکی از ابزارهای سیاست های اقتصادی، برای تحقق اهداف سیاست گذاران باشد. البته این ابزار در اقتصادی استفاده می شود که نرخ ارز به صورت شناور نباشد. یعنی تعیین نرخ ارز صرفا از طریق سازوکار بازار ارز انجام نشود. به عبارت دیگر، ابزار مذکور را در نظام های اقتصادی می توان مورد استفاده قرار داد که نرخ ارز به صورت ثابت یا شناور کنترل شده تعیین می گردد. زمانی که نرخ دلار افزایش می یابد، انتظار می رود که قیمت کالاهای وارداتی مثلا لنزهای رنگی بیشتر شود و در نتیجه، تقاضا برای واردات کاهش پیدا کند.

در حالی که نرخ ارز تأثیر مهمی بر نوسانات قیمت واردات و صادرات دارد، درجه ی عبور نرخ ارز ناقص است و تاثیر نرخ ارز در توضیح نوسانات قیمت صادرات نسبت به قیمت واردات، بیشتر است.
میزان تأثیرپذیری واردات و صادرات از نرخ دلار و یا یورو، به کشش تقاضا برای کالای صادراتی و وارداتی برمی گردد. علاوه بر این، سهم کالاهای مذکور در بازار، در میزان افزایش تقاضا برای محصول نقش مهمی خواهد داشت، از این رو، افزایش تولید ممکن است نامحسوس باشد.
پس نتیجه می گیریم افزایش نرخ دلار، تاثیر مستقیمی بر قیمت لنزهای رنگی که یکی از کالاهای وارداتی به کشور است، دارد.

بایدها و نبایدهای دفع صحیح لنزهای رنگی:

ما به بازیافت جعبه های مقوایی، قوطی های آلومینیومی نوشابه، بطری های پلاستیکی آب، مجله ها و سایر مواردی که قبلاً در سطل زباله می انداختیم، عادت کرده ایم. با این حال، شاید شما تاکنون فکر نکرده اید که لنزهای رنگی قدیمی خود را بازیافت کنید. بله، لنزهای چشمی قابل بازیافت هستند. اما دور انداختن لنزها به روشی سازگار با محیط زیست، متأسفانه به سادگی انداختن آن ها در یک سطل بازیافت نیست.
حدود 45 میلیون نفر از آمریکایی ها از لنزهای چشمی استفاده می کنند. بر اساس یک مطالعه، میلیون ها نفر از این افراد می توانند مسیرهای آبی را با دور انداختن لنزهای استفاده شده خود، مسدود کنند.

در سال 2018، یک مطالعه دانشگاه ایالتی آریزونا در مورد استفاده کنندگان از لنزهای رنگی نشان داد که 15 تا 20 درصد از این افراد در حال شستشوی لنزهای قدیمی خود در توالت هستند یا آن ها را در سینک ظرفشویی شستشو می دهند.
محققان گزارش دادند که براساس یک مطالعه، سالانه 1.8 تا 3.36 میلیون لنز در فاضلاب ها دور انداخته می شوند. به عبارت دیگر، این به 20 تا 23 متر زباله پلاستیکی تبدیل می شود که هر ساله در فاضلاب ها انداخته می شود.

همانطور که محققان ذکر کرده اند، لنزهای چشمی به راحتی تجزیه نمی شوند زیرا وسیله های پزشکی هستند که به صورت مقاوم طراحی شده اند.
انداختن لنزهای چشمی و رنگی استفاده شده در فاضلاب ها معمولا نگران کننده است زیرا اندازه و انعطاف پذیری آن ها باعث می شود از طریق فیلترهایی که به منظور جلوگیری از زباله های غیر بیولوژیکی در تصفیه خانه های فاضلاب قرار داده شده، عبور کنند و مشکلات متعددی را به وجود آورند. پس بهتر است لنزهای خود را از طریق فاضلاب ها دور نیندازید و روش های جایگزین دیگری را برای دور انداختن آن ها، امتحان کنید.

قیمت لنز رنگیسخن آخر:

یکی از متغیرهای تاثیرگذار روی قیمت کالاهای وارداتی، به خصوص لنزهای چشمی و لنز رنگی، قیمت دلار است.
از عوامل تاثیرگذار بر قیمت لنزهای رنگی می توان به، برند لنز رنگی، کیفیت لنز، مدت زمان استفاده از لنز رنگی، طبی بودن لنز رنگی، محل خرید لنز و مواد اولیه لنز اشاره کرد.
قیمت دلار نیز بر قیمت لنزهای رنگی تاثیرگذار خواهد بود. اکثر لنزهای چشمی و لنزهای رنگی از خارج از کشور وارد کشورمان خواهند شد، بنابراین این کالاها با دلار وارد کشور می شوند.

نرخ دلار یکی از متغیرهای مهم اقتصاد کلان کشور است. این نرخ به طور مستقیم و غیر مستقیم بر بخش های خارجی و داخلی کشور تأثیر‌گذار خواهد بود. افزایش نرخ دلار، تاثیر مستقیمی بر قیمت لنزهای رنگی که یکی از کالاهای وارداتی به کشور است، دارد.
یکی از معتبرترین مکان های عرضه کننده لنزهای رنگی، سایت لنز مارکت است. سایت لنز مارکت عرضه کننده انواع لنزهای رنگی درجه یک و با قیمت های فوق العاده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *